Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    meiden, ik lees zo even bij!!!

maar effe ego..!!

ik zit er helemaal doorheen.
    Gister de 34 weken echo gehad en helaas heeft ons manneke een groeiachterstand van ongeveer 3 weken.
    Ik ben echt helemaal van onderste boven. Ik had wel verwacht dat hij niet groot was maar dit ook weer niet.
    Hij is op dit momen 1950 gram en als ik zo door ga haalt hij dus de 5 pond niet met de geboorte!!!
    Man man ik rust zoveel en voel me zo machteloos. Enzo is toen ook al als dysmatuur geboren en nu weer en waarschijnlijk zelfs nog erger.
    Vanmiddag om half 2 moet ik terug en dan gaan we kijken voor een plan van aanpak.
    Het kan dus zijn dat ik opgenomen word om de groei van onze manneke in de gaten te houden.
    Ook kan het zijn dat het een geplande geboorte word omdat (als het een zware bevalling) word ons manneke het moeilijk gaat krijgen.
    Ik heb zon faalgevoel en kan wel de hele tijd huilen!!!!

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    rensje, wat ontzettend balen zeg! :( dikke knuffel voor jou!! kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent! Hebben ze een idee hoe het kan? Hopelijk komen jullie tot een plan van aanpak waar jij je ook in kan vinden!

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Lieve Rensje toch, wat een vervelende klote situatie! Jij faalt echt niet meis je doet keihard je best en meer kun je niet doen lieve meis!
    Misschien zit de echo er een beetje naast? dat kan he? Ik lees hier op zp veel over vrouwen die in de stress zitten na groeiechos over te kleine kindjes etc en toch een kindje van pak em beet 6 pond ofzo k rijgen...
    In iedergeval ben je in goede handen bij de gyn en zullen ze echt samen met je een plan maken! Sterkte lieve Rensje! Dikke knuf!

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Weet je wat het is, mijn man en ik zijn ook niet groot. Ik ben maar 1.58 en mijn man 1.75! en wij krijgen ons hele leven al te horen dat we van die kleine opdonders zijn.
    Ik zei gister nog tegen mijn man, daarom vind ik het zo moeilijk dat onze zoon nog niet geboren is en dit nu al te horen krijgt!!

sum, en isis dank je wel voor jullie lieve woorden... ik moet alweer huilen... pfffff..

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rensje ik ben ook klein 1.60 ;) Ik ken t...
    Manlief is echter wel "gemiddeld tot groot" dus dat maakt vaak ook een mooie combi: ik klein en rond (echt) en manlief lang en slank....Onze dochter is dan ook gemiddeld echt gemiddeld..
    Terwijl bij de echos enzo elke keer kwam dat ze veel te zwaar zou zijn, wel 9 pond! ik moest opletten wat ik at etc, allemaal stress: werd gewoon ook bevooroordeeld omdat ik zelf te zwaar ben zeg maar..
    Toen ze geboren werd was ze 6,5 pond precies gemiddeld...Echt waar hebben ze t over...Ze hebben zich blind gestaart denk ik..
    het enige wat ik en jij dus ook weet van de vorige keer biJ Enzo dus ook: je weet t pas zeker als ie geboren is, voor die tijd moet je het maar zien, je kan er toch weinig aan doen en een echo is echt niet 100%betrouwbaar....

6. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @rensje, het is inderdaad ook nog wat sum zegt..je hoort zo vaak dat ze er naast zitten! Hopelijk is dat bij jullie ook zo.. en als jullie zelf niet zo groot zijn, is het toch niet gek dat de kleine ook wat kleiner is?
    Hier lopen de benen 3,5 week voor..maar de gyn vond het toch niet gek, aangezien vriendlief 1,96m is.
    En je faalt echt niet meis..je doet toch alles voor die kleine! je zegt zelf al dat je zoveel als mogelijk rust enzo.. meer kan je niet doen!

7. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    trouwens even een vraagje..hebben jullie alle babyspullen ook eerst in koud water gelegd of gewoon gelijk gewassen op 30 graden?

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    isis, heb alles gewoon meteen op fijne was 30 graden gewassen!

Nog effe even over jullie woorden betreft de schatting... weet ook wel dat jullie gelijk hebben maar kan het gewoon niet los laten op 1 of andere manier.
    De hele zwangerschap loopt al niet geweldig en ik had echt zoiets van ohhh hij zal wel net binnen de curve vallen en dan kan ik dadelijk wel wat meer. Had er gewoon geen rekening mee gehouden. Dus ik wacht maar rustig af wat ze vanmiddag zeggen...!!!

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Lieve Rensje, wat heftig allemaal! Maar zoals sum en isis al zeggen, zo'n echo zit er ook vaak naast. En jullie zijn allebei klein, dus het zou een wonder wezen als er een reus van 10 pond uitkomt... Jij doet zo hard je best voor jullie mannetje, wat zou je dan nog meer kunnen doen?
    Krijg je vanmiddag weer een echo bij je gyn? Hopelijk valt het vanmiddag allemaal reuze mee en kan je gewoon de laatste weken lekker thuis zijn bij je andere mannetjes!
    Succes meid!Laat je vanmiddag nog even wat weten? *knuffel*

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Een hele dikke knuf Rensje!!

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    isis nee gewoon gewasse, de meeste dingen wel binnen ste buiten gewassen!

Hier ook de speeltjes (knuffels) gewassen, soms in een kussensloop.

Rensje: succes vanmidag en hoor graag wat er nu uit komt!

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ik laat het jullie weten!!
    hier overigens ook de speeltjes uitgewassen!!!

13. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ahh rensje *knuff*
    Verder is alles al tegen gezegd. Je faalt niet, je doet keihard je best!
    Luiertas, ik heb er een van kipling. Ben er echt super blij mee. Heb hen bij Bataviastad gekocht voor paar tientjes en bij babydump was ie bijna 100. Je.hebt hem in een normale versie en een supergrote. Ik heb de normale. En hij is antraciet kleur.

Wassen, ik heb alles gewoon op 30 graden gewassen. En knuffels en hoezen wat gewassen konden worden ook gewassen.

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nou meiden ben er weer!!

moet vanaf nu 2x per week op controle want ze zien dat mijn lichaam aan het reageren is. Als ik ga bevallen gaan ze het ook niet meer remmen.
    Mijn bloeddruk was verhoogd en de kleine is volledig ingedaald.
    Verder blijkbaar wat tekenen van de laatste loodjes.
    Ze gaan nu de kleine goed in de gaten houden maar ondanks dat hij klein en licht is was hij heel actief en zag het er verder perfect uit.
    Maar de combi klein kindje en harde buiken wordt het een medische bevalling en zal ik zoiezo verplicht zijn om in het ziekenhuis onder begeleiding van de gyn moeten bevallen.
    Ze gaan nu de groei in de gaten houden.
    Op zich wel fijn dat hij het toch goed deed en ze zeiden dat hij goed levensvatbaar is maar willen gewoon geen risico lopen want als hij nu geboren wordt is hij toch dysmatuur.
    Dinsdag moet ik weer terug naar het ziekenhuis en dan kijken ze hoeveel dat hij is aangekomen. Verder veeeeeeel bedrust dit is het enigste wat ik nog kan doen.

15. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Nou, wat een spanning zeg. En al helemaal ingedaad!
    Fijn dat je nu wel wat meer weet en dat ze je goed in de gaten houden meis. En het heeft niets met falen te maken gekkie!

16. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Lieve Rensje, allereerst wat fijn dat ie t toch zo goed doet!! Het is een sterk mannetje dus! Jij word nu iig goed in de gaten gehouden meis! Succes alvast voor dinsdag en ben erg benieuwd wat er dan uit komt!

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Liefde, hoe gaat het??

Uitgerekende datum:

14 november
    Zonnestraal77 (35) 1e kindje, jongen! :D
    15 november
    Stitch85 (26) 2e kindje (KS)
    16 november
    Ukje,
    jongen!
    Lolalo (33) 2de kindje
    18 november
    Fleur84 (28), 1e kindje, jongen!
    19 november
    Isis857 (26) 1e kindje, zh-bevallig, jongen!
    20 november
    Sumshine (28)2e kindje jongen!
    Sas 26 (30) 2e kindje meisje!
    Rensje (33) 2e kindje
    Fionn (25) 1e kindje
    21 november
    Minimuisje (29) 2e kindjeJongen!
    22 november
    xnicolle (27) 1e kindje
    23 november
    Biancah 1e kindje, jongen!
    Spijkervrouwtje (35) 3e kindje meisje
    24 november
    LadyT (29) 1e kindje
    26 november
    Vlinder1983 (28) 2e kindje
    28 November
    Wiedeltje (21) 1e kindje
    30 November
    Coortje (26) 3e kindje
    Amona (27) 1e kindje

Geboren:

Liefde88 (23), Jayce! (30 w 2 d)

18. Biancah

Biancah Niet meer actief

Rensje, ondanks dat t allemaal wat vroeg is en de baby misschien wat te klein en licht is het toch wel heel positief dat hij het zo super goed doet en het geen kwaad kan als hij nu komt.
    Doe rustig aan en kom hier lekker kletsen als je je verveelt.

19. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Rensje, wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden en dat de kleine het zo goed doet! Klinkt gelukkig iets positiever dan eerder vandaag. Je doet het hartstikke goed meis!

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Zonnestraal op t lijstje ben jij next..Hoe issie meis?

Deel Deze Pagina