@Biancah, hoe weet je dat je eiwitten in j urine hebt? Heb niet alles teruggelezen dus missch staat het al ergens hoor... Ik had t tijdje terug mr was gewoon afscheiding. had de laatste 2 controles wel te hoge bloeddruk, 125/90 en 130/90 En in t zkh waren ze toen wel meteen alert. urine bloed en ctg waren gelukkig goed. as dinsdag weer controle. als de vk en ha zeggen dat het oke is(geen reden tot paniek) dan zou ik ff afwachten. maar als je je beroerder gaat voelen of je het echt niet vertrouwt dan moet je aan de bel trekken hoor....
Sum wat super dat het helemaal geslaagd was! Daar doe je het voor he! Helaas is dag later weg gaan geen optie. Hij zit bij de marine en de boot vertrekt maandag morgen en hij moet mee. Dat is zn werk helaas. Maar komt nu ongelovelijk rot uit. Sas, ik ging urine laten testen op blaasontsteking. En toen zagen ze het. De kans dat het afscheiding is kan er wel zijn, maar urine was net na t douche zeg maar dat ik denk dat het niet zo troebel kan zijn en zoveel eiwitten in zitten van zo korte tijd. Ben bang dat ik gewoon af moet wachten.
Hallo iedereen! Ik hou alles bij wat jullie schrijven maar vergeet het meeste weer, dus sorry dat ik niet overal op reageer... Ik wil even laten weten dat in woensdagavond controle heb gehad. Alles was goed. Bloeddruk iets van 120/60 ofzo, en uit bloedonderzoek bleek dat m'n ijzergehalte hartstikke netjes was. Heb ook d-prik gehad. Voelde er niks van ook al zei ze dat het een vervelende prik zou zijn. Nu heb ik gelukkig nooit zo'n probleem met naalden, maar kijk niet uit naar evt. verdovingen 'down under' in geval van inscheuren/knippen. Maar goed, beter wel dan geen verdoving hè? Verder groeit de baby goed en heb ik een heel compact buikje. Aangezien ik aan de kleine kant ben had ik anders verwacht, maar de komende weken zal m'n buik nog wel flink naar voren groeien (want naar boven is geen plaats). Oja, vanwege harde buiken mag ik helaas niet meer sporten Wel rustig zwemmen en fietsen, dus ga ik dat maar doen om een beetje een conditie te hebben voor de bevalling. Heb van de week een voedingsbeha gekocht maar ga hem terugbrengen want heb het idee dat ik straks toch een grotere maat moet hebben. Iemand enige ervaring hiermee? Die van de Hema lijken me wel erg fijn, heb daar ook al een tijd een zwangereschapsbeha van. Ummm ja dat was het voor nu. Hoop dat de commode dit weekend in elkaar gezet kan worden (eerst gaat m'n man de berging op orde maken voor de overige dozen die overal staan). Kan niet wachten! Meiden, geniet van het weekend! Zonnetje schijnt hier lekker en ik hoop ook bij jullie!
Hebben jullie ook zo drang om alles af te hebben? Heb gisteren mn man de box in elkaar laten zetten. Kan ik alvast de kat afleren om erin te gaan haha.
@ biancah, ik heb die drang ook, maar kan helaas niet er aan toegeven... Eerst moet de slaapkamer van zoonlief helemaal klaar zijn (verwarming en plinten moeten nog geschilderd worden, gordijnen ophangen, spiegel ophangen...) manlief heeft de afgelopen week continue dienst gehad, duurt tot morgenavond 23.00 uur. Hopelijk kan hij komende week er eens aan beginnen... Dan kan ik eindelijk aan de babykamer beginnen! Mijn ouders komen over twee weken nog een paar dagen om te helpen met opruimen (puin ruimen, liggen nog allerlei materialen van de verbouwing door het huis heen geslingerd die ik niet getild kan krijgen) klusjes en poetsen. Ondertussen jeuken mijn handen om babyspulletjes te wassen, strijken en weer in de kast te leggen. Zolang als zoonlief nog in de babykamer slaapt is dat nog onmogelijk.... Helaas zit mijn buik in de weg om die plinten te schilderen, anders was het al wel klaar geweest maar goed, nog twee weekjes geduld....
Tegen mij zeiden ze dat je van het hechten niets voelt omdat het door de bevalling/adrenaline gevoelloos is.Reken maar dat ik die naald voelde toen ze begon met hechten....ik denk dat de vk me nog kan horen jodelen als ze eraan terug denkt Ik heb van die verdovingsspuit overigens niets gevoeld ( ik ben panisch voor naalden en spuiten) Voedingsbh kan je het beste pas 2weken voor de bevalling kopen. Waar je goed op moet letten is dat het 'gat' voor je tepel ook echt daar zit. Ik had een bh van mamalicious en dat gat zat op een hele verkeerde plaats voor mijn tepel.... Die mamalicious is trouwens wel fijn voor 's nachts en bij de eerste dagen met veel stuwing. Is zonder beugel en erg rekbaar. Later ben ik overgestapt op de voedingsbh's van Noppies, deze hebben een beugel, zijn voorgevormd en zien eruit als een normale bh met een kantje, streepje oid.
@stitch: bedankt voor het delen van je ervaring denk dat ik in het geboorteplan zet dat ik sowieso een verdoving wil als er gehecht moet worden. En met voedingsbeha wacht ik tot 2 weken voor de uitgerekende datum. Bedankt
Gaan borsten dan eindelijk wat doen 2 weken voor de bevalling? Hier nu nl. nog altijd dezelfde borsten als voorheen... begon me stilletjes al af te vragen of ze het wel "zouden doen" wat betreft borstvoeding Dus ook nog niets aangeschaft qua voedingsbeha's of wat dan ook....
Hier zijn ze al wel een stuk groter en tepelhoven worden bruin aan de buitenkant, maar ik moet ook nog maar zien of ze het gaan doen straks Vriendin van mij is op dezelfde dag uitgerekend en ze vertelde me dat ze al een voorraadje melk aan heeft kunnen leggen! Ze is zwanger van de tweede dus mss gaat het dan anders?
Las andere dames er ook al over idd! Nou hier komt er niets uit hoor... Tepelhof is denk wel wat donkerder idd, maar that's it Fingers crossed dat er straks melk uitkomt hahaha
Ja joh! Ben blij dat ik niet de enige ben! Er is nog zoveel dat ik niet heb - kruiken, extra thermometer, thermometer voor op de kamer, neuspeertje, aankleedkussenhoes, matrasje, lakentjes, etc. etc.... Maar ik ga binnenkort met m'n moeder op pad om de noodzakelijke dingen te kopen - zij kan me hier vast wel bij helpen. Heb ook nog extra sokjes nodig. En een winterjasje. En nog een mutsje. Een tweede badcape.....aaaaaahhh!! En ik moet nog een goedkoop adresje vinden voor de geboortekaartjes, want dat is ook een dure aangelegenheid! Pff....
Hebben jullie van de kraamzorg niet een boekje gehad met de niet commerciële lijst met wat je echt moet hebben? Anders kan ik hem van de week wel ff overtypen hoor. De lijstjes op sites zou ik niet aanhouden, want daar staan dingen op die je helemaal niet nodig hebt. Betreft borsten, hier al 2 maten groter, maar lekt nog niks.
Ja heb indd een lijst van de kraamzorg, maar weet niet wat alles inhoudt. Heb ook een kraampakket gekregen en daar zitten allemaal dingen in waarvan ik de naam niet weet. Daar zitten vast ook dingen bij die op het lijstje staan. Vandaar dat ik de hulp van m'n moeder even afwacht. En het is gezellig, natuurlijk
Hier niet zo'n lijst...ook geen echte kraamzorg zoals in NL... miss wel'n ander lijstje gezien misschien..x.zo maar'skijken...die commerciële lijstjes zijn idd 3x niks... Hier dip/emo dag...iemand nog tips? zucht
Ik kan die van mij wel overtypen, maar ik zie dat Biancah dat ook al heeft aangeboden Wat betreft emodagje: heb ik hier ook af en toe last van, maar ja, wat eraan te doen? Laat je vertroetelen, eet iets lekkers, doe rustig aan, kijk een leuke film, en weet dat het morgen weer beter gaat! Succes
Fionn jij mag t ook doen hoor. Ik kom er pas dinsdag aan toe. En vaak staat op t lijstje kraampakket en dan de spullen. Maar als je t pakket heb gehad zit alles erin wat je nodig heb. Iig bij mij wel en ik heb die van Univé.
@ Biancah -> wat een onzekerheid nu. Snap heel goed dat je je toch ongerust maakt. Goed in de gaten houden en voel je je slechter, echt aan de bel trekken! Daar zijn ze voor. Borsten en lekken? Nou, hier al tig 'melkpads' erdoorheen gejaagd. Hier ook de 2e, dus misschien toch meer kans erop? Niet handig... Bij de 1e lekte ik pas op het einde een heel klein beetje en de borstvoeding verliep prima, dus geen zorgen dames, komt goed
Hier ook net een boodschappenlijst gemaakt met nog aan te schaffen...Dus die dingen gaan wel jeuken! tja de 3 is in beeld he? Ik moet nog maar 3 week werken joh!...en dan verlof! WHOEHOE!