@sumshine Ik had als ik gewild had ook een vroege echo kunnen krijgen ivm met miskraam vorige keer. Dan had ik een echo gekregen rond de 6 weken, ik heb hier bewust niet voor gekozen. Er zijn hier wel veel meiden met miskramen.
Uitrekendatum: 14 november Zonnestraal77 (35) 1e kindje 16 november Daydreamy (31) 2e kindje Sarah (29) 1e kindje Appeltje81 (30) 2e kindje 17 november Rensje (33) 2e kindje 18 november Ria81 (30), 1e kindje Fleur84 (28), 1e kindje Ploon (37) 1e kindje 19 november Lolalo (32) 2e kindje Juliaaa (28) 1e kindje ferienke (34) 4e kindje Liefies (29) 1e kindje Kiyeko (31) 1e kindje 20 november Sumshine (28)2e kindje Patje20 (25) 2e kindje Isis857 (25) 1e kindje Joyce86 (25) 2e Kindje Sas 26 (30) 2e kindje Sopann (25) 1e kindje 21 november Vlinder1983 (28) 2e kindje 22 november xnicolle (27) 1e kindje Siesi, 1e kindje Christen (33) 4e kindje 23 november Samantha89 (22) 1e kindje Vrouwtje72 (39) 2e kindje Liefde88 (23) 2e kindje Biancah 1e kindje 25 november Bleuberry (23) 1e kindje Spijkervrouwtje(35) 3e kindje 26 november Wannabemum (30) 1e kindje 30 November Coortje (26) 3e kindje Vlindertje: Lydia1986 (5+4wk) Afspraken: 5 april Coortje: 2e echo 6 april Fleur84, 1e echo 6 april Isis857, 1e echo 10 april Sas26, 2e echo 11 april Spijkervrouwtje, 1e echo 11 april Kiyeko, intake vk 12 april Sopann, termijnecho + intake vk 12 april Joyce86, 1e echo + intake 12 april Ploon, 2e echo 19 april Zonnestraal77, 2e echo 24 april Lolalo, 1ste echo + intake Ff de lijst naar voren gehaald
Zooo... Ik ben een hele tijd stil geweest; had alleen mijn naam op de lijst gezet. Het wordt nu steeds spannender en ik merk dat ik de topics steeds meer ga volgen. Dus dan kan ik hier ook best actiever worden Het gaat trouwens ineens wel hard zeg. Toen ik de 19e een afspraak maakte bij de vk dacht ik nog: 'Jeetje, moet ik nog zo lang wachten!!' En nu is het volgende week al! Super spannend! Er zijn al meerdere mensen in onze omgeving die denken dat we een tweeling krijgen. Baseren ze op gevoel en omdat ze mijn buik zo hard vinden groeien. Ik hou het er nog maar even op dat het gewoon mijn darmen zijn. Een tweeling zou wel véél te bizar zijn!! Dan moet ik eerst een paar dagen weer bijkomen denk ik, haha.
Aaah Sopann een tweeling lijkt me juist leuk! hihi maar wel heftig kwa zwangerschap (complicaties enzo) Nog ff wachten dus..spannend!
Ja, daar denk ik dus ook aan. Plus dat ik nog nauwelijks kan bevatten dat we er eentje krijgen. Laat staan twee!! Maar goed. Niet teveel aan denken en dan is het zo volgende week
he meiden, vandaag de hele dag op de bank gelegen, tjee ik ben weer net zo beroerd als bij onze zoon... ! had stiekem gehoopt dat het me een beetje gespaard zou blijven. Aan de andere kant ook wel weer een geruststelling want de gyn zei dat hij liever zag dat vrouwen in het begin wel wat kwalen hebben. Dat betekent dat je goed reageert op de zwangerschap en dat je lijf echt bezig is met alles in orde te maken voor het kindje om te groeien. Dus daar probeer ik me maar aan vast te houden. @cootje wat goed dat je kindje al weer zoveel gegroeid is in 6 dagen. Dan kun je toch zien dat er geen pijl op te trekken is want mijn kleintje wat maar 3.8 mm groot en daar klopte het hartje al van. Ben jij wel in het ziekenhuis geweest?? Daar hebben ze wel ander apparatuur wat beter ingezoomd kan worden. Hoop dat je snel een hartje ziet kloppen want groeien doet ie in ieder geval goed haha!!!! Ik moet woensdag de 11e voor de termijn echo en vind het zo spannend. @sopann, ohhh wat spannend misschien wel een tweeling hihi... maar volgens mij heb ik nu ook veel meer buik als bij onze zoon maar dat komt denk ik ook omdat je lichaam al een xtje is uitgezet. Dus het zal nu wel eerder komen!! Zit het bij jullie in de familie tweeling??
@rensje: het zit wel in de familie ja, maar bij mijn partner... dus daar heb ik in dit geval niet zoveel aan volgens mij Wat fijn ook om te horen dat je gyn zegt dat je je verder geen zorgen hoeft te maken. Wat zijn je kwalen? Erg misselijk?
Ik kom hier ook gezellig meekletsen! Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje en uitgerekend op 28 november. 25 april hebben we de intake bij de verloskundige en dan krijgen we ook de eerste echo. Vind het nog zo lang duren! @Sopann: Je hoort idd wel altijd dat tweelingen alleen via de vrouw komen, maar het is wel bijzonder dat juist bij mijn mans familie veel tweelingen voorkomen. Hij komt uit een echte jongensfamilie. Aan mijn kant komen ook tweelingen voor. Wat dat betreft heb ik misschien ook een kans daarop. Maar ik ga gewoon uit van 1 kindje hoor!
@cootje, volgens de gyn was ik rond de 5 a 6 weken. Kon het niet precies zeggen omdat het zo pril was. Hij dacht ook rond de 5.5 dagen omdat een embryo met 6 weken rond de 5 mm moest zijn. Maar het zo raar en verschillend. Gister was ik de pfaffs aan het kijken en daar krijgt debbie een echo van hun 2e kindje en zegt die gyn dat het kindje 2.5 mm is en dat ze dan 6 weken is. Dus volgens mij verschilt het nogal. @sopann, mij mijn man zitten ook tweelingen in de familie.. Bij alle generaties zitten er ongeveer 2 bij. De opa van mijn man is een een eiige tweeling, mij zijn tante's en zijn nichtjes. Maar omdat hij een man is was het niet overdraagbaar. Als hij een vrouw was had hij er veel kans op gehad. @wiedeltje, gezellig meid... hoe meer zielen hoe meer vreugd. @kwaaltjes, onzettend misselijk, tot overgevens toe. De hele dag door. Regelmatig gevoelige zere buik. Veel boeren en flinke pijnlijke borsten!!
Goedemorgen! Gisteren op controle geweest voor mijn neurostimulator... helaas geen echo kunnen lospeuteren Ze feliciteerden ons met deze zwangerschap en vonden het niet nodig om een echo te maken omdat de stimulator geen effect zou hebben op ons kindje! Ik ben wel gerustgesteld voor nu, maar nu gaan we aftellen naar de 17e voor de afspraak bij de gynaecoloog. Ben nog steeds misselijk, heb verschrikkelijk zere borsten en ben erg moe dus dat zal wel allemaal goed zitten
Dames, even een kort berichtje van hier! Echo was helemaal goed zelfs een dag vooruit gezet! Uitgerekende datum is nu 19 november!
hee meiden, ik zit vandaag thuis ik ben zo ontzettend misselijk kan alleen maar op de bank liggen. pffffffffffffff ik voel me zo beroerd. Zijn er meer die zo ziek zijn. Bij mijn zoon ook gehad tot 16 weken... ahh als ik daar aan denk. Toen begon het rond de 7 weken dus zal weer weer ongeveer gelijk zijn.
@Isis, Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!! We hebben ook het hartje horen kloppen vanmorgen!! Wat een opluchting!!!!!!!!!!!!!!!! En wat zijn we blij. Ik moet wel zoveel mogelijk rust nemen. Schildklierwaardes zijn hoog en bloeduitslag van antistoffen zijn dubieus.. maar goed, het hartje klopt en dat is het mooiste nieuws.
Hi Meiden, Hier gelukkig een heel goed bericht!!! De echo was super en we hebben een heel mooi en stevig kloppend hartje gezien De arts was heel tevreden en vond het een prachtig vruchtje wat heel mooi op schema lag. We zijn echt heel erg blij Gistermiddag hebben we het dan ook gevierd met z'n 3tjes en in de avond heb ik gezellig pannenkoeken gegeten met een vriendin van mij. Kortom het was een super dag gister. Ik voelde me gister ook erg goed en vandaag eigelijk ook wel. Hier dus alleen maar vrolijkheid en helemaal omdat mijn meisje morgen jarig is! De kleine meid wordt gewoon al 1!! Vandaag mag ze haar verjaardag vieren op het kdv. Echt zo schattig. Ze krijgt een muts, er wordt gezongen voor haar en ze mag trakteren. Ik heb voor haar een hele vrolijke mand gemaakt met als traktatie allemaal gekleurde badeendjes. Echt zo leuk allemaal!! Ik heb de 26ste weer een echo en mocht me al inschrijven bij de verloskundige. Daar is de afspraak voor de termijnecho gemaakt voor 2 wkn later. Lekker veel echo's dus op een rij. De nekplooimeting komt er ook nog tussen dus we gaan lekker vaak ff spieken hoe de kleine frummel het doet... @ Isis Wat goed dat je ook een mooie echo hebt!! Gefeliciteerd hoor @ Stitch Wat fijn dat de neurostimulator geen effect geeft op je kleintje! Wat een opluchting voor je! @ Wiedeltje Wat leuk dat je ook komt meekletsen en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Spannend hè allemaal @ rensje Wat naar dat je je zo misselijk voelt Heb je al eens gedacht aan daar iets voor te gebruiken? Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap emasefene gebruikt en dat heeft mij wel goed geholpen. Ik was nog wel misselijk maar kon in ieder geval wel functioneren... Misschien is het wat voor je?? Liefs