Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @stitch, lees net je berichtje..wat een schrik zeg meid!! Het zit je ook niet mee he :( En ook nog in Turkije, dus ver weg.. hopelijk hoor je gauw meer en valt het mee met je moeder! Sterkte!

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Goeiemorgen kletstantes ;)

Stitch wat heftig nieuws van je moeder, kan er ook welw eer bij zeg! meis je hebt t wel op je bordje! Dikke knuf!!!!!!!!!

Rensje: hier ook om 6u wakker, gaap en idd sesamstraat en zandkasteel in bed gezien..Vind t wel vroeg hoor! maar meisje is vanmiddag bij oma...dus kan ik lekker aankeutelen! hahaha. Ze slaapt ook niet meer tussen de middag ;-(

Seks: die heb ik sinds week 30 niet meer hoor, beeb reageert erg tijdens de seks, krijg er ook harde buiken van, vind het niks. Na de bevalling weer..Al verheug ik me er heus wel weer op, gewoon ongeneeerd...;) N og ff wachten.

Volgende week gaan we een midweekje weg met de schoonfamilie..heerlijK! Vandaar dat manlief nu ook alles klaar wil hebben want ja na volgende week kan t maar zo gebeuren ;) Al denk ik dat meneer best nog lekker zit hoor! hihi.

3. Biancah

Biancah Niet meer actief

Stitch wat vreselijk zeg. En die afstand!
    Hopelijk valt t erg mee en kunnen ze gauw naar huis.
    Meis probeer rustig aan te doen. Heel veel sterkte.

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @sumshine, lekker een midweekje weg met je schoonfamilie! Gaan jullie ver weg? Lijkt me best spannend.. Toch leuk, al die mannen met nesteldrang :D

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Nee isis halfuurtje rijden heir vandaan. bewust wou wel in de buurt blijven! maar wel lekker luxe huisje enzo! hihi.

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Stitch!!! Jeetje mina zeg!!! :(
    Wat een schrik, pfffff hoop dat je ze snel kunt bereiken!!
    Klopt ja dat spulletje van VSM. Van de vk mocht ik er nu al mee beginnen.

Isis, bijna klaar dus!!! Fijn. Hier ook m'n darmen de weg kwijt ;).

Sum, oh wat fijn nog even een midweekje ertussenuit. Heerlijk!!

7. scrat

scrat Niet meer actief

@stitch, wat verschrikkelijk meid! vooral omdat je er niet even naar toe kunt of zo. sterkte en een knuffel!!

@hier veel pijn aan mijn bekken. denk dat ik di de gyn ga vragen of ze me met uiterlijk 40 weken kunnen inleiden als hij/zij er dan nog niet is.. hou het niet vol op deze manier..

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @zonnestraal, ga je er ook mee beginnen met dat spulletje?
    Ik heb bij de vorige zwangerschap framboosbladcapsules geslikt, ben nu aan het twijfelen of ik het weer ga doen.
    Las op internet al dat je die twee ook samen goed kunt combineren, dat het ook na de bevalling nog goed voor je lichaam zou zijn, minder bloedverlies, zuivering, sneller herstel en de framboosbladcapsules zouden de borstvoeding sneller op gang brengen.... Vooral die borstvoeding die sneller op gang komt is voor mij een 'pluspunt'. Het is algemeen bekend dat na een keizersnede de borstvoeding moeilijker op gang komt...

Pfff nog geen contact kunnen leggen met Turkije, we blijven proberen!

@sumshine, lekker vooruitzicht er even tussenuit! Het hoeft ook niet ver weg te zijn, het idee, de andere omgeving en een ander huisje is al heerlijk.... Lekker van genieten!!!

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ik ben begonnen met dat goedje van VSM.
    Heb ook frambozen-blad-thee in huis en ga ik van de week mee beginnen ;).

10. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @stitch: bah wat een schrik! Hoop dat alles verder goed is met je moeder, maar wat €&@€)& dat ze zo ver weg zijn en dat je geen contact kunt maken! Hoop dat je snel iets hoort!

Hier: geslapen van 11 tot 11! Wel af en toe wakker geworden en een keer eruit, maar verder heeeeel diep geslapen en heel veel gedroomd.

Wieg/box: box staat nog niet, wiegje al wel. Eergisteren bekleding erin gehangen (het is een familiewiegje) en op maat gemaakt matrasje. Maar nu ben ik bang dat het matrasje toch iets te smal is, vooral omdat je de bekleding best ver door de spijlen kan drukken. Bah. M'n moeder komt dinsdag en die zal ik ernaar laten kijken, want m'n broer, zusje en ik hebben er ook alledrie in gelegen en als zij zoiets heeft van "dit zit wel goed" dan ga ik me proberen erbij neer te leggen. Immers, zij wil natuurlijk ook het allerveiligste voor haar kleinkind. Maar misschien ga ik er toch wat anders op moeten verzinnen, voor m'n gemoedsrust...
    Box staat nog niet. Man heeft volgende week herfstvakantie (is docent) en dan gaan we de puntjes op de i zetten. Moeten ook nog boxkleed, thermometer, badthermometer (omdat ik in bad wil bevallen), luieremmer e.d. halen. Ik wil dat het er volgende week gewoon allemaal is!
    Waarom lees ik dat sommige meiden hier een wiegje én een ledikant hebben staan? Ben benieuwd :)

Gisternacht trouwens wakker geworden van erge pijn rechts van m'n stuitje. Ah, dacht ik, zo is het dus om snachts rugpijn te hebben. Erg vervelend, maar nadat ik er even uit was geweest ging het weer weg.

@middeltjes om bevalling op gang te brengen: nouja die 3x sex kunnen we sowieso wel vergeten, maar die andere middeltjes: komt het kindje niet gewoon als hij/zij er klaar voor is? En forceren die middeltjes juist niet een bevalling? Of is het alleen maar om een bevalling op weg te helpen die toch op het punt stond te beginnen, als een laatste duwtje over de rand?

11. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    stitch sterkte meis hoop dat het mee valt met je moeder Knuffel!

Nou meiden echt de laatste loodjes voor iedereen! zag dat stitch en zonnestraal al in week 36 zijn beland jezus mina wat gaat dat snel nu zeg! Whaaaa who´s nextt??!! Spannend hoor, ik hou jullie lekker in de gaten!
    De meeste ook lekker verlof neem ik aan? lekker ff rusten.
    Spiek af en toe even mee ben blij als hij thuis is. Kan ik weer lekker mee kletsen, totaal geen rust nu, ben ook best wel moe

Onze knapperd doet t echt heel goed! hij weegt nu 2215gr groeit dus mooi door. Ligt sinds een week in een wiegje. Hij drinkt zon 3x per dag aan de borst en af en toe uit een flesje. Dit kost hem nog veel moeite en krijgt soms daardor wat dipjes. Het enigste wat nu dus nog moet is dat drinken volhouden en van die dipjes af. Hij gaat erg snel vooruit dus ik hoop dat als ik 37 weken was geweest, hij lekker mee naar huis mag dat is dus nog ff ruim 2 weken. De artsen zeiden vandaag nog dat hij wel erg hard vooruit gaat en dat we hem misschien sneller mee naar huis mogen nemen dan verwacht! ohhhh hoop t zoo

succes met de laatste weken meiden! hoop snel dat ik weer lekker mee kan kletsen:)

12. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Die middeltjes zijn goed om bv de borstvoeding goed op gang te brengen.
    Het versterkt de baarmoederspieren, zodat nabloeden beperkter blijft.
    En dat VSM spulletje zorgt voor snellere ontsluiting.
    Dus ja als de bevalling al op gang is.
    Verder komt beebje wanneer beebje wilt komen.

Wij hebben hangwiegje naast ons bed. Daar gaat beebje eerste paar weekjes in. We slapen op zolder, dus vandaar.
    Ledikant staat in z'n kamertje klaar :D.

13. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Liefde, wat fijn weer iets van je te lezen!!!
    Wat heerlijk dat jullie mannetje het zo goed doet!!
    En ja, wel vermoeiend voor jou. Je hebt amper tijd te herstellen van wat je allemaal hebt meegemaakt. Hoop dat als je kleine man thuis is dat jij ook kunt gaan herstellen.
    En dat je dan lekker meeschrijft met ons!! :D

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @zonnestraal, ben benieuwd of het goedje van VSM werkt... Die thee vind ik trouwens 'niet zo' lekker:cool: daarom heb ik toen de capsules gehaald;)

@box, staat klaar! Mobiel hangt er boven, boxkleed ligt erin, maar die ga ik nog een keer wassen, ligt nu toch alleen maar stof te vangen. Heb drie boxkleden dus we kunnen nog wisselen. Overigens nog geen knuffels o.i.d. erin gezet.

@wieg heb ik niet, dus hier alleen een ledikant die er al helemaal klaar voor staat :D

@fionn, je kindje komt inderdaad wanneer het er klaar voor is. Deze middeltjes werken dan ook alleen als je lichaam er al enigzins klaar boor is om te bevallen. ze 'schijnen' de baarmoedermond te sneller laten verweken, zorgen voor een sterke baarmoeder zodat je tijdens de bevalling betere weeën krijgt en het schijnt dat hierdoor de tweede fase van het ontsluiten sneller gaat. Dus na de 5 cm zou de ontsluiting sneller komen.
    Het spulletjes van VSM word hier ook door sommige vk aangeraden, ook vaak in combinatie met strippen.

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @liefde wat goed om weer iets van je te horen! En wat fantastisch dat Jayce het zo goed doet! Hopelijk mag hij snel mee naar huis zodat jullie lekker kunnen genieten en zelf ook de tijd krijgen om het een en ander te verwerken, herstellen en nog veel meer kunnen genieten!

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @liefde, meis wat fijn om iets van je te horen, en wat geweldig dat jayce het zo goed doet!!! stiekem geeft het me ook vertrouwen van stel dat ons manneke geboren word komt dat ook goed. Wat is het een bikkeltje... ik hoop ook dat hij over 2 weken naar huis mag zodat je een echte kraamtijd krijgt!!!!!!

@lieve stitch, meis meis... het zit je inderdaad niet mee... het lijkt me verschrikkelijk niet te weten hoe en wat met je moeder.
    Dan is turkije heel ver weg.. hopelijk heb je snel contact en gaat het allemaal mee vallen.

@isis, meis wat jij omschrijft heb ik ook, heb ook het idee dat me lichaam ontregelt is...veel harder buiken nog steeds en ben daardoor ook aan de diarree.
    Merk gewoon als ik die voorweeen heb gewoon veel vaker naar de wc moet.
    Volgens de gyn waren dit absoluut voorweeen en geen indalingsweeen meer. Het enigste wat het kan doen is de baarmoedermond verweken.. en daardoor kun je de slijmprop verliezen. En volgens mij was jij die al verloren toch???
    Dus dan doet het toch ook wel iets bij jou.
    Ik denk nu vaak ook... al die pijn en ellende die ik al gehad heb hoop ik ook echt dat het al wat voorwerk doet.
    Scheelt weer een paar uur bevalling!!!!

Hier is ons manneke opgehaalt door mijn schoonmoeder!! maar waar die nou last van had weet ik ook niet..!
    Ze was 1 uurtje hier en heeft 3 woorden gezegt, ik had echt zoiets van moet ik Enzo met jou meegeven chagerijn.
    Ze bied het overigens wel zelf aan, dus heb haar niet eens wat gevraagd.
    En daarin tegen doet mijn moeder 10x meer als zij.
    Ik kan me er zo over opfokken.....!!!

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Hier zei de gyn tegen mij dat bijvoorbeeld strippen en middeltjes om bevalling op te wekken pas helpen als je lichaam echt klaar is om te bevallen en dat is meestal pas echt rond de 40 weken, dat het daarvoor `onzin of onnodig pijnleiden is`. Ik heb geen idee wat daarvan waar is hoor, maar omdat ik zowizo bij 39 week ingeleid werd heb ik gevraagd of ik dan misschien niet gewoon ietsjes eerder gestript kan worden of wat natuurlijkers kan doen om de bevalling op te wekken ipv inleiden, in de hoop een inleiding te voorkomen zeg maar.
    Hiervan zei de gyn dat dit wetenschappelijk geen enkele zin heeft en ook nooit heeft aangetoond, als het helpt dan is het omdat je lijf klaar was en mischien dat extra zetje kon gebruiken maar dat dit eigenlijk nooit voor de 40 weken zo is... Dat was zijn verhaal, maar overal is het anders.
    Ik heb bij onze dochter wel ananashart gegeten en een dag later braken wel mn vliezen toen ik int ziekenhuis lag, nog steeds moest ik ingeleid worden en was mijn bmm nog niet verweekt maarmisschien dat het wel hielp? (was 38w)...geen idee..

Zowizo mag je in NL er voor keizen om met 41w ingeleid te worden zei de gyn en hoeft NIEMAND door te lopen tot 42w...Dat is handig voor ons om te weten volgens mij, als je daar bang voor bent...

@ledikantje in beeb kamer. Wiegje in onze kamer...
    Ledikantje heb je langer wat aan maar vind ik errug groot voor een mini beebje wat al die tijd krap en veilig in je buik heeft gezeten vandaar toen de keuze voor een wiegje op onze kamer, lekker knus voor de eerste maanden (veilig gevoel) en past goed bij ons op de kamer. Adviseren ze voor wiegendood, hechting etc. We zullen zien hoe lang k t volhoude, de vorige keer na een week naar dr eigen kamer gedaan omdat ik er niet van kon slapen haha....

rensje: schoonmdrs zucht...haha

Liefde: fijn te lezen dat Jayce het zo goed doet! kanjer!! Hopelijk is ie snel thuis en kun je dan lekker genieten met elkaar!

@box hier ook gen knuffel ofzo in de box gezet, hoeft ook nog niet....komt er pas in als ie geboren is hoor! Mobile hangt er wel bove..Voor de gezelligheid haha.

Ik heb er zooown zin in, duurt nu allemaal niet lang meer! Lekker straks een mini mannetje erbij!!!!

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hmmm wat zal ik te eten pakken... een peer of lekker marsepein???

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje Hmmm moeilijke keus ;)MARSEPEIN! Hopelijk heeft Enzo toch een gezellige middag met je schoonmoeder... Zou af en toe wel eens willen dat die van mij eens langs kon komen en dan maar 3woorden zei, als die begint met praten pffff. Maar goed, jij hebt nu in ieder geval even tijd voor jezelf, lekker genieten!

20. Biancah

Biancah Niet meer actief

Over middeltjes voor opwekken enzo zou ik eerst eens goed uitzoeken wat het werkelijk doet.
    Ananashart eten kan helpen. Ananashart is nmlk licht giftig, ook voor de baby waardoor het lichaam denk we gooien de baby eruit. Erg goed is dit dus niet.
    En wonderolie kan ook opwekken maar zorgt vaak voor buikkrampen bij zowel moeder als baby. Ook niet heel bevorderlijk.
    Iedereen moet doen wat ie wil, maar ik begin niet aan die middeltjes. Als.het eerder moet komen laat ik dat aan de professionals over.

Deel Deze Pagina