Klossen kunnen hier ook niet inderdaad. Dan heb ik een ladder nodig om in bed te komen! Ik heb gisteren glazen gekocht haha, om de kast even aan te vullen..dan hebben we maar genoeg
hahahaha Goeie Fleur! Zo heb ik zag ik latst op de verjaardag van mn man wel wijnglazen nodig...maar om die nu aan te gaan schaffen haha.. Ik ben trouwens erg nieuwsgierig wie nu liefde nummer 2 word die bevalt...Het word nu toch echt langzaam aan wel spannend meiden! hihi
kwam even kijken of er al nieuws was van Stitch, maar nog niets zie ik.. hopelijk gaat alles goed! Klossen, moet ze wel in huis halen, maar we hebben een boxspring, dus grote kans dan ze er niet onder hoeven..gelukkig maar! @voorraad checken, dat is wel handig! @beschuit met muisjes, wat doen jullie? De ouderwetse beschuit met muisjes, of maken jullie cupcakes oid? Hier nog aan het twijfelen.. @hier, 'moet' een sollicitatiebrief schrijven voor een promotieplek. Leuke baan, maar ben er nu zo uit na de verhuizing en drukte van afgelopen tijd, dat ik er tegenaan blijf hikken om de brief te schrijven.. Zijn er eigenlijk dames hier die ervaring/kennis hebben van promoveren/PhD's?
goedemorgen meiden, ben er weer!!! ten eerste stitch hoe is het meis... weer thuis?? las het op facebook inderdaad. Je fotootje van het ontbijt... gelukkig maakt het beebje het goed!!! rustig aan.... oja en de gezamelijke kennis komt uit oss en heeft 2 zoontjes (vind het een beetje lullig om hier namen te noemen). @klossen, hier komen gewoon bavaria kratjes onder het bed hoor. Ik ben ook heel klein (1.58) en we hebben ook nog een boxspring maar ben verplicht om die dingen eronder te doen hoor. Ik moest gewoon een opstapje bij enzo toen gebruiken. Die klossen is voor de verloskundige en de kraamzorg, dit is volgens mij verplicht vanuit de arbo! Zou het toch even navragen voor de zekerheid want het is vervelend als je het achteraf alsnog moet gaan regelen. Ik zei toen ook jaaaa maar ga toch in het ziekenhuis bevallen, maar daar gaven ze niets om want voor hetzelfde geldt heb je een turbo bevalling en kun je niet meer naar het ziekenhuis. Ik weet het verder ook niet dames maar dit is wat er tegen mij gezegt is destijds... want ik vind het ook rotdingen. Lig bekant tegen het plafon aan en moest snacht echt wel opletten als ik naar de wc moest. @geboortebord, maken jullie dit zelf??? Wij hebben dat de 1e x wel gedaan maar toen Enzo dus geboren was stonden er gewoon 7 borden in de tuin... dus denk dat ik dat deze x maar niet doe. Mijn ouders doen er iets mee en onze vrienden ook! Maar ga er nog even over nadenken wat ik zal doen. Harde buiken/ongesteldheidspijn: ik vind het zo moeilijk om continue aan de bel te trekken. Maar heb toch al wel 3 dagen weer behoorlijk last. Er zit gelukkig geen regelmaat in maar voel nu ook soms steken en mijn hele buik is beurs! Mijn huid trekt als een gek en alle bewegingen doen pijn. Ook is mini erg bewegelijk!!
isis, bevalt het nieuwe huisje???? hopelijk heb je snel rust meis... tja is een goede maar denk dat het gewoon beschuit met muisje wordt. Ik vind cupcakes wel leuk maar dat doen we denk ik voor de creche van Enzo. Aangezien het kraambezoek toch allemaal verspreidt komt moeten we aan het bakken blijven. Of koop jij gewoon los de cakjes??? vind het wel een leuk idee.. @sollicitatie brief...pfff ook altijd een fijne bezigheid dus snap dat je ertegen aan zit te hikken. Gelukkig al 7 jaar niet meer hoeven doen. Tja en voor promotie ook niet dat is gewoon altijd intern bij ons. @voorraad checken is inderdaad handig, heb ik ook nog niet gedaan.
@Stitch: Schrikken joh! Hopelijk gaat alles goed. Laat je gauw weer wat weten? @To do Lijstjes: ik heb ook al een hele lijst, die er ongeveer uitziet als die van jullie! Nog 2 weken werken en dan verlof, ik zie er al ontzettend naar uit. Zo, vanmorgen weer gekeurd bij de verloskundige. De baby lag goed gelukkig!! Daar ben ik echt helemaal blij mee en door gerustgesteld. Hopelijk blijft het zo liggen en gaat het keurig op tijd indalen. Bloeddruk was zoals gebruikelijk aan de lage kant. En toen ze naar het hartje ging luisteren, had ons kleintje de hik. Zo schattig om te horen!! Vanmorgen toen manlief wegging (half 6) had het ook al de hik. Het zal wel op mamma lijken... (als die 1 keer de hik heeft, dan komt ze er ook de hele dag niet vanaf)
@rensje, mijn idee is om de cupcakes dan zelf te maken en te versieren...maar wat haal ik mezelf op m'n hals nu nog?? Al vind ik het altijd wel heel leuk om taarten te maken en te versieren. @solliciteren, lekker zeg dat je al 7 jaar op je goede plekje zit! In wat voor werkveld zit je? Ik zit in de geestelijke gezondheidszorg...zo lastig om wat te vinden! Vooral omdat veel vergeven wordt via via of intern. Gelukkig heb ik werk, maar wil zo graag wat anders en wat meer vastigheid.
@traktatie: Ik zit ook nog te twijfelen. Ik vind zelf beschuit met muisjes leuker, maar misschien is het voor manlief handiger om cake te doen. Ook omdat we al best veel neefjes en nichtjes hebben. Met kinderen is beschuit best een geknoei. Of ik moet voor hun nog iets anders verzinnen.
isis, ik werk bij een groot automerk op kantoor. Doe daar de financiele boekhouding etc.. ik zou best wel iets anders willen hoor maar op dit moment vind ik het niet de tijd om te gaan switchen. Ik heb een vast contract maar mijn man niet. Het bedrijf waar hij werkte is in maart destijds failliet gegaan, en hij heeft nu een super leuke baan maar ze geven niet meteen een vast aanstelling in deze tijd. Aangezien we met 2 huizen zitten, eentje die we huren en waar we wonen en eentje die we aan het bouwen zijn lopen de kosten wel hoger op... dus wil dan geen risico nemen. Ach en ik heb super leuke collega's dus dat is wel heel belangrijk en ik werkte al niet eens meer fulltime he dat scheelt ook. Bij ons worden functies ook vaak intern opgelost dus qua dat betreft snap ik je wel. Bedrijven willen gewoon ook minder risico nemen. @cakjes ik ga dat dus wel doen (je hebt me overgehaald) haha... maar alleen voor de peuterspeelzaal. Dan hoef ik maar 1x te bakken.
@rensje: cake kun je ook goed invriezen he! Dan kan je van te voren al lekker alles bakken en eruit halen als je het nodig bent.
Wiedeltje, ja inderdaad daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Weet je wat ook leuk is als traktatie die popcakes.. maar ik ben niet zon crea bea!! hahah. Effe nog over die klossen he, ik ga dat toch echt even navragen want ik wil die dingen ook helemaal niet...!!! ik heb ook een ladder nodig hahah. heb het liever zo!!
oja volgende week donderdag heb ik weer een groeiecho in het ziekenhuis... vind het toch wel spannend. aangezien ons mannneke qua gewicht en buikomvang goed was maar de beentjes en hoofdje P5 was... dat is dus de onderste lijn. hoop dat het allemaal wat bijgetrokken is...
Hoi dames! Ik ben weer thuis.... Sinds een week had ik een beetje last van voorweeën, maar gisteravond vanaf 19:30 bleven ze om de 5 min komen en gingen steeds meer op echte weeën lijken. Met een warme kruik werd het ook niet minder. Om 21:45 toch maar vk gebeld en ik moest direct komen. Eenmaal daar werd mijn urine gecontroleerd en werd ik aan de ctg gelegd. In mijn urine waren lichte sporen van een blaasontsteking te zien, en ketonen. Lichte sporen van eiwitten, maar dat was in dit stadium van de zwangerschap normaal. Bloeddruk was ondanks de ' stress' 110/60 dus keurig. Ketonen kunnen in je urine zitten door een tekort aan vocht en koolhydraten. In combinatie met een hoge bloeddruk is het een verschijnsel van zwangerschapsvergiftiging. De laatste week heb ik geen eetlust, dus vermoedelijk was de baby aan het eten van mijn reserves waardoor de ketonen in mijn urine zaten. ( baby neemt eerst alles wat ie nodig heeft, de 'restjes' zijn voor mij) Vanaf het moment dat ik daaraan de ctg lag, werden de harde buiken minder. Voor de zekerheid omgestikt n nachtje blijven voor observatie. Vannacht bij elk toiletbezoek moest ik bellen voor controle. Vanochtend nog aan de ctg gelegen, lichte pieken werden toen wel gezien. Moet dus nu echt rust gaan houden, en niet teveel meer doen. De gyn adviseerde om de ks tussen week 37 & 38 uit te voeren vanwege deze klachten. Moet nu heel laagdrempelig gaan bellen met het ziekenhuis....
tjee stitch!! rustig aan meis... en laat die 1001 dingen lijst toch maar mooi even liggen!! het is niet anders... zo dus jij hebt waarschijnlijk over 3 weken je ukkie al met de keizersnee!!! komt aardig dichtbij zo hoor....!!!! gelukkig ben je thuis en goed gaan eten hoor.
Ow stitch wat fijn dat je weer thuis bent meis! Lekker ontspannen nu en rustig aan doen meissie! Rensje: je kunt ook van die mini cakejs kopen in de winken een paar pakken: en dan slagroom en dan muisjes erop is ook altijd een groot succes! @klossen: vorige keer heb ik ze na een dag er af gehaald het is gewoon gevaarlijk, ik kan dan niet zelf met mijn kind op t bed komen zo hoog! dat is niet vertrouwd. Mijn en het kind zijn veiligheid gaat voorop en dat heb ik ook tegen de kraamhulp gezegd ook dit maal, thuisbevallen mag toch echt niet dus word zowizo ziekenhuis dus daarvoor is t hier niet. En voor de kraamzorg is het voor t bed verschonen: nou dat doet mijn man dan wel...Ook weer klaar! heb het al met ze besproken.. Ik zou gewoon mijn poot stijf houden, natuurlijk moeten zij het voor de arbo, alle begrip, maar jij gaat voor.... @hier: ik wil nog een leuek traktatie bedenken voor de kinderopvang van dochterlief voor als zoonlief geboren is maar het moet iets gezonds zijn....pfff
Vraagje: beginnen jullie ook vanaf week 34 met perineum olie smeren? Ik heb het gisteren gekocht. Niet het meest geweldige klusje vind ik, maar wel de moeite waard
Olie dat je moet inmasseren tussen je vagina en anus Om uitscheuren en inknippen te voorkomen.. Volgens mijn yogalerares een echte aanrader. Het zou wetenschappelijk bewezen zijn dat het helpt. Het is te koop bij de drogist. Ik heb het van Weleda.