Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Wooooow yeaaaah heel veel goed nieuws!! Heerlijk!

Isis, fleur en toobee GEFELICITEERD!!

@stitch Voor jou ook mooi goed nieuws! Alleen jammer dat er ff geen echo vanaf kon.

@rensje Oww balen meid als je weer zo ziek word..Heb je er al medicijnen voor? Ik hoop voor je dat het niet zo lang gaat duren.

@wiedeltje gefeliciteerd en gezellig meekletsen!!

@fleur Werk je nu ook niet dan?

@hier Eindelijk weekend!!!!! Dinsdag pas weer werken en een lekker weekend voor de boeg. Dan is het zo donderdag. Eerst wou ik geen echo en nu kan ik eigenlijk niet meer wachten!!!:D
    Owwww als mijn lichaam me nu voor de gek houd dan stort ik wel echt helemaal in. Maar daar mag ik nu niet aan denken, positief blijven!!

Nog bijzondere bezigheden tijdens pasen?

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @Tobee: gefeliciteerd!!
    @Joyce: nee, werk wel 32 uur per week. Daarom heen dus rust nemen en niet van alles verzinnen als ik thuis ben. Gewoon op bed of bank..

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ isis, Fleur en Tobee wat fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd met dat fijne nieuws!

@ Stitch, goed nieuws dus! Is vast een geruststelling!

@ Sopann en Wiedeltje welkom hier!

@ Liefde, ik ben wel benieuwd wat de arts zei over je baarmoedermond? Wat is daar nu verder over afgesproken, krijg je met 12 weken inderdaad zo'n bandje?

Hier vandaag heeeeel erg beroerd, was al dagen kotsmisselijk en moe, sinds gister ook grieperig.... En helaas mijn man pas net thuis en dochter pieperig, dus was een leuk vrij dagje maar niet heus... : ( Met Pasen niet heel veel wilde plannen, zondag naar Dikkie Dik hoop dat ik dan ben opgeknapt!

En jullie? groetjes!

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Volgens mij hangt het allemaal in de lucht of zo! Ik lees dat er meer zich misselijk en beroerd voelen... Sterkte voor allemaal!
    En wat fijn om te lezen dat er al wat mooie hartjes zijn gespot :)

Hier is het nu twee dagen raak met de 'echte' symptomen van moeheid en misselijkheid. Het sluipt er eigenlijk een beetje in. Elke dag een beetje erger. Vorige week kon ik het nog wel opvangen met veel slaap, maar nu word ik ook zo moe wakker! En dan moet ik nog een hele dag :(

Sinds twee dagen ook enorm misselijk en emotioneel. Vanmiddag, eind van de middag, was ik zo moe en op dat ik op de vraag van mijn vriend of er wat was, alleen maar ontzettend kon brullen. Alsof de wereld verging. En ik hoorde mezelf, en ik vond het stom, maar ik kon er helemaal niets aan doen. Vervolgens voelde ik me schuldig en begon ik nog een keer. Hormonen!! ;)

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wat een goed nieuws met al die goede echo's!! Gefeliciteerd :D.

Hier misselijk en lamlendig.

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Erg balen inderdaad dat er geen echo afkon, maar ben nu toch al wel gerustgesteld dat zelfs de fabrikant van de neurostimulator erkent dat het geen effect heeft op een ongeboren kindje.... De komende 2 weken ga ik afstuderen, dus dan is het hopelijk snel 17 april zodat ik ook eindelijk een echo krijg.....
    Verder gaat het hier wel goed, ben hartstikke moe, verschrikkelijk zere borsten die nu al niet meer in mijn bh's passen en last van bandenpijn.... de misselijkheid is nu meer over de dag verdeeld en niet meer alleen na het avondeten.

Fijn dat er zoveel dames een goede echo hebben gehad!! Helemaal super!!! Nu allemaal op naar de volgende echo :))

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    lijkt inderdaad wel of er iets in de lucht zit! Lees van velen dat ze misselijk en moe zijn...ikzelf ook.

Hoe doen jullie dat als je je zo voelt en je moet werken/huishouden doen of voor je kid(s) zorgen? Hier lig ik veel op de bank, vandaag we in bad geweest met dochtertje en even speetuin, maar voel me dan toch best schuldig dat ik verder amper tot iets kom...

8. Biancah

Biancah Niet meer actief

@sas ik lig ook veel op de bank en het huishouden verslonst een beetje. Enige verplichting is de hond uit laten en zelfs dat kost moeite.
    Dus ik heb verder ook geen idee hoe je je toch tot dingen kan zetten.

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Nou inderdaad Sas, respect voor de dames met kleine ukjes thuis!!!
    Ik doe namelijk niks! Behalve werken. Mijn super lieve man doet de boodschappen en huishouden. Love him!!

Dus tips zijn van harte welkom hier!

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Biancah en zonnestraal, ben dus niet de enige die met moeite tot iets komt... is sinds een week zo. Moet wel gewoon 3 dgn werken en 2 met dochter thuis. Werken jullie ook? Moet zeggen dat een werkdag (sta voor de klas) wel erg vermoeiend is maar ook wel ritme en afleiding geeft...

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier ook heeeeel moe en krijg ook niets gedaan. Ongeveer 3 dagen werken in de week en als ik thuis ben is dochterlief er ook altijd. Gelukkig slaapt ze smiddags 2 tot 3 uur.

@ fleur, 32 uur werken en veel rusten is moeilijk! Dus thuis eigenlijk niets doen?

Hier al op bed, alles doet zeer. Ze hebben ooit 10 jaar geleden fybromialgie bij mij vast gesteld, eigenlijk nooit zo last van, maar nu heb ik echt overal pijn, rug, polsen, knieën, handen. Aaaarrggghhh word gek geloof ik. Hoop niet dat dit zo blijft.

12. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met de mooie echo's! Ik begin er nu ook wel na uit te kijken:)
    Hier vandaag iets minder misselijk, wel moe maar sleep me door de dag heen.
    Kan ook niet veel anders, werk nog 28 uur en op de dagen dat ik thuis ben heb ik de kids thuis en mijn man is elke zaterdag hele dag op cursus;). Kortom erg zwaar en heb vanmiddag toen ze in de tuin aan het spelen waren ook maar snel even 20 min op de bank gelegen;)
    Ik merk wel dat inderdaad de ritme en afleiding het beste voor mij werken.

13. Biancah

Biancah Niet meer actief

@sas ik werk niet. Ben 100% afgekeurd.

@joyce ik heb ook fm en bij mij is het dus juist minder nu.

14. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Bianca, door de FM afgekeurd?? Wat heftig!

Ik werk 32 uur en ook nog onregelmatig. Daar ploeg ik mezelf doorheen.

Dames, ik ben waarschijnlijk ook misselijk door heel veel maagzuur. Slik nu rennies (dat mag bij zwangerschap) en helpt wel iets.
    Misschien een tip voor jullie??

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

@zonnestraal niet allen vanwege fm hoor.

16. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Ik reageer morgen even ben nu zo moe

mag ik even klagen:p heb visite zeiden al dat we niet te laat na bed wilden gaan maar ze zittwn er nog steeds!!!! ik ben echt kapot vriendlief wil me niet alleen na boven laten gaan dus heeft net maar gezegd dat dit de laatste borrel is hihi

17. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @biancah bij de zw van me dochter was t helemaal weg. Nu is t echt duidelijker aanwezig.......

@liefde uiteindelijk nog kunnen slapen? Of zijn ze nog langer blijven plakken?

18. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Liefde, irritant is dat hè!! Hopelijk heb je daarna lekker kunnen slapen.

Joyce, dan heb je zeg maar soort ontstekingkjes in je gewrichten toch??

19. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik duim voor iedereen die erg misselijk is! Ik heb het zelf soms, het is minder dan het was. Heb wel veel maagzuur. En die verrekte slapeloosheid!! Voel me een zombie :D

@ Joyce: die rust kan ik wel nemen thuis. Mijn man heeft deze week alle dagen gekookt, afgeruimd, keuken schoongemaakt..en dan krijg ik daarna mijn kopje thee. En hij stofzuigt en dweilt! Niks te klagen wat dat betreft.

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

@Fleur: heerlijk dat je man het zo kan opvangen zeg :)

@liefde88: vervelend dat ze zo blijven plakken! Hopelijk is het bij die laatste borrel gebleven. Ik zou er trouwens echt sch*t aan hebben als mijn vriend me niet alleen naar boven wilde laten gaan. Uiteindelijk heb ik de rust meer nodig dan hij, maar goed... Dat is ook mijn temperament, haha.

Ik werk nu nog 36 uur per week: ene week 32 uur, andere week 40 uur. Binnenkort verander ik van baan en ga ik 28 uur in wisselende diensten draaien. Ergens maakt het me blij om te lezen dat er meer zijn die moeite hebben om alles draaiende te houden! Het huis hier ziet er echt niet meer uit. Ik vind het storend, maar heb ook echt niet de energie om ineens alles op te pakken, zoals ik dat eerder deed.

Vriendlief werkt 40 uur in loondienst en heeft daarnaast een boerderij met zijn ouders, waar hij sowieso elke zaterdag van 05.30 uur tot 18.00 uur zoet mee is. Wij werken om het weekend elke zondag beiden mee, dus werkweken van 50+ uren zijn voor ons heel gewoon.

Ik moet zeggen dat dat went hoor. Zelfs nu thuis alles op een laag pitje staat vind ik het werken (in loondienst én op de boerderij) gewoon lekker om te doen. Allemaal een tandje rustiger dan gewoonlijk en dan komt het wel goed. Staat tegenover dat ik echt heel goed eet en slaap om mijn energie op peil te houden. Dat werkt super moet ik zeggen.

Deel Deze Pagina