Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè meiden, even snel berichtje van mij!! (zit op tel namelijk)

Nou kleine maakt het prima, hij is wel klein maar niet extreem! Zijn buikomvang was zelfs gewoon middellijn.
    Moet iedere week op controle bij de gyn! Begeeft mijnn harde buiken word nog steeds " beentjes omhoog" geadviseerd! Ze hebben geen inwendig onderzoek gedaan omdat dit de boel kan activeren! De gyn zei zelf ook als het kindje zich aandient dan wordt het gewoon geboren want het is goed levensvatbaar.
    Onze mini is def ingedaald en ligt vast in mijn bekken en kon er niet meer uit!
    Verder erg veel last op dit moment, maar ook weer een fijn gevoel dat het goed gaat met ons manneke !
    Kreeg daar te plekken bij de gyn een paar flinke harde buiken!! Poe Poe zegt ze snap heel goed wat je bedoelt. Buik staat echt heel strak!

Lees straks meer maar is lastig op tel!! Nu op naar huis..

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @minimuisje, dat klinkt heftig zeg van je zus! Hopelijk krijgen ze snel weer een beetje rust en regelmaat zodat het genieten kan beginnen. Ben je al bij de gyn geweest?

@fleur, is de vrachtwagen al doorgereden of voel je je nog steeds zo brak?

@sum balen zeg van je suiker! Wanneer heb je weer controle? Hopelijk hoef je geen insuline te gaan spuiten, dat lijkt me zo moeilijk om jezelf te moeten prikken... Maar ja, alles voor de baby!

@ hier, morgen naar de gyn, ben er nu al zenuwachtig voor;) vanavond mijn vragenlijstje nog maar eens even nakijken en updaten... Morgen weer een echo, dus ik ben benieuwd hoe groot onze frummel nu is.
    Zei gisteren nog tegen manlief dat ik het steeds moeilijk vind bij elke echo om toch niet naar het geslacht te vragen. Volgens hem lukken die paar weken ook heus nog wel zonder het te weten (ik vind van niet:p) Schoonmoeder zit maar te vissen wat we nu met zoonlief en de honden doen...pfff dat we daar nog steeds niet uit zijn.
    Gisteren hebben we trouwens nog een vakantie geboekt:) in februari gaan we weer 2 weken naar Aruba toe... :D We zitten al sinds juni te bedenken dat we weer eens weg willen, februari was de laatste keer geweest, maar vanwege manliefs werk, zwangerschap, verbouwing, spugende zoon toch maar niet gedaan.... Best raar om voor 'baby Stitch' te moeten boeken zonder verder nog een naam en geboortedatum door te kunnen geven.

Ik ga nog ff iets nuttigs doen... Erger me al twee weken kapot aan een zoldertrap die niet gestofzuigd is, dat moet ook maar eens afgelopen zijn:cool:

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje, wat fijn dat hij toch niet extreem klein is! Dat moet een enorme opluchting voor je zijn! Moet je voorlopig nog wel twee keer per week op controle?

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Rensje -> wat fijn dat de kleine toch niet extreem klein blijkt te zijn. Toch even een zorg minder!

Hier net ook terug uit het ziekenhuis. Die pijn van onder en die druk hoort echt bij het indalen volgens mijn gyn. Kan verlicht worden door zo'n bekkenband die voor stevigheid zorgt. Kan ook aanhouden tot het einde, of tot de kleine echt vast komt te liggen. De kleine man lag hier los in de bekken, wel al laag, maar nog niet vast of helemaal beneden zeg maar.

Verder zag alles er echt prima uit. Nu over 2 weken groeiecho en controle en dan elke week op controle!

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @minimuisje, die druk heef dus niets te maken met het verweken van je baarmoedermond, maar alles met indalen? Nou ja, heb ik dat ook weer een keer meegemaakt :)
    Fijn dat alle controles weer goed waren! En weer bijna een echo, altijd leuk!

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Wat fijn meiden dat de controles hier allemaal goed zijn!

Stitch: verweken van bm is de vorige kee rbij mij via een "voor"inleiding gedaan: kreeg toen een hormoonveter in, maar die veter zorgt voor scherpe weeen, net wat andere weeen dan gewone weeen of voorweeen vond ik toen. Verweken van bm kan iig wel samengaan met weeen, maar door de hormoonveter in mijn geval is het niet zoals t normaal gaat. Dus wie weet verweekt ie al een beetje. Ik dacht dat dit meestal pas begint rond 36 a 37 week en kan echt wel een aantal dagen duren.
    Spannend iig!
    Oja doordat het bij jou nummer twee is, zal ie eerder en sneller verweken, je hebt bij de tweede meestal eerder en s neller ontsluiting, je lijf herkent t al...(dat is goed nieuws he?) ahaha

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Goede controles dames, mooi!

Moet morgen naar vk, moet wat "wensen" op papier zetten (zal wel lijken op een bevalplan in NL).
    Ik heb eigenlijk niet zoveel wensen :)

8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.502
    1.853
    113
    Haha Amona, moest even lachen om dat wensen voor je bevalling... Ik kan wel wat verzinnen: pijnloos en snel ofzo?? Maar snap wel wat er mee bedoelt wordt hoor.

@Rensje: Fijn dat het zo goed gaat met je kleintje. Je hebt het echt al die tijd super goed gedaan met zo rustig aan te doen. Gelukkig maar!
    @Fleur: Gelukkig dat er niets ernstigs aan de hand is. Rustig aan meid en succes met weer opknappen.
    @Sumshine: Balen van die suiker. Gelukkig dat je het zo kunt controleren en dat ze het zo in de gaten houden, ze doen het dus toch niet voor niets!

Hier gaat alles goed verder. Ik hoop alleen dat de verloskundige nog wel een liggingsecho doet. Mini heeft nu weer de hik (vanmorgen ook al) en ik voel het nu weer rechts in mijn buik. Vanmorgen was het aan de linkerkant. En ik voel en zie mini soms ook nog helemaal draaien. Denk niet dat deze kleine al ingedaald is en ik vraag me nog steeds af of het wel echt goed ligt...

Wat doen jullie tegen brandend maagzuur? Ik heb er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat last van. Rennies helpen niet (en bah! wat vind ik die dingen ook vies).

Genieten jullie trouwens ondanks alle ongemakken ook nog zo van die bewegingen? Ik kan er echt helemaal van genieten. Als ons kleintje de hik heeft bijvoorbeeld, zo lief!! *smelt*

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Wiedeltje gaviscon?
    Bij mij helpt kauwgom....
    of gele vla..
    En rennies ook, maar dat is dus voor ieder anders.

ja de bewegingen zijn leuk, al heeft mini soms wel heel vaak de hik en dan word t een beetje irritant hihi.

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hahaha ja, hoe moet ik het dan noemen haha ;) zijn toch wensen, want wat ik ook op zal schrijven, het zal nooit zó verlopen...

Tsja in a perfect world is het leuk als papa de kleine aanpakt... en als hij de navelstreng doorknipt etc...
    Verder tsja als het kan pijnvrij :p oh is dat teveel gevraagd hihi dan laat ik het maar over me heen komen :D

Wat maagzuur betreft, wat frappant dat je het juist overdag hebt. Ik heb het eerder 's nachts en soms ook eerder door wat k gedronken/gegeten heb. Merk wel dat het minder is nu ik tussen de middag warm eet ipv 's avonds. Maar das niet voor iedereen haalbaar.
    Wat me dan goed helpt als het toch komt is: Gastilox Forte ofzo, kun je gewoon bij de apotheek kopen. Het is een zakje vloeibaar spul, niet vies, beetje muntig (ja ok, niet lekker als een vruchtensapje), maar het helpt, bij mij dan ;)

Succes!

Van de bewegingen geniet ik ook! Vandaag is het weer erg stil, zit te wachten op beweging... gyn zei dat k dan moest bellen, maar ja denk ik dan, morgenvroeg heb ik een controle bij de vk... heb wel heel heel lichtjes iets gevoeld dus het zit vast goed... weer gedraaid ;)

Hoop dat jouw uk uiteindelijk ook in 1 positie blijft (en wel de goeie natuurlijk :D).

Iemand nog een eettic momenteel? K had dat meer in het eerste trimester, maar kan momenteel niet van de mandarijntjes afblijven :D

11. Biancah

Biancah Niet meer actief

Wat betreft maagzuur. Als rennies en dergelijke niet helpen ff naar de huisarts gaan. Ik heb omeprazol. Had ik deze al omdat ik last heb van reflux, maar heb gelezen bij meer dames dat die dit voor hebben geschreven, omdat niks verder hielp.
    Ik vind het echt een wondermiddel. Als ik het ook maar 1 dag vergeet weet ik dat ik kotsmisselijk word van de maagzuur.

Verder update over oma. Operatie is helemaal goed gegaan. Dus dat is weer een opluchting. We moeten natuurlijk wel afwachten hoe het komende dagen zal gaan.

12. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah, wat fijn dat de operatie van oma goed verlopen is. Nu duimen voor de komende dagen!

@amonah, wel prettig dat je je wensen mag opschrijven voor de vk, of ze er iets mee kan tijdens de bevalling is ten tweede, maar ze weet wel wat jij wel/niet wil....

@maagzuur, heb ik eigenlijk nog maar twee keer last van gehad, dus ik klop af...

@ hormonen, pfff ik word er gek van! Eigenlijk word ik meer gek van de honden en van zoonlief, maar het zal wel allemaal aan de hormonen liggen. Ben nogal 'licht geraakt' zullen we maar zeggen :)

13. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Ben er weer, met de beentjes op de bank...!!!!

Man man ik heb telkens zon lat van mijn buik en rug als ik een echo heb gehad... Nu zakt het weer af gelukkig!!!

Stitch, welkom bij de club "licht geraakt" hihi.... Ja meis heb er ook ontzettend last van!!
    Oh ben jaloers naar Aruba??? Wil ook wel ... Zei nog tegen mijn man dat ikk wel in febr. Op vakantie wilde haha... Denk dat we mee gaan.

@biancah, fijn dat de operatie goed gegaan is, nu nog even duimen voor de komende dagen ... Maar het ergste is achter de rug!

Maagzuur, hier ook alleen ik heb net als Amona alleen snachts. Volgens apotheek moet je rennies steeds meer gebruiken om een effect er van te krijgen, ik heb nu maalox gekregen en vind het echt ranzig maar het helpt wel.

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    maagzuur... ja veel last van! ik heb gaviscon dat helpt wel wat. Verder een deken onder het matras (hoofdeind) dat helpt beter dan meer kussens op.je matras..
    overdag niet vet eten, geen chocola of zure dingen... probeer niet te veel te bukken...voor t slapen gaan een stukje bruin brood. Het is idd heel vervelend!

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Rensje, wat een goed nieuws dat jullie beebje goed groeit!!

Bianca, wat super van je oma!!

Amona, hier geen suiker maar wel een beeb die 2a3 wk voorloopt op groei ;). Ik geef hem pokon zei de gyn :D.

Maagzuur, vanaf week 7 erg veel last van. Alles geprobeerd echt alles!
    Inderdaad wat Bianca zegt, Omeprazol is het tovermiddel. Te koop bij de kruitvat onder de naam Losecozan.

Rennie werkt goed bij sporadisch gebruik. Bij teveel gebruik werkt dit spul averechts. Hele foute inlichting dus van de apotheker!
    Kan het uitleggen hoe rennie's werkt maar is een moeilijk verhaal.
    Rennies werken in iedergeval heel anders dan Omeprazol.

16. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Pokon, hahaha!
    Dat is't!!! Zit denk ook door mijn melk :D

17. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Goedemorgen.... Pfff wat een nacht! Heb wakker gelegen tot 1 uur, en ben sinds 4:12 klaarwakker! Nog meer nachtbrakers??

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    nee sorry stitch vanacht zat ik niet bij je ;) had weer een goede nacht. Meestal zo hier 1 nacht shit en de volgende goed..(gelukkig) wat vervelend dat jij zo veel wakker bent geweest: weet je ook waarom?

Ik moet maandag weer een groeiecho en ben best benieuwd, nu mijn suiker omhoog gaat of beeb ook nu aant groeien is (suikerbaby?!) mag toch hopen van niet...
    Vanavond naar voorlichting over borstvoeding int ziekenhuis, wil wel ff heen, kijken of ik er iets van op kan steken ;)

Succes vandaag en fijne dag meiden!

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Maagzuur? Geen last van. Maar ik speel dan wel 'vals'. Ik slik al vanaf week 8 ongeveer ook omeprazol. Maar voor de zwangerschap had ik ook al maagbeschermers, dus ik blijf deze ook echt slikken tot het einde hoor. Veel te bang dat de misselijkheid/maagzuur terug komt!

Nachtbrakers? Ik heb vannacht bijna 5 uur geslapen! Ongelofelijk, bijna een nieuw record :D Stomme nachten ook...

20. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Nou hier wel een nachtbraker, geen last van maagzuur meer ivm indalen. Maar gewoon een pijnlijke buik, mijn banden doen zeer, harde buiken en misselijk en daarbij een zeurende rugpijn. Pffff word er soms zo moedeloos van.

Opzich heel blij dat kleine man het goed doet, maar wilde dat ik me ook eens wat beter voelde.
    Ook moet ik 's nachts vaak aan de bevalling denken.
    Moet nu dus in het zh bevallen en denk dan ohhh als het overdag begint is manlief op zijn werk en dat us dik 1 uur rijden. En mijn moeder heeft geen rijbewijs. Zie dan allemaal bomen op de weg!!!

Oja hebben jullie je bedzeil er al op??

Deel Deze Pagina