Iedere seconde? Jeetje wat meldt ie dan iedere seconde? Wel heel leuk om zo'n app te hebben op je mobiel! @ Coortje, meid ik hoop zo dat het goed zal gaan deze keer! Meiden, als ik op 28 februari mijn eisprong heb gehad (26 februari pregnyl gehad) dan ben ik toch op 20 november uitgerekend? de gyn kwam op 21 november...?? Komt misschien door het schrikkeljaar?
Ps mijn banner loopt nog steeds traag, ben nu 6 weken 5 dagen en mijn banner springt steeds pas in de middag over.
@cootje, he bah meis... hoop dat het niet weer mis gaat voor jullie... niet fijn he die onzekerheid. ga voor je duimen meis dat het niet teveel betekend. @onzekerheid, de ene dag gaat het beter als de andere. Ik blijf in mijn hoofd rekenen of ik niet een fout heb gemaakt. Maar ik ga er nu maar vanuit dat dat zo is. We hebben tenslotte een kloppend hartje gezien, ook al was het nog niet super duidelijk. Volgens de gyn was het hartje net gaan kloppen!! Hij zei dat ik tussen de 5 a 6 weken was nu. En dat een paar dagen zoveel verschil maakt. In grote...! Ik schrok zo ontzettend toen hij zei "soo dit is echt een prille zwangerschap" En ik had net tegen heb gezegd dat ik bijna 7 weken zou zijn. Nou hij zei meteen dat kan niet als ik naar de grote van je kindje kijk. Die heeft de grote van 5 a 6 weken. Nou toen zijn we dus gaan rekenen, en hopelijk heb ik dus een telfout gemaakt. Ik had altijd een onzettend regelmatige cyclus maar sinds januari (toen we voor het echie) gingen was ik regelmatig van slag. De rekenfout die ik dus gemaakt heb is dan ik eerst 4 dagen licht bruinbloedverlies heb gehad en de 14 pas echt rood. Die 4 dagen had ik dus niet mee moeten tellen!!! Je mag dus pas tellen betreft cyclus als je echt rood verlies hebt. En dat had ik nu dus iedere maand... eerst een week bruinverlies. Heel raar en maakte me ook zorgen om, dacht dat ik in de overgang was. De gyn zei ook, deze echo was ook puur bedoeld om tekijken of de embryo niet in mijn eileider was blijven zitten omdat ik ooit een bbz heb gehad. Betreft kwaaltjes, ben ik nu zo ontzettend blij mee, dat geeft me het gevoel dat alles goed is.. Gister voor het eerst overgeven en nu ontzettend pijnlijke borsten. Als ik niet op tijd eet word ik zo beroerd.
@ Rensje, als je uitgaat van de dag waarop je rood bloedverlies had, klopt de termijn van 5/6 weken dan wel? Want dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken, dan heb je gewoon later je eisprong gehad dan je dacht!
@sas, tja vind het heel moeilijk... ik heb dus als het goed is 29e febr. mijn eisprong gehad!! wat denk jij dan..? heb normaal en cyclus van 30 dagen ongeveer.
@rensje ga er idd maar vanuit van en rekenfout. Het zit er en op de goede plek! Ik heb een htc. Bij mij heet t progress die app. Ik had gezocht op zwanger en toen kwam die ook tevoorschijn. Ik begin vanaf gisteren misselijk te worden. Nog niet spugen, maar ben bang dat dat er wel aan zit te komen.
@ rensje, ik heb 28 febr mijn eisprong gehad (werd 14 febr. ongi) en ben nu 6 weken en 5 dagen. Misschien is jouw eisprong/innesteling net wat later geweest, dat kan toch? Als je uitgaat van een cyclus van 30 dagen dan zou je zo'n 14 dagen ervoor je ei hebben gehad (als ik even snel reken zou dat dan op 1 maart geweest zijn?) en zou je nu op 6 weken en 3 dagen zitten? Wanneer moet je weer terug?
@ Biancah, ik ben soms ook misselijk, hele dag door een beetje, soms ook spugen maar gelukkig is het (nog..) niet zo erg als bij mijn vorige zwangerschap. Meiden voor wie dit niet het eerste kindje is, merken jullie veel verschil met de vorige zwangerschap? Ikzelf ben dus minder misselijk, en voel me ook beter in mijn vel, bewuster van wat er in mijn buik aan het groeien is....
@sas pas over 2.5 week!! tenzij ik echt flinke klachten ga krijgen.. dan heb ik dus een termijn echo. Wanneer heb jij dan positief getest? de gyn zei dat bij de enen de luteule fase 10dagen kan zijn en bij de ander soms wel 16 dagen. Dit is dat een bevrucht eitje innesteld! Dus bij de ene zweeft hij een paar dagen langer. Ik had 8 maart een negatieve test en maandag 12 maart een licht positieve test en woensdag 14 maart een goede duidelijke!!!
tjee wat kun je je druk maken om die paar dagen he!! waar ik me gewoon om druk maak is dat als ik wel goed getelt zou hebben het kindje niet goed zou groeien en dat het dan in een miskraam gaat eindigen omdat het achter loopt. De gyn zei alleen dat het een heel goed teken was dat we een hartje zagen maar dat het gewoon alle kanten op kan gaan. Maar dat niemand die zekeheid had!! pfff ik ging niet echt heel vrolijk naar huis moet ik zeggen.
@ Rensje, ik begrijp je heel goed hoor.... dat je ervan in de stress zit! Maar als ik zo lees zijn er dus echt verklaringen voor: je menstruatie begon later dan je dacht, misschien was je eisprong ook wat later, én er is een kloppend hartje!! Wat mijn testen betreft, dat is niet echt te vergelijken omdat ik Pregnyl heb gehad, dus mijn testen waren eigenlijk niet wit geweest, en 10 dagen na de eisprong werd ie wat duidelijker maar ik durfde en kon het pas geloven zo'n 15 dagen na de pregnyl (13 na de eisprong). Maar als ik nog een keer terugreken, ik had op 14 febr menstruatie, cyclus van 28 dagen, eisprong op 28 februari en ben nu 6 w 5 d. Jij had ook menstr. op 14 febr maar je cyclus is gemiddeld 2 dagen langer, zou je dus 2 dagen minder ver zijn (uitgaande van de meest ídeale berekening) en dan ben je dus 6 weken en 3 dagen. Dat komt overeen toch? En dan weten we nog niet eens of je inderdaad een cyclus van 30 had, wie weet was het wel 32 deze keer.....? Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer om los te laten dat je achter loopt, volgens deze data klopt het at er te zien was. Misschien bedoelde de arts dat het sowieso alle kanten op kan gaan met zo'n prille zwangerschap? Heeft hij geen berekening voor je gemaakt op basis van de data? en wat betreft een eerdere echo, ik snap het heel goed hoor! Misschien kun je morgen bellen, en uitleggen dat je echt ontzettend twijfelt en je rot voelt, en dat je heel erg graag wat eerder zou komen? Succes in elk geval!
Mijn ongi was 17 febr begonnen maar doordat ik een lange ronde had heb ik 9 mrt de pregnyl gezet! Pas op dag 21! Ik tel dus gewoon 2 weken terug van 9 mrt dus de 24e febr en dan kom ik op nu 5 weken 2 dagen uit.
Plus dat ze het opmeten.. en dat is zo bewerkelijk met dit termijn.. ietsje anders meten kan gelijk al dagen schelen hoor!! Niet heel druk maken. Het hartje klopte!!! Enne mss bellen voor een eerdere afspraak.. voor je eigen gevoel
Rensje volgens mij klopt je banner dan nu wel? Hier dus 27 feb eisprong ( cyclus start 14 feb) en dus 6 wk en 6 dagen. @ tweede zwangerschap ik weet niet wie t vroeg maar ik beleef de zwangerschap wel wat anders, ben misschien nog onzekerder af en toe omdat je al een gezond kindje had. Aan de andere kant was ik toen weer onzeker omdat alles nieuw was. Ik heb nu wel meer kwaaltjes, ben meer misselijk. Bij mijn zoontje zo goed als niet geweest , nu bijna elke dag. Ook veel minder energie als de eerste zwangerschap. Maar dat kan ook komen omdat ik nu minder rust kan pakken omdat er een klein aandacht vragend mannetje rondloopt. Mijn buik groeit wel enorm al.....groot verschil met de vorige keer....toen had ik heel weinig buik , pas met 24 weken begon t wat...