Grrrr ik zou binnen 3 weken mijn diploma ontvangen, maar heb nu 4 weken later nog niets gehoord... Gisteren een mailtje gestuurd naar het examenbureau dat ik het langzaamaan beu ben! Blijkt dat ze mijn geboorteplaats niet in het systeem hebben gezet, en die info hebben ze wel nodig... Kunnen ze ook niet ff bellen:x:x:x
@vreetbuien: Die heb ik ook vreselijk! Kan bijna niet normaal door een supermarkt lopen zonder er hebberig en snaaierig uit te zien. Het gewone eten gaat er ook in als koek trouwens hoor. Manlief vind het bijna afschuwelijk om toe te kijken hoe ik mn warme prakkie naar binnen bunker. En marsepein, hmmm... Ik heb stiekum in het dashboardkastje van mn autootje een heel blok liggen. Te erg voor woorden! Joehoe het is inderdaad alweer herfst. Vandaag precies een half jaar geleden, de eerste dag van de lente, hadden wij een positieve zwangerschapstest in handen. Heerlijk dat dat alweer zo'n tijd geleden is. (dan schiet het tenminste een beetje op...) Hmm, inplaats van een zeiltje een waterdichte molton. Goede tip. Die heb ik nog wel liggen. Alleen dat vind ik ook zo'n zweetding... Ik wacht nog wel even met het erop doen. Ik droomde vannacht trouwens dat onze uk in volledige stuit lag en daarom een keizersnee moest. Nachtmerrie!! @Fleur: vervelend zo'n slap gedoe. Voor jezelf wil je gewoon duidelijkheid he. Hopelijk krijg je de uitslag snel! @Stitch: fijn joh, weer uitzicht op een baan voor je man! Zit die buik bij jullie ook zo in de weg? Bij mij onderhand wel hoor. Hij zit in de weg bij het aankleden, bij slapen (ben een buikslaper, het is gewoon een drama om in slaap te komen nu ik niet meer op mn buik kan slapen. En ik wordt tegenwoordig wel een paar keer per nacht wakker... tel uit je verlies.) en bij het uitoefenen van mn nesteldrang etc. Zo, lekker geklaag, maar ik geniet eigenlijk ook wel van mn buikje hoor, dat is gelukkig de andere kant.
Wat'n suf &#@$#%& Stitch!! Dat ze daar zelf niet opkomen... Hoe is't verder hier? Hier wel ok..aan't wachten op maandag...dan naar gyn..en 3D echo. Voel kleine soms zo weinig dat ik al'n paar keer heb willen bellen... ben 1 van de ongelukkigen die sowieso weinig beweging voelt al die tijd al probeer maar gewoon tot maandag te wachten of ik moet vanmiddag weer weinig/niks voelen... Heb ook last steeds van m'n linkerbil...en m'n heupen/bekken? denk dat ie miss indaalt..of botten verweken maar kan me dus soms geen houding vinden met zitten of slapen hopelijk is dit tijdelijk...sorry voor m'n klaagzang...
haai meiden jaahahaa scherp van me he? herfstige gedachten, hihi.... @ziekenhuistas: heb wel een tas hahaha maar er zit nog niks in! Ik wil nog even een paar nieuwe jachtjaponnen kopen voro int ziekenbhuis en de kraamtijd, lig je er comfertabel en toch leuk bij! Handig om gewoon in de tas te doen want op dat moment kan t je allemaal niet schelen..Zo had ik eerst een mooie pyama aan, maar die had ik door de gebroken vliezen ehlemaal onder gesmeerd ;-( dus later een nachtjapon aan. Die nachtjapon toevallig een roze, heb ik nog steeds! Ik heb zitten denken om em dit keer weer aan te doen..hij heeft toch geluk genbracht...maar hij is niet zo flateus hahaha! Zowizo koop ik wat extra pyamas, heb ik nooit aan maar ik weet na de geboorte van onze dochter echt wel: voor de nachtvoeding moet je er uit en dan ist koud!!!!! Ik sliep zelfs toen met sokken aan (normaal slaap ik dus met niks...) hahaaha...maar mijn kast kan wat dat betreft wel even een opknapper gebruiken!...Dus next project: beetje schiere nachtkleding, ook evt. ook in te bevallen hahaha! @bedzeiltje: die gaat er bij mij op t allerlaatst pas op! Vreselijk vies, klam, zweterig ding...Vlekken komen toch wel Wie heeft de beebstrijk en was al klaar dan? Ik ben nog niet begonnen hoor..stel t uit ofzo! ben wel begonnen met aanschaffen van alle verzorgingsdingen voor de beeb! Ow en heb een mobile": krijg ik van mn moeder Tiny love classic..Die vind ik wel leuk en is elektrische (dat opwinden dat viel me de vorige keer zo tegen, zit je net weer is het ding klaar gaat de beeb weer piepen...pfff dit keer gewoon op een knippie drukken 20 minuten muziek en hoppaa/...) Jaaah zo zie je maar wat je de vorige keer handig vond bewaar je voor nu, wat je tegen stond verander je dus weer Terwijl ik altijd ehb gezegd: zon elektrische ding komt er bij mij niet in! hahahaha... Gemak dient de mens Amona: last van je bil is w.s. ischias, ligt de beeb tegen een zenuw aan, is pijnlijk en gaat over als beeb anders ligt en of je bevalt...Doe rustig aan! Je kan er volgens mij weinig aan doen, maar evt kun je contacten met een fysio! Want je bekken hebben t nu wel hard te voorduren natuurlijk! Sterkte meis!! Stitch: hopelijk heb je snel je diploma! Wiedeltje: vandaag zit mn buik in de weg, verder valt t me mee, terwijl ie aardig dik is..Tja sokken aandoen is lastig en laarzen ook...En ik weet niet meer hoe de boel van onder eruit ziet...dat kunnen we allemaal niet meer zien, maar heb iig geen pijn in mijn rug ofzo, ik geniet er nog wel van eigenlijk.. Moest je me de vorige keer horen (toen was ik nu al aant janken omdat ik t al zat was) en nu zwijmel ik nog... Zou t zijn omdat het een jongen is???? Of mijn lichaam die een zwangerschap al een keer heeft meegemaakt?? Geen idee..
Gelukkig is jouw zwangerschap nu wat minder zwaar sum! Mag ook wel!! Hier meeste dingen gewassen...strijken doe ik niet aan hoor doe ik voor onszelf ook nooit. Ziekenhuis/bevaltas heb ik nog niet klaar staan...ik heb nog wel even dacht ik... weet niet welke kleertjes z'n eerste kleren moeten worden?? Ene romper ook veel kleiner dan de ander...dalijk neem ik te kleine kleren mee?? hihi... nachthemd of iets wil ik ook nog vinden....geen idee wat handig is, wil niet de hele tijd naakt liggen van boven, maar wil wel huidcontact en kunnen aanleggen...jullie tips? Heb wel oma ondergoed gekocht gisteren, vreselijk maar vast prettig! Voedingsbeha moet ik ook nog...maar hoe koop je die als ze nu nog niet gegroeid zijn? hihi
Die nachtkleding is bij mij ook een probleem. Draag het normaal ook nooit. Heb nu 2 mooie pyama's gekocht, maar die gaan pas aan als ik bevallen ben. Geen gezeur dat ze onder de smurrie zitten en ik ze in de kraamtijd niet aan kan. Alleen 1 heeft korte mouwen, weet niet of dat wel zo handig is. Misschien nog maar 1 halen... En voor de nachtelijke voedingen heb ik mn ochtendjas. Die kan ik makkelijk aandoen en is heerlijk warm. Ook handig met borstvoeding geven. En ik wil nog wat big shirts kopen voor de bevalling. @Amona: Last van je linkerbil kan ook van je bekken komen, omdat die verweken. Tenminste dat gaf de verloskundige bij mij aan. Ik heb er namelijk ook last van. @Sumshine: Ik ben dus niet de enige die er nu al behoorlijk genoeg van heeft. (tenminste, vergeleken bij je eerste zwangerschap dan) Ik jank er nog niet om gelukkig, maar heb wel een behoorlijk kort lontje. Manlief begint er (slecht teken) al aan te wennen. Heb echt zin om mezelf weer te zijn, zonder dat brommerige. Owja, ik heb mijn babywas ook nog niet klaar hoor. Even wachten tot m'n spullen binnenkomen. Daar zit namelijk nog meer babywas bij (hydrofiellen etc.). Mijn mamsie heeft al wel wat voor mij gewassen, van wat zij voor mij gemaakt heeft en de oude lakentjes etc. die ik ga gebruiken. @Amona: Ja voedingsbeha moet ik ook nog hebben. Hmm, eens een lijstje maken wat ik allemaal nog aan moet schaffen.
amona, nachthemd is zo ove rje hoofd gedaan hoor voor huid op huid contact..haha. Voedingsbh heb ik bij de prenatal, een leuke voor 2 tientjes zwart met witte stippies en een beetje `voorgevormd`dus niet zon suf ding..hahaha[! Voedingsbh kun je nu gewoon al kopen hoor, want gelijk na de bevalling ga je echt niet passen. Dus als t nu past op strakste stand heb je nog ruimte voor later! Athans dat doe ik hier... Wideltje: bevallingssmurrie is er zo uitgewassen hoor, zie je niks meer van terug...athans bij mij bij de vorige keer niet..(ff t.a.v. je pyama)
Maar hoe heb je dan de cupmaat gegokt voor straks? Of zijn voedingsbeha's anders? Ken ze nog niet echt. Eens kijken waar ze hier betaalbare goede hebben. Heb zin in chocolade...man moet over 3 kwartier met de auto weg (wonen op een "berg") dus als ik nog kopen wil...moet ik snel worden haha. Wil als ie weg is eigenlijk wat bakken want hij is morgen jarig even energie verzamelen!
Gewoon de cup die je nu hebt kopen en zorgen dat ie nu strak zit om je taille zodat je evt wat ruimte hebt..
ze zijn nu ook al groter, en met melk worden ze ietsjes groter misschien (maar als t goed is zijn je borsten dat nu ook al) bij stuwing word je borsten erg groot, maar daar doe je niks tegen voor nu, dat moet je juist een beetje tegen gaan door het dan te masseren onder de douche etc... Maar gewoon dus je cupmaat van nu kopen op t strakste standje doen (zodat je nog 2 standjes over hebt)
Ik word alweer wat wijzer hier hihi. @ Bh, ik heb 1 voedingsbh van het kruidvat..misschien niet veel.. heb al aardig wat bh's gekocht door de groei. Maar er moet misschien toch wel wat bij dan. @ Amona, vieren jullie het morgen ook? @ Kleertjes, hier nog niet gewassen. Lakentjes etc ook nog niet. Mijn moeder wil ons beddengoed strijken is wel zo netjes zegt ze haha. Oh oke, het is schoon en gevouwen in de kast, maar blijkbaar kan het nog beter. Betreft die rompertjes. De ene maat 50 is de andere niet en de ene maat 56 is ook anders dan de andere.. zit nogal verschil in!
Mijne zijn niet gegroeid hoor..... of miss echt miniiiiimaal! Vandaar dat k het niet zo goed weet, er moet op een gegeven moment wel iets gebeuren natuurlijk haha Als zij het voor je strijkt, Fleur, lekker laten doen Qua lakentjes ziet het er natuurlijk wel mooi uit! Maar hier ligt het ongestreken in de kast hoor
Ja de lakentjes voor de kleine inderdaad wel. Maaaaaaaar ons beddengoed? Ach, zij moet ook wat met de oma-nesteldrang
ik heb ook maar 1 voedingsbh eerst hoor! eerst maar eens aankijken! daar red je de eerste week echt wel mee en als ej dan fit genoeg bent kun je altijd een nieuwe passen dus kopen denk ik dan..Voor t zelfde geld lukt de borstvoeding niet en stop je er na 2 week mee..heb je mooi 2 van die bhs voro niks namelijk....Zo denk ik er over hihi. Strijken: de kraamzorg adviseerd alles gestreken te hebben voor de beeb, dan is het bacterie vrij.... Heb het de eerste keer trouw gedaan, weet niet of ik het deze keer doe maar het is wel iets wat ze dus aanraden, vandaar dat mensen zwaar aan de stijk gaan haha. beebkleertjes ga ik wel strijken de eerste pakjes, maar meer omdat ik het zo mooi vind als het gewoon strak enzo eruit ziet als hij net fris en wel kleertjes aankrijgt, (dat smetteloze baby idee hihi) in de kraamweek zal het er namelijk allemaal niet van komen, dus wat ik nu kan doen.....hihi.
@ Sumshine, daar heb je weer gelijk in. Eerst maar 1 bh dan en eventueel kunnen we nog internetshoppen! @ Kaartjes. Ik ben eruit. Ik heb boeken gehaald bij multicopy en er inspiratie uit opgedaan. Het wordt een kaart die je in 3-en kan klappen, met op de voorkant een eigen ontwerp. Nu gauw mijn ontwerp afmaken zodat we een proefdruk kunnen laten maken! @ Ow en Stitch. Die stiften zijn vet handig!
Ja idd 1 is in eerste instantie genoeg, zo denk k er ook over. Oh zit die gedachte erachter wat betreft strijken... nooit van gehoord, vond het altijd al wat overdreven. "Gelukkig" hier geen kraamzorg dus niemand die erover zal zeuren? Als k nog kleertjes zie die er echt te erg uit zien ga k miss niog strijken, momenteel heb k eigenlijk nergens puf voor/zin in... Fleur, bedoelde ze jullie beddengoed *proest* haha niet nodig nee, maar als ze los wil gaan, jippie!
Ja. Gek mens haha. En ze wil ook komen schoonmaken. Onder het bed, achter het bed etc etc. Oke mam, kom maar! @ Luieremmer, wat voor soort hebben jullie? Ik vind die dingen met cassette's best geinig. Maar wat een gedoe. Die krengen moet je steeds weer kopen en lijkt me ook wel wat prijzig? Is een gewone emmer te simpel? Of een pedaalemmer? Je moet toch die zakken veel verschonen lijkt me, dus kan het ook wel wat makkelijker toch?