Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @isis, hopelijk heb je inderdaad heen zwangerschapsdiabetes en mag je straks lekker naar huis!

@amona, hoe gaat het nu met je harde buiken? Heb je ook al van die hitte aanvallen??

@biancah, helaas horen die hormoonbuien er ook bij.... Na de bevalling zullen ze ook niet meteen weg zijn... Het 'voordeel' is wel dat je niet alleen zwanger bent, maar je man er ook van mag meegenieten ( zo omschrijft manlief het hier tegenover zijn vrienden ;) )
    Wel een goed teken hoor dat je hond nu zo graag bij je in de buurt wil zijn! Zo'n beestje voelt het toch aan dat er iets gaat gebeuren.

@sum, lekker een dagje voor jezelf! Groot gelijk dat je er iets van zei hoor tegen je man! Ik zou het ook benauwd krijgen als manlief dat hier ook zo deed. Hopelijk heeft hij het nu geleerd en doet hij het nooit meer!
    Denk trouwens ook dat het iets man eigen is, dat ochtend ritueel.... Hier is het al 'paniek' als hij zelf zijn brood moet smeren. Ik sta dus gewoon 4 dagen in de week 's ochtends om 7 uur brood te smeren in de keuken. ('S avonds van te voren is niet lekker, want dan 'smaakt je brood naar spons... ';) )

Woensdag heb ik het gesprek met de gyn. Ben zo benieuwd wat er op me af gaat komen! Heb wel voor mezelf besloten dat ik ff ga 'klagen' dat ik het zo geen 4 weken meer volhoud. Ik slaap slecht, hoef nog maar iets te doen of ik heb harde buiken. Gisterochtend was ik het ff beu allemaal, heb manlief en zoonlief met de honden naar de bossen gestuurd, en ben gaan poetsen (ik weet het, das geen rust houden) maar ik vond het beneden zo 'vies'! Ik heb alles gestoft, gestofzuigd en gedweild, toilet schoongemaakt, hondenkussens en de bank met de dieptereiniger gedaan en daarna lekker 45min onder de douche gestaan met massagestralen... Gevolg was dat ik gisteren heel de dag last heb gehad van krampen, harde buiken, misselijkheid en de kleine amper voelde bewegen... Dat hoef ik dus niet meer te doen op deze manier, want ik was zo bang dat er iets aan de hand zou zijn met de kleine... Na een warme kruik werd frummel weer actief, maar ik zat ff in de rats. Ik kan toch geen 4 weken mijn huishouden laten verslonzen?!?!
    Zoonlief heeft vannacht lekker bij oma geslapen, en die hoef ik niet voor de middag terug te verwachten, dus ik heb nog een lekker ochtendje voor mezelf. Ga lekker naar de autowasserette en alvast wat boodschappen doen....
    Ga nu eerst een paar haarballen laten luchten, die staan hier al 5 minuten rondjes te draaien en te piepen *hoge nood*

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Stitch, lekker eigenwijs! Maar achteraf weer erg balen dus.. jammer!

Hier vandaag ook met de auto door de wasstraat. Ook van binnen lekker schoon en fris maken.
    Woensdag komt mijn moeder, helpen nestelen en dus de dingen een grote schoonmaakbeurt geven. Daar zeg ik geen nee tegen!

3. scrat

scrat Niet meer actief

mijn buik was gisteren ook erg onrustig, vooral savonds, terwijl ik vrijwel niets heb gedaan gisteren. zou het er dan toch bij horen op deze termijn?

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

Isis s6 vandaag en hoop dat t geen zw suiker is en dat je ook.lekker naar huis mag.

Ik ga me nu haasten want moet om 12 uur naar de vk.

5. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Even update: vandaag geen suikertest, waarschijnlijk vrijdag als ik controle op de poli heb. Verder nog aan t wachten op de arts.. Die heeft een ernstige spoed.. Hopelijk kan er gauw een andere arts komen, ik wil naar huis!:)

Ga als ik thuis ben wel weer uitgebreider reageren.. Op m'n tel niet zo'n succes

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,

isis, meis hoop dat je zo naar huis mag!!!!! tis niks he in het ziekenhuis?!?!

@voetenzak, wij hebben een voetenzak/slaapzak winter van koeka... erg mooie en lekkere moet ik zeggen!

@amona, hitteaanvallen zijn hier ook aanwezig hoor... zei nog tegen mijn moeder lijkt wel of dat ik in de overgang ben haha!! lang leve de hormonen.

@harde buiken hier ook ontzettend veel of eigenlijk continue.. ook heb ik ontzettende druk in mijn kruis en een brandend gevoel op mijn schaambot, soms is het net alsof er een mes ingezet wordt.
    Volgens de verlos zijn dit dus indalingsweeen!!! dus heb er echt last van.. heb ik bij enzo helemaal niet gehad.
    Indalingsweeen konden ook voorwerk veroorzaken... zei ze!!!
    Moet zeggen dat ik het toch steeds spannender vind worden nu hoor....

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Isis, hopelijk mag je naar huis meid!!!

Amona, hier ook hitte-aanvallen. Wat rot die harde buiken, zou ik ook ff aangeven aan gyn als ik jou was.

Rensje, ja herken ik hoor!!! Die messteken, die druk in schaamstreek...beeb lekker aan het indalen :D.
    Nu voelt het alsof er iets tuseen m'n benen hangt.
    Moet woe naar de VK, dus ben benieuwd.

Ohhhhhhhh Dames, ben zo aan het aftellen!!! Pffffffff!!!!! :)

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Jaah! Ik mag naar huis straks! Eerst nog een echo en dan mag ik weg :) blij! En nu maar duimen dat het wegblijft!

Rensje, die steken zijn baar hè.. Ik herken ze ook! Mij is vertelt dat de kleine dat het hoofdje beweegt.

Stitch, doe jij ook een beetje rustig aam? Ik herken je gevoel dat alles schoon moet enzo. Maar je lichaam moet niet zo gaan protesteren natuurlijk! Goed op jezelf passen..

Aftellen, hier ook!.

Fleur, wat fijn dat je moeder je wil helpen! Lekker nestelen :) hihi

9. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @isis: fijn dat je naar huis mag!! Gelukkig maar :)

@hb: vrijdag heel erg gehad, maar sinds zaterdag gaat het we weer. Tenminste, naar wat ik gewend ben. Baby duwde wel gister heel de dag tegen zelfde plek en die deed s avonds echt pijn, alsof m'n huid daar te ver uitgerekt was.

@indalingsweeen: hier niet. Paar weken geleden steken onderin gehad en dacht toen aan indalingsweeen, maar sindsdien blijft het rustig. Volgende week dinsdag liggingsecho dus dan zullen we wel zien.

@slapen: zijn er meerdere die over het algemeen goed kunnen slapen en er niet uit hoeven om te plassen? Ik slaap nu overwegend aan een stuk door.... Soms word ik wel rond 7 uur wakker maar vannacht bijv. weer van half 12 tot half 10... Ook had ik een paar weken geleden dat ik overdag heel vaak naar de wc moest en snachts niet, maar nu heb ik sowieso dat ik overdag niet constant hoef, en snachts helemaal niet.
    Ja ik lees bij iedereen dat ze zo slecht slapen en dat vaak plassen echt bij de laatste loodjes hoort, dus ik vraag het maar... :-/

10. Biancah

Biancah Niet meer actief

Isis fijn dat je naar huis mag meis.
    Hopen dat je nu geen last meer krijgt.

Ben vandaag bij vk geweest.
    Heb verteld dat ik me helemaal niet fijn voel en er eigenlijk gewoon doorheen zit. En ik me afvraag of ik het wel red tot 40 of misschien 42 weken. Ik ga er psygisch ook gewoon aan onderdoor en mn lichaam reageert er erg op.
    Ze zei van nu kan ik je er niet bij helpen. We gaan eerst voor die 37 weken en daarna kijken we hoe het gaat met je. Ze zei ook dat ik nu erg naar depressie aan t gaan ben en dat we er straks niks mee opschieten als ik een postnatale depressie heb dus zo ver laten we het sowieso niet komen.
    Dus mijn vraag is positief beantwoord met dat als we de weken hebben bereikt dat de baby echt af is we hem misschien dus idd eerder halen.
    Verder voelde de kleine prima. Hartje klonk weer mooi.
    Mijn bloeddruk 117/72 dus dat is ook mooi. Alleen was in 2 weken bijna 3 kilo aangekomen. Niet een ramp maar ik vind t wel jammer. Maar komt omdat ik meer en fout heb gegeten.

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Isis, fijn dat je naar huis mag en als je dit lees w.s. weer thuis bent! Joepie!
    Nu lekker zwangeren en chillen!

Biancah, zwanger zijn is idd niks en als je je er zo naar onder voelt tegen depressie aan is het echt afzien denk ik. Nog even bikkelen tot zowizo 37w (meestal doen ze 38w to be sure voor de longetjes) en wie weet kunnen ze je dan goed op gang helpen en hoe fje niet door tot 40 weken! W.s. hoef je in iedergeval niet langer dan de 40 week dat scheelt!
    maar vergis je je niet, als je met 37 week nog niet klaar bent voor bevallen (ze kunnen je niet strippen ofzo zonder ontsluiting etc) en ook voor inleiden heb je ontlsuiting nodig, dus dat kan een lang en moeizaam proces worden. Houd er gewoon rekening mee dat ondanks dat ze vaak wel willen helpen, maar het ook niet goed kunnen (zonder echt fors medische ingrijpen)
    Niet om je bang te maken, maar meer zodat je het weet zeg maar...begrijp je? Dus dat ik hoop dat je lijf idd klaar is om te bevallen na 37week! Scheelt een hoop ;)

Fionn: geniet er van dat je nu nog lekker slaapt meis! Straks komen die gebroken nachten en vermoeide nachten echt wel (en die zijn zwaar...haha) dus wat je nu wel hebt, lekker koesteren!
    Ik hoef er snachts meestal maar 1 x uit om te plassen. Zowizo wel elke nacht maar 1x is goed te doen. Ik houd er ook rekening mee dat ik savonds niet veel drink )max 2 glazen en na half 9 niks meer inprincipe)
    Houd je verder wel veel vocht vast ofzo Fionn? Of dat ook niet? Dan zit het gewoon goed hoor!
    Iedere laatste loodjes zijn voor iedereen anders!

@aankomen: ik ben nu in totaal 10 kg aangekomen, was midden september 13 kg aangekomen maar er zijn 3 kg af...en die blijven er ook nog ff af zo te zien..naja beter om toch? Had ergens gelezen dat t gemiddeld nu rond de 11,5 a 12 kg aankomt (35w) dus net ietsjes onder gemiddeld past me wel. Ben al fors van mijzzelf haha.

12. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @Biancah: he bah, wat vervelend dat je je zo voelt! Zoals sumshine zegt: hopelijk ben je er met 37 klaar voor zodat ze zonder al te veel problemen de bevalling op gang kunnen brengen! Maar sowieso erg jammer dat dit je belemmert om van de zwangerschap te genieten. Maar goed, als je je na de bevalling maar goed voelt!

@sumshine: ja ik geniet er zeker van! Hou ook geen zichtbaar vocht vast (voel het alleen in m'n handen, dus weet dat het wel van binnen zit).

@aankomen: tot nu toe 8,5 kilo aangekomen, en daar lijkt het een beetje bij te blijven. Een paar weken geleden bijv. 58.9, nu weer 58,8...

13. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja dat besef ik me heel goed. Ik ga gewoon duimen...
    Maar bij mij komen de harde buiken ook echt van de stress/spanning af.
    Moet dus ontspanning gaan zoeken. Dat was een opdracht.
    En die kilo's vallen. Bij jullie dus ook wel mee.
    Van begin af gezien ben ik nu 1 kilo bij. Maar ben natuurlijk zo ziek geweest in t begin en ik heb overgewicht dus speel wel beetje vals natuurlijk.
    Maar normaal is volgens mij tussen de 12 en 17 kilo. En als je dun ben vaak nog wel meer. Dus dames er niet te druk om maken hoor.

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Grrr ben bijna een uur bezig geweest met het hemeltje van de wieg in elkaar te zetten...Krijg t niet voor elkaar...ARRRGH..kan ik dus niet hebben. Heb t "kolere"ding weg gelegd..Manlief vanavond maar lief aankijken..
    Dat is geen Sumshine klusje!

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @isis lekker weer thuis!

@biancah, ik snap helemaal hoe je je voelt... Denk dat de meeste van ons het hier wel (gaan) herkennen. Wat zegt je eigen gevoel over 'hoe lang je nog moet?' Meestal is je gevoel daarover wel juist.
    Ik had bij zoonlief écht het gevoel, en dat sprak ik ook uit, dat ik de 40 weken niet ging halen.(was 4 april uitgerekend en ik riep al meteen ' dat word een 1 april kindje' en dat klopte) Volgens vk zou ik daar ruim over heen gaan, want hij wilde niet indalen. Vliezen zijn gebroken op 39+3 en zoonlief is geboren bij 39+4, kortom de 40 weken (net) niet gehaald. Nu weer hetzelfde hierzo, mijn eigen gyn roept dat ze tot 39 weken wil wachten met ks, maar ook dat ga ik niet halen... Heb heel lang gezegd dat deze op 6 november geboren gaat worden, maar sinds vorige week denk ik dat het eind oktober nog geboren gaat worden... Dat moeten we dan nog maar even afwachten..
    Verder sluit ik me aan bij de woorden van Sumshine, als je lichaam het nog niet toelaat kan de vk ook weinig voor je doen....

@hier mijn koekblikje is weer schoon van buiten en binnen, boodschapjes zijn gedaan, bezemstelen voor het geboorteborg gekocht en verder weer helemaal niets... Lig nu lekker op de bank met een groot glas water en een handje drop :) heb steeds meer last van duizelingen door mijn lage bloeddruk, dus ik kan t hebben;)
    Weet iemand van jullie trouwens hoe het verweken van de baarmoedermond aanvoelt?? Ik heb al een paar dagen een enorme druk van onderen en heb het gevoel dat er dan soms iets 'open' geduwd wordt:( Geen lekker gevoel zullen we maar zeggen... Ik kan me dit ook niet herinneren van mijn eerste zwangerschap:)

16. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik zelf denk elke X rond 35 a 36 weken te bevallen, maar hoop dat dit niet zo is omdat het nog te vroeg is. Aan de andere kant mag t van mij ook wel. Maar hoop week 37 a 38 te gaan bevallen. Mijn gevoel zegt iig dat t vroeg komt.

17. scrat

scrat Niet meer actief

hier ook al vanaf het begin het gevoel dat ons kindje te vroeg komt. eerst dacht ik ruim voor de 37 weken (angst?), maar de laatste tijd denk ik zo rond de 38 weken. maar dat is verder nergens op gebaseerd, dus we wachten af. al zou het wel tegenvallen als ik over de 40 wk heen ga.

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Gevoel van eerder geboren worden? Nee, bij Joris liep ik tot 41,5 week. Had al de afspraak voor de inleiding en begon 2 dagen ervoor toch nog spontaan. Vanaf het begin al het gevoel dat ook nu weer overtijd ga lopen. Al hoewel nu met al die klachten, dat ik begin te twijfelen of ik de 40 weken wel red. Hoop ook niet al snel. Mijn zus is pas bevallen met 35 weken, hoop dat echt niet mee te maken...

@ Stitch -> dat gevoel wat je omschrijft (soms het gevoel dat er iets open geduwd word), heb ik ook! Heel erg de laatste dagen. Dat ga ik morgen vragen aan de gyn! Ik herken het ook niet. Maar het voelt ook heel raar en heb het idee dat het echt open geduwd word en mijn gat spontaan ook open gaat (raar uit te leggen haha). Misschien de druk tegen de baarmoedermond? Geen idee, maar morgen hoop ik daar antwoord op te hebben.

19. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.502
    1.853
    113
    Hier heb ik ook het gevoel dat ik over tijd ga lopen. Ik hoop het niet, want ik heb er zo'n zin in om ons kindje eindelijk in onze armen te sluiten. Maar ik heb/had het gevoel dat het wel december wordt. Ik wil trouwens wel dat de vk met 41 weken echt actie onderneemt. Of als ze een groot kindje verwachten nog eerder. Ik hoop in ieder geval dat het kindje niet op de 25e geboren wordt, dan is manlief jarig. Lijkt me voor later zo lastig. We zien wel wanneer het komt...

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    mwa bij dochter ben ik bevallen met 38.3 (mijn vliezen braken met 38.2 maar werd toch een spoedinleiding)
    Ik heb dus niet verwacht dit maal overtijd te lopen, meer omdat de eerste dus al echt eerder is ofzo. Gek he?
    Nu ik niet intziekenhuis zou lopen denk ik wel dat ik overtijd zou lopen, gezien ik me nu nog zo fit voel (voor 35w naar mijn idee)
    Maar er valt geen peil op te trekken.
    Ik heb int begin van de zwangerschap gedroomd dat ik beviel met 36.5 van een zoon.....2x achter elkaar gedroomd. Zou toch wat zijn als t echt zo was!

Mini: waarom is je zus al met 35w bevallen? en maakt t kindje t goed? Kindje is dus ongeveer net zo als jullie kindje nu in de buik/ Gek idee toch?
    Met 35w zijn ze iig wel goed elvensvatbaar toch als er geen complicaties zijn iig.

Deel Deze Pagina