Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    @plaats van bevallen: Ik wil ook thuisbevallen. Ik reken er eigenlijk helemaal op dat ik ook daadwerkelijk thuis beval. (terwijl er best veel kans is dat je uiteindelijk naar het ziekenhuis moet) Ik heb ook voor mezelf het idee dat ik thuis minder complicaties krijg ofzo. Iedereen in mijn omgeving wil dat ik in het ziekenhuis beval, maar ik blijf bij mijn besluit dat ik het thuis wil. (ik moet bevallen en zij niet, dus ze praten maar..) Alhoewel het dichtsbijzijnde ziekenhuis wel 25 min. rijden is en ik het helemaaaal niet zie zitten om bij een zenuwachtige vent, met weeen in de auto te stappen om alsnog naar het ziekenhuis te gaan. En helemaal mijn ergste nachtmerrie is om een keizersnee te krijgen. Ik ben nu al helemaal gestresst omdat de baby nog helemaal dwars ligt naar mijn idee. Als ik het zo voel, dan voel ik dat het kopje rechts ligt, en de billetjes links. Ik moet vrijdag weer op controle bij de verloskundige, en als het goed is gaan we het dan ook over de bevalling hebben. Dus ik ben heel benieuwd.

2. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @wiedeltje: goedzo, je moet naar jezelf luisteren en niet naar anderen! Als thuisbevallen voor jou de beste optie lijkt, dan is daar helemaal niks mis mee! Niet stressen over de ligging van de baby; volgens mijn vk heeft ie nog wel even de tijd om te draaien! Die van mij ligt nu met het koppie naar beneden, maar dat kan ook nog veranderen (behalve als ie is ingedaald). Ben je nerveus over het bevallen? Ik nl. niet; of dit nou ontzettende naïviteit is of gewoon een overlevingsmechanisme, ik weet het niet. Ik weet dat het ontzettend veel pijn zal doen, maar ik weet ook waarvoor ik het doe. Maar als het eenmaal zover is zullen we wel zien of ik dan nog zo stoer ben ;)

3. Biancah

Biancah Niet meer actief

De vk was zeer tevreden. Kleine groeit goed. Ik heb een bloeddruk van 120/70 en ik was 0,6 kg afgevallen. Zit nu dus 2 kg onder mn begingewicht. Zoals ze t mooi zeggen, de baby eet mij op. Ik heb dan ook genoeg hoor dames dus wees maar niet jaloers.

Over t bevallen. Ik moet in t ziekenhuis, maar dat wilde ik ook t liefste hoor.
    Ben er absoluut niet bang voor overigens. Pijn ga ik krijgen hoe dan ook. Daar hoeven we niet bang voor te zijn. Ben heus wel zenuwachtig hoor. Maar dat is meer voor het onbekende en wanneer en hoe zal t lopen. Maar ook hoe voel ik mij straks als ik mn zoon in mn armen heb. Het zijn gezonde en normale zenuwen. Kijk er namelijk ook erg naar uit dat de bevalling komt.

Mijn man begint ook zenuwen te krijgen. Best schattig. Hij had gedroomd dat hij moest bevallen. Hij is er best veel mee bezig in zn hoofd. Af en toe beetje saggo omdat hij ook niet goed weet hoe hij daar mee om moet gaan.

4. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    @Fionn: Ik ben niet bang voor de bevalling. Wel heb ik het idee dat ik het onderschat en daardoor voel ik me weer alsof ik er beter op voorbereid ben ofzo (vaag uitgelegd). Ik probeer er trouwens wel zoveel mogelijk informatie over te verzamelen. En dan niet de ervaringsinformatie maar de informatieve informatie. De ervaringsinformatie krijg je toch wel.

5. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @Biancah: hoera voor de goede controle! Mijn man is denk ik een beetje huiverig over het hele bevallingsgebeuren, maar hij kijkt wel heel erg uit naar het ontmoeten van z'n zoontje. Hij is er klaar voor!

@wiedeltje: ik denk dat het veel helpt om er veel over te weten. Ik lees nu 'veilig bevallen' en merk wel dat hoe meer ik weet wat ik ervan kan verwachten, hoe meer ik ernaar uitkijk. Het énige waar ik een beetje bang voor ben is dat er iets niet goed zal gaan met de baby...

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Oh en die weeënachtige krampen hoort echt bij t termijn. Kunnen soort van oefenweeen zijn. Niets om zorgen over te maken.

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi meiden,

@bevallen: als een thuisbevalling kan is het heel mooi denk ik! Ik weet helaas niet beter dan dat het een medische gebeuren is maar het lijkt me idd best prettig om het begin (start van de weeen) enzo al thuis te kunnen meemaken.
    Ik wou bij de eerste ookw el thuis bevallen, totdat het natuurlijk slechter met me ging, heb er wel altijd rekening mee gehouden dat het een ziekenhuis bevalling ging worden en ook dat je als nog in the heat of the moment naar t ziekenhuis moet (soms met ambulance en wel) mijn nicht moest nog na de bevalling met spoed na het ziekenhuis (placenta liet niet los en te veel bloed verloren) dat soort geintjes kun je ook krijgen. Het is wel belangrijk om er vanaf te weten, zodat als het je overkomt je er niet van schrikt vind ik. Want een bevalling loopt noooooooit zoals je het van te voren dacht h oor ik van iedereen en volgens mij is dat ook wel zo,

@er tegen op zien: ik zag er de eerste keer ook niet echt tegen op,d aar ik ook niet goed wist wat te verwachten. Daarnaast ook vertrouwen in mijzelf: iedereen kan dit, dus ik ook..het kind moet er toch uit.
    Ik zie nu ook niet echt tegen de bvalling op en weet dat statistische gezien ik het makkelijker zal krijgen (grotere kans) dan bij de eerste aan de andere kant vind ik het spanneder: ik weet nu wat het is en ik verheug me niet op de pijn en vooral de NA de bevalling tijd! Daar zie ik t meeste tegen op, de nageboorte, evt hechtingen (die zijn echt niet fijn!) en de week erna: het plassen (schoonspoelen met een flesje) de eerste keer poepen na een bevalling en t bloedverlies (getsie) en de intense moeheid (want die is er..believe me!) Aan de andere kant: het was ook zo gaaf en kicken dat ik het de vorige keer heb gekunt (terwijl het ziekenhuis echt dacht dat ik een keizersnede zou krijgen gezien complicaties etc) Dat gevoel als je eenmaal bent bevallen: WOW ik heb gewoon een kind gebaard (en dat je stiekem verwacht dat de hele wereld stil staat hihi....) dat gevoel is hemels naa rmijn idee! Een beetje verslavend zelfs hihi Dat is wel weer gaaf om mee te maken denk ik.

@keizersnee: een keizersnee lijkt me vreseijk: vooral een keizersnee als je al zolang in de ween hebt gezeten enzo. Niet zo zeer de keizersnee zelf maar het proces erna: weken niet mogen tillen, belasten etc: ik heb ook nog een peuter ;-(... Er is nu gelukkig nog geen reden om te denken dat ik het hoef dus ga me daar ook niet druk om maken iig.

@inleiden: bij mijn dochter ben ik ingeleid, ik heb een grote kans dat het nu weer gaat gebeuren, ik hoop niet dat ik daadwerkelijk ingeleid word, ik hoop dat baby zich gewoon op tijd laat zien zodat inleiden niet nodig is, want die hormonen en opgewekte weeen vond ik wel erg heftig hoor! pffff

@hier: 33week wave!

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hey dames!

@bevallen, tja, keizersnede gebeurt toch echt in het ziekenhuis, dus ik heb niet veel keus ;)
    sowieso is de keuze hierzo niet groot, of in het geboortehuis of in een van de twee ziekenhuizen. Thuis mag hier niet ivm de reisafstand naar het ziekenhuis en de bruggen die je tegen kan hebben. Dan is de kans groot dat je niet binnen de 20 minuten in het ziekenhuis bent.
    Het geboortehuis is trouwens in het dichtstbijzijnde ziekenhuis, maar als het dan een medische bevalling word, moet je met de ambulance naar het ziekenhuis 20 min verder op, omdat hier verder geen kraamafdeling meer is. Zo krom!
    Ik moest trouwens met weeën de autorit van 25 minuten uitzitten, over drempels, kinderkoppen e.d. Was niet prettig, manlief was zenuwachtig en zag soms de drempels ook niet op tijd, reed door rood dus was echt een gevaar op de weg. We hebben het overleefd :cool:

@ er tegen op zien, ja dat doe ik zeker tegen de keizersnede. Niet tillen, sjouwen, autorijden, rustig aan doen pfff hoe ga ik dat doen met die peuter in huis?? :( Voor de pijn ben ik niet bang, heb het afgelopen jaar voldoende pijn gehad, dat het voor mijn gevoel alleen maar mee kan vallen. Waar ik wel bang voor ben is dat frummel besluit om eerder te komen dan de geplande datum en dat ik dus een spoed keizersnede krijg en misschien wel een algehele narcose.

@biancah, wat fijn dat de controle zo goed was bij de vk!

@ oefenweeën, hier nog veel last van. Ze duren ongeveer 40 sec en zwakken dan weer af. Misschien toch meer rust houden ;) Volgende week bij de controle eens vragen of de bmm niet aan het verweken is, want dan gaat de ks eerder plaats vinden waarschijnlijk....

9. Biancah

Biancah Niet meer actief

Heb net de bevalling van barbie zitten kijken...
    Ik wil ook!
    En mn man zat me alweer aan te kijken of ik zat te huilen. Dus ik boos, natuurlijk zit ik te huilen. Alsof je dat niet weet...
    Zo irri is dat.

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Haha nog ff geduld hebben!

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hahahaha biancah!!! Hier precies hetzelfde verhaal met Barbie!
    :p:p:p
    M'n man naar me kijken en hup ----> waterlanders!
    Ik vind het vreselijk, ben van mezelf namelijk een opkropper en nu lukt me dat echt niet! M'n man ---> :$. Maar hij moet er wel om lachen en ik dan ook weer!

Hier in ziekenhuis bevallen, 5 min. hiervandaan. Heb veel aan het verhaal van Sumshine over de tijd na de bevalling, zo bereid ik me een beetje voor...

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    lieve meiden,

heb net op de laptop bevallling van barbie gekeken, pfff heb ook zitten huilen zeg! wat een emomuts ben ik ook.
    Vind die barbie toch veel kritiek altijd krijgt in de media, ik moet zeggen dat ik toch wel respect voor haar heb omdat zij zon lak heeft aan wat iedereen van haar denkt!!1
    Ik wilde ook wel eens dat het me niet boeide wat andere dachten, dan zou mijn hoofd een stukje rustiger zijn.

Hier de laatste 3 dagen echt zoveel harde buiken en rugpijn pffff wordt er ook simpel van. Soms ben ik er echt klaar mee maar aan de andere kant heb ik ook heel sterk... ohhhh geniet nou want dit is de laatste x dat je zwanger bent. We willen echt geen 3 kinderen dus dit is echt alles als laatste.
    Pfff ook weer emo!!!!

Heb zoiezo een emodag... echt voel me... kan het eigenllijk niet eens omschrijven. Enzo is met oma mee en ik ben home alone en voel me onzeker en onrustig.
    Weet niet wat het is, ga dadellijk maar even lekker liggen misschien dat het scheelt.

Hier ga ik wel in het ziekenhuis bevallen, dit zijn speciale kraamkamers waar ook mijn man mag blijven slapen. Is echt super de luxe. Deze zijn vorig jaar geopend.

Opzien tegen bevalling: tja ik probeer er zo min mogelijk aan te denken want ik weet dat ik het kan. Heb bij enzo 17 uur over gedaan zonder enige pijnbestrijding dus ik kan het wel.
    Maar ik weet ook dat het geen pretje is, en aangezien we echt een grijze kraam hebben gehad ivm veel huilen van enzo zie ik daar best tegen op.
    Maar goed ik probeer me er op voor te bereiden en aan de bel te trekken als ik zelf zie dat het niet gaat.

moet wel echt zeggen toen ik bevallen was van Enzo na 17 uur pijn dat ik heel euforisch was... zoiets van niks en niemand kan mij nog ooit iets doen want ik kan dit allemaal doorstaan. Ik ben veel sterker als dat ik dacht.
    En dat gevoel probeer ik nu ook vast te houden, maar goed soms als ik snacht naar de wc ga krijg ik het best af en toe benauwd.
    Bij enzo ben ik precies met 39 weken bevallen, ik ging toen snacht om 2.00 naar de wc en liep terug naar bed. Op bed geklommen en toen braken mijn vliezen en begon het hele gebeuren. om 18.20 is hij toen in het ziekenhuis geboren.

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    rensje dat euforische is zooow herkenbaar idd!

Gisteren hier ook barbiesbaby gekeken, ik vind t een vreselijk programma maar ik vond het zeker vermakkelijk: ook echt humor hoe ze dik in de weeen zich nog ging opmaken en haren ging doen: hoezo zwangere vrouwen willen graag controle en doen gekke dingen?
    Zo ben ik tussen het persen toentertijd gestopt omdat ik wou dat mijn man een ROZE muts voor onze dochter klaar ging leggen omdat ze geenz iekenhuis mutsje op mocht ;) Naja waar denk je dan aan?! hahaha...

Ik heb zelf geen ruggenrpik oid gehad, maar t leek me wel relaxed zoals barbie dat eigenlijk had, want ze heeft heel lang "relatief pijnloos" bezig geweest met bevallen. Is toch mooi dat we zulke middeltjes dan hebben..
    Ik hoef het zelf liever niet, want ik ben bang voor een ruggenprik maar ben blij dat het er is iig.
    Op tv hadden ze t er over dat ze er lang over heeft gedaan: 17uur...maar das aardig gemiddeld hoor! 15uur voor de eerste....

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nou sum ik wil dus wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik daar een ruggeprik kan krijgen als ik het niet meer trek.
    Vorig bevalling mocht ik geen ruggeprik meer omdat ik al 7 cm ontsluiting had en het niet lang meer ging duren. Nou ik heb toen nog zeker 6 uur over gedaan met die heftige pijn.
    Ze hebben me gewoon laten liggen omdat ik om 9.5 cm bleef hangen. Heb in totaal 4 uur persweeen op moeten vangen en dat was het enigste wat ik een hel vond.
    dus dat gaan we deze x niet doen, ik gil deze x wel wat harder hahah.

Bij de bevalling van barbie zou ik gek worden van al die mensen om me heen. Ik kon alleen mijn man om me heen hebben die mocht van mij niet eens naar de wc haha.

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Idem rensje, te veel mensen! en dat eten..vreselijk!

16. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Nou, ik heb geloof ik wat gemist door Barbie's bevalling niet te kijken :)
    Hier was manlief bij de bevalling, vk en verpleegkundige... Pff vond dat in ieder geval al ruim voldoende in dat benauwde kleine kamertje van het ziekenhuis....die verloskamers hebben toch al de sfeer van een verhoorkamer in een oostblokland (volgens manlief) Manlief kreeg 's middags een heerlijke maaltijd voor zijn neus met bloemkool, ik mocht niets eten, maar had toch nog ff de appelmoes gescoord voor ik mijn ruggespraak kreeg! ;)
    Ik kwam 's ochtends om 11 uur binnen in het ziekenhuis, mijn laatste maaltijd was die nacht om 4.00 uur, en was uiteindelijk om 23.28 uur bevallen. Mocht alleen maar water drinken en tijdens het persen af en toe een druivensuikertje. Was blij met die droge boterham die ik na de bevalling om 2.30 nog kreeg...
    Die ruggeprik vond ik trouwens 'genieten'. Heb zodoende ook maar relatief weinig meegekregen van de weeënstorm door het infuus met de weeopwekkers. Ik bleef hangen op 1 cm ontsluiting, met de wee opwekkers zat ik met 6 uurtjes op 10 cm ontsluiting, daarna nog een dik uur persweeën moeten wegpuffen voor ik mocht persen. Dus dat heb ik toen maar 'lekker' een uur en drie kwartier gedaan ;)
    Het was in mijn geval met die ruggeprik niet helemaal verdoofd dat je absoluut niets meer voelt, maar de pijn van een wee voelde ik niet meer. Alleen een soort drukkend gevoel.
    Het plassen na de bevalling was een ramp! Ik had heel de dag water gedronken, en moest echt plassen. Nadat de verpleegkundige die nacht 3x binnen het uur met me naar het toilet was geweest ( ik kon niet op eigen benen staan, dus moest in een rolstoel) maar het niet lukte ging ze eens kijken... Mijn onderkant was zo opgezwollen dat de plasbuis en toebehoren afgekneld waren. Met zijn tweeën en een zaklamp (lag met 3 anderen op een kamer die ze niet wakker wilden maken) hebben ze met veel martelen een katheter ingebracht. Die zak stroomde zo maar vol:)

Ik ga maar eens kijken of ik Barbie's bevalling kan terug kijken ;)

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Jaaa al die mensen en al dat eten. Moet er niet aan denken. Alleen mn man en verder de nodige mensen mogen aanwezig zijn.
    Ruggenprik weet ik nog niet of ik dat wil. Het zag er wel heel fijn en relaxt uit. Ik wilde eerst eigenlijk niet en nu twijfel ik dus he.
    Maar had gedacht dat ze met de bevalling nog overdrevener zou zijn dan dat ze nu was. Enige waarom ik keek was door nieuwsgierigheid hihi

En voor mijn gevoel is de kleine van linksom naar rechtsom aan t draaien steeds. Voor mijn gevoel lag ie vanochtend met rug richting mijn rug. Voelde over mn hele buik een druk en aan links en rechts gekriebel. Was heel raar.

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Biancah, voor mij staat het ook nog niet vast of ik een ruggeprik wil! Heb de vorige x zonder gedaan maar moest zeggen dat ik het wel fijn vind als ik nu wel graag wil dat het ook kan.
    Dat geeft mij ook wel weer innerlijke rust.

Bewegingen, ik vind het weer heel freaky worden haha... ik ben vanmezelf heel tenger gebouwd dus als ons manneke zich beweegt gaat mijn hele buik van links naar rechts. Je kunt zogoed zijn voeten zien heb ooit echt van die rare uitstuilpels haha.

Stitch, wij hebben dus foto's van de bevalling en als je mijn man erop ziet... haha lijkwit.
    hij wilde niks... niet eten niks... hij was ook intoo de bevalling haha. Na de bevalling zei ik nog waarom heb je niets gegeten... jaa zegt ie.. dat kan ik echt niet als ik zie hoeveel pijn jij hebt.
    Krijg geen hap door de keel.

19. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja t idee dat t kan geeft idd rust. Ik ga ook wel eerst zonder proberen.

Ik ben vrij stevig maar zie ook vaak mn hele buik golven. Zie niet echt voetjes of handjes eruit komen. Maar soms voelt t wel echt heel freaky.

Wel schattig dat je man zo mee leefde.
    Heb de mijne gisteren gewaarschuwd dat hij t niet in zn hoofd moet halen zoiets te gaan zitten eten of iets. Broodje tot daar aan toe.
    Zei die al van nou maak je maar geen zorgen.

20. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik denk er nog niet zoveel aan, wel soort van angst voor aambeien of andere uitstekende dingen aan die kant en uitscheuren, maar ik laat't maar over me heen komen, mini moet er toch uit :D

Dames, de meeste dagen prima, maar momenteel verveel ik me kapot thuis... iemand nog wat leuks te doen?
    Alle winkels gesloten (vrije/feestdag vandaag) dus kan ook geen nieuwe hobby gaan beginnen...haken ofzo. Weet niet hoe dat moet :p en heb ook nog niet zoveel zin... maar wat kan ik anders?? Van poetsen krijg ik een betonbuik LOL :D

Deel Deze Pagina