Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancah

Biancah Niet meer actief

Het is weer zover, ik lig weer wakker :(
    Ik lig ook veel te veel te piekeren.
    Vooral over de kleine. Wil hem straks het liefst bij mij op de kamer hebben in de nacht, maar mn man heeft dat liever niet ivm als hij weer moet werken hij teveel en te goed wakker word dan. Ik baal want ik wil de kleine niet gelijk zo ver van mij vandaan hebben.
    Hoe doen jullie dat?

Hebben jullie trouwens ook zo pijn in je benen steeds? Ik heb het zelfs als ik lig dat mn bovenbenen en mn liezen pijn doen. Als ik me omdraai in bed hoor je ook echt een knak vanuit mn liezen komen. Lekker vaag allemaal haha.
    Het is ook niet dat t extreem pijn doet allemaal maar t zeurt en voelt wat vervelend/irritant.

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Biancah, balen van de nacht en het gepieker hoor! Niks is vervelender dan nu wakker liggen te piekeren terwijl de slaap hard nodig is! Enne, je zal niet blij zijn met mijn antwoord, maar de kleine man hier komt wel op onze kamer te liggen. Bij Joris was ik dat niet van plan, maar zodra hij er eenmaal was, wilde ik hem ook niet zover weg van mij hebben. Hij heeft toen 3 maanden naast me gelegen in de wieg. En dat gaat met dit mannetje dus nu ook gebeuren. Dichtbij!

En pijn in benen? Nee, dat herken ik niet. Wel als ik draai dat ik bijna elke keer wakker word omdat het niet meer zo soepel gaat haha. Maar niet echt pijn...

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Erg hè die slapeloosheid :(.
    Ik heb ook wel last van benen, maar is meer een 'kramperig' gevoel.

Beeb komt bij ons wel op de kamer!! Hangwiegje hangt al opgemaakt en wel :D.

Amona, mooi mannetje hoor!! (echo, beetje late reactie:)).

Sumshine, beterrrrrrr zeg zo'n mooie bloeddruk!!

Hier vreselijk aan het aftellen....
    Vanavond partnerles yoga, ben benieuwd ;).

4. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Benen, ik heb het ook 'snachts. Kramp en pijn in mijn benen en ook als ik me omdraai dat ik knak :D

@ Wieg, komt bij ons op de kamer. Mijn man vond het in het begin niet zo nodig, maar wil nu juist graag dat ukkie dicht bij ons is. Het is wel even aankijken. We hebben bedacht dat we het zolderbed eventueel klaarmaken, mocht er een keer een rotnacht tussen zitten dat hij daar verder slaapt. Als het echt niet te doen is, is het niet anders natuurlijk. Manlief moet ook zijn werk een beetje kunnen doen.

@ Yoga. Hier ook de partnerles gehad. Ontspannen tijdens de weeen, was het thema. Die hadden we helaas de vorige keer ook al. We zijn een keer niet geweest en nu kwam deze dus terug. Over een maand is de partnerles over het persen! Maar zei de lerares.. het kan zijn dat jullie er dan niet meer zijn.. :$ ik denk het wel, maar wat gaat de tijd snel!

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Haai meiden,

Biancah, he bah alweer een wakkere nacht? Hier een onrustige nacht: met enge dromen..Ook zon zwangerschapsding..zucht.

De beeb komt hier eers ook op onze kamer. Was ik ook met onze dochter van plan maar na 4 dagen heb ik haar op haar eigen kamer gedaan, ik kon niet inslapen van alle geluiden, was over allert en ik moest echt slapen (werd heel ziek in de kraamweek -. kraamvrouwenkoorts zeg maar) deuren open en babyfoon en toen was t goed te doen. Ditmaal wil ik wel ook omdat ik borstvoeding wil geven de beeb dichterbij me hebben is veel makkelijker..
    Ow en pijn in de benen: kan heel goed ischias of de bekken zijn, je doet er weinig aan. Lekker masseren voor t slapen gaan, voedingskussen voor t slapen gebruiken en met je benen bij elkaar gaan draaien dus benen sluiten de hele tijd. Dat geknak in je liezen zijn je weke gewrichten meestal. Hier knak ik ook de hele dag (bij bukken, opstaan, etc) dat is speling van de gewrichten door de zwangerschapshormonen (zoals je t beschrijft..) Misschien even contact leggen met een fysio.!
    Sterkte meis.

@hier: weekeind!
    En ik heb nogal wat po de planning. wil op een tweedehands kinderkleding beurs gaan staan morgen dus moet alle oude kleding van dochterlief ff uitzoeken, de kasten plunderen en op zolder. Wil ook nog ff de stad in en vaanvond gaan we eten bij vrienden...Zucht, ik moet echt leren minder te plannen nu! haha

6. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Haha sumshine.. lastig he toegeven aan je rust :cool:

7. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Zo ik ben er ook weer even tussen alle verhuisstress door..

Benen, geen last van gelukkig. Slaap de meeste nachten ook goed. Wel vervelend zeg die slapeloosheid en onrustige benen!

Wiegje, komt hier eerst ook op de kamer. Wij hebben ook nog geen babyfoon gekocht. Hebben jullie die allemaal al wel?

Dromen, hier ook. Droomde vanacht dat mini er al was! Toen ik wakker was en hij nog in m'n buik zat voelde ik toch een kleine teleurstelling.. Hier dus ook echt aan t aftellen! Wil de kleine zo graag vasthouden.

Hier, morgen verhuizen! Heel veel zin in, al zag ik t gisteren even niet meer zitten toen iets niet liep zoals t had moeten lopen.. Merkte dat ik me daar zo druk over maakte dat de harde buiken en rugpijn zo vaak en heftig kwamen dat ik mezelf echt tot rust moest brengen.. Anders kon ik weer richting t zh :( gelukkig is het toen afgezakt!
    Nu maar weer verder spullen inpakken!

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @bianca, ik zat ook al om 4.30 uur beneden op de bank met de WII te spellen... Het beste wat je nu kan doen is, ontspannen naar bed gaan en eventueel 's middags nog eens een poosje naar bed. Kan ook iets lichamelijke zijn dat je nu al minder slaapt, dan schijnt je lichaam zich alvast aan te passen aan het nieuwe ritme...(volgens vk)
    Pijn in de benen heb ik ook last van, maar of er ook iets tegen te doen is?? Geen idee....

@baby komt hier niet op de slaapkamer. Bij zoonlief ook niet gedaan en daar heb ik niks van gemist. In het eigen ledikantje ligt de baby trouwens dichterbij dan wanneer ik hem op de slaapkamer leg....
    Babyfoon hebben we wel, maar nog nooit gebruikt.... Als de baby huilt, dan horen we het gewoon als we beneden zitten.

@sumshine dat klinkt echt als een 'ontspannen' weekeinde ;) hier ook zo hoor, maar dan druk met klussen in en om het huis....

@isis succes morgen! Laat je het zware tillen wel aan anderen over?

Ik ben flink verkouden nu, hopelijk ist snel over en heb ik er straks met de ks of kraamweek geen last van...

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee lieve meiden,

ben er ook weer een xtje!!!
    Hier gaat slapen ook nog redelijk hoor. Val als een blok in slaap. Mijn man kriebelt vaak op mijn rug omdat ik daar last van heb maar die zegt tjaaa 3 seconden en mevrouw ligt al te snurken hahah.
    Ook geen last van mijn benen, het enigste waar ik iets minder door slaap is het maagzuur... dus de rennies liggen langs mijn bed.

@beebje op slaapkamer: hier komt ons mupke ook op de slaapkamer bij ons. Dit hebben we bij enzo ook gedaan en dat gaf ook weer veel rust. Want in begin controleer je toch best vaak... ademt hij nog wel?? En ook met de borstvoeding vond ik dit praktisch... kon gewoon weer lekker inmijn bed kruipen en daar voeden en zodra ons manneke zijn buikje vol had ging hij gewoon weer terug in zijn bedje!!

@thuis werken: ik ben de hele week zwaar actief geweest voor mijn baas....zoals jullie weten gaat de btw over een paar dagen veranderen. En aangezien ik de fin. boekhouding doe bij een groot autobedrijf zaten ze met hun handen in het haar. Dus heb nu een aansluiting thuis en heb toch best wel wat uurtjes gemaakt deze week. Vandaar dat ik er ook minder was.
    Vond het eigenlijk ook wel weer heeeeel lekker om weer wat te kunnen betekenen.

Nou mijn man is een beetje van slag, hij heeft zondag de knoop doorgehakt om te stoppen met voetballen. Fysiek kan hij het gewoon niet en loopt al een jaar met zwaardere blessures. Hij is er over na gaan denken en heeft zondag spontaan tegen de trainer gezegt dat hij accuut stopt met spelen.
    Voor mijn man is dat echt een levensverandering. Hij heeft betaald gevoetbald en dus altijd op een redelijk hoog niveau gespeeld. Dus er komt heeeeel veel vrije tijd in ons huis. Wat ik overigens heerlijk vind, niet meer zondags langs de kant. Mijn man heeft zich meteen met onze zoon ingeschreven voor de zondag ochtend peuter/kleuter zwemmen haha.
    Hij zei dat ik zijn hulp nu goed kon gebruiken en dat hij straks ook nog een balletjes wil kunnen voetballen met zijn zoons. Plus dat volgend jaar ons huis opgeleverd word dus dat gaat ook veel tijd kosten.

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @isis, ooooooooooooooh lekker een nieuw huisje!!! geloof goed dat je er naar uitkijkt. Alles helemaal nieuw en mooi... ben een beetje jaloers want wilde ook wel dat ons huis af was!!!
    Enne veel deligeren he!! hahah

11. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Stitch, heb je die hoeslakens van Ikea gevonden? Ik had een linkje erbij gezet.

@ Rensje, hard bezig geweest zeg. Ze zullen vast blij zijn met je.

@ Isis, succes met verhuizen morgen! Eindelijk :)

@ Babyfoon, geen aangeschaft en ben het ook niet van plan.

12. Biancah

Biancah Niet meer actief

Zo wat veel gekletst inmiddels.
    Ik was rond 8 uur toch nog even in slaap gevallen hihi.
    Maar de pijn in mn benen zal dan denk ik idd uit mn rug komen. De pijn in mn rug en benen is zo beetje tegelijk gekomen ook.
    En ik ga mn man overhalen om toch de kleine bij ons op de kamer te hebben.
    Dan ga ik gewoon met de kleine naar beneden als ie blijft huilen.

Weet je wat t is, onze slaapkamer is boven en die van de baby beneden. Wij hebben een appartement. Hadden maar 1 slaapkamer. Mn man heeft dus van de zolder (we wonen op de bovenste verdieping) nog een slaapkamer gemaakt. Alles helemaal verbouwd. Dus ik lig anders gewoon een verdieping van mn baby af. En dat voelt zo niet goed. Ik zei al in een kwade bui omdat hij de kleine niet op de kamer wil dat ik dan wel met een matrasje bij de baby op de kamer ga. Maar ben daar dus wel serieus toe in staat.
    Hij komt vandaag weer thuis van 2 weken varen en ga t er met hem over hebben.
    Wij hebben dus wel een babyfoon. Denk dat ik zonder ook wel wakker word, maar voor t geval dat.

13. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    @spullen: Nog steeds niet uitgepakt:( Woensdagavond was manlief pas heeel laat thuis, dus zijn we direct naar bed gegaan. En gisteravond moest hij onverwachts ook overwerken. Toen was hij weer zo laat thuis. Echt vreselijk balen! Vanavond moet ik koopavond draaien, misschien dat we daarna wat uitpakken, en anders wordt het zaterdag pas:(.
    De kommode staat in ieder geval wel. Het kamertje is echter maar heel klein, en dit was de enige kommode die het beste past (hoekkommode). Maar dan moesten we 5 cm. van de vensterbank afzagen. Dat gedaan, en nu past ie nog niet! :) Dus nu gaat er nog een paar centimeter van de vensterbank af. (grinnik)

Hier gaat de baby wel op onze slaapkamer. Ook onze slaapkamer is klein (boven is het klein, maar beneden is het wel groot) maar we hebben een heel klein wiegje gekocht. Die kan wel op onze slaapkamer, maar dan moet mijn nachtkastje wel tijdelijk weg. Er komt nu dus een plank boven het bed te hangen voor de eventuele spulletjes en dan het wiegje naast ons bed.

Een babyfoon hebben we trouwens niet aangeschaft. Eerst maar eens kijken hoe het gaat zonder babyfoon. Die is anders nog altijd snel gehaald.

@Isis: heel veel succes met verhuizen. Doe rustig aan en let goed op jezelf. (ik weet het, met een verhuizing is het moeilijk om rustig aan te doen...)

@rugpijn: ik heb er momenteel weer ontzettend veel last van. Weet me geen raad om op te staan, te bukken of te draaien, soms zelfs om lekker te zitten. Eigenlijk voel ik 'm bij alles. Eens kijken of zo'n bekkenband helpt. Weet alleen niet waar in de buurt ze die dingen hebben... Ik zie er echt tegenop om te gaan werken. En eigenlijk moet ik nu boodschappen gaan doen, ook al zoiets.

@minimuisje: ik heb ook een hoofd als een vergiet hoor. Ik ben gisteren wel 3 keer naar boven gelopen om mijn bril te halen, maar de 4e keer nam ik 'm pas mee.

Hihi, de baby heeft de hik. Echt schattig.

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Biancah, kan goed een zenuw beklemt zitten ofzo... als je er veel last van blijft houden toch effe na laten kijken hoor!! Tja en het kan misschien geen kwaad je kindje niet op je kamer maar waarschijnlijk heb je dan wel meer rust. En die kleine word echt niet wakker omdat je man gaat werken.
    Vroeg ik me vanmorgen nog af... ons peutertje is dus om 6.30 al wakker en komt dan de oren van je hoofd al kletsen in bed. Toen dacht ik ook....hmmmmmmmmmmm hoe moet dat dadellijk als ons klein mupke hier langs ligt!!!

@babyfoon hebben wij wel, maar hadden deze nog van ons andere mupke!!

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rensje herkenbaar: hoe zal t ritme gaan aast het ritme van de vroege peutervogels ;) pffff...
    Enw at een veranderingen in huis (ivm man en voetbal) wel lekker dat ie nu kuezes maakt met het oog op de komende jaren..Want we krijgen natuurlijk tropenjaren met 2 jonge kinderen...Gaaaap! haha

Babyfoon hadden we ook nog van onze dochter.

En Biancah: wakker word manlief ws. in het begin toch wel of beeb op eigen kamer of bij jullie op de kamer slaapt! Daarnaast zal ie in t begin wellicht ook wel eens snachts moeten helpen, je kunt niet alles alleen doen en ondanks dat hij dan werkt, overdag thuis bij de kleine zijn is ook echt TOPSPORT! je kunt beter werken dan thuis zijn meestal, believe me! (het is keihard werken hoor) en als je beebje slecht slaapt ook overdag (dat hadden wij dus) dan kun je overdag niks niet bijtanken. Wij hebben uren gewandeld met onze dochter...Dan was ze stil..niks geen rust! en manlief werken: nou als t 5uur was was ik heeel blij dat ie thuis kwam, kreeg ie zn dochter ind e armen, ging ik koken en mocht hij even met haar op pad....Die scenarios zijn er ook heel vaak: dus wel of niet op de kamer voor de nachtrust maakt het vaak niet heeeeeel veeeel uit.....
    Voor wiegendood daar in tegen word het aangerade: veilig slapen via de ggd en consultatiebureau, word aangeraden de eerste maanden de baby bij je op de kamer te hebben slapen. In een apart bedje, dat wel. OOk dat zou j e nog als argument kunnen gebruiken.
    Wat je daadwerkelijk ook kiest, heti s niet erg, het is jullie keuze! maar belangrijk is het wel om er samen voor te kiezen en dat het ook houdbaar voo rjou is, want het meeste komt toch op jou neer meestal....
    Succes meis!

16. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah, ja kan me voorstellen dat je je beeb dan liever een poosje bij je op de kamer hebt. Een verdieping is wel meteen een afstand...

@wiedeltje, jammer dat de spulletjes nog niet zijn uitgepakt... Des te leuker is het uitpakken strakjes ;)

@fleur, ja bedankt, maar ik kan er niet echt uithalen tot welke matrasdikte ze geschikt zijn. Zal het eens aan mijn ouders vragen of ze eens willen gaan kijken, die wonen bij Ikea om de hoek. Dat zijn tenminste leukere prijzen dan die van 79 euro;)

@ hier, vanochtend met zoonlief en manlief nog 'even' geshopt. Zoonlief was weer eens uit zijn schoentjes gegroeid;) Dat lopen begint toch wel een hele sport te worden pfff ik ben in de schoenenwinkel eerst maar eens gaan zitten om uit te puffen :)
    Vanochtend is het laatste dekbedovertrekje voor de baby geleverd:D kon het niet laten om er toch een Winnie the Pooh te kopen :)
    Gisteren de offerte gekregen voor de geboortekaartjes :$ ik rijd liever een stukje verder dan dat ik hier bestel. 255 euro voor 100 kaartjes:cool: Bij de drukkerij, 20km verderop koop ik dezelfde kaartjes voor 80 euro! Dan betaal ik die verzendkosten wel, bespaar ik nog genoeg....

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @Stitch, wat een verschil qua prijs danl..
    Ik zal trouwens straks wel ff ons matras opmeten.

18. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hee lieve meisjes!!

Even korte update:)
    Zo hectisch de dagen geen tijd meer om te lezen en te reageren!
    Als jullie straks allemaal bevallen zijn,ben ik ook vast thuis met Jayce! En kan ik weer volop mee praten!

Met Jayce gaat het heel goed! Hij is woensdag al over geplaatst naar mijn eigen ziekenhuis,mdium care! Zo trots! Hij is na een paar dagen van de cpap al na de flow snor gegaan en nu gaan ze morgen kijken of hij al zonder ondersteuning kan. Hij trekt vaak genoeg ze.snorretje.eruit dus waarschijnlijk red hij het prima! Hij zit nu 80 gr boven zijn geboorte gewicht dua ook helemaal goed. Ja eigenlijk gaat t heel goed! Iedereen vind t zon dapper mamnetje.en zijn verbaasd dat hij t zo goed doet voor een baby die is gekomen met 30 weken! Ze verwachten dat ie over 5 weken mee.na.huis mag! Kan niet wachten!!

Nou spannend.meiden voor jullie de latste loodjes succes allemaal en ben heeeel benieuwd naar jullie wondertjes! X

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wat een goed nieuws Liefde!
    Plaats je ook gauw weer een fotootje in je album? ;) dat helpt de hormonele dames de herfst door hihihi :)
    Zo blij voor jullie!! En wat fijn dat jullie overgeplaatst zijn. Blijf jij continu in het ziekenhuis (slapen etc) of slaap jij inmiddels thuis? Of blijft een mama in zo'n geval altijd in de buurt?

Andere dames zijn stil geweest vandaag? :p
    Hier ook druk geweest (met niks :p).
    Morgen willen ze dat we over contract van mn man komen praten... dus geloof dat ie een baantje aangeboden krijgt!! Zal wel geen topsalaris zijn, of wellicht een weinig urencontract geen idee, maar wij zijn er voor nu erg blij mee. Even morgen afwachten natuurlijk, maar het is een begin!

Wiedeltje heb je al wat uitgepakt??

Geboortekaartje denk dat k er ook uit ben. Ben iig online al aan het wijzigen haha. Als k dat nou wist voor k de proefdruk op vroeg dan was ie al wat echter geweest...

Ook kunnen ze vanaf die site gelijk verstuurd worden waardoor k geen dure buitenland postzegels hoef te doen (plus extra postzegels omdat een vierkante kaart vanuit DLD duurder is... ja I know, belachelijk). En dan gewoon een x-aantal naar eigen adres ofzo die we dan hier kunnen versturen/geven.
    Geboortekaartjes zijn niet zo gebruikelijk in DLD is me verteld.
    We doen 't kaartje in het Nederlands en Arabisch. Twijfel nog over Duits/Engels, maar is miss wat overbodig! (hoewel voor het werk etc...) nog even over nadenken! Kan eventueel in het klein nog op de achterkant in Duits/Engels... maar is miss wat druk... NL en Arabisch vind k het belangrijkst :D

Verder geen nieuws.
    Fijn weekend allemaal.

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @Amona. Met Nederlands/Arabisch zit je al vrij goed toch. Dichtbij jezelf houden.

@liefde. wat fijn dat alles goed gaat met je mannetje!! Echt heel gaaf. Tot voor kort zat je nog zo in onzekerheid.. het is je helemaal gegund!!

Deel Deze Pagina