Sas, beterschap echt niet fijn hoogzwanger en griep!!! Hopelijk is het weer weg regen de tijd dat je bevalt. Hier heb ik het ook wel gehad hoor maar dat komt ook omdat ik net als jij een peuter/kleuter heb rond lopen. Vind het echt zwaar worden nu!!! Ben het ook beu, wil graag weer wat voorruit kunnen.
Hier wakker uit mijn eigen zo vroeg... Mijn kleuter is zo vroeg niet wakker haha. Is af en toe net een puber die je om 10 uur uit bed moet gooien in het weekend/vakantie Hij is wel eens vroeg wakker uit zijn eigen (zo rond half 7, nog nooit voor 6 uur). Maar eigenlijk komt dat maar zelden voor. Ja nu door de week gaat om half 7 de wekker ivm school en dan moet je hem af en toe eens horen Haha! Enne, het word ook gewoon zwaar. Sommige dagen heb ik het ook gehad en andere dagen ben ik gewoon nog blij zwanger te zijn. Hoezo dubbele gevoelens erover. Maar hier is het dan ook echt de laatste zwangerschap, dus extra genieten van de laatste ellendige loodjes
Oh mini ben jaloers!!!! Wil ook zon uit slaap kind Hihi!! Hier ook de laatste zwangeschap hoor en ervaar het een beetje hetzelfde, de ene dag kan ik echt genieten en de andere dag kan het me niet snel genoeg gaan. Hier zon last van mijn onderrug pfff net alsof ik zwaar ongesteld ben. Zit nu tegen warmte kussen aan en effe heerlijk zappelin te kijken met zoon lief.
Goedemorgen dames! @sas beterschap! Hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt als de bevalling begint..... @hier, nou de weeën zijn gisteravond na een dik uur weer weg geëbd. Totaal uitgeput naar bed gegaan. Vannacht redelijk geslapen, af en toe nog wel flinke pijnlijke krampen in onderbuik en rug. Heb nu flinke spierpijn..... Word hier beetje moe en gek van! Mijn lijf lijkt helemaal van slag te zijn, 4/5 keer per dag naar het toilet voor grote boodschap, geen honger, pijnlijk weeën die weer weg gaan, vocht vasthouden, huilbuien en een poes die aanvoelt alsof er een vrachtwagen van alle kanten er doorheen en overheen is gereden.... @peuter, hierzo is hij tussen 7 en 8 uur wakker, soms nog wel eens later. Maar als we dan in het weekend zeggen dat we nog even willen slapen omdat het nog vroeg is, gaat hij heerlijk alleen spelen op zijn kamer met zijn duplo en auto's. Meestal komt hij ons dan rond 9 uur wakker maken met een kus. Zwanger zijn en al een kindje hebben rondlopen is inderdaad zwaar, zeker als je lichamelijk veel ongemakken hebt of rust moet houden. Gelukkig zijn we in de laatste weekjes aangekomen, alhoewel we straks ongetwijfeld het getrappel nog zullen missen.... Hier nog geen idee of dit de laatste zwangerschap is, daar zijn we nog niet zeker van, dus ik probeer nu toch genieten in de wetenschap dat het ook wel eens de laatste zou kunnen zijn....
nou effe klagen hoor, heb echt zon rugpijn en ik ben zo misselijk. Ik heb een fobie voor overgeven maar heb net gewoon moeten overgeven... Ik heb echt het gevoel alsof ik echt flink ongesteld ben... het is niet met vlaggen het is echt aanhoudend.
@Rensje, oh bah.. ff de vk bellen? En soms helpt het toch om een vinger in je keel te steken.. Herken t hoor: aan de ene kant proberen te genieten (want ook hier laatste zwangerschap) en aan de andere kant t zat zijn. Idd niet fijn nee, hoogzwanger en ziek. En n peuter die ook gewoon aandacht vraagt. Gelukkig vandaag hulp! En straks naar de huisarts. @Stitch, weeen dus weer gezakt. Moet je nu contact opnemen met de gyno? Omdat je lichaam missch wat voorwerk ah doen is?
Nou ben in de douche geweest en het is afgezakt. Moet het in de gaten houden, zodra ik weer dit gevoel krijg moet ik naar het zh. Moet zoiezo morgen weer dus dat is wel een geruststelling. Heb vandaag ook hulp dus ik doe niet veel!!! Heb sinds gister mijn vluchtte op orde... Werd me toch wel een beetje heet onder de voeten haha. Biancah en zonnestraal hoe is het bij jullie??? Alles rustig???
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er al helemaal klaar is met alles? Hier alle grote dingen wel af, kamertje klaar, kleertjes fris Box moet nog in elkaar en verder vooral nog wat kleine klusjes in de rest vh huis. Volgende week komt er voor 4 uur een schoonmaker, had een tijdje geleden een groupon deal gekocht voor 2x4 uur schoonmaken Ik ben benieuwd...! Maar ik blijf wel overal klusjes zien, dit moet nog, dat moet nog... En ben ook wel benieuwd nr hoe jullie ongeveer de kraamweek/weken erna doen. Zien jullie er tegenop? Hebben jullie extra hulp? Ik ga in het zkh bevallen en moet daar zo'n 3 nachten blijven. Daarna thuis kraamhulp en mijn man neemt vanaf de bevalling 2 wkn vrij. Heeft iemand tips hoe je je energie beetje terugkrijgt na de bevalling? Daar zje ik nml wel beetje tegenop.. De vorige keer was ik wekenlang een uitgeknepen vaatdoek.. En toen was ik voor de bevalling fitter dan nu... og hooooh...
Wat nog moet: - De gordijnen zijn nu als het goed is klaar om afgehaald te worden - Box moet nog afgeverfd en in elkaar - De laatste kleertjes moeten nog gewassen - Ik moet de vluchttas eigenlijk nog even aanvullen - De kinderwagen schoonmaken - De wipstoel schoonmaken Ik heb 1 x in de maand huishoudelijke hulp. Morgen komt ze weer. Mijn moeder wil ook nog wel helpen. Fit na de bevalling, ik zou het niet weten. Ik denk dat ik een wrak ben daarna, heb zo vaak last van mijn spieren, hoofdpijn etc.. dat zal wel ernstig vertsoord zijn dan!
Hier toch ff de vk gebeld, diarree is namelijk vannacht doorgegaan en vanmorgen ook . Met de nodige krampen en harde buiken. Moet het 1 dagje aankijken, waarschijnlijk toch buikgriep. Kutzooi!! Rensje, fijn dat het afgezakt is!! Stitch, jij maakt het ook spannend meis!! Sas, ik haal Floradix in huis voor na de bevalling. Zitten alle vitamines in maar ook ijzer. Goed voor het herstel na de bevalling. En wat ik als tip kreeg is dat je de kraamtijd echt rustig aan moet doen. Ook al voel je je heel wat, toch iedere keer smiddags een dutje doen. En qua visite goed verdelen. Dus met andere woorden. Aan jezelf en je beeb denken. Rusten rusten rusten!! Hoor vaak dat moeders zich heel wat voelen en vanalles gaan doen en na 3wk instorten. Wil ik echt niet!!
Rensje, hup hup bellen! Zonnestraal, wat balen joh! Hier is alles rustig. Mag zelfs naar huis. Er zijn geen infecties gevonden. Moet nu iedere dag terug komen voor ctg, maar ook die is tot nu toe goed. Harde buiken zijn totaal weg. Wie snapt t nog? Haha. Ze gaan vrijdag overleggen wat we verder gaan doen. Kans is dat ie volgende week dus gehaald word. En hoe ze weten dat het vruchtwater was. Nou ik kreeg een echo vanwege dat ie te klein is en toen zagen we dat er bijna geen vruchtwater was. Dus toen zei ik maar dat ik wel wat keren heel vochtig was geweest, maar heb gedacht dat t afscheiding/urine was. Toen gingen ze met eendenbek erin zeg maar. Moest ik ff paar x goed kuchen en gingen ze een kweek nemen en met zo stripje konden ze zien of t vruchtwater was en ik teste dus positief.
@biancah, fijn dat er geen infecties gevonden zijn! En lekker dat je weer naar huis mag. Wanneer krijg je te horen of je volgende week je zoontje al in je armen kan sluiten??? @sas, Floradix werkt inderdaad erg goed! Heb het ook gedronken toen ik van zoonlief bevallen was, is ook goed tegen een laag hb. Veel rusten, en de kraamvisite inderdaad goed verdelen. @zonnestraal buikgriepje! Hmmm dan hoop ik dat je daar vanaf bent voor de bevalling begint, zodat je wel fris en uitgerust aan de bevalling kunt beginnen! *ziet al een scenario voor zich met een gespikkelde verloskundige* @rensje, fijn dat het nu weer iets afgezakt is... Weer even op adem komen! En lekker dat je nu hulp hebt! @ hulp in huishouding, schoonmoeder komt hier 1x per week de benedenboel soppen, en dweilen. Manlief en ik doen samen de bovenverdieping bijhouden en elke dag beneden stofzuigen. Mijn moeder zou ook nog komen helpen begin november, maar ik ga er vanuit dat dat nu niet doorgaat. Als ik in het ziekenhuis lig, zou mijn schoonmoeder sowieso zorgen dat het huis helemaal aan kant is als ik weer thuis kom. Dat is wel super! @hier, net even om de boodschappen geweest, en kan mij shirt wel uitwringen.. Zweten jullie ook zoveel? Ik ga nu maar een boterham smeren voor zoonlief en hem snel naar bed brengen, kan ik ook ff rusten want ik ben helemaal op....
Ja denk dat t dus ook een oktober kindje word hihi. Begin nu toch wel klein beetje de zenuwen te krijgen. En misschien ben ik dan idd wel de 2e die bevalt. Tenzij iemand me nog ff voor gaat hihi. Hoe gaat t met de rest van de dames met voor weeën en alles? Echt meiden, laat dit ook een voorbeeld zijn voor jullie zijn dat je niet eigenwijs moet zijn!
Biancah, ti's hier gelukkig wat rustiger ben alleen super moe! Onze kleine man gaat zo naar school en dan kan ik even slapen. Ik moet morgen naar het zh, dus ga toch wel even over leggen hoe en wat. Denk ook dat jij de 2e word Hihi spannend hè Stitch, hier ook een kacheltje hoor. Volgens verlos een van de laatste zw kwaaltjes!!