Bij mijn zwangerschapsyoga waren twee dames van wie de kleine tegen verwachting in nog gedraaid was. Maar ja, laten we hopen dat ukkie gelijk goed gaat liggen!
Weet je dat ik totaal niet bij stil heb gestaan hoe de uk moet liggen. Hij ligt goed en deels ingedaald dus zal wel zo blijven, maar geen idee waarom ik daar niet echt bij stil heb gestaan. Ik word wel moe van mn hormonen. Ben vandaag ook flink uitgelachen. Vind dat stiekem niet zo heel leuk. Was op weg naar mn ouders en vlakbij hun huis moest ik aan de kant voor een ambu die met loeiende sirene voorbij scheurde. Ik kreeg kippenvel all over. Bij mn ouders thuis aangekomen begin ik re huilen om die ambu, want er was toch iets heel ergs gebeurt anders had hij niet zo haast... Kon er ff niet zo goed tegen. Maar blijkbaar was dit heel raar ofzo.
@sumshine, als de beeb in stuit blijkt te liggen, wat natuurlijk niet zo is , wil je dan een draaipoging proberen? Kan me voorstellen dat je een stuitbevalling niet ziet zitten. Kleine hier ligt in een onvolkomen stuit, maar voor mij maakt dat niet uit, word toch een ks... @hormonen, wie dat toch heeft verzonnen! Ik denk dat iedereen er nu zachtjes aan last van begint te krijgen.... Niemand in je omgeving die snapt wat jij wil en hoe je je voelt.... Gelukkig hebben we dit forum om elkaar een hart onder de riem te steken! @hier, na een heerlijke relaxte zondag nu een slapeloze nacht. En ik was al zo moe.... ben maar beneden op de bank gaan liggen om manlief niet wakker te maken met mijn gedraai en gekeer. Ik lig gewoon nu al niet lekker meer. Straks nog een gesprek met mijn werkcoach van het UWV, en dan vanmiddag samen met zoonlief naar bed toe.
Hier nog een met slapeloze nacht. Ben erg aan t dromen steeds. Kleine is erg druk ba een week erg rustig te zijn geweest. En kan mn draai niet vinden. Manlief is varen en komt vrijdag pas thuis dus niemand heeft er verder last van gelukkig. Nog paar weken meiden dan kunnen we weer normaal liggen. Worden we dan alleen wakker gehuild hihi. Denk dat ik dat toch minder erg vind.
Hier ook een slapeloze nacht...geetsie vanaf half 2 wakker gelegen en nu op t werk..verkouden en gapen! ben moeeeeee ;-(
Fijne nachten he dames... Sum, hoe lang moet je nog werken? Liefde, hij is al'n week! Hoe gaat't' nu en hoe voel je je? Ik dacht vandaag controle en 3D echo te hebben...keek er naar uit, kijk ik net...is't morgen pas ook niet erg, maar was er zo op ingesteld en echt toe aan'n controle ook...even 24u "uit zitten" Hopelijk val ik nog wat in slaap! Fijne dag dames!
hier ook constant moe en heb af en toe het idee dat de kleine denkt dat die door de buikwand eruit kan of zo. niet echt prettig.. ik ben ook weer veel emotioneler dan een paar weken geleden. Maar goed genoeg geklaagd morgen heb ik eindelijk weer een (groei)echo en gaan ze kijken naar de schildklier van de kleine. ben dus heeeel benieuwd hoe het gaat met kleine uk.
Zijn jullie ook zo kortademig/benauwd??? M'n beebje zit met z'n kontje in m'n maag en drukt m'n maag omhoog m'n longen in . Kan er zo niet van slapen!! Hopelijk heeft iemand tips? Ik lig inmiddels met 3 kussens onder m'n hoofd....
zonnestraal, helaas ik heb geen tips, ken de benauwdheid wel... Wachten tot ie indaalt.... ;-( Hier online hebben ze ook een vk, misschien kun je dat aan haar stellen? Of aan je eigen? even bellen? Moet ook goed om je bloeddruk enzo denken want het kan ook een teken zijn van te hoge bloeddruk nl. sterkte meissie!
Thanks Sum! Had het al aan vk aangegeven. Ze zei, niemand gaat er dood aan...dus daar had ik ook wat aan Bloeddruk 115/75, prachtig dus. Maar baarmoeder zit boven het gemiddelde (nou dat merk ik dus) en krijg een extra (groei) echo. Moet afwachten tot indalen ja .
Hoi meiden! @hormonen: oh, praat me er niet van! In het tweede trimester was ik een peace-loving hippie en vond ik alles goed, maar ik begin een steeds korter lontje te ontwikkelen. M'n man kan er goed mee omgaan en dooft het lontje altijd op het juiste moment, maar m'n zusje lijkt niet echt te begrijpen hoe hormonen je helemaal op je kop kunnen zetten en heeft het afgelopen weekend meerdere keren het bloed onder mn nagels vandaan gehaald! @slapen: heb voedingskussen van schoonzus geleend en óh wat ligt dat lekker in bed! Ben er lekker helemaal tegenaan gekropen. Wss voelde ik me onbewust schuldig dat ik zo lekker met dat kussen lag want ik droomde dat ik vreemdging, haha! Ben wel regelmatig wakker geworden en wilde op een moment samen met het kussen omdraaien, maar dat was geen succes. Toch heb ik een goede nacht gehad. @benauwdheid: hier ook af en toe benauwd. Bij sommige harde buiken lijkt het alsof m'n keel wordt dichtgeknepen en krijg ik echt een benauwd, drukkend gevoel in m'n hoofd. Gelukkig duren die harde buiken niet zo lang. Wel weer veel last gehad van hb, gisteravond bijv. weer om de vijf minuten. Kruik er tegenaan helpt, maar moet sowieso weer een paar dagen extra rustig aan doen. @bewegingen: kindje beweegt ontzettend veel! Heb het gevoel dat ie de laatste tijd in de zelfde positie ligt met het hoofdje omlaag en rugje aan de linkerkant. Toch heb ik geen last van harde trappen, maar wel dat ie zich af en toe uitrekt tegen m'n ribben en dat ik me dan echt moet strekken om hem ruimte te geven. Heb ook nog niet gehad dat ik het gevoel had bijna een voetje te kunnen vastpakken; wie wel? Nou, hier vrijdag vk over de vloer omdat ze het bad gaat checken. Hoop dat ie wordt goedgekeurd en we niet een speciaal bad in huis hoeven halen...
@ Zonnestraal, leuke reactie van je vk..! Is vervelend die benauwdheid.. Misschien helpt het beter om iets onder je matras te leggen, als je namelijk op 3 kussens ligt en je slaapt dan glijd je daar makkelijker vanaf, als je het onder je matras wat ophoogt dan loopt het geleidelijker omhoog. Ik heb sinds week 24 weer veel last gekregen van astma, en nu in combi met een baby die hoog ligt is dat geen pretje. @ liefde een week al weer! meiden, wie heeft er een glucosetest gehad? Of bloedprikken ivm suiker? Ik heb de laatste dgn meer dorst en nu zit ik me natuurlijk druk te maken of het zwschaps diabetes is
Zow, wat is er weer druk gebabbeld! @stuitligging: Daar zit ik ook de hele tijd over in. De baby ligt helemaal dwars onderin of met het koppie bovenin en ben ook bang dat ik een keizersnee moet. Heb er al over gedroomd ook. Bah! Wanneer moet het kindje trouwens bij de eerste ingedaald zijn? De baby is hier op het enge af erg rustig. Gelukkig had ie gisteren een beweeguurtje. Toen moest zelfs mijn man er om lachen zo hard als mijn buik heen en weer beweegt dan. Ik ben ook al zo blij dat we aan het einde van de zwangerschap komen. Als ik soms kijk naar mensen die pas bevallen zijn wordt ik zo jaloers! En ben ook blij dat ik niet volgend jaar pas het kindje verwacht. Dan moet je nog helemaal de kerst door. Nu is ons kindje er dan al zeker weten. En ook fijn dat de pepernoten weer in de winkel liggen. Vond dat ze er altijd achterlijk vroeg lagen, maar nu vind ik het heerlijk. Toch een teken dat de sint er aan komt. Met sinterklaas ben ik of al bevallen, of loop ik over tijd. @Sas: Bij het bloedprikken voor de rhesusfactor hebben ze ook direct naar de suiker gekeken. Ook omdat suiker bij mij in de familie zit. Ik heb ook heel vaak heel erg dorst, maar gelukkig was de suikerwaarde goed.
nou wiedeltje hier is de kleine ook zo rustig op t enge af. T is dat ik hem echt voel af en toe. Vanacht daarin tegen liet hij me dus niet slapen en deed het gewoon pijn. Vond het ergens ook wel weer prettig vanacht. Maar heb paar x gedacht van de week als ik hem nu niet voel ga ik hem bellen en dan voelde ik hem zachtjes bewegen.
@ slapen. Hier ook de ene slapeloze nacht na de ander.. voel me een zombie..maar nog twee weken volhouden en dan verlof! @ zonnestraal. dat kortademige heb ik ook! Vooral als ik iets gegeten heb dan komen de hartkloppingen en dat benauwde gevoel. Heel irritant!
jaa die ahrtkloppingen ken ik ook Ik ben hier heel slecht bezig voor mijn suiker op dit moment...straks prikken en denk dat ik flink de sjaak ben...Heb bijna een heel zakje kikkers en muizen op die chocolade sinterklaas dingen...die vind ik zooow lekker he?! ... oeps...Sorry..(alvast)
tja 1ntje is mondje plagen, maar w.s. had ik een nog wel aangekund...Ik vermoed ook dat ik t al voel hoor, beetje wazig in mn hoofd ;-( kut zwangerschapssuiker! grrrrr...
@benauwdheid, helemaal geen last van... Ik heb ook eigenlijk geen last van mijn maag. Ik draag, volgens de gyn, alles naar voren en heb er daarom geen last van... Op die enorme buik na dan. @indalen meestal gebeurd het rond de 34ste week, maar ook best kans dat de beeb pas bij de bevalling indaalt. @slapen, ik slaap al weken met mijn voedingskussen maar zelfs daar slaap ik nu niet lekker meer mee. Vannacht op de bank had ik nog 2 uurtjes te pakken. Zometeen mijn bedje maar eens opzoeken... @hier net terug van het UWV...pfff beetje jammer... Mijn verlof gaat volgende week vrijdag (waarschijnlijk) in dus had het geen zin meer om nu een heel profiel op te stellen. Kortom, ik was eigenlijk voor niets gekomen. Vragen die ik had kon ze ook maar moeilijk beantwoorden. Ze kan me pas na mijn verlof weer 'helpen' aan een baan. Hopelijk gaat het salaris van manlief dusdanig omhoog met zijn nieuwe baan dat ik niet meer hoef te werken en eindelijk mijn lang gewenste webwinkel kan openen met mijn vriendin! Ik kruip nog ff onder de wol...