Hier vanacht goed geslapen alleen erg vroeg wakker. Hebben jullie ook van die heftige dromen? In mijn dromen breken mn vliezen of gaat mn man bij me weg. Afgelopen droomde ik dat de kleine er was en we nog in t ziekenhuis lagen en dat hij lag te huilen en dat ik de zuster riep dat ze moest zorgen dat hij op hield want ik wilde slapen. Ik was gewoon boos dat hij huilde. Slaat echt nergens op. Weet dat dat soort dromen er bij horen. Maar vroeg me af of jullie ook al dat soort dingen dromen. Ik heb zeiltje er nog niet op. Weet ook niet vanaf wanneer dat word aangeraden.
@maagzuur hier ook veel last van, al is het de laatste tijd wat minder (afkloppen..). vooral bij vet eten en ik merkte dat ik er last van kreeg als ik ging liggen na het eten, dus dat doe ik ook niet meer. verder gebruik ik rennie of maalox. maalox werkt ook fijn, maar daar mag je er maar een stuk minder van (ik geloof 4 per dag?) @bedzeil, ligt er hier sinds een paar dagen op. blijft goed liggen hier en kraakt niet, dus geen last van. @slapen blijft hier ook een probleem, vooral omdat ik snachts zo vaak moet plassen, terwijl ik savonds maar heel weinig drink. mijn blaas voelt nu ook sneller vol dan eerst, waarschijnlijk door het indalen. @echo, ik kreeg er na de 32 weken (wat eigenlijk de 30 weken echo was) geen meer, terwijl ik ook bij een gyn loop. waarom krijgen jullie er wel nog een?
Goedemorgen meiden! Dromen, hier ook over de meest bizarre dingen. Niet alleen over de zwangerschap, maar over van alles! Zeiltjes, hier nog niet.. Verder weet ik het even niet meer. Fleur, hoe is het nu met jou meid? Hopelijk is alles rustig! En de andere meiden met harde buiken? Biancah, zag een mooie buikfoto van jou, mooi buikje hoor! Hier vanochtend m'n slijmoprop verloren. En ik vind het toch spannend! Buik is ook onrustig.. Maar of dat nou door de spanning komt weet ik niet.. Ga nu eerst een fotoshoot doen met manlief
Bedzeil? Nee nog niet... Maandag had ik intake van de kraamzorg en die gaf als tip om het zeiltje vast te plakken aan het matras en daarover heen nog een groot badlaken te leggen, mocht het gaan broeien/kraken. Maar denk dat ik hem komende week maar eens erop ga leggen als ik het bed ga verschonen. Echo? Ja hier nog 1 met 37 weken. Dit ivm de groei te bepalen en te kijken naar de ligging. Joris was een sterrenkijker, vandaar geboren met vacuüm, dus even kijken of dit nu weer het geval is... Dromen? Nee, moet zeggen dat het reuze mee valt. Heb wel al een paar keer gedroomd dat ik de weeën niet voelde en ineens persdrang had. Dream on... Hahahaha!
Nou hier gaat vandaag t bed verschoond worden en zat te denken idd t zeiltje re voorschijn te gaan halen. Haha mini weeën niet voelen en dan persdrang. Was t maar waar he. Ik vind de dromen vaak niet erg. Net als over dat huilen, het voelt niet fijn om zoiets te dromen. En juist dat is een fijn teken voor me. Het doet iets met me dus zoiets zal niet gaan gebeuren. En de rest van de dromen, tja, ik weet dat t dromen zijn. En ook vaak wanneer ik droom besef ik dat. Heb me er bij neergelegd dat dat er eenmaal bij hoort en soort van emotionele voorbereiding is.
@ Bedzeil, ik heb een waterdichte hoeslaken erop gelegd. Prima ding. @ Slapen, ik schrok net wakker om 9.15 uur.. ik ben er altijd veel eerder uit! Ik droom ook de meest bizarre dingen. Hier: gisteren liggingsecho gehad. Ukkie lag er heerlijk bij en ingedaald! Dat verklaart dan waarschijnlijk toch die enorme pijn. Hij weegt nu 2750 gr, heeft veel haar en lange benen hihi. Gisterenavond met mijn man gezwommen. Zo zeg, daarna weer uit het water komen voelde alsof ik 100 kilo woog!
@bedzeiltje: nog niet! @dromen: ja ik droom veel en ook veel over de tv programmas die ik savonds kijk etc, snel overprikkeld dus..haha @hier komt de box er in, ik wou t nog niet, vond t te vroeg (heb n hekel aan die sta in de weg) maar manlief heeft ook nesteldrang hahaha... @echo ik krijg extra echos ivm gewicht en suiker. Zowizo doen ze hier vaak met 36w liggingsecho. Ik heb volgende week groeiecho (maandag) Isis: spannend, onrustige buik dus? En je slijmprop verloren..mmm misschien begint het dan al een beetje? zou t ??
Bedzeil doe ik pas met 37 weken hoor. Dat is nog 3 weken. Wiew, het schiet nu echt pas op... @Dromen: Hier ook verschrikkelijk. Ik droom allemaal maar dat er allerlei mensen overlijden. Vreselijk! Vannacht nog. Ik droomde dat mijn broertje overleed door een ongeval. Dat was toevallig gefilmt en ik keek in mijn droom het filmpje. En ook over de bevalling. Pas nog dat het kindje ineens heel raar bewoog. Toen keek ik naar mijn buik en was ik, zonder dat ik het door had, bevallen en had het kind in mijn armen in plaats van in mijn buik! Echt bizar, die dromen. Haha, grappig die mannen met nesteldrang. De mijne heeft er helaas geen last van. Ik wel en met die vreselijke hormonen nog erger. Voel me echt niet mezelf de laatste tijd. Heel erg mopperig en sjaggie. Ik hoop dat ik na de bevalling weer snel mijn eigen vrolijke ikje ben. @de box: Zet iedereen die echt voor de geboorte al op? Ik wil m eigenlijk pas opzetten na de geboorte. Ten eerste omdat ik het een sta in de weg vind inderdaad. Ten tweede omdat ik hem zelf wil opzetten, en met buik werkt dat niet zo handig (manlief is een kluns met bouwpakketten) En ook omdat ik er een boxkleed in wil met de kleur van het geslacht zeg maar, en dat is nog onbekend. Vind het zonder boxkleed zo kaal staan. Ben trouwens ook bang dat als ik 'm neerzet dat het dan een zooi-opbergplek wordt. Zo, nu ga ik gauw aankleden, de was doen en lekker bij mn ouders eten We gaan vanmiddag verder met de allerlaatste baby-uitzet dingetjes.
Ohw mijn man heeft ook nesteldrang. Ik daarin tegen dus helemaal niet. Wil alleen maar in mn bed liggen :s En de box, een zooi-opberplek, hmmm *kijkt in de box, ziet een plaid, een laptop en folders liggen* Ja snap wat je bedoeld. k wilde de kat alvast gaan afleren erin te gaan. En eerlijk ze ligt met al die troep er niet meer in hihi
Wideltje, ik heb twee boxkleden: handig als de een is ondergespuugd...een neutrale "zeilachtige"makkelijk schoon te houden en een boxkleed gewoon... Ik heb verder een hekel aan de box, maar manlief wil graag alles klaar hebben. Je weet namelijk niet na de bevalling wanneer je er aan toe komt omdat ding in elkaar te zetten en ach dan staat ie alvast maar. In dit geval is het niet mijn keus maar aan de andere kant ook wel handig want nu betrekken we onze dochter erbij: kijk de box komt er in, daar ligt straks de beeb etc... ze stopt haar pop er nu in en zegt: "zo mama?" hihi. Heb het wiegje nu ook bij ons op de kamer gedaan, staat t maar klaaar. ben aardig ver met mijn to do list. @Een mobile: gemaakt voor de beeb: vriendin had stoffen vogeltjes gemaakt en die heb ik met linten aan een mooie krans bevestigd op de babykamer..Staat heel mooi! Ik moet nog de kledingkast van mijzelf uitzoeken, mijn ziekenhuistas (die van de beeb heb ik wel klaar) Ze raden aan dat wel voor week 36 te doen namelijk.... Wat boodschappen nog: voorraad en traktatie voorraad inslaan: zodat dochter dan kan trakteren op de opvang als beeb geboren is!
Ego bericht! Ben net terug uit het ziekenhuis waar ik had gehoopt op meer en vooral andere informatie.... Frummel doet het goed, en weegt nu al 6 pond daar was ik erg blij mee, want de laatste dagen bewoog frummel toch aanzienlijk minder. Het vruchtwater is aan het minderen, maar was voor nu nog voldoende om me geen zorgen te maken. Inmiddels is frummel ook alweer gedraaid en ligt nu met het hoofdje naar beneden. Maar dan de keizersnede, we dachten dat we vandaag de datum zouden gaan inplannen, maar niets is minder waar. Het rooster was nog niet gemaakt. Ik krijg het nu telefonisch te horen óf bij de volgende controle (die is pas op 5 november:x) ook dan kan ik pas terecht bij de anesthesie. Ik krijg dus een klassieke keizersnede met een verticale snee van navel tot schaambeen. Het gebied rond de navel kan zeer waarschijnlijk niet verdoofd worden met een ruggeprik. Ik moet er dus vanuit gaan dat ik een algehele narcose krijg en dus niets mee zal maken van de geboorte... Ik zag er al tegenop dat ze frummel weg halen bij me en niet mag blijven op de ok, maar dit was echt een klap in mijn gezicht.... Nu zit ik dus gewoon bijna 3 weken! in deze 'onzekerheid' omdat ik pas op 5 november weer op controle kan. Mocht ik in de tussen tijd dus weeën krijgen of gebroken vliezen, dan ben ik de 'sigaar' en zal ik onder volledige narcose moeten.... Ik ga nu ff proberen te slapen, ben helemaal op....
@nesteldrang, hier ook sinds een paar dagen. Sinds vanochtend dat ik de slijmprop verloren ben, heeft vriendlief het ook helemaal te pakken. @sumshine, wat gaaf van die mobile! Maakt het ook geluid of is het echt voor de sier? Ben erg benieuwd! @box, hier ook nog niet opgezet.. moeten eerst nog wat dingen verplaatsen, zodat er plek komt. Wat betreft boxkleden,hebben jullie allemaal 2? @stitch, knuffel meid..wat ontzettend balen!!! Ik kan me voorstellen dat het een klap in je gezicht is.. Waarom kan het niet met een c-sectie? Ik vind het ook wel raar dat je het pas 5 november hoort misschien.. Kan je er niet achteraan bellen dat je dit te veel onzekerheid vindt? Hoop in ieder geval dat je lekker even kan slapen en je zo weer iets beter voelt.
stitch wat klote dat je pas over 3 week mee rhoort! en ik dacht dat je nu zowizo om de 2 week controle zou hebben? wat een shit situatie meis! Knuffel!!
@ stitch, wat vervelend meid, kan me voorstellen dat je het eerder wilt weten en het graag op een andere manier had gewild. @mannnen hier vraagt hij bij elk pijntje in de buik of het ritmische samentrekkingen zijn of onregelmatig, haha. @box staat hier ook. de maxicosi en de wipstoel liggen erin, dus hij is goed gevuld
lieve stitch, meis wat ontzettend balen zeg!!! vooral omdat alles zo onduidelijk blijft. misschien een stomme vraag maar waarom krijg jij een verticale snee?? Ik heb ook zon snee over mijn buik van 10 jaar geleden bij mijn bbz destijds. Dit deden ze omdat er haast bij geboden was.. vandaar dat ik het raar vind dat jij hem zo krijgt omdat het gepland is. Ook dat je onder gehele narcose moet snap ik zo ontzettend goed dat dit een zware domper is. Dit wil je helemaal niet...!!! Dikke knuffel meis..... Sum, ohhh wat leuk een eigen mobiel gemaakt.... ik moet zeggen dat ik normaal zo creabea ben en nu............. pfff echt alles is me teveel en te vermoeiend. Oja pas hadden we toch over de traktatie op school/creche??? als de kleine geboren is. Weet je wat ik doe, soepstengels gedipt in witte chocolade met wit/blauwe muisjes eraan en een kaartje met de naam erop!! Onze zoon is wild op soepstengels dus vond het wel een leuk idee. Box staat hier ook in de kamer maar is inderdaad even een rommelding geworden helaas.... ik moet hier nog een paar dingen doen, *adreslijst maken voor geboortekaartjes * enveloppen vast schrijven * vluchttas inpakken * bedzeil op bed oja we hadden het pas toch over bed verhogen?? nou meiden jullie hebben echt gelijk... als het bed ongeveer 70 cm hoog is hoeft dit dus niet... jiehoeeee hier dus geen verhogers!!! 10x fijner... Verder effe ego: ik ben echt helemaal op!!! ik heb overal last van.. mijn buik doet zeer, mijn rug voelt brak en voel me gewoon ontzettend klote. Zelf heb ik echt het idee dat het niet zo lang meer gaat duren en ook dit maakt me een beetje onzeker. Verder heb ik nu veel last van mijn banden en ook het gebied boven in mijn buik. Vind het nog steeds moeilijk wanneer ik nu echt aan de bel moet trekken!!! voel me zon pieperrrrrrrrrrrrrrrrrr....!!!
Stitch, wat klote allemaal zeg!!! Ik zou er ook achteraan bellen!! Box, staat al klaar door man met nesteldrang . Sum, wat gaaf zelf een mobiel maken!!! Was ik maar wat creatiever . Rensje, ja ik snap helemaal hoe je je voelt meis!!! Heb precies hetzelfde als jij. Stuitpijn, slecht slapen (heul slecht). Ben een oud wijf!!! Bij de vk geweest, alles was goed. En vanwege dat ik me echt op voel heeft ze het volgende recept opgeschreven om de bevalling hopelijk eerder op gang te laten komen: 1. Acupunctuur 2. Homeopatisch middel, ben naam ff kwijt . Heeft de VK zelf ook gebruikt bij haar zoontjes. 3. 3x per dag sex .....3x per dag.....nou dat gaat ém niet worden, hahahahaha!! Ze schreef dit voor me op een post-it, dus moest wel weer om d'r lachen . Vandaag 36wk JEEJ!!!
Zonnestraal...3x per dag?! die is niet goed wijs! hahaha... Wel een leuke vk zo te horen! Ik hoop dat de beeb snel komt, eind oktober zou mooi zijn toch? Als je maar weet waar je naar toe kunt leven he? als je nu een datum zou hebben zou t wellicht wat dragelijker zijn (meestal) rensje, balen dat het ook allemaal zo zwaar is en je zou idd nog wel ff moeten..pfff. Ik zou idd maar met je adressenlijst beginnen, mocht beeb komen dan heb je dat iig klaar! haha... Fijn ook dat bed niet omhoog hoeft! hoeraaa! en je bevalt toch int ziekenhuis dus daarom is t niet. (en als t om bed verschonen gaat, zoals voor de kraamhulp: dat doet mijn man dan wel!) Hier heb ik t wiegje al in onze slaapkamer gezet..staat zo mooi he? zwijmel! Hebben jullie dat ook al?
Stitch, das echt niet leuk (understatement)...hoe voel je je nu? Dames die zich zo rot/brak voelen: knuffel! Zonnestraal..3x... laat m'n man 't niet horen zeg! Ben al blij als ik 1 dag rust heb, lol, moet er niet aan denken!!!! Punt 1 en 2 geven je iig wat te doen/afleiding... dan ben je voor je't weet 37 weken Mijn buik lijkt iets lager te zijn...weet niet of ik't me in beeld (volgens man niet) dus wellichtis de kleine begonnen met indalen