Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    sum, ik vind het ook duur hoor maar heb nog alles. Ik heb deze week ook 3 pakken newborn luiers gehaald want bij het kruidvat was er bij 3 pakken 1tje gratis.
    Ik heb net alle rompers gewassen en opgevouwen maar zie dat ik maar 4 rompertjes met lange mouwen heb?? denk toch maar meer halen want dat is wel weinig.
    Tja enzo is in september geboren dus toen was het nog wel wat warmer.
    Is dat zo trouwens dat een 2e kindje later indaalt?? Ik heb zelf echt het idee dat deze kleine man aan het indalen is.
    Hij ligt al 3 weken in dezelfde positie en nu heb ik soms zoveel steken dat ik echt even in een warme douche moet.

vannacht stond ik in 1x op omdat Enzo een hoestbui kreeg (reflex/reactie).. poeh poeh kon niet eens rechtop staan... auw auw mijn banden .... pfff dat deed zeer.

oh mijn man is naar de cafetaria om lekker frietje en fricandel speciaal te halen... hmmmm zien in!!!!

2. Biancah

Biancah Niet meer actief

Indalen hoeft niet perse bij een 2e dat gebeurt soms pas bij de bevalling. De 1e daalt wel bijna altijd van te voren in. Maar bij 2e is dat erg verschillend en maken ze ook niks van. Dat is wat ik begrepen heb. Dit is mn eerste dus weet er verder niet zoveel van.
    En ja alles is echt mega duur. Ben ook blij dat ik alles verspreid gehaald heb. Hoef nu echt alleen nog die laatste dingen aan te schaffen.

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @ indalen, geen verstand van.... Jari was net iets met aan het 'zakken' toen mijn vliezen braken. De verloskundige had de dag ervoor al gevoeld dat hij net ver genoeg naar beneden lag dat ik niet verplicht plat moest liggen als mijn vliezen braken, gelukkig!

@babyspullen, ik blijf ook elke keer schrikken als ik iets koop van de prijzen! Stond van de week met een romper in mijn handen van 24,95! Heb hem heel snel terug gehangen... Volgende week nog maar eens op 'jacht' naar babyspullen.
    Ik begin steeds meer nieuwsgieriger te worden naar het geslacht... Ik hoop dat het snel 17 oktober is. Dan moet ik weer naar de gyn en dan gaat de ks ingepland worden.

@rensje, wat een schatje jullie teckel! onze grootste hond is niet alleen extreem stout maar ook waaks...tot vervelends toe blijft ze maar blaffen. Ons 'prinsesje' is meer van het vragen om aandacht. Zal nog eens een foto op zoeken van onze dames...

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    De eerste foto is van Stitch, een vuilnisbakje van 8 jaar. Een echte prinses want zonder deken, kussen of kleedje gaat ze echt niet liggen;)
    De tweede foto is FooF, onze berner sennen van bijna 5 jaar. Ongelofelijk lomp, onhandig, waaks en stout! Ze is voor Jari wel echt heel lief, gelukkig. Was bij haar moeilijk in te schatten door haar nare verleden.

Bijgevoegde bestanden:

• nslb1.jpg
      nslb1.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,8 KB
      Weergaven:
      2
    • DhdVI.jpg
      DhdVI.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,3 KB
      Weergaven:
      2
  5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Wat een leuke honden :)

@ X Nicolle, ik word straks gebeld door de internist over mijn antistoffen schildklier. Tot nu toe was de uitslag steeds dubieus, ben wel benieuwd of het nu anders is!

@ Groeiecho.. is het normaal ofzo dat jullie die krijgen? Ik krijg helemaal niets meer:(

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier heb ik een cairnterrier..Ook erg leuk!
    een teefje ook.

@rensje: het gaat niet altijd op n atuurlijk maar meestal is het bij de tweede en derde later dat er ingedaald word..Er is meer ruimte ofzo?!

@groeiecho: is hier beleid bij een hoger bmi, of als ze vinden dat je buik groot is, en in mijn geval zwangerschapssuiker hebt.
    Hier is het zowizo beleid om met 36week een liggingsecho te hebben. Krijg je die ook niet FLEUR? ik zou er anders ff om vragen hoor!

7. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja... die zal ik wel krijgen.
    Als je het zo bekijkt is dat ook alweer bijna..

8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    @Liefde: Wat fijn zulke positieve berichten. Ben haast jaloers dat jij al kan knuffelen met jullie boy. Natuurlijk wil ik niet ruilen, maar heb al zo'n zin om ons kindje vast te houden etc.

@Stitch: Ik begin ook steeds benieuwder te worden naar het geslacht. Ik dacht in het begin echt dat het een boy was, maar begin steeds meer te denken dat het een meid is.

@Fleur: Ik weet eigenlijk ook niet of ik nog een echo krijg. Denk het niet. Maar eigenlijk wil ik het wel, ook omdat ik me zorgen maak dat dit kindje de kwaal van de kant van manlief heeft. Geboren worden als 9/10 of meer ponder...

@Indalen: Heb ik nog geen last van. Maar die stekende pijnen, dat kunnen je banden toch ook zijn? Kan indalen wel pijn geven? En wanneer moet een kindje ook weer goed liggen? Onze kleine kabouter ligt nog helemaal dwars. Ik kan precies voelen waar, dat is echt grappig!

@Spullen: Volgende week komen onze spullen. De wieg staat al en het ledikantje ook. Maar volgende week komt de kinderwagen, de kommode etc. Kan ik eindelijk inrichten en wassen. Ow, trouwens, over rompertjes hoor ik verschillende verhalen. De een zegt: je moet wel met lange mouw, dat is veel lekkerder warm en de ander zegt: ja maar dat is zo lastig aankleden en je doet toch vaak een wikkeldoek om. Wat moet ik nu aanschaffen? En hoeveel? Ik heb 2 rompertjes maat 50/56 en wil er nog 4 aanschaffen. Dat is wel genoeg toch?

@Ziekenhuistas: Ik zit ook al telkens te bedenken dat ik die klaar moet zetten, voor als er wat gebeurt ofzo. Maar ik wil zowiezo thuisbevallen (het liefst) en wat moet er in zo'n tas? Ik heb trouwens het kraampakket ook nog steeds niet gekocht...

Owja, ik heb trouwens nog iets grappigs. Ik kreeg een mailtje van berichtje voor jou. Zo'n filmpje via MvM. Daar stond ook informatie bij dat het kindje nu kan schrikken van een hard geluid bijv. en ook emoties kan tonen, zoals huilen, lachen etc. Dat had ik verteld tegen manlief. Zegt hij op een gegeven moment: He! Hoor ik nu onze baby huilen? Ik: Nee joh, dat kan toch niet! Zegt ie: Ja, maar jij zei dat de baby nu kan huilen. Nadat ik uitgelachen was, heb ik toch maar even verteld dat je dat dan nog niet kan horen. Het was trouwens een kindje buiten die huilde.

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hahahaha wiedeltje! die mvm berichtje uit je buik krijg ik idd ook! Bijzonder idee he?

Hier wel rompers met lange mouwen: sliep onze dochter lekker in! Ik vond ze ideaal voor de winter dus ik heb 4 of 5 met lange mouwen: die van de hema die zijn ideaal (die stretch in een effen kleur!) die zitten mooi en lekker en blijven mooi! en heb er 3 ofzo met korte mouw, voor als je shirt, vestje etc aan wilt...Want 3 laags mouwen vind ik te veel haha!

@Wiedeltje: t.a.v. de kraamtas: daar had ik nu nog niet aan gedeacht hahaha! Maar die moet je zowizo klaar zetten he? Ook als je thuis wilt bevallen, je weet nooit hoe t loopt en gaat en je hebt bij de eerste 50% meer kans dat je toch int ziekenhuis bevalt..Zodat je er even rekening mee houd (dan valt de teleurstelling altijd mee!)

10. scrat

scrat Niet meer actief

@fleur nog nieuws mbt je antistoffen?

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Feliciteerd dames, het is Herfst! Dat betekend dat het aftellen nu echt is begonnen want we zijn allemaal in de herfst uitgerkend! Whoehoe!
    - zwnger geworden in de winter, het ontdekt w.s. net in de winter / lente en nu zijn we in de herfst beland: dat betekend dat he tnooit heel lang meer duurt voordat we onze wondertjes in onze armen hebben!
    *fijne gedachte...zwijmel* hihi

12. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Haha thanks Sum!! Kan ook niet meer wachten hoor! Pfffffff.....

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Grrrr.. nee. Hij vertelde de gewone uitslag en toen ik vroeg naar de antistoffen vroeg hij of ik in juni had geprikt.. euh.. ja ook, maar ik heb de recente nodig.
    'Eens even kijken.. er staat hier wel: zie opmerking..er staat alleen niets bij' GGRRR

Ik zou de uitslag volgende week bespreken met de gynaecoloog. Ik mag hopen dat de uitslag er dan wel is..anders moet ik opnieuw prikken. Wat een aanfluiting. Nu weet ik nog niets.

@ Ziekenhuistas.. ja dames dat zit er ook aan te komen. Doen jullie grote t-shirts ofzo om in te bevallen?

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @ziekenhuistas...oooo daar heb ik nog geen moment bij stil gestaan moet ik eerlijk bekennen. maar moet die nu al klaar staan??

@fleur, nou lekker slordig dan, snap goed dat je duidelijkheid wil hebben.
    de inhoudt van de ziekenhuistas... tja ik had bij enzo een leuk setje ingedaan. Uiteindelijk ben ik ik bevallen in een trui van mijn man haha.
    Ik weet dat ik nog snel effe in de douche was geweest voordat ik naar het ziekenhuis ging. Maar de weeen werden zo heftig dat ik gewoon een joggingbroek en trui van mijn man heb aangekregen hahah.
    tja en dat boeide me totaal niet!
    Achteraf wel grappig want iedereen heeft een idee van zo wil ik het en dit neem ik mee... en uiteindelijk is het gewoon ggggoooo with te flow.
    Neem wel een paar thshirts mee want om er helemaal naakt te bij gaan liggen heb ik ook geen zin in.

@sums, wat kun je het toch weer mooi brengen meis haha... Ik dacht vandaag nog ohhh over 8 weekjes ga ik waarschijnlijk al bevallen.
    Ben heel erg benieuwd of ik nu langer al 39 weken loop of dat ik eerder ga bevallen.

@bewegingen, ik heb er op dit moment echt last van. Het is net alsof mijn ribben een paar cm omhoog gedrukt zijn en ook regelmatig benauwd.

Oja heeft er iemand van jullie ook zon vreetzin... pffff het is gewoon niet normaal zeg... lust alles wel... chocolade, snoep, chips, ijs.... oh en marsepein.

15. scrat

scrat Niet meer actief

@fleur, lekker zorgvuldig.. pff...

mijn collega gaf mij trouwens als tip om binnenkort dat zeiltje vast in bed te leggen, mochten de vliezen eerder breken, is je matras tenminste niet verpest.
    in de tas doe ik ook een paar t-shirts en een pyama voor na de bevalling.

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja, een leuk setje willen we allemaal wel. Maar op het moment zelf zal het inderdaad vast niet meer boeien :D

Dat vreten heb ik ook! Snoep, koekjes, chocola.. heb alleen zo snel maagzuur. Dat belemmert soms een beetje haha

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik ga ook groot shirt mee nemen. Een paar zelfs.
    En vreetzin, heb gisteren dunselman taart gehaald. En tja heb mn ouders wel een stukje gegeven maar ben bang dat ik ruim 1/3 van de taart op heb gegeten gisteravond.

18. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Zeiltje. Onze kraamhulp adviseerde een speciale molton te kopen bij de Action, een waterafstotende. Die schijnt goedkoop te zijn en minder te kraken dan een zeiltje. En hij blijft zitten.

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sumshine, wow, jij bent scherp op deze vrijdag...*Stitch85 heeft moeite met wakker worden vandaag*

@fleur, lekker zo'n 'uitslag'... Klinkt alsof je in hetzelfde ziekenhuis loopt als wij....

@ziekenhuistas, ik ga zo de babykleertjes strijken en inpakken. Ik heb van die big-shirts ingepakt en 1 positie nachtjapon.....(model van een oma japon, maar dan met handige knoopjes om bv te kunnen geven) Ik ben er van de week maar aan begonnen, heb het gevoel dat ik in huis niet 'verder' kan...op deze manier doe ik toch nog iets nuttigs (naast het 'gewone' schoonmaken)

@zeiltje, zo'n molton is inderdaad fijner dan zo'n irritant niet blijven liggend en broeierige zeiltje...ow ja, en het kraakt ook nog bij elke beweging die je maakt... Helaas is ons matras 30cm dik en hebben ze hier niet zo'n molton voor.

@vreetbuien, eigenlijk geen last van, gelukkig.
    Ben trouwens veel duizelig door een te lage bloeddruk, 100/55, dus ik moet extra zouten eten... Maar nu hou ik weer giga vocht vast. Ben deze week al 2,5kilo aangekomen terwijl ik minder heb gegeten dan normaal... Krijg zelfs mijn ringen niet meer aan...

Manlief zou eigenlijk eind december werkeloos worden, omdat zijn contract niet verlengd kom worden ivm nationalisering van de politie. Maar nu heeft hij de afgelopen 4 weken al 2 nieuwe banen aangeboden gekregen binnen de politie voor andere functies! Ben zo blij!!!!

20. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nou mijn moeder begon ook al over het zeiltje!! maar ik wil dat nog niet hoor, ik vond het verschrikkelijk. Het zweette en kraakte als een gek. Ik leg dat er echt pas op met 36 weken.
    Tja en breken mijn vliezen, tja dan is dat niet anders...!
    Moet zeggen dat ik bij enzo ook mijn vliezen braken op bed spontaan. En dat heeft het zeiltje niet tegen gehouden! Er zitten toch wel wat vlekken op.

Ja erg he die vreetzin. Ik had van appie heijn gevulde speculaas. Nou heb dus een hele stuk op wat eigenlijk voor 6 personen is. Ik baalde daarna wel maar kan het gewoon niet helpen heb zon zin in van alles en nog wat!!!

@fleur, goede tip van de action , ga ik ook even kijken!!

Deel Deze Pagina