Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @fleur ja, super hè die stiften!

@Beddengoed strijken....:) doe ik eigenlijk altijd. Eigenlijk word hier bijna alles gestreken voor het in kast gaat:) sokken, boxers, onderbroeken en badhanddoeken worden niet gestreken, maar de rest alles ;) (dus ook de washandjes, theedoeken, vaatdoeken, hemden, leggings, keukenhanddoeken en de hondendekens:))

@voedingsbh's ik heb nog een paar 'oude' die ik nu nog aan kan, dus ik kijk straks wel als de baby er is of ze nog een boost krijgen:D

@geboortekaartjes, vandaag bij de drukker geweest... Toch maar besloten om zelf kaartjes te ontwerpen. Manlief heeft helaas de software er niet meer voor, dus de drukker gaat het maken aan de hand van onze 'schets'. En ja... De beste man schreef meteen al een van de namen verkeerd, terwijl manlief al zei dat het goed geschreven was.... Denk dat ik de kleine zelf maar aan ga geven om spelfouten te voorkomen:p

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    K denk bij veel dingen wat meer basic... heb dus een simpele luieremmer van een nicht gekregen (gewoon een luieremmer met een deksel)... en ik denk dat we het daar prima mee redden... kunnen er een altijd een pedaalzak in doen en het is ook zo naar de kliko gebracht...

Kunt het zo duur maken als je wilt natuurlijk, ze hebben allerlei snufjes etc haha.

3. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Precies. Ik ben ook meer van het nuchtere en doe maar gewoon. Je laat dat ding toch niet uitpuilen en wegrotten..

@ Stitch. Leuk ook een eigen ontwerp! En jammer van die naam. Inderdaad zelf gaan haha.
    Zo heet mijn zwager in zijn paspoort Michel in plaats van Michael.. Foutje van mijn schoonvader :D

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @fleur, wij hebben zo'n emmer met cassette. Luier erin, draaien en als de emmer vol is heb je een soort worst idee van luiers...
    In het begin super fijn, maar als ze wat ouder zijn verga je alsnog van de lucht ( ook als je de poepluiers nog apart in een luierzakje doet) Wij hadden bij zoonlief via internet een doos gekocht met cassettes, kinderdagverblijf formaat voor 200 euro! Scheelde toen 3 euro per cassette, en we hebben de doos gedeeld met vrienden. Nu heb ik er nog 3 cassettes van, die maak ik op en dan gaat die emmer weg. De emmer gaat ruiken, zelfs met chloor krijg ik die lucht er niet uit....
    Wij hebben de Tommee Tippee sangenic mk5

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @fleur, hihi ik heb mezelf jarenlang afgevraagd waarom ik naast mijn roepnaam ook nog 3 doopnamen heb, terwijl mijn broer maar 2 doopnamen heeft naast zijn roepnaam.... Blijkt dat mijn vader een doopnaam van mijn broer 'gewoon' was vergeten:D:D:D

6. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    'vind ik leuk' :D

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hahahaha wat een acties!!! :p
    Heeft ie vast vaak van je moeder te horen gekregen ;)

Maar zo 'schijnen' er ook wel mannen te zijn die zo stiekem hun zin/naamwens doordrukken omdat zij toch degene zijn die het kind aangeven... Lijkt me echt vreselijk als zoiets gebeurt!!!

8. Biancah

Biancah Niet meer actief

@strijken, ik ga echt niet alles strijken. Heb daar echt een hekel aan. En als het daarna weer in de kast ligt zitten er zo weer bacteriën in toch.
    Alleen lakentjes strijk ik omdat ik dat mooier vind.

@ziekenhuistas vanaf vandaag staat alles klaar. Geeft me een fijn gevoel dat het gewoon klaar staat.

Heb overigens alle baby spullen zo goed als al gewassen.

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Weekeind :) hoera!
    @liefde hoe is het?
    Hier vandaag eindelijk mijn krakampakket ontvangen!

zijn er al meiden die t kamertje helemaal af hebben? krijg nu toch we lstress hahaHoewel we de 'grote lijnen' al wel hebben hoor :)
    Vluchtkoffer nog doen... al wel kleertjes klaar liggen die mee moeten. Ik moet in het zkh bevallen en daar minstens 48 u. blijven.. Vind het wel lastig wat er allemaal mee moet.. hoeveel.. Nemen jullie een reistas of een koffertje mee?

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Oh het typt zo rot op mijn mobiel hier... Steeds ben ik de cursor kwijt... sorry dus voor de spelfouten!

Borsten, ik had na de bevalling denk ik wel een cupmaat erbij! Ik geloof dat ik dagen nacht een bh droeg ivm de pads. Deze keer ga ik geen bv geven...
    Hebben jullie ook steeds meer nestdrang? Hihi ik maak allemaal lijstjes mt wat er nog moet!

babykleertjes strijk ik dit keer niet, staat in de uitzetlijst wel dat je vr een thuisbevaling ze moet strijken en in plastic tas verpakken.. maar ik herinner me dat mijn kraamhulp de vorige keer zei dat ze ongestreken eer vocht opnemen.

11. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik moet idd ook 2 dagen blijven sas. Ik heb er 3 pakjes in zitten en dan ook verschillende maten. De rest neemt mn man later maar mee.
    Heb voor mezelf wat verzorgingsspullen, 3 japonnen, 4 onderbroeken, 3 paar sokken, 1 joggingbroek en 2 normale shirts.
    Verder weet ik t ook niet. Tegen mij is gezegd, neem mee wat je mee zou nemen op een weekendje weg alleen dan nu de comfortabele kleding.

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Maar ik moet ook bekennen dat ik bijna nooit strijk...
    misschien krijg ik het nog op mijn heupen en ga ik dat alsnog doen hoor ;)
    maar eerlijk gezegd lijkt het me qua bacterien wel meevallen.. idd als het in de kast ligt komen die er ook weer op, en ik denk ook dat te steriel ook niet goed is, behave natuurlijk voor heel vatbare premature kindjes.

Ik ga lekker tukken, fijn weekeind meiden!

13. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Bianca dank vr je reactie! Heb je een koffer of grote tas? Ikeb echt geen idee moet je in het zkh dan je spullen in een kast doen? zetten ze je tas op een soort rekje net als in n hotel?

14. Biancah

Biancah Niet meer actief

Je krijgt zo ver ik weet je eigen kastje waar je je spullen in kan doen. Ik heb gewoon een grote tas. Heb ook geen koffer. Ik vind tas wel prettig omdat je die makkelijk in t kastje kan zetten.
    Ik weet niet wat voor rekje je bedoeld dus zal vast wel niet hihi.
    Hebben ze bij jullie niet ook van die info avonden in t ziekenhuis?
    Wij hebben dat wel en dan ga je langs verloskamer enz...

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

Jeej 31 weken!

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heb je geen netbroekjes? Dat kraamverband past niet goed in een gewone onderbroek die nu past. Of je moet al grotere onderbroeken hebben, of die netbroekjes (zitten vaak in het kraampakket). Zit een stuk prettiger vond ik... Misschien toch handig om toch ook in te pakken, maar geloof dat je die ook gewoon in het ziekenhuis kan vragen.

Ik moest bij de eerste 3 dagen blijven in het ziekenhuis, had er helemaal niet op gerekend (was pas na de bevalling duidelijk). Maar wat je vergeet is helemaal niet erg. Want vriendlief kwam toen 3 keer per dag langs. Dus die nam gewoon de rest mee wat nodig was. (En denk toch wel dat dat zo bij iedereen zo zal zijn dat als je moet blijven je man/vriend een paar keer per dag naar het ziekenhuis komt)

Las ook iets met strijken? Hier strijk ik op het ondergoed, sokken en badhanddoeken na ook alles.

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    @luieremmer: heb zon basic ding maar heb em nog nooooit gebruikt! ik kom van die anti ruik zakjes, gooi de luier erin, knoopje er in en neem em mee naar beneden om in de container oid te gooien..Gewoon een gewoonte. Het gaat namelijk toch altijd stinken die dingen

@ziekenhuistas: voor de beeb heb ik een tasje met 3 setjes (u knever know) een wikkeldoek etc.
    En voor mijzelf een weekeind tas: ik had de vorige keer 3 sets mee maar daar had ik nog te weinig aan, dus neem er dit keer 4 mee en ongeveer 5 onderbroeken. Bij mij braken eerder de vliezen spontaan dus dan zit alles eronder en daarna kwam er (lange bevalling) nog wel eens een ongelukje, of dat je tussendoor gaat douchen en dan iets schoons aandoet etc.. Het kan geen kwaad om wat extra mee te nemen in iedergeval.
    Iets te lezen kun je er in doen (stel dat je moet wachten en de tijd moet doden...) sommigen nemen ook wat lekkers mee iets met suiker oid..Sokken mee: veel krijgen koude voeten tidjens de bevalling...Dat herinnner ik me zelf niet, ik had alleen flinke dorst tijdens de bevalling. En natuurlijk fototoetstel, lader, telefoon dat soort dingen! hihi..

As we speak doe ik mijn eerste babywasje...Haha...(naja van deze baby dan) Dit keer geen neutral wasmiddel deed ik de vorig ekeer wel maar ik heb nu eenmaal alleen robijn in huis dus ik heb dat er gewoon ingegooid. Gebruik geen wasverzachter voor de beeb, want herinner me nog dat dochterlief ook een gevoelige huid had de eerste week (en das logische natuurlijk)
    Net zoals zwitzal: veel pasgeboren babys krijgen er uitslag van!! (PASGEBOREN) even goed om te bedenken. (bultjes, pukkeltjes in t gezicht) Mijn dochter had t ook en veel van mijn vriendens kinderen ook, het is toch geparfurmeerd he?!
    Goed om even rekening mee te houden in gedachten....

18. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja heb idd grote onderbroeken. Mn ma heeft altijd van die tenten dus daar heb ik er een paar van gevraagd. Verder heb ik nu wel zwangerschaps tenten maar die wil ik nu nog heel graag aan.

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    die naadloze boxershorts van de hema! echt die stretchen helemaal mee, staan ook nog netjes (gewoon strak) en die had ik de vorige keer ook na de bevalling aan..Dat zit echt goed hoor...Even een tip!!

20. Biancah

Biancah Niet meer actief

Heb nu mama basic van Hema. Zijn van die zelfde stof id.
    Boxers vind ik vaak niet fijn, maar dat is omdat ik vrij dikke bovenbenen heb en de pijpjes dan om krullen.

Deel Deze Pagina