Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Nou das fijn dan...moet je nog aardig wat weken met die "brandende peuk" rondlopen! Sterkte daarmee...

Ik vind't geen fijn idee om dan totaal geen voedingsbeha in huis te hebben... waar parkeer ik dan de eerste dagen m'n borsten? :p maar kan de maat inderdaad ook niet schatten. Als ik tegen'n betaalbare aanloop, neem ik er denk 1 mee in een cupmaat groter dan normaal ofzo...maar vrees dat ik er niet zo snel tegenaan zal lopen, want ik loop (shop) niet zo meer ;)

Tijd om te slapen...truste dames!!

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Amona, ik heb een relatief leuke en goedkopen bij de prenatal gekocht gewoon in mijn maat end aar kunnen ze best een poos in: 22 euro volgens mij. Zwart met witte stipjes ook nog ;) dus niet zon oma ding hihi. (ik heb cup F...)

@zonnestraal: hoe ging t vanacht met het voorwerk? Vervelend datj e er zo veel last van hebt. Paracetamol kun je ook aan denken, warme kruik mee naar bed en idd douchen snachts.
    Ik heb er bij de eerste nooit last van gehad, maar blijkbaar is je bm goed bezig, ik hoop dat het een goed teken voor je is voor straks als je gaat bevallen (appeltje en een eitje hihi)
    Na de bevalling kun je ook nog naween krijgen een paar dagen lang he...OOk zo zeg maar...Van t krimpen van je bm, dat gebeurd meestal als de bevalling heel snel gaat...

@hier goede nacht gehad, vanmorgenvroeg om half 6 alleen wakker geworden van een zere buik en was erg benauwd, naja uurtje later kwam dochterlief weer aanzetten dus, beetje verkeerde been uit bed gestapt zeg maar...pff

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook een redelijke nacht achter de rug. In ieder geval een uur of 3 achter elkaar geslapen en dat is al heel wat :)

Voedingsbh's? Ik gaf bij Joris borstvoeding, maar had nooit een voedingsbh gehad. Ik flopte gewoon mijn borst uit de bh haha. Ik had dan wel van die meegroeibh's wat ik de hele zwangerschap aan had en die zijn heel soepel. En vooral de eerste tijd ben je thuis, vooral met het oefenen met aanleggen etc. Dus wie weet als je 2 goede bh's hebt (voeding/meegroei/makkelijke), je wel even vooruit kan en daarna zelf kan gaan kijken voor een goede daarna.

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Das ook waar Minimuis maar ik heb alleen van die gesloten beuglbh's (marlies dekkers) die zijn niet echt voedingsbh geschikt, schijnt de borstvoedingproductie te remmen (beugels o.a.)

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Mijn hemel sum, cup F... wat'n sjouwwerk ;) hier een B :( ze worden momenteel iets voller voor't eerst in de zw. dus heb goede hoop voor de periode na de bevalling ;)
    Die beha klinkt leuk, hier zit natuurlijk geen Prenatal :( er zitten maar'n paar babywinkels..en dus ook niet zo naast de deur, heel vervelend als je wilt snuffelen. Maar miss is wat mini zegt wel'n idee, miss passen m'n eigen eerst nog wel. Moet eens zoeken hoe'n meegroeibeha heet hier haha.

Wordt'n lange dag voor je als je al zo vroeg wakker was...

Mini hoe houdt jij't vol ? met zoontje nog wel, op 3u slaap...

Ik ben wakker geworden voor de rijdende bakker, nu hopelijk nog even slapen, maar vrees van niet - ben klaar wakker :D

Enjoy your day ladies!

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik heb ook allemaal voorgevormde, beugelbeha's...die zijn dus niet geschikt?
    Dan de eerste dagen maar wonder en dan op pad (samen of man)...

7. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Beugels zijn slecht? Mijn voedingsbh heeft een beugel ;)

Hier geslapen van 2.30 uur tot 5.00 uur.. brak!

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @voedingsbh's ik heb er ook nog twee (oude) liggen die ook een beugel hebben...nooit geweten dat het slecht zou zijn voor de productie... Ben altijd 'bang' dat ik van die hangers krijg als een bh zonder beugels aan heb, voor mijn gevoel zien ze er dan ook hangerig uit. Maar dat zal wel tussen mij oren hangen denk ik ;)

@sum, kruip je vanmiddag dan nog even je mandje in om te slapen???

9. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.502
    1.853
    113
    @sum: ik heb dezelfde bh:) Ik draag 'm nu al en hij zit prima hoor. (ik was uit mn andere bh's gegroeid en vond het eigenlijk jammer om voor dat korte poosje nog een gewone te kopen) Er zit nog wel iets ruimte in, zodat mn borsten nog wel iets kunnen groeien. Na de borstvoedingsperiode koop ik dan wel weer een nieuw stel. Ik ben bang namelijk dat na de borstvoedingsperiode m'n borsten misschien wel weer een andere maat hebben dan nu, vandaar...
    Ik heb trouwens ook zo'n niet voorgevormde geprobeerd maar dat vind ik echt rotdingen. Die zitten totaaaal niet lekker en ik ben dan altijd bang dat als je het een keer koud hebt ofzo dat je je tepels erdoorheen ziet of met eventueel lekken ofzo dat het lastig is.

@Rensje: Wat vervelend dat je zo'n faalgevoel hebt. Niet doen zou ik zeggen! Je hebt echt wel alles voor je kindje gedaan, en als jullie nou zelf ook klein zijn, logisch toch dat jullie kindje dan ook klein is? Hopelijk valt het mee en groeit de baby nog heel goed in de laatste weken.

@Amona: Ja niets aan he, om onderaan te staan. Maar ik ben blij dat ik het kindje niet in januari verwacht. Dan moet je de hele kerst nog door! Pff! Nu weten we dat we met kerst allemaal al bevallen zijn! Ik ben gewoon jaloers op degenen die bovenaan staan, die hoeven nu nog 2 weken minder. Hopelijk wordt het kindje voor de 40 weken geboren, of in ieder geval hoop ik geen 2 weken over tijd te lopen. Daar ga ik trouwens ook niet van uit, jullie wel? Ga wel uit van een week over tijd, maar niet van 2.

Ik heb mijn verjaardag er ook weer opzitten. Wat een geregel toch altijd he! Ik heb gelukkig wel hulp gehad met de voorbereidingen, maar op de avond zelf wel bijna alles zelf gedaan. Er waren ong. 25 man en het ging echt helemaal prima. Ook lichamelijk. Kon het beter hebben dan naar een verjaardag gaan. Van dat zitten de hele tijd krijg ik meer last dan een beetje heen en weer lopen. Ik ben alleen wel errug moe. We hebben samen nog een hele tijd zitten praten (tot half 3 ong.) en ik moest manlief onverwachts vanmorgen om 8 uur naar z'n werk brengen. Zijn auto is kapot en ik moet straks werken, dus ik ben zelf de auto ook nodig. Dus ik zit hier met een heeeel duf hoofd.

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ik herken t hoor van die hangers, daarom heb ik een voorgevormde voedingsbh gekocht hihi...

Wiedeltje: nog gefeliciteerd met je verjaardag meis! En sterkte voor t werken vandaag!!

Amona: online bestellen kun je ook nog es naar kijken...Of kan dat ook niet in Dld?

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Voedingsbeha.....shit dat moet ik nog halen ;). Thanks Amona!
    Ik kan zonder beugels niet handelen denk ik, vinnik er zo onaantrekkelijk uitzien. En inderdaad als je het koud hebt zie je je tepels!!
    Ik hoor m'n man al zeggen: 1-1!!

Sum + Fleur, bah wat een rotnacht!! Vanmiddag ff dutje doen?

Wiedeltje, nog van harte! En respect! Feestje en werken....poeh hey!!:$

Liefde, hoest met jou en beebje??

Hier beter geslapen, geen indalingsweeen vannacht gelukkig. Maar wat een dikke buik zeg :$. Beebje groeit en groeit!! Zit tegen m'n ribben te trappen en daardoor weer die venijnige steken down under :(.
    Mag niet klagen, tis bij ons na 2,5jr echt een wonder...maar ben er wel een beetje klaar mee met dat zwanger zijn :).

12. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja maar zonnestraal zo gek is t niet dat je er inmiddels klaar mee bent met dat zwanger zijn. Ik ken meiden die fluitend de zwangerschap zijn door gekomen. Op die manier is zwanger zijn heel fijn. Maar als er steeds iets is of je veel pijn heb en je niet lekker voelt geniet je daar nou niet bepaald van. Betekend niet dat je niet blij bent met je kindje die je draagt. Ik vind zwanger zijn gewoon helemaal niet leuk, maar ben super gelukkig dat we een kindje krijgen en voelt ook heel speciaal dat het zo mocht zijn.

13. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hallo! Sjongejonge, wat is er weer bijgekletst. Heb het allemaal gelezen maar ben natuurlijk weer het meeste vergeten. Voor degenen die een steuntje in de rug nodig hebben: kop op, nog een paar weekjes! En over tegenvallende groeiecho: er is al veel over gezegd, maar ik wil ook nog maar eens zeggen: ik hoor dat ze het zó vaak fout hebben en dat ze er dan nog eens flink naastzitten ook! Komt goed!

@indalingsweeen: hier twee weken geleden iets gevoeld maar niet veel. Komt mss nog.

Heb weer veel last van hb. Volgens vk komt het ook door m'n postuur; ben klein en heb een heel compact buikje. Bm heeft niet zoveel houvast en is daarom erg snel geprikkeld. Gelukkig kan het geen kwaad, maar ik doe daarom wel automatisch rustiger want het voelt gewoon niet fijn.

Ben ook niet meer zo verkouden, gelukkig, en heb er een heerlijke nacht op zitten.

Oja, en ik ben (een deel van) m'n slijmprop kwijt! Gisteren 3 á 4 keer bij het afvegen een taai slijmerig ding gevonden (sorry voor de details). Toch maar ff naar vk gebeld en die beaamde dat het indd slijmprop was en dat dit helemaal geen kwaad kon en niets zei over wanneer de bevalling gaat beginnen. Nou, mooi.

Kunnen jullie trouwens ook nauwelijks lopen? Ik loop echt met een slakkengangetje en kan me haast niet meer voorstellen hoe het weer zal zijn om weer te kunnen rennen en springen ;)

Oh, en Wiedeltje, nog gefeliciteerd! :)

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meisjes,

sorry sum en zonnestraal maar ik ben zo blij om jullie verhaal te lezen van die indalingsweeen. Ik heb ze ook gehad... gistermorgen een stuk of 6 achter elkaar om de 5 min... zwaar ongesteldsheidgevoel incl. harde buik wat doortrok naar mijn kruis en bovenbenen.
    Gister aangegeven in het ziekenhuis en jawel hoor miniman ligt vast in de bekken... dus ingedaald.
    Vanaf nu kun je er dus meer last van krijgen want blijkbaar proberen ze wel nog het hoofdje soms wat te draaien en bewegen en dan zal dat bij jou die weeen oproepen!!
    Ik heb nu dus ook vaak het gevoel dat ik een bal tussen mijn benen heb en moet erg vaak plassen!!!
    Enzo is trouwens ook pas de laatste dag voor de bevalling ingedaald dus daar herken ik het ook niet van!!

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Wel bijzonder he rensje want vaak dalen ze bij de tweede veel later in als bij de eerste..
    Die van mij is trouwens nog niet ingedaald hoor, ligt nog niet vast iig. En die druk tussen de benen dat ken ik nog van de eerste keer idd, danloop je heel ongemakkelijk..pfff Toen was dochter al met 32 week volledig ingedaald...Nou 6 week met een hoofd tussen je benen gevoel lopen was niet prettig! (met 38w bevallen)

Ik heb trouwens niet, en volgens mij als enigste nog dat ik er klaar mee ben of dat ik er zo veel last van heb.
    De eerste keer, vond ik het vreselijk, toen liep ik nu al vaak te huilen om de pijn, om t slechte slapen etc. Ik voelde me toen ook zooooow schuldig dat ik het zswnager zijn niet leuk vond terwijl t kindje zo gewenst was..Voeld eme ook heel vaak onbregrepen enzo.
    Maar ik weet niet wat het is meiden maar ik geniet dit keer gewoon meer! Ik ben er nog lang niet klaar mee, ik vind het gezellig, ik heb geen pijn dat scheelt enorm en de kwaliteit van mn slaap is goed. En de beeb is goed voor me ofzo.
    De hormonen maken me rustig, zelfverzekerd, kalm en ontspannen ofzo ipv de vorige keer: ongerust, gestressed, angstig. Misschien ook omdat ik de transformatie naar meoderschap al heb gemaakt, ik ben al moeder en misschien omdat het dit keer een jongen is?! Geen idee maar ik vergeet soms zelfs wel es dat ik zwnger ben..Dat is toch best bijzonder voor iemand die hoog zwanger is..haha..
    Ik herken jullie verhalen dus zeer zeker wel, maar dan van de eerste zwangerschap dit keer voel ik me zoals zwanger zijn hoort te voelen denk ik, athans zoals ik wou dat het ou voelen.
    Misschien werkt het ook mee adt ik hiervoor een mk heb gehad en dat ik ook via de medische molen weeer zwanger ben geraakt dus de wens was zoow vurig, allemaal dingen die ik probeer te bedenken waarom ik me dit keer zo goed en gelukkig voel, maar volgens mij ist allemaal gelul en heb ik gewoon tot nu toe geluk met de hormonen en het feit dat ik dus op die wolk zweef.
    Terwijl mn zwangerschap medische is en helemaal niet ongecompliceerd hahaha, gek he?!
    Ik geniet er nog maar ff van, voor zo lang t duurt want het kan maar zo omslaan weet ik! haha

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    fion, al de slijmprop!! das al best snel inderdaad!
    Ik heb die prop pas bij de bevalling verloren, moet wel zeggen dat ik wel meer afscheiding heb op dit moment maar dat zal wel door het indalen komen en de vele harde buiken.
    Zat er bij jou ook bloed doorheen??

@biancah, ik denk er dus nu hetzelfde over de zwangerschap. Bij Enzo had ik toch wel een redelijk onbezorgde zwangerschap en nu helemaal niet. Ook kon ik makkelijk als het me te veel werd lekker gaan liggen... tja dat lukt nu dus niet omdat je al een peuter hebt rondlopen. En je daarom ook op veel meer mensen moet terug vallen. Ik ervaar deze zwangerschap ook best zwaar.
    Ik ben zo ontzettend blij dat we een manneke erbij krijgen en daar ben ik heel dankbaar voor. Maar soms snak ik echt naar het moment dat ik hem dadelijk in zijn bedje zie liggen.
    Enzo vroeg vanmorgen wanneer we naar de efteling gingen. Toen zei hij zelf al.... oh ja als de baby eruit is he want dan mag jij ook met mij in de achtbaan!! haha... nou ik ben dus blij als ik hem ook weer de volle aandacht kan geven!

@zonnestraal, hier ook flinke boobies hoor. Ik heb normaal maar een b cup en nu wel echt een dikke D!!! Ik heb 2 best mooie voedingsbh van de hema...een paarse met stippels en een grijze met stippels. Die heb ik nu dus al de hele tijd aan want mijn andere bh zijn allemaal te klein en met beugels. Ik kan beugels echt niet verdragen. Mijn baarmoeder zit echt net onder mijn boezem en daar zitten regelmatig zijn voeten haha.. dus niet zon fijn gevoel.

oja weet wat ik zo grappig vond, gister belde een oude vriend van mijn man op hoe het met ons was. Zat hij dik een half uur mee aan de tel. En zijn vrouw is over 2 weken uitgerekend nou die mannen hadden het over de borstvoeding en of dat alles al klaar was.... etc etc... ( ik dacht echt het moet nie gekker worden hahah) vond het heeel grappig.

17. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @rensje: haha, mannen die kwebbelen over zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken...eigenlijk wel vertederend ;)
    Zat trouwens geen bloed bij slijmprop, nee.

Ik ben trouwens zó blij dat ik nog redelijk goed kan slapen. Alleen toen ik ziek was van de week ging ik er snachts uit om naar de wc te gaan, maar dat kwam omdat ik zo licht sliep. Meeste nachten slaap ik gewoon door! Begin wel steeds meer ongemakjes te voelen maar probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten want het is zo bijzonder..... Gister naar een feestje geweest (ik moest en zou, ook al had ik harde buiken). Heel gezellig en iedereen is zo geïnteresseerd en je moet de hele tijd over jezelf vertellen, haha. Ik moest af en toe echt een knop omzetten en vragen hoe het eigenlijk met hún ging :p Maar: over een paar weken ben je zelf het middelpunt niet meer en gaat alle aandacht naar de baby, maar daar kan ik goed mee leven. Immers, al mijn aandacht zal ook naar de baby gaan. Maar het zal wel even wennen zijn, je zou er maar zo aan gewend raken ;)

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Sum, meis het is alleen maar fijn dat jij dit zo ervaart. Ik heb het dus totaal andersom. Wat jij omschrijft had ik echt met de eerste zwangerschap, nu is het omgedraaid en voel ik me vaak ook schuldig en regelmatig angstig... gewoon veel zwaarder op de hand. Net nog een potje zitten janken en vraag me niet waarom. Ik probeer ook continue tegen mezelf te zeggen dat dit gevoel maar tijdelijk is. En wat het stomme is, morgenvroeg sta ik op en dan kijk ik weer overal veel anders tegen aan.
    Ik denk ook dat het bij mij te maken heeft dat wij best veel stress hebben gehad en soms nog steeds bijv. met de bouw van ons huis. In deze zwangerschap zijn we moeten verhuizen, de bouw zet niet door, mijn neefje die kanker krijgt en waar het zo slecht uitzag, mijn man raakte werkeloos doordat zijn baas failliet ging.
    Nu is gelukkig wel haast alles de wereld weer uit, we zitten voorlopig redelijk goed in een huis, mijn man heeft weer een leuke baan, mijn neefje gaat het goed mee.
    Alleen de bouw van ons huis ligt nog steeds stil en we zitten te wachten op een oproep van de rechtbank.
    Die dingen spelen stiekem wel mee in mijn achterhoofd. Al die zorgen had ik niet toen ik van Enzo zwanger was.

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rensje ja dat denk ik ook, dat maakt ook verschil hoe gespreid het bedje is zeg maar, als je al veel onrust hebt. En je hebt ook een beetje pech, met veel harde buiken, weinig kunnen doen etc dat maakt ook dat het allemaal minder is hoor vergis je niet. Wnat helemaal bij een tweede: we kunnen nu niet op de bank met thee en chocolade hele dag dvd's kijken en zwanger zijn want er huppelt iemand rond die echt veel aandacht wil! (thank god voor de opvang dagen haha!)
    Ik ben blij als het maandag of dinsdag is dan is dochter hele dag op de opvang, haal ik haar pas tegen half 5 op..nou das dan ME time en echt zwanger tijd hahaha.
    Ik ben dus ook maar 2 dagen per week echt zwanger hahaha *GEINTJE!* de rest: je moet gewoon door....
    Nu ook mn hele woonkamer ligt bezaaid met speelgoed, ik an daar echt niet tegen en nu al helemaal niet! (nesteldrang) maar ja ze speelt wel zoet, is even rustig en anders moet ik de hele tijd bukken om samen met r op te ruimen en peuter strijd aan te gaan etc, dus laat maar lekker spelen en ik kruip wel achter de pc hihi..

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wat een weer! Zelfs onze viervoeters hebben geen zin om te wandelen....

Vandaag de kinderwagen helemaal frummelproof gemaakt... Alles geschrobt, banden opgepompt, reiswieg helemaal afgedaan en de binnenkant uitgewassen (gisteren al gedaan, dus was vandaag droog) en opgemaakt... Nu maar wachten op de passagier :p

Deel Deze Pagina