Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Wat spannend Isis! Hoe ging je suikertest heb je de uitslag al? Denken ze ook dat mini voorloopt dan? Omdat ie zo weinig ruimte heeft? Hoe is t met je vruchtwater dan?

Amona, metingen zitten er vaak naast hoor, weinig metingen die goed zijn gegaan, dus ach neem t gemiddelde 2200 gram das een goed gewicht toch voor deze termijn? Loopt ie mooi op schema haha!

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @sum, suiker was goed! Nuchter 4,6 en na suikerdrankje 6,4 geloof ik. Daar komt het dus niet door. Hoofdje heeft ook normale maat, alleen buikje en benen lopen wat voor. Vruchtwater is verder ook normaal. Waarschijnlijk komt het doordat is volledig naar voren draag?? Mensen kunnen van achter niet zien dat ik zwanger ben.

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wat spannend Isis!! Dan is het miss al bijna zo ver!! Heerlijk!!!
    Ja qua druk in jouw lijf/buik nu iets minder fijn voor jou, maar de kleine binnenkort al in je armen sluiten klinkt perfect :)

Ik maak me niet zo druk om het formaat van mini, denk dat de ene gyn gewoon ruim meet en die van vandaag wat nauwer (hopelijk exacter ;)). Hoef k me dus ook niet druk te maken dat ie te groot is (qua pijn ;)). voor nu 2150/2200 is nog steeds op termijn, de vorige keer dat ie ook 2200 gram was, was een kleine 2 weken geleden ;)
    Maar is wel een meting met echo hè, niet zoals in NL veel gebeurd met de hand door vk's.
    Ach ja.. hebben hem iig weer even gezien, hoewel hij niet meer in beeld past ;)

Hier is het ook heerlijk weer! Hoewel de zon momenteel even verstopt lijkt te zitten, de rest van de dag was heerlijk weer iig. Maar ga er in mn eentje eerlijk gezegd niet uit haha dus zodra manlief 's middags werken is, is het tv kijken, afwassen, forummen, zulke dingen ;)

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh, en wel fijn dat je suiker goed was, weer een zorg minder!

5. scrat

scrat Niet meer actief

wat spannend, 2 weken zijn zo om!
    hier loopt de kleine al vanaf de 20weken echo 3 weken vooruit met de buik, de rest is volgens schema. ben benieuwd wat de gyn daar verder nog over zegt..
    fijn om te horen dat ze over het algemeen wel akkoord gaan met inleiden met 40 wk.

6. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Isis: wat spannend, dat het redelijk snel moet/gaat komen! Ik draag ook naar voren (mensen zien van achter ook niet dat ik zwanger ben) en ik voel constant een uitstekende bobbel van z'n voetje(s) en kontje. Daarnaast ben ik klein van stuk, dus ben benieuwd wat vk dinsdag zegt bij de liggingsecho. :p

Zo. Verder lekker lang geslapen vannacht maar wel weer raar gedroomd. Vanmiddag even wat boodschapjes gedaan die nog gedaan moesten worden (badthermometer en koortsthermometer, en spiegel voor op de babykamer om het ieniemieniekamertje een wat ruimtelijker effect te geven). Half vijf waren we weer thuis en heb toen meteen anderhalf uur liggen slapen. Slapen is nu ong. m'n hoofdbezigheid. Slapen en eten. Herkenbaar? :p

7. Biancah

Biancah Niet meer actief

Heey meiden ik heb alles gelezen, maar ben zo moe dat ik werkelijk niks ervan heb onthouden.
    Ik heb zo rare nacht gehad. Heb soort van weeën gehad lijkt t wel. Buik werd steeds hard en had buik en rug kramp. Elke X ging t een uur ongeveer door om de 5 minuten en.dan was t weer een uur soms langer rustiger. Vanochtend was dat nog steeds. Werd er ook echt wakker van en sliep wanneer t even weg was. Maar t hield op toen ik was opgestaan. Kleine is wel.hele dag al onrustig. Geen.idee wat dit dan weer is. Maar omdat t stopte vk maar niet gebeld.

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Biancah, wat naar! Klinkt als voorweeen..

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Goeiemorgen,

@amona de groei word hier ook bepaald door echos hoor, int ziekenhuis etc. Nog steeds niet geheel betrouwbaar haha. Kennisje van me is ingeleid omdat t niet goed ging en dat zou prima zijn want beebje zou 2800 gram zijn..mooi niet! 1700...das heeeul licht hoor! (allemaal via de echo)...

@isis: wat fijn dat suikertest goed was, fijn dat je ook genoeg vructhtwater etc hebt, dan zit ie dus wel goed nog gelukkig (qua voeding etc.) Jij nu langzaam aan aftellen? haha. Wanneer mag je weer heen?

@biancah: klinkt als voorwerk meis! spannend!

@zonnestraal: hoe issie met jou laatste loodjes? ben je al begonnen met het vsm spul enzo?

@hier, moe korte nact. Vanmiddag krijg ik een surpriseparty ivm zwangerschap, vriendin haalt me op. Weet n iet wat we gaan doen maar ze hebben wel van de week verklapt dat ik een feesie krijg (ivm klaar maken enzo) ik denk een high tea ofzo! vet leuk! alleen balen ivm mijn suiker hahaha, Hopelijk kan ik t hebben!

10. Biancah

Biancah Niet meer actief

Sum wat leuk! Heel veel plezier.
    Ik ga vanmiddag naar een babyshower van een vriendin van.me. die loopt 2 weken voor op mij.

Hier rampennacht. Weer voorweeen. Vanochtend zelfs met regelmaat om de 4 minuten en hield kleine minuut aan.
    Voel me niet helemaal toppie dus.

11. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè meiden,

Isis, denk echt dat we hetzelfde ervaren betreft de buik en voorweten etc. Wat jij omschrijft had ik kunnen schrijven.
    Verlos dacht hier trouwens dat ik ongeveer met 37 weken zou bevallen... Nou we zullen zien.

Biancah meis echt voorweten meis heb regelmatig ook deze nachten. Hopelijk doet het iets voor je zodat je dit niet voor niks hebt..

Gister bruiloft gehad en ben echt maar 1,5 uur geweest. Ik kan gewoon niet stil staan of hangen en er waren geen krukken of zi tafels!!! Maar goed mijn vriendinnetje had veel begrip en komt van de week lekker eten!!

Nou vandaag een rustige verjaardag - alleen echte naaste familie komt en verder niets!!

12. Biancah

Biancah Niet meer actief

Oh rensje ben je jarig vandaag?
    Gefeliciteerd!

Ja hoop ook dat dit niet voor niks is. Elke X hazenslaapjes en die krampen zijn niet zo fijn, maar minder erg als t ook werkelijk iets doet. Maar dat zullen we later pas weten. Maar hoop dit toch niet iedere nacht te gaan krijgen.

13. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Rensje, gefeliciteerd met je verjaardag meis! Fijn dat't alleen met naasten is, geniet ervan!

Dames met voorweeen....wat erg :( dikke knuffel!
    Hou vol.
    Ik kom niet verder dan lichte ongi. krampen... en (ik denk) een beginnende aambei.. weet dat laatste niet zeker want't doet gelukkig nog geen pijn...maar heb'n soort uitsteekseltje die iets gegroeid lijkt... sorry voor de details maar wellicht herkent iemand't die dan (helaas) kan bevestigen dat dat't begin van een aambei is.. lees er hier soms verschrikkelijke dingen over dus hoop dat't niet zó erg zal worden...

Fijne dag!

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hieper de piep hoera voor @rensje! Van harte gefeliciteerd, geniet van deze dag (met veel taart ;))

@biancah, dat klinkt inderdaad alsof het voorweeën zijn... Hopelijk heb je ze niet voor niets, jammer genoeg kan dit nog weken duren:( als je er echt teveel last van hebt, gewoon ff je vk bellen want dan kan zij het misschien bekijken of het iets voor je doet....

@sum, geniet van je surprise feestje! Lekker in de watten gelegd worden *lijkt me heerlijk*

@hier, gisteren is mijn moeder ontslagen uit de kliniek in Turkije. Ze moet de 30ste pas weer terug voor controle naar de kliniek en dan hoort ze pas wanneer ze terug mag vliegen naar Nederland. Dus ze zit er toch nog een paar dagen langer dan in de eerste instantie gezegd was. Blijft dus nog iets langer spannend of ze al terug is als frummel geboren word. Voor mezelf vind ik het niet zo erg als ze dan nog niet terug is, haar gezondheid is belangrijker dan frummel voor de eerste keer zien. Die blijft hopelijk nog heel lang bij ons;)

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Sum, miss 'n beetje fout van me.maar kan je je suiker niet gewoon 1 middagje negeren? Geniet van't feestje dat ze geregeld hebben en check pas minstens na 24u je suiker weer? En dan morgen wel extra streng zijn voor jezelf he ;) véél plezier in ieder geval.

Stitch, wat fijn dat ze uit de kliniek is! Verder helemaal met je eens...mini is na 5 dagen ook nog mini, komt goed.
    Hoop dat oma dat elf ook zo kan redeneren?

16. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.501
    1.853
    113
    Rensje gefeliciteerd! Fijne dag he!

Oh mensen, als ik het allemaal van jullie lees van moeilijk slapen etc. dan denk ik dat ik dat al gehad heb ofzo. Ik had er namelijk ook veel last van, maar nu al zeker een week niet meer. Ik slaap eigenlijk heerlijk en hoef er zelfs niet uit om een plasje te plegen. (meestal dan, af en toe wel) Ik hoop dat dat zo blijft tot de bevalling.

De harde buiken zijn hier nu wel volop. Als ik op het werk een paar stappen loop dan heb ik er al weer 1. Het is nu echt afzien, vandaag laatste dagje:). Maar voorweeen geen last van en indalingsweeen ook niet.

Ben gisteren trouwens best bang geweest. Mini bewoog niet toen ik er met mijn man uitging (5 uur) en ook niet nadat ik weer had geslapen er zelf ook uitging (9 uur) Toen ben ik gaan douchen en bewoog het heeeel licht, maar niet echt zoals ik gewend ben. Gelukkig moest ik naar de verloskundige. Daar dat aangegeven. Die zei dat ik het in de gaten moest houden en anders toch even moest bellen, dan werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Nouja, dat in de gaten houden was erg lastig, want daarna moest ik direct werken en als ik werk, is mini ook heel rustig. Dus de hele dag nog in de rats gezeten. Gelukkig kreeg mini 's avonds de hik en was ik helemaal gerustgesteld.

Bij de verloskundige was voor de rest alles goed. Hartje klopte prima. Kindje lag gelukkig goed en al deels ingedaald. Dat dacht ik ook al, omdat ik geen last meer heb van maagzuur. Ennn...volgende keer krijg ik een echo! Ik ben er echt helemaal blij mee. Liggingsecho is dat. Ben heel benieuwd. Helaas kan dan alleen manlief niet mee. Waarschijnlijk gaat mijn zus mee en anders mijn moeder. Of allebei...

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Stitch fijn dat je moeder ontslagen is uit t ziekenhuis. Hoop dat dr gezondheid gauw goed genoeg is om naar nl te vliegen.

Wiedeltje snap dat je in de stress zat. Gelukkig heeft ie zich weer ff bij je gemeld dat ie er nog steeds goed zit he.

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Wiedeltje, geloof goed dat dat eng is! Als ik 2 uur niets voel ga ik al liggen wrijven! Gelukkig was alles goed.

Sum meis geniet vandaag van je feestje!!!!! Misschien wel leuke mini cadaeutjes Hihi

Stitch, wat fijn dat het beter gaat met mams. Tja het is inderdaad niet anders en je hebt er geen invloed op. Dus even afwachten wanneer ze terug komt. Komt vast goed.

Betreft voor weeën zei de gyn dat vrouwen die al een kind hebben gekregen het vaak heftiger hebben omdat de lichaam alles herkent en waardoor harde buiken daadwerkelijk over kunnen gaan in weeën. Voor weeën kwamen vooral snacht voor als mams in rust is!!
    Heb het bij enzo totaal niet gehad.

Amona mmmmm klinkt inderdaad als aambei. Absoluut niet fijn!! Effe iets voor halen lieverd want na je bevalling kun je er nog veel meer last van hebben!!!!

Nu lekker hier met de beentjes omhoog en niksen!!! Heerlijk

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    RENSJE: HIEP HIEPER HIEPST HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAA Fijne verjaardag ouwe bok ;) hihi. Hopelijk word je flink verwend! en heeerlijk doe mij die taart! haha..

Amona: een dag negeren zou kunnen, maar wil t risico niet nemen...suikerschommelingen kunnen voor beeb namelijk wel ernstige gevolgen hebben en dat wil ik gewoon liever niet. Ik kan w.s. best wat nemen hoor, heb vanmorgen relatief laag geprikt dus als t zo doorzet kan ik best een stukkie taart ofzo nemen (maar geen drinken of suiker verder) het is gewoon keuzes maken.

Ow en Rensje betreft voorweeen, ja de gynz ei idd dat je bij eerdere zwangerschappen er meer last van kunt hebben en sneller, net als harde buiken maar dat je of juist ook ziet dat ze er helemaal niet zijn. (beetje alles of niets idee zeg maar) Er zit dan vaak niet echt iets tussen in.
    (die verhalen van vrouwen die al een kind hebben gehad end e hele dag een beetje zeuerderig gevoel hebben en 2uur late rbevallen zeg maar..dat komt vaker voor bij een volgend kindje)

Amona: succes met de aambeien, is t pijnlijk?

Stitch, fijn dat de mama ontslagen is uit t ziekenhuis! hopelijk valt de schade enorm mee en kan ze snel weer naar NL, is ze lekker dichtbij!!

@hier: mij net ff van onder geschoren en net als de vorige zwangerschap, ik ben me kapot geschrokken..het ziet er nu echt anders uit hoor dan eerde, hebben jullie dat ook? het is veel opgezetter / dikker..Ziet er gewoon niet uit ;-( pfff arme vk en gyn die moeten er in kijken straks hahaha...

20. Biancah

Biancah Niet meer actief

Is voor mij eerste kindje maar dus toch voorweeen hmm.

Amona klinkt idd als aambeien.

Nou Sum ik zal je zeggen, ik ging me net ook maar weer eens ff scheren. Was wel weer ff nodig. Maar ook ik dacht Huh dit ziet er anders uit dan normaal. Of t komt omdat ik nu via spiegel keek.
    Maar wat een klus is dat toch steeds. Helemaal nu met die enorme buik. Ik zie echt niks meer en doe grotendeels op gevoel en na kijken met spiegel of er niet nog een pluk zit haha.

Deel Deze Pagina