Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    goed bezig sumshine! jij hebt een goede dag zeg :)

2. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.502
    1.853
    113
    @ouders bellen: Ik heb er ook al 'woorden' over gehad met mijn ouders. Ik wil ze ook pas bellen als ik al bevallen ben. Zij hebben het liefst dat ik al bel als de weeen beginnen. Ik heb er helemaal geen zin in dat de halve familie mee puft en ben ook absoluut niet van plan om ook maar iemand van de familie te laten weten dat ik 'bezig' ben. Daarom hoop ik eigenlijk dat ik 's avonds of 's nachts beval, omdat mijn man in het familiebedrijf werkt. Zijn familie zou ik ook minder erg vinden trouwens, want die zijn helemaal niet zo kletserig, juist andersom.

@verlof: Ik ben een beetje jaloers. Ik heb ook al zin om verlof te hebben en leuke dingen te doen en dingen klaar te maken etc. Ik heb al zoveel plannen om te doen, ook samen met manlief. As. vrijdag, met mijn verjaardag, is hij ook vrij en dan gaan we er een lekker dagje samen van maken. Volgende week nog werken en dan zijn we in het vervolg vaker samen vrij!

Ik weet niet meer waar ik nog meer op wilde reageren:( Misschien straks wel...

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh, wat mannen betreft... mijne denkt volgens mij helemaal niet aan de komende bevalling... is dan ook nog ver weg.

Vandaag onder't eten had ie heel bemoedigende woorden (kuch)... dat ie dacht dat ik de hele bevalling ga huilen, want ik ben volgens hem zo kleinzerig.

Ik (of mag ik de hormonen de schuld geven) kon 'm op dat moment wel afschieten... ;) ik had daarna weinig behoefte er verder over te fantaseren/praten :p

Nu maar hopen dat ik de pijn goed ga doorstaan, wil natuurlijk absoluut niet dat ie gelijk krijgt ;)

Zo, nu maar's een poging tot slapen!
    Tot morgen/straks ladies!

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

Whaha Amona. Jou man is echt grappig...
    Ik zou hem ook wel kunnen afschieten als de mijne dat zei hoor.
    Denk dat mijn man nog zenuwachtiger is als ik. Maar ik ben er dan ook totaal klaar mee om zwanger te zijn en kan niet wachten tot ik eindelijk mag en kan bevallen. De pijn maak ik me ook niet druk om.
    Ben wel heel nieuwsgierig naar de kleine, maar vertrouw op mn instinct dat het houden van en het zorgen voor de kleine vanzelf zal lopen en dat t gevoel gewoon goed zit dan.

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, dat geeft vast veel moed zulke woorden;)
    Ik denk dat als jij straks weeën hebt, je helemaal geen tijd hebt om te huilen, want je wil dan maar 1 ding puffen!
    Mijn man zat trouwens te huilen want ik had zo'n pijn en hij kon niets voor me doen:p Die ruggenprik gaf ons beide rust;)

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Heerlijk zo'n man stitch.
    Ze kunnen zo grote mond hebben, maar ondertussen...
    De mijne stond al met tranen in zn ogen toen we op de echo alleen nog maar een vlek zagen met een knipperlichtje.
    Word wat straks met al die mannen... We gaan die "stoere" kerels ff veranderen in watjes :p

7. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah, weet je wat het mooiste is?? Zodra als er dan weer een vriend op bezoek komt zijn ze weer ff het mannetje. Zodra als ze dan weer weg zijn, veranderen ze weer in de overbezorgde papa.
    Manlief zei gisteren nog dat het voor hem een opluchting was dat ik een ks krijg omdat ik genoeg heb geleden door de bevalling van zoonlief...toen zat ik wel traantjes weg te pinken, was zo lief!

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @amona, mannen.. Ik zou als ik jou was m ook afschieten..volgens mij is er idd helemaal geen tijd om te huilen.. Weeën zijn zo intens dat je echt niet gaat huilen!

@stitch, wat lief van je man! Daar word je ook wel emo van.. Hoe kijk je zelf tegen de ks aan? Ook blij er om?

@hier, vanmiddag EINDELIJK beginnen met de meubels van de babykamer.. We zouden gisteravond beginnen, maar m'n vriend was pas tegen half 10 thuis en gesloopt. Hij zag wel dat ik er doorheen zat.. Heb ook ff flink gejankt.. Luchtte best wel even op, na een dag alles opkroppen. Dus hij gaat regelen dat ie vanmiddag vrij is, de schat :)

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    good morning lady's!!!

Nou mijn man wist zich soms ook geen raad met de weeen!! Ik heb het niet meegekregen hoe dat hij erbij zat (was totaal in mezelf gekeerd) maar als ik de foto's terug zie dan is hij helemaal wit!!! hahah hij gaf aan dat hij zoveel respect voor me had... en dat vond ik zo ontzettend lief. Toen Enzo geboren was, en op mijn buik lag was ik gewoon zo opgelucht en blij en mijn man was echt flink aan het huilen. Bij mij kwam het huilen pas na 2 dagen... lang leve de kraamtranen!!

ik merk dat me man nu dus ook weer zorgen maakt omdat het met ons nichtje wat net mama is geworden totaal niet goed gaat.
    Gister hebben we weer gebeld en ze ligt nog in het ziekenhuis... bloedwaardes zijn nog steeds niet goed en ze heeft zelfs een beenmergpunctie gehad nu!! pfffff ben er echt ook effe van onderste boven. Denk je het ergste achter de rug te krijgen, krijg je dit als nasleep... en wie weet nog meer!!!
    Met vieve gaat het geweldig alleen met mams dus niet, vrijdag komt de uitslag of wat het is. Er zit dus een gezwel/bloeduitstorting (ingekapseld) tegen de buikwand aan. Deze is behoorlijk groot en na vrijdag beslissen ze of dat er geopereerd moet worden. Ze eigenlijk te zwak voor een operatie!! Hoop zo dat het snel de goede kant op gaat.

Vandaag gaat ook officieel mijn verlof in, niet dat dat iets uitmaakt was toch al thuis!!!

Morgen gaat mijn beste vriendin naar kenia voor 2 weken. Zij heeft daar een weeshuis gebouwd en helpt ouderloze kinderen.
    Omdat ze dus even weg is komt ze vanmiddag hier een lunch verzorgen voor mij!! zo lief.....!!!

Amona, hahah die man van jou, die piept straks nog wel anders...!! komt helemaal goed.
    Mijn man is 1x mee gegaan naar de pufcursus van de yoga... en daar stond hij de lollige man uit te hangen.
    Nou dat heeft hij geweten hoor... haha toen Enzo geboren was stond hij heel vaak heel trots tegen het bezoek te vertellen dat ik het zo goed had gedaan en dat hij veel respect voor me had.
    Dus komt bij jou ook wel goed...!!

@isis, jij vertelde dat van je ouders toch??? nou ik kan je een handje geven. Nu ik dus niet super veel kan is mijn moeder ook best wel veel hier, en drukt absoluut haar stempel op ons gezin.
    Hoe langer ze hier is, des te meer ze denkt te vertellen te hebben.
    Ook met de opvoeding van Enzo, zo van Rens geef hem nou wat water al die fruitdrankjes. En je moet dit niet doen en je moet dat niet doen!!pffff ik kan nog gewoon denken hoor mam!!!!!

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Amona -> jeetje, die man van jou! Lekker dan...

Hier tijdens de bevalling van Joris, zat vriendlief ook te huilen op een gegeven moment. Hij vond het hier ook zo sneu dat hij niks kon doen en ik zoveel pijn had! En hij begon nog harder te huilen toen Joris er toen eindelijk was (duurde ook erg lang, 3 uur liggen persen en uiteindelijk een flinke knip en de vacuumpomp). Toen ik vroeg of het tranen waren van geluk van de baby zei hij ook dat dat eigenlijk alleen voor mij was, hij was zo blij dat het achter de rug was. De schat!

Nu zei hij van de week; als ik eraan denk dat je over een week of 6 weer moet bevallen, weer een hele baby eruit moet persen, pff... Dat gaf moed haha. Dankjewel voor de herinnering :D

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Hier tijdens de bevalling was manlief de hele tijd erg bleek zeg maar..En kouwde op zijn wang (tranen verbijten hihi) zie je ook terug bij de foto"s ook hij heeft dikke wallen, bleke snoet en een trekkend mondje zo van ik ga echt niet huilen..haha.

@hier gisteren een topdag, vandaag ships..Vanaf 5u!!!!strijd met peuterpuber dochterlief. We zijn allemaal mooeeeee!...
    Ik hoop zo dat ze tussen de middag dit keer wel even wil slapen, dat doet ze niet meer, kunnen wij ook ff want ik ben kapot 5 u op is echt te vroeg voor zon intensieve dag met meisje thuis...Gelukkig si er man er wel.
    Heb ook afspraken staan, moet zo naar de arts en vanmidag kraamvisite en vanavond ga ik naar theater: ALI B..hihi..
    Dus ik kan mn rust goed gebruiken..
    Gaaaaap

12. Biancah

Biancah Niet meer actief

Zoals jullie allemaal over de mannen vertellen zie ik t dus ook voor me hoe t met die van mij zal gaan. Tegenover zn collega's en vrienden heeft ie nu steeds grote mond. Tegen ze ouders verteld ie dan wel eerlijk dat ie zenuwachtig is en het best spannend vind.
    En Amona met die van jou komt dat ook vast wel goed. Denk dat hij zich groot en stoer probeert te houden voor jou en misschien ermee wil zeggen dat het zwaar word en dat je dat dan ook mag vinden. Soms zijn mannen raar.

Oh isis eindelijk de meubels voor de baby. Daar keek je zo naar uit. Hoop dat t lukt voor je man de middag vrij te hebben.
    En een lekkere jankbui kan goed opluchten he.

En eerlijk wat ben ik blij dat mn moeder niet kan helpen in huis. Daarin tegen heeft ze wel iemand geregeld die nu mijn huishouden doet. En ik heb allemaal projecten wat ik schoon en opgeruimd wil hebben. Maandag hebben we mn slaapkamer binnenstebuiten gekeerd. Vandaag is de badkamer aan de beurt.
    Enige wat ik hoef te doen is aanwijzingen en zeggen mag weg of moet daar enz...
    Mn ma en ik heb en ook afgesproken dat ze zich nergens mee bemoeit. Mn pa heeft dat al wel x gedaan en dat was ruzie dus dat doet ie ook niet meer.
    Mn schoonouders wonen te ver weg om zich ergens mee te bemoeien.
    Als ik dat zo bij jullie lees ben ik dus echt iblij.

13. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.502
    1.853
    113
    Over mannen en bevallen: Mijne zegt telkens dat hij er absoluut niet tegen kan en vast onderuit zal gaan. Hij ziet er meer tegenop als ik denk ik, terwijl hij evengoed niet weet wat er gaat komen. Ben heel benieuwd hoe het werkelijk gaat. Zie er al steeds meer naar uit. Niet naar de pijn natuurlijk, maar wel naar het kindje, dat straks in mijn armen ligt en ik echt kan zien. Nu vind ik het nog steeds onwerkelijk. Mijn buik is wel dik en ik voel het kindje ook wel, maar is het wel echt zo?

14. Biancah

Biancah Niet meer actief

Krijgen jullie eigenlijk ook zo info avond bij de vk. De mijne is 31 oktober. Ga er echt heen met mn man. Vind t erg belangrijk. Ze gaan dan bespreken hoe en wat een.bevalling is. Je kan dan ook al je vragen stellen enzo. En wie weet dat andere mensen dingen vragen waar ik helemaal niet bij stil heb gestaan.
    Ben graag goed voor bereid. Bij ons in t ziekenhuis heb je ook een info dag, hoe bevalt het gemini (gemini heet ons ziekenhuis).
    Dan ga je naar de verloskamers enzo. Daar wil ik ook graag heen.
    Hebben jullie dat ook? Gaan jullie daar ook heen?

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Ja Biancah dat heb je hier ook en ik ben de vorige keer er ook heen gegaan en ga nu zelfs weer. Kun je je toch een beetje echt voorbereiden, ook als je thuis wilt bevallen zelfs dan weet je toch waar je evt. terecht komt dat wertkt voor mij het prettigst.

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Wij zijn naar een avond geweest in het ziekenhuis. Op zich niet heel erg vernieuwend, maar daardoor wist ik ook dat ik de meeste dingen wel weet.

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hai meiden,

Hier weer een lekker kneuter dagje..Loop nog lekker in mijn pyama en ben nog niet van plan aan tekleden enzo ;) Ga een poging doen mijn teennagels te lakken enzo! haha.

Gisteren naar t theater geweest: ali B, was hartstikke leuk joh!
    Alleen had ik wel ff een zwangere bui..hihi..Ging ff uit mijn plaat tegen over hoe het geregeld was, ze hadden de zalen om gegooid waardoor je vaste stoelnummers kwamen te vervallen, nu hadden we hele goede stoelen, onderaan zeg maar..maar nu dus niet meer, stonden we ook nog bij de verkeerde deur, moesten we wel 5 x een trap op en af: met die dikke buik! Ik was woest en liet het merken ook/: zei tegen 2 van die deurmannen zeg maar: en wat belachelijk hier, met die kut trappen, had deze stoelen gereserveerd omdat ik wist dat ik dan 8 maand zwanger zou zijn en dan laten jullie een hoog zwangere vrouw 5 x die kut trappen op lopen! (paar keer kut dus haha..) is echt niet mijn ding...en stierde boos weg (oeps) naja later door een andere vrouw een goede plek gewezen, nog steeds wel boven aan en met trappen maar ze deden wel poeslief ;) Ik voelde me daarna natuurlijk een beetje schuldig....hihi Het was echt zon hormonale uitbarsting, waarbij je hoopt dat je niet in huilen uit barst! Dus kom ik die zaal in: loop voor Ali b langs zegt ie ook nog: zoow he ook al zwanger..De B voor bevalling hier! Moet je nog lang? ikke: heel geergerd nog: jaaah bijna ja! hij hoeveel week? ik 35 en liep stug met een boze kop door, hij heeft niks meer gezegd :) hahaha..Ik kon t er nog niet bij hebben dus....(sorry ali...haha)

naja wel een belevenis!

18. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @voorlichtingsavonden, die zijn hier ook, elke 3e dinsdag van de maand. Hier krijg je eerst alle informatie, laten de eventuele medische 'hulpmiddelen' zien en daarna een rondleiding door de kraamsuites of verloskamers.
    Wij kiezen er voor om er niet naar toe te gaan.
    Ik zit niet te wachten op een heel verhaal over hoe een bevalling in zijn werk gaat of hoort te gaan.... Ik zou mezelf alleen maar 'gek' maken met de wetenschap hoe het bij mijn bevalling beter had gemoeten en ik zou nog bozer worden. Ik wil juist niet aan die @&€%#$ verloskundige denken in de laatste weken van deze zwangerschap.
    Er zijn hier 3 ziekenhuizen waar je mag en kan bevallen. 1 is het geboortehuis, 1 heeft kraamsuites en 1 heeft enkel verloskamers. Alleen bij de laatste 2 mag je bevallen met een medische indicatie. Onderling is er nogal strijd, vanuit hier zullen ze ook zoveel mogelijk proberen om je over te halen NIET in de kraamsuites te willen bevallen. Puur vanwege de financiën.... Ik voel er weinig voor om naar zulke propaganda avonden te gaan.

Overigens kan ik dit soort avonden wel toejuichen. Ik denk dat het goed is om je op deze manier goed voor te laten lichten over bevallen en de periode daarna.

@keizersnede, ik zie er verschrikkelijk tegen op! Kan wel janken als ik er aan denk... Iedereen praat er zo makkelijk over "gewoon ff liggen, kleine word geboren, jij word gehecht en dan 6 weken herstellen. Het is beter voor je lijf"
    JAAA dat weet ik! Maar zo makkelijk is het helemaal niet... Mijn kindje word geboren, word meteen meegenomen door de kinderarts voor controles, word even bij mijn hoofd gehouden en vervolgens word het weer meegenomen. Manlief gaat met de kleine mee, dus ik lig daar alleen en wie weet hoe lang het duurt voor ik eindelijk het blote lijfje van ons kindje op mijn blote buik kan leggen en ik ons kindje kan aanleggen.
    De gedachte dat mijn kindje bij mij word weggehaald vind ik nu al hartverscheurend, laat staan als ons kindje er straks ook daadwerkelijk is....*zit hier nu al te huilen*

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    lieve Stitch, ik begrijp je meid het is oneerlijk en kut dat het moet. Het enige voordeel is dat je het weet en dat het geen spoedje word, zodat je je er op voor kunt bereiden. Kun je niet als nog heel soms doen ze dat wel de beeb bij je houden krijgen in een warme doek ofzo en een muts etc? Kun je dat niet bespreken met de verpleging, want de reden dat het daar te koud is vind ik altijd een beetje onzinnig...er worden wel op koudere plekken babys geboren en je kunt em toch warmhouden?? Misschien moeite waard om het als nog goed te bespreken en te kijken wat wel mogelijk is?? Of is dat "een hopeloze zaak"Ik heb wel eens gehoord van mdrs die hun kind wel bij hun hebben gekregen en gehouden zeg maar.. (heel enkel)

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ sumshine, haha lekkere uitbarsting! Zou ik ook kunnen krijgen, zeker na zoveel trappen op en neer!

@ Stitch, vervelend dat je er tegen op ziet. Hopelijk kan je er wat meer rust in krijgen, want veranderen zal het niet. Misschien dat je je angst nog eens kan delen of dat er afspraken gemaakt kunnen worden?

@ Waterdichte hoeslaken, ik heb er eentje van de Action. Iets van 7 euro en fijner dan zo'n zeiltje in bed.
    En Stitch, hij past ook op de boxspring met toplaag!

Deel Deze Pagina