@ Harde buiken, nooit gehad nog! @ Dekentjes, ik zal nog even wat bijkopen als ik het zo lees.. @ Liefde, sterkte meis. Wat balen voor je. Je wilt het zo lang mogelijk uitstellen dat snap ik. Gelukkig heb je het al heel erg goed volgehouden!!
@amona misschien dan inderdaad beter om nu thuis te blijven tot na de bevalling. Steunkous is wel lekker voor het vocht, heb veel minder last van mijn benen als ik hem draag. Maar als ik zit, knelt hij voor mijn gevoel echt af. Moet hem eigenlijk een paar keer wassen, dan schijnt het draagcomfort beter te worden... Kindje ligt inderdaad in het begin laag in het bedje. Wij deden bij Jari het dekentje inderdaad onder zijn matras vouwen, en hadden dan een groot strandlaken aan de andere kant onder het matras liggen zodat het matras wel recht lag. (en niet dat zoonlief met zijn hoofdje naar beneden lag)
Haai Lady's , Liefde, tis op deze manier ook een k*t zwangerschap! Alleen maar onzekerheid, angst etc. Bedrust al wekenlang. Nee, genieten is er voor jou niet bij helaas. Maar ik ben zo trots op je!! De 30wk gehaald!! Beebje is gewoon goed levensvatbaar!! En zometeen heb je je beebje in je armen en weet je waarvoor je het allemaal gedaan hebt . En je beeb is ook heel blij met zo'n mama als jij . Vraagje, waarom zoveel dekentjes?? Fleur, wat heerlijk geen harde buiken! Minimuisje ook al minimaal, super!! Hier mag ik ook niet klagen qua harde buiken. Maar vind de zwangerschap wel zwaarder worden, lopen is waggelen. Slapen doe ik al maandenlang slecht. Net als Amona heb ik het soms een beetje gehad . Ben ook vreselijk ongeduldig, wil m'n mannetje gewoon ontmoeten!! Aan de andere kant, zijn drukke getrappel maakt alles goed. Hij heeft regelmatig de hik, moek ook om lachen. Maargoed, nog 'maar' 8 weken.....
Zonnestraal hier ook vaak de hik!!! Grappig gezicht als je buik zo op en neer gaat. Toch merk ik wel dat deze kleine man rustiger is als enzo als baby'tje! Enzo was echt heel druk in de buik en deze kleine man reageert vaak op mij maar is niet zo actief als ons andere mupke. Hier de laatste 2 dagen wel weer veel harde buiken waardoor ik ook minder in mijn vel zit. Merk dat ik dan niet kan genieten en haast alles is teveel. Ik baal dan ontzettend. Nu gaat spontaan een goede vriendin van mij trouwen op 19 oktober en zijn dus de hele dag uitgenodigd plus dat mijn man en ik allebei voor het vrijgezellefeest zijn uitgenodigd. Waarschijnlijk kan ik dus gewoon niet mee... Wat ik echt heel jammer vind. Snap trouwens ook niet waarom jullie zoveel dekentjes hebben. Heb een dekentje in de wieg en een winterzak van bugaboo in de kinderwagen en voor de maxicosi een slaapzak van koeka.. Ook winter. Verder geen andere dekens of slaapzak. Is volgens mij ook helemaal niet nodig. Maar goed iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. Stitch dat klopt betreft de steunkous.. Als je dit vaker wast wordt het wat soepeler. Grappig dat je eergisteren heel dicht bij mij in de buurt was... Woon maar paar min van Uden af en van verhelen volgens mij 15 km. Dat restaurant zit ook in Uden namelijk hihi vandaar dat ik het vroeg. Als je nou heel veel van tapas houdt moet je eens gaan eten bij het zusje in Uden... Als je daar reserveert voor het weekend moet je dat al een paar dagen weken van te voren doen omdat het zon goed restaurant is. Echt een aanrader....
@ Zonnestraal -> dat waggelen herken ik ook helaas... Dekentjes? Bij Joris heb ik geen dekens nodig gehad voor in de kinderwagen/maxi cosi. Toen hij was geboren (in maart), was het heerlijk weer. Was de maand april (toen Joris dus pas buiten kwam) ook in het nieuws geweest voor erg warme maand van het jaar. Maar ik had voor in de maxi cosi een deken, 1 deken voor de ledikant en 1 deken voor de wieg. Je hebt onder de deken ook een laken liggen (tenminste dat had ik hier), dus mocht hij al gespuugd hebben, was vaak alleen het hoeslaken vies en een klein beetje het lakentje. Ik heb wel nog fleece dekens liggen (vooral van cars haha), dus mocht de ledikant deken echt vies worden kan ik die toch voor even gebruiken tot de deken weer schoon is. Ik schaf dus ook niet extra dekens aan... Heeft iemand van jullie gedacht aan slaapzakjes? Ik dacht daar van de week ineens aan ivm de wintermaand en zo'n slaapzak lijkt me zelf wel handig. Vooral als ik kijk naar Joris, die ging al snel zijn hele bed door (en nu zijn neefje idem, die is net 6 weken oud en die vinden ze ook vaak onder de dekens al uit...) Maar ik had dus ook al gespeurd op internet en zag dat er dus ook al hele kleine slaapzakjes te vinden zijn. Dus denk dat ik die wel ga aanschaffen.
Ja ik heb een slaapzakje voor wanneer hij 3 maanden is . Van m'n mams gekregen, ideaal zei ze. En ze zijn zo schattig in die slaapzakjes .
@liefde wat ontzettend ***** zeg!! jeetje meid, wat heb jij het goed volgehouden tot nu toe en het is natuurlijk beter als hij nog even blijft zitten, maar ik vind het al erg knap hoe je het tot de 30 weken hebt weten te rekken. dikke knuffel voor jou en ik hoop dat je uiteindelijk lekker kunt genieten van jullie ventje en dat je deze weken dan achter je kunt laten. @slaapzakje heb ik ook gekocht, maar ik volgens mij inderdaad wat groot voor de eerste paar maanden, of kan dat geen kwaad? Hoe werkt dat trouwens met een aerosleep? Moet het hoeslaken daar overheen of er onder? @dekentjes 2 voor de ledikant gekocht, 1 voor het wiegje/wandelwagen
aerosleep heb je speciale hoeslakens ook voor he? die gaan gewoon over t matje heen. Wij hebben em ook, maar ik heb ook gewone hoeslakens hoor, voor dr bij zeg maar haha. hier twee slaapzakjes maat 60, onze dochter was in een hele koude winter geboren - 17 dus die heeft ze met ongeveer 2 week oud al aangehad hoor! heerlijk!.. November zal nog wel niet vries koud zijn, dus w.s. kan t nog ff wachten tot december ofzo. Liefde: hoe issie meis? dikke knuffel!
@rensje, mijn schoonzus vertelde inderdaad dat je bij t zusje heerlijk kan eten en dat je lang van te voren moet reserveren. Onze weekendjes Brabant zijn meestal nogal spontaan. Ik ben wel eens inderdaad in Uden geweest bij Gossie Mijne, was toen mijn afscheidsdiner met collega's voordat ik ging verhuizen. Had het nog onthouden, maar deze keer zijn we dan naar Veghel geweest. Ik ben opgegroeid in Lieshout, maar voor de liefde verhuisd. Mijn familie woont nog allemaal aan die kant, dus kom er nog regelmatig.... @dekentjes, ik heb een deken met lakentjes in de reiswieg, en een 4seizoenen deken met dekbedovertrekken voor in het ledikant. Ga er ook niet meer bijkopen. Jari hebben we als baby ingebakerd gehad, dus dat gaan we bij deze ook doen als hij/zij net zo onrustig slaapt. Dan hebben ze ook nog geen slaapzakje nodig. Anders heeft manlief die alsnog snel even gekocht...
Hoi meiden, @liefde heel spannend en ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Maar je bent al heel ver gekomen! Je baby is goed levensvatbaar, en je bent in goede handen. Ik duim voor je!! borsten lekken niet echt, las over iemands vriendin die een voorraadje had aangelegd. Nou ben ik geen prof maar t lijkt me niet heel goed hoor... ivm de samenstelling van de melk nu, als de baby geboren is is die anders. Dekentjes, heb er nu 4, 2 vr wieg en 2 voor wandelwagen. Mijn ervaring is dat ze soms behoorlijk vies.kunnen worden =-O Had er mt dochter 3 en dat was voldoende maar in de zak mt kleding die ik laatst kreeg zat er nog een. @nestdrang, ja last van! Heb lijstjes v wat nog moet worden gedaan en gekocht en zo. Heb bijna alle babykleren maat 56 gewassen en in de kast. maar niet gestreken dit keer haha. lichamelijk merk ik dat het echt zwaar wordt. Voel me vaak niet lekker, moe, lamlendig, pijn bij opstaat en lopen. Maagzuur, benauwd en conditie is pleite... Nog 3 wkn werken, as dinsdag weer een controle bij de gyn. Ben benieuwd nr bloeddruk.. hebben jullie soms ook buikpijn, soort menstruatieachtige kramp, niet heel pijnlijk of zo meer zeurderig gevoel/gevoelige buik? Zo ik ben klaar met klagen hoor
Die klachten vallen mee hoor! Hoort erbij toch. En nog drie weken werken.. ben je ook zo aan het aftellen? Die ongi pijn heb ik ook wel eens. @ slaapzak. ik twijfel of dat wel lekker zit met twee benen in het gips? En na een paar maanden als zijn voeten vast zitten aan een plankje/spalkje?
@Fleur, ja de klachten kunnen altijd erger... maar zo bij e lkaar vind ik het soms echt ff niet leuk. een slaapzakje voor je zoontje, ik zou even afwachten hoe het eruit ziet met het gips, hoe je zoontje is... voor sommige kids is het erg fijn m een slaapzakje aan te hebben. En misschien kun je een aangepast slaapzakje laten maken/zelf maken dat breder is bij de beentjes.
Stitch, 4seizoenendeken bedoel je dan'n dekbedje? Heb ik namelijk ook gekocht en werd me verteld dat dit niet mag...pas als ze ouder zijn?? Beetje de kluts kwijt nu Fleur, jij loopt zeker tegen heel andere dilemma's aan... broekjes zullen wel niet passen? Dus veel met dekentjes werken of hoe doe je dat? Lastig shoppen..
Liefde meis hoe is het met??? Hoop zo dat ukkie nog in je buik zit!!!! Iedere dag is er eentje.... Denk Aan je
@ Sas, ik wacht het inderdaad maar af. @ Amona, dit is wat ik steeds lees: Gebruik de eerste 2 jaar geen dekbed of deken in dekbed-hoes Een dekbed (of een deken in een dekbed-hoes) kan veel te warm zijn voor een baby. Ook kan je kind zich makkelijk onder of in het losliggende beddengoed wurmen, wat de ademhaling kan belemmeren. Het shoppen gaat wel bij ons, ik heb heel veel broekjes en ze zijn vrij wijd. Nu maar hoop dat het ook past straks
Bedankt meiden!! Hij zit nov steeds in me buik! Maar vraag me af of ie niet beter af is buiten.. als ik een harde buij/ wee krijg dan dipt ze hartslag iederr keer, pfff hart zit dan in je keel. de harde buiken nemen niet echt af, iets minder pijnlijk. Me hele onderkant voelt beurs het doet zon pijnnnn. tijdens ren wee trekt t hele maal naar beneden, richting me.vagina, t doet echt pijn. Ik piep niet snel maar kijk echt op als ik weer.moet plassen t.brand en drukt.erover!! Mja ze zeggen afwachten,.iederr dag erbij is er 1. naast die weeen doet hij t voor de rest prima.. Gister heel veel slijm met bloedverlies verloren.. Neemt nu wat af gelukkig! Lig heerlijk alleen in een grote kamer. Wel een beetje koud hier. Ik hoop zo dat t afneemt he, dat er een wonder gebeurt! Ze zeiden al als ie wel blijft zitten dan word ie met 37 weken gehaald, dus nog 7 weken dan maja dat zal wel niet. Zo echo lig nu aam de.ctg maar ze.vinden t toch zorgelijk dat ze hartslag dipt pfff word vervolgd
@amona, ik heb geen dekbed hoor! Het zijn twee wollen dekentjes die je met klittenband aan elkaar kunt maken. Je kan ook er door heen blijven ademen. De dekens hebben nog de kleur van het wol, dus voor de 'mooi' doe ik er een (dun) dekbedovertrek overheen. Ik heb nog nooit de dubbele deken gebruikt, alleen de enkele. Wol past zich uitstekend aan aan de lichaamstemperatuur van de baby, dus is ook nooit te warm. (echt wol kan je herkennen door er een aansteker bij te houden, wol brand niet) Ik heb deze deken gekocht bij Baby en tiener megastore. (het werd toen geadviseerd) Het word hier ook door de kraamzorg en cb goedgekeurd, dus ik heb hier geen probleem mee gehad. Zoonlief slaapt hier nu al 2,5 jaar onder, nog nooit iets mee gehad. De eerste 3 maanden lag hij ingebakerd, daarna stopten we zijn ,te lange, slaapzak een stukje onder het matras. Hij lag ook nooit met zijn schoudertjes onder zijn deken, dan krijste hij alles bij elkaar, dat vond (en vindt) hij niet fijn. Doordat hij ingebakerd lag, kon hij ook moeilijk bewegen en dus ook niet onder de deken komen te liggen. Later sloeg hij de deken van zich af zodat zijn schoudertjes 'bloot' lagen. Veel mensen vinden het raar dat wij zo'n deken hebben, en denken dat het dus niet mag omdat het zoveel op een dekbed lijkt. Ik heb een zus verloren aan wiegendood dus heb alles goed uitgezocht of het wel of niet mocht voordat we het kochten. @fleur, vind je het nu steeds spannender worden hoe het straks gaat zijn als je zoontje straks in de gips zit? Moeten zijn voetjes nog 'gezet' worden voor ze het gaan ingipsen?
@amona heb het nog ff gezocht, in de webshop van baby en tiener staat hij nog. Het is de vellux duodeken 100x135 cm die we hebben. Duodeken Vellux 100 x 135 cm | Baby & Tiener
Tjee meis wat klote! Moet zeggen dat enzo zijn hartslag ook dipte tijdens een wee en vond dat verschrikkelijk. Probeerde het tegen te houden maar dat lukte gewoon niet!!! Dus je ligt lekker rustig op een 1 persoons kamer!!! Pak je rust meis, ti's echt nog maar een paar weken!!!! (hoor mij zeggen pffff vind het ook zwaar en voor jou is het nog 10x zwaarder) Gister heb ik de papieren van groeiecho nog zitten lezen.... Nou had ik beter niet kunnen doen. Buikomtrek baby was ik 22 nov uitgerekend maar bijv lengte benen weer 4 dec! Hoofdomtrek 28 nov.... Nou daar word ik dus zo onzeker van. Terwijl hij wel een mooi gewicht had 1450 gram op precies 30 weken!! Soms denk ik echt dat ze ook alles te veel volgens de lijntjes willen, er is gewoon zoveel info!!!!! Nou moet ik 13 okt weer terug naar ziekenhuis. Moet zeggen dat de echo zeer deed duurde gewoon 1,5 uur en mijn buik is al overprikkeld dus met gevolg dat ik in het weekend super veel harde buiken heb gehad die zeer pijnlijk waren en die ik ook echt in mijn kruis voelde! Ook zie ik dat mijnman oververmoeid raakt, zelfs andere valt het op!! Werkt nu vaak 45 uur en dan komt hij thuis bij een vrouw die niet veel kam, een zoon die zijn aandacht wil plus dat hij ook nog compitie tennist en voetbalt pffffffff Sorry voor mijn zeurbericht!!!! Oja en ons huis staat nog niet eens een babybedje dus dat moet ook nog allemaal!!! Wilde dat ik het zelf kon!!!!!!