Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Nicolle, vervelend hoor, kan me je gevoel voorstellen! Sterkte met geduld opbrengen!

Stitch, wat goed zonder tut! En shoppen is nooit een straf ;) wordt wel tijd gevoelsmatig ! Kmoet ook nog de laatste dingen.. binnenkort even doen.

Bianca, wat'n goed nieuws! Maar moet ie in januari dan wel 4 maanden weg??

Sum, aftellen ja! Doe ik stiekem ook al met m'n 31 weken haha... hoop dat de laatste 2 maanden niet te zwaar worden en snel om gaan. Ik moet vandaag nog exact 2 maanden...ben op't nippertje november ;) spannend!

Hier weinig te melden! Is't daar ook zulk prachtig weer?
    :)

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah, lekker dat hij dit jaar dan verder veel thuis is... Kunnen jullie straks lekker genieten van elkaar!

@sumshine lekker hè, dat gevoel van af kunnen tellen... Ik keek gisteren in mijn agenda, maar vrees dat de weekenden allemaal vol staan tot eind oktober. En dan komt het akelig dichtbij :)

3. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja helaas moet ie eind januari wel.voor 4 maanden weg.
    Maar nu is t lekker.genieten dat hij niet hoeft te varen.

4. scrat

scrat Niet meer actief

@stitch is soms wel moeilijk ja, vooral omdat we thuis "mijn buik" met de naam van het kindje aanspreken..

5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal!

@ Biancah. Voor 4 maanden weg.. wat lang zeg.. :(

Hier: Ik heb last van vocht vasthouden. Kon vannacht mijn vingers niet meer bewegen :$

Vandaag naar de verloskundige en deze week mijn laatste werkweek! Joepie!

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,

heb weer een dagje thuiswerk, maar kom toch even snel binnen vallen.
    Nou gister was eerste vrije zondag van manlief... en wat hebben we genoten. Ik merkte aan hem toch ook wel dat hij er van kon genieten!! lekker niks... en gewoon wat aanrommelen thuis en met ons manneke spelen. Dus no more football!!!!!

Stitch, wat goed zeg zonder tut en in het grote bed. Wij zijn nog in afwachting van het nieuwe matras voor ons manneke. We hebben zon oude twijfelaar met van die hoge kanten maar daar moesten wij een matras op maat laten maken!! pffff wat duur, dat kreng kost gewoon 380 euro! de maat was 1.15 breed bij 1.90 lang. Dus niet standaard!! Maar goed ben jaloers op zijn bed het is prachtig geworden. Als hij staat laat ik wel een fotootje zien. we krijgen het matras over 2 weken.
    Onze lieverd heeft ook nog een tutje maar alleen bij het inslapen, snachts spuugt hij dat ding gewoon uit! En slaapt gewoon verder.

Fleur, hier begin ik ook vocht vast te houden. Merk het ook aan mijn vinger maar ook aan mijn tenen. Die voelen als worstjes!
    Mijn officiel verlof gaat 11 oktober in!!! niet dat het wat uitmaakt want ben toch al thuis maar toch!!!

Wij hebben het de komende weken ook nog zooo druk met verjaardagen en bruiloften, zelfs nog een vrijgezelle feest op 13 oktober pffffffffffffff!!! eigenlijk allemaal geen zin in, en weet ook niet of dat ik het allemaal kan opbrengen met mijn harde buiken.
    Maar goed we zullen wel zien, moet zeggen dat het de laatste tijd toch wel iets beter weer gaat.

Vannacht vroeg mijn man in 1x aan mij "rens slaap jij" ik zeg nee... nou die kleine schopt me gewoon wakker!! moest er wel om lachen dus ben maar omgedraaid. Ons manneke is erg actief in de nacht... ik ben er ondertussen aan gewent!!!

nou meiden ga ik even verder met werken, en sorry dat ik niet op iedereen reageer... hopelijk ben ik er vanmiddag weer...
    knuffel

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    pfff als ik op mijn banner kijk kan ik gewoon niet geloven dat ik alweer bijna 33 weken zwanger ben!!! vind het stiekem toch ook wel weer snel gaan... ondanks mijn ongemakken.

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @nicolle, goed hoor,dat jullie het zo god verborgen kunnen houden! Is je schoonvader alweer aan het klussen bij jullie?

@fleur, lekker bijna verlof! Voor je het weet is de week voorbij!

Officieel zit ik deze week nog in de ww en ga ik vanaf maandag in de wazo! Dus nog een verplichte sollicitatie deze week! Wat zal ik toch eens gaan doen in mijn verlof ;)

Hebben jullie ook zo veel last van pijnlijke harde buiken? Als ik de trap nog maar loop is het al raak :(

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje, ben benieuwd hoor naar het bed van Enzo! Klink erg gaaf! Jari had zijn tut ook enkel maar om in te slapen, hij spoog hem uit als hij eenmaal sliep. Vind het zelf ook geen drama als hij nog graag met tuttie wil slapen, overdag heeft hij hem eigenlijk nooit gehad.
    Fijn dat de eerste vrije zondag van manlief zo lekker was! Zo volgen er hopelijk nog veel!

10. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ohh ok ben dus niet de enige met dikke enkels.
    Ik ging gisteren op bed en dacht wat jeuken mn benen toch... Zeg tegen mn man zijn er nog muggen ofzo. Zul je zien hele zomer niet gestoken en nu wel. Dus ik kijk op mn benen, staan mn sokken diep in mn enkels. Dat jeukte dus zo.
    Vanacht hele nacht harde buiken gehad en lage rugpijn. Paar uur lang en gepaard met buikkrampen. Het leken lichte weeën. Het is dat t na een paar uur stopte, maar lijkt me niet helemaal normaal.
    Morgen moet ik naar de vk en zal dit wel even bespreken. Het is echt dat t niet door zette anders had ik vanavht gebeld.

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah, het tijdperk van vocht vasthouden is inderdaad aangebroken.... Ik begin nu ook vocht vast te houden in mijn armen, dus ik zal wel weer een opgeblazen michellinpoppetje worden.
    Het drinken van brandnetelthee met gulden roede werkt erg goed vocht afdrijvend. Is beide verkrijgbaar als losse thee in een reformwinkel oid. De smaak is trouwens 'even' wennen....

Als je zoveel last hebt van harde buiken, lage rugpijn en buikkrampen raden ze hier aan om een poos onder de warme douche te gaan staan. Als het afzwakt zijn het oefenweeën, als het niet wegtrekt zijn het 'echte'.

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    biancah, ben benieuwd wat de verlos zegt! zo heb ik dat dus heel vaak!!! Maar mini zit er nog steeds....!! Maar fijn is anders en je wordt er ook zo onzeker van. Ik heb dus wekelijks van die harde buiken/weeen periodes.

maar hier dus ook dikke voeten en handen/vingers.lage rugpijn is hier ook wel echt aanwezig... maar manlief masseert iedere avond in bed zodat ik goed in slaap val.

laat je even weten hoe het was??

Stitch, ja bij Enzo is het hetzelfde... heeft hem ook nooit overdag gehad alleen snachts. En ook ik lig er niet wakker van dat hij dat ding nodig heeft om in slaap te vallen. vind het nu wel ooit komisch... zijn we een boekje aan het lezen voor het slapen gaan en dan zit hij rechtop in bed met zijn tutje en aapie... onze "grote jongen"...!!! Hij zegt nu de hele tijd, als mijn broer er is mag die mijn tut hebben!!! ben dus benieuwd.

nou net proefdruk van geboortekaartje besteld... ben er benieuwd!!!!

13. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja het was ook niet heel heftig, maar herkende het niet op deze manier. Heb alles wel eens eerder los van elkaar gevoeld maar niet zo tegelijk en zo consequent.
    En fijn he dat vocht. Maar snap nu ook waarom ik plots een kilo zwaarder ben.
    Maar zal morgen laten weten wat de vk ervan vind. Denk dat het gewoon oefen of infalings weeën zijn ofzo.

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje hihi wat toevallig! Jari slaapt ook altijd met zijn aap! Hij heeft zijn tutties in zijn kast gelegd, naast de knuffel die hij voor broertje/zusje heeft 'gekocht'. " kan Jari dan aan broertje/zusje geven mama!"

15. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    hey meiden, kom even heel kort langs zwaaien.
    alles goed met iedereen?

hier verhuisd! heerlijk :) nog wel een grote zooi, maar nu rustig de tijd om op te ruimen!
    verder net de intake gehad van de kraamzorg, lief mens.
    kom binnenkort gauw weer langs..nu weer gauw verder!

16. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    isis: fel i met je verhuizing! lekker nestelen in je nieuwe huis!

@speen: dochter is gek op haar speen, compleet verliefd. Ze mag em alleen voor t slapen gaan enzo en heeft em snachts uit, maar ontspannen is voor haar speen..Ben nog niet echt bezig em af te leren, ook omdat er straks een beeb komt en deze zomer stond de zindelijkheid meer op de voorgrond. Ach als ze in februri 3 is gaan we t wel weer zien...

@vocht: dacht vanmorgen hey mijn schoenen gaan nu moeilijker aan: vocht in de voeten, maar is nog goed te handelen. Komt omdat ik ivm mijn zw.suiker totaal geen gewoon drinekn drink alleen water of thee, dus dat drijft ook wel vocht af...
    maar mijn ringen bijvoorbeeld kan ik al vanaf weel 16 ofzo niet meer om, handen waren wel dikker geworden, maar niet echt echt vochtvast houden nog.. Gelukkig!

@hardebuiken: bij flinke hardebuiken, pijnlijke krampen gewoon ff bellen..je weet nooit! het kunnen al serieuse weeen zijn nl.

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Succes! Fijn dat alles nu achter de rug is. Tenminste.. het verhuizen dan ;)

Mijn verloskundige was weer blij. Bloeddruk goed, ijzer goed.. binnenkort kan ik de indalingsweeen gaan verwachten zei ze. Vandaag ook proefdruk laten maken vh kaartje, kunnen we woensdag ophalen. Ben benieuwd!

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Fleur: en wat zijn indalingsweeen dan precies? (ik ken t niet en ik hoor meer meiden hier over op t foru, dat ze af en toe last hebben al van weeachtige krampjes dat zou dus indaling kunnen zijn?) en wanneer begint dat dan? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk..haha
    Fijn dat alles iig goed is!

Weet je wat ik me afvroeg: wie gaat h ier eigenlijk thuis bevallen?? Ik heb nog van niemand iets gelezen? De meeste zwangerschappen zijn hier best medische naar mijn idee, maar is er iemand die het thuis gaat doen?

@hier nog 2 dagen werken...dan verlof! Morgen alvast maar trakteren ;) Donderdag opruimen, afscheid nemen etc...Mooi man!

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Goed volgehouden Sum!

Ik wil niet thuis bevallen, maar ook niet in't ziekenhuis als ik't voorkomen kan.
    Hopelijk lukt't allemaal en ga ik ambulant naar't geboortehuis en dus ook snel weer thuis met man en ... baby :D :D :,D

20. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @sumshine: ik wil graag thuisbevallen, en dan nog het liefst in bad! Gelukkig is ons eigen ligbad goedgekeurd en hoeft er geen speciale te komen. Het is best een ruim bad maar het is vooral omdat ik zo klein ben dat het bad groot genoeg is; hoera, komt mijn geringe lengte ook nog eens van pas :)
    Ik wil graag thuis bevallen omdat ik mij thuis het meest op mijn gemak voel. Ik hoop dat daardoor de weeën beter op gang komen en er geen medische ingrepen nodig zijn. Natuurlijk, er bestaat een grote kans dat ik naar het ziekenhuis moet (of wil), maar daar is op dat moment nog genoeg tijd voor. Heb de vk helemaal uitgevraagd over risico's enzo, en heb er veel over gelezen. Sta daarom nu 100% achter m'n keuze, maar houd er ook rekening mee dat dingen anders kunnen lopen. Ik ben heel benieuwd!

We wonen trouwens op 5 min. rijden van het ziekenhuis, en dat heeft ook meegespeeld bij mijn keuze.

Oja, heb nu al een paar dagen als ik loop dat ik af en toe wat steekjes voel onderin en echt binnenin. Kan dit van het indalen zijn?

Deel Deze Pagina