Gelukkig inderdaad! Ja idd.. gedachten over hoe dat gaat passen straks kan ik me voorstellen Hebben ze uitspraak gedaan wat ze schatten dat ie dan met 40 weken zal wegen ongeveer? 38 weken... dat zou fijn zijn... k durf er allemaal nog niet op te hopen, bang dat de tijd dan nog langzamer gaat haha Sas wow goed volgehouden hoor! Nu bijna verlof Onze verveling herken je dus nog niet hihi
Zo, ik heb weer wat om terug te lezen @liefde wat fijn dat alles zo goed gaat met Jayce! Ben zo blij voor je! @vervelen, daar ben ik nog lang niet aan toe! Manlief is deze week 'vrij'. Maandag moest hij alleen nog ff naar Tilburg, gisteren en vandaag was hij thuis ( gaat zijn werktelefoon nog af en hij neemt nog op ook! ) morgen moet hij nog even naar Hilversum. En vrijdag is sowieso zijn vrije dag... Dus ja, hij is wel uitgerust na een vrije week gisteren hebben we samen het speelgoed van zoonlief helemaal uitgezocht, schoongemaakt en een gedeelte opgeruimd. En ook nog even de serre helemaal schoongemaakt ( net zo groot als onze woonkamer en is voor 80% glas) De serre is de speelkamer van zoonlief, mijn knutselatelier en manliefs leeshoekje... Maar door de verbouwing lag de helft van de serre nog vol met spachtelputz, plafondplaten, tegels e.d. Dat is zaterdag naar de millieustraat gebracht dus nu konden we ff flink schoonmaken Mijn 1001 things do to lijstje voor de bevalling is nu in ieder geval terug gebracht naar ver beneden de 100 dingen Vrijdag gaan we de box en de wandelwagen in elkaar zetten en inrichten voor gebruik. Vandaag de geboortekaartjes ontworpen op mijn laptop als PDF bestand, dus morgen ff mailen naar de drukker voor offerte. Morgen ga ik lekker een middagje shoppen met schoonmoeder en zoonlief. @baby, hier lekker druk in mijn buik. Ik geniet er echt van, bij elke schop golft heel mijn buik mee Ik heb nog altijd geen last van maagzuur, zere ribben of iets wat in verdrukking zit. Bij zoonlief had ik er daar ook geen last van, dus ik weet ook niet hoe het voelt... @oefenweeën, nog veel last van. Ze blijven gelukkig niet langer aanhouden dan 40sec, maar fijn is toch anders dinsdag weer naar vk, eens navragen of mijn bmm aan het verweken is. Voel af en toe ook een rare druk van onderen wat ik eigenlijk niet herken.... Ik ga nog ff genieten van dokter Tinus
Wauw mensen, wat gaat de tijd nu gelukkig snel he? (al vervelen sommigen zich wel, of tenminste, geen zin) Ik zie dat er sommigen al 34 weken zwanger zijn! Dat betekend over 3 weken 37 weken. En dat betekend dat er thuis bevallen mag worden! (als dat mogelijk is etc.) Krijg het ineens een beetje op mijn heupen. De babyspullen moeten nog gewassen worden en de babykamer verder ingericht. En we hebben nog een lijstje met to do dingen. Pfieuw! Gelukkig heb ik inmiddels eigenlijk alle spullen wel in huis. (op het waskussenhoes na geloof ik, maar die is in de maak) Ik ben vandaag wel actief geweest Het was mijn vrije dag en ik heb 5 wassen gedraaid en weggewerkt. Strijkgoed gedaan dat al een half jaar ligt (erg he, het was winter spul en we hadden het niet nodig, dus het lag er nog steeds). Samen met mijn moeder alvast wat boodschappen voor mijn verjaardag gedaan, en nog wat stofjes gekocht voor babyspulletjes. @Liefde: Fijn dat het zo goed gaat met Jayce! Echt apart dat jij al bevallen bent en wij nog zwanger zitten zijn.
Ik had alweer heel wat terug te lezen! @ Liefde, fijn zeg dat alles goed gaat met je ventje! @ Bevalplek, ik ga naar het geboortehuis. @ Klachten, die maagzuur..ik word er gek van. Kan amper wat hebben en kan niet meer zo lekker bikken als voorheen Hier: verlof is ingegaan!!!!!!!!!!!! Ik ben er helemaal onrustig van en weet van gekkigheid niet wat ik als eerst wil doen haha
Fleur Jippie verlof! Ik heb zo om 12.30 verlof! WHOEHOEHOE! Lekker Mogen we heerlijk uitgebreid, knutselen, strijken, luieren, wassen, lummelen etc... Vanacht veel krampen en gezeur gehad in mn buik trouwens...dacht jeej nu ben ik echt op t eind!
@liefde, wat ontzettend fijn dat Jayce het zo goed doet! Heel fijn! Dikke knuffel voor jullie! @bevalplek, hier sowieso in het zh, aangezien ik nog onder controle van de gyn loop. @zenuwen, eerder las ik ook wat over zenuwen.. niet echt zenuwen hier, vind het wel heel erg spannend! maar kijk er ook naar uit. pijn gaat het toch wel doen, maar deze keer krijg ik er als het goed is wat voor terug in m'n armen @fleur, lekker genieten van je verlof! Wat wil je allemaal gaan doen? Hier laatste werkdag vandaag. @stitch, hier gisteren ook oefenweeen... Dacht dat ik te druk was geweest en daarom wat harde buiken had..maar het bleef maar aanhouden zelf tot 's avonds in bed. Niet regelmatig maar wel pijnlijk. Dat is dus wel normaal bij dit termijn? @hier, zat er gisteren echt even doorheen... nog steeds geen douche en geen keuken die klaar is voorweeen/aanhoudende pijnlijke harde buiken...zou zo graag dan even onder de warme douche springen..maar helaas. De verwachting was dat vanavond de douche klaar zou zijn, maar waarschijnlijk wordt dat pas morgenavond.. En van de babykamer word ik ook onrustig...alles staat er wel, maar nog in dozen wil graag het in elkaar zetten zodat ik kleertjes kan gaan wassen enzo.. hopelijk na het weekend! Verder maar besloten vandaag een rustige dag te houden, tot ik vanmiddag voor de laatste keer naar de client ga die ik begeleid. Lekkere soesjes mee ter afsluiting
@oefenweeen/harde buiken: Harde buik - Wikipedia Hmm, afgaande hierop zijn het indalingsweeen? Heb er sinds dinsdagavond heel veel! Niet frequent, maar s ochtends begint het van voor af aan. Ze ontstaan niet alleen bij de minste beweging maar ook spontaan. Nouja, zal wel normaal zijn dan? Ik doe het toch voor de zekerheid lekker rustig aan! @verlof: volgende week ga ik officieel met verlof. Nouja, vanaf dan krijg ik een zez-uitkering (voor zelfstandigen) maar heb al een tijdje geen opdrachten meer gehad dus heel anders zal het niet voelen, behalve dan dat ik weer wat inkomen ga genereren! (al stelt het weinig voor). Was wel lekker geweest als ik gewoon in loondienst was geweest, dan krijg je tenminste fatsoenlijk doorbetaald. Maar voordeel is wel: ik kan op eigen tempo weer beginnen (als we niet al te zeer in geldnood komen dan...) en thuiswerken!
@isis, balen zeg, dat je keuken en douche nog niet klaar zijn! Hopelijk is het allemaal snel klaar en kan je lekker aan de slag op de babykamer! Komt helemaal goed voor de bevalling... Oefenweëen zijn inderdaad normaal voor dit termijn, maar ik zou het wel even doorgeven aan je gyn of verloskundige. Misschien dat die wel zeggen dat ze je voor de zekerheid toch nog even willen zien. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ze precies klokslag elk uur vanaf de 36 weken. Ben er toen nog een keer extra voor op controle geweest. En af en toe een lekker dagje niksen is goed voor je hoor! Lekker uitrusten voor de marathon die je straks nog moet gaan afleggen
Hoeft niet perse zo te zijn dat de baby nu aan het indalen is. Bij mijn vorige zwangerschap had ik vanaf week 36 oefenweeën, klokslag het hele uur. Ik moest ze echt wegpuffen, al waren ze nog niet zo super pijnlijk al de echt weeën. Maar zoonlief is pas tijdens de bevalling ingedaald.... Zoonlief was dan een sterrenkijkertje, misschien dat dat ook wel meespeelde dat hij niet wilde indalen, dat weet ik niet want er is niet zoveel info over sterrenkijkertjes beschikbaar.
@ Sumshine en Isis, ook bijna verlof!!! Heerlijk he, eindelijk is het zover en kunnen we alles doen waar we over fantaseerden. @ Isis, wat een onrust nog nu alles nog geregeld moet worden. Vervelend! Hopelijk kom je na het weekend met betere berichten Hier: gelijk de stad in gegaan vanmorgen! Effe 1 winkelstraat..niet veel..last van mijn bekken en volle blaas. Maar toch nog even wat kunnen scoren en broodjes gehaald van de bakker.
isis succes meis, klote dat jen og niet lekker kunt opruimen en nestelen! hopelijk kun je snel t kamertje inrichten!!
thnx meiden voor de lieve woorden even een dipje gisteravond en vandaag.. heb ook op en neer een sterk trekkend gevoel rechts. ongeveer van midden uit m'n rug naar voren bij m'n buik (ter hoogte van navel en iets lager). is dit bandenpijn of zouden het ook rugweeen-achtig iets kunnen zijn?
Geen idee Isis, bij mij is bandenpijn echt lage pijn meestal. midden uit je rug naar voren ken ik niet echt eigenlijk. Het klinkt een beetje als rugweeen achtige iets, maar ik herken t niet dus ik kan je nie helpen! Als je gaat douchen en t minder word is er meestal weinig aan de hand heb ik altijd begrepen....
@bevallen. ook in ziekenhuis vanwege medische indicatie @zenuwen. ik ben wel bang voor de pijn en de controle die je verliest over je lichaam, maar ik ben ook heel blij als het straks eindelijk gaat beginnen en ik mijn kleintje vast kan houden. het laatste weegt steeds zwaarder op tegen het eerste, dus dat is wel prettig. @pijn. gistermiddag te veel gedaan en savonds veel last gehad van mijn bekken, rug en pijn aan de zijkant van mijn buik. nog niet eerder gehad op die hoogte van mijn buik. gelukkig was het vanmorgen weer wat minder (op mijn bekken na). @babykamer. had gehoopt/verwacht dat die deze week klaar was, maar aangezien mijn schoonmoeder weer in het ziekenhuis ligt, heeft mijn schoonvader andere prioriteiten (ook logisch uiteraard). ik kan dus ook nog geen babykleertjes wassen helaas. verder merk ik dat het huishouden steeds verder achter raakt (o.a. poetsen en strijken). iets waar ik me flink aan stoor nu alles netjes en af moet zijn voor mijn gevoel, maar helaas niets aan kan doen. ik kan het zelf niet doen door mijn bekken en merk dat manlief een beetje vastloopt met werken, klussen en het gedoe met zijn moeder. ik vind het daarom ook moeilijk om hem er op aan te spreken, want hij heeft het al druk genoeg zo en hij doet al erg veel. om hem dan ook nog af en toe een uurtje tv af te nemen vind ik wat ver gaan.
als jullie voor pijnstilling kiezen, gaan jullie dan voor een pompje of voor een ruggenprik? en waarom? ben even benieuwd, want ik denk er vaak over na de laatste tijd. is het bijvoorbeeld ook mogelijk om te beginnen met een pompje en als het voor je gevoel niet genoeg werkt, alsnog een ruggenprik te krijgen?
pompje...minder complicaties, minder lastig om te zetten, meer te reguleren naar mijn idee De becvalling doet meestal langer door ruggenprik )statistische dan door pompje...Pompje haalt de scherpe kantjes er van af, je voelt de weeen nog wel. Ruggenprik heb je soms dat je de weeen helemaal niet voelt, dat kan dus ook ech tprettig zijn. het ligt ook aant ziekenhuis he? Das zown verschil!
Hè stitch, effe ontopic!! Zie dat wij een gezamelijke kennis hebben Hihi! Zag onder mijn reactie op FB een oud collega voorbij komen!!! Grappig kleine wereld, heb met haar in een kleding gewerkt een jaar of 10 geleden. Kon er altijd super mee opschieten!!!!
@ Pijnstilling..geen idee nog eigenlijk.. @ Geboortekaartje, vandaag de eerste proefdruk gekregen. Het is mijn eigen ontwerp. Van het schilderij dat ik heb gemaakt.. ik ben er best trots op en wil het met jullie delen Hij staat in mijn album voor vrienden (gezien mijn adres erook opstaat) , dus ff toevoegen dan. De naam van uk staat er ook op.. maar ach dat geeft niet. Lettergrootte op de rechterkant passen we nog wel aan en op het tweede gedeelte willen we de kleur groen wat feller.
Hihi nu maak je me wel nieuwsgierig, maar ik denk dat je mijn nicht bedoeld... Ik heb nog altijd veel familie aan die kant van het land wonen, ben zelf vanwege de liefde verhuisd.