@sas stel dat er een verhoogde kans uitkomt bij de test, zeg 1 op 75 ofzo, dan zou je verder gasn testen en dan kom je bij vruchtwaterpunctie toch? Mij lijkt de keuze om verder te gasn kijken zo moeilijk omdat t meteen weer gevaarlijker is, maar als je niet verder gaat dan denk je de hele zwangerschap ojee kans van 1 op 75 dat er "iets" is...... Dan weet ik t liever niet, hhhmm moeilijk hoor. Maar t is idd zo dat als je t wel laat doen dat t kindje dqn niet vanzelfsprekend niet welkom zou zijn.
Warrig verhaal misschien Joyce, maar ik volg je wel. Dat is ook de reden waarom wij het niet doen. Het is maar een kansberekening en idd met vervolgonderzoek... Ook een beetje een gok ivm de kans dat het mis kan gaan...
Wij hebben bij onze eerste zwangerschap een combinatietest laten doen, en dat doen we bij deze zwangerschap weer. Mijn man gebruikt medicijnen voor zijn reuma, die invloed zouden kunnen hebben op zijn kikkervisjes. Wat er eigenlijk op neer komt dat de kans op een ernstige afwijking bij een foetus groter is dan 'normaal'.
@alle goede echo's: Wat super fijn. Geeft toch een gerust gevoel. Ik ben ook jaloers Datisa, ik heb volgende week pas de eerste echo. @testen: Wij doen geen enkele test. Alleen straks de 20 weken echo. Dan kan ik het eerste tijdje nog minstens genieten van de zwangerschap, ipv dat er direct een soort 'druk' op zit. We halen ons kindje toch niet weg. @namen: Wij hebben al wel jongensnamen. Zelfs 2 die we allebei leuk vinden. Alleen meisjesnamen is een ramp. We willen vernoemen en de ene moeder is al vernoemd met de naam die wij mooi vinden, en de andere vindt mijn man een lelijke naam hebben (ik niet). Bovendien lijken de namen wel iets op elkaar...
Hallo allemaal, Daar ben ik weer met mijn zenuwachtige gedoe . Morgen de intake en de eerste inwendige echo, ben er zo zenuwachtig voor dat er niks te zien is! Bijna niemand weet nog dat ik zwanger ben, nu ongeveer 10 weken. Gister en vandaag de hele dag moe en misselijk en alles stinkt, ik hoef maar in de keuken te komen of een pakje boter te zien en ik ga haast over mijn nek! Fijn om alle herkenbare dingen te lezen en iedereen gefeliciteerd met jullie goede echo,s!
Goedemiddag dames, Sas26, dat is ook zo. De testen worden niet altijd gedaan met het idee om het kind weg te laten halen. Het was meer voor mij persoonlijk...dus, hoe ik erover denk. Wat Joyce zegt is ook een reden om daar extra overna te denken. Stel je voor dat er een berekening gegeven word, dan zit men de hele zwangerschap in stress omdat het kindje dit of dat kan hebben. Persoonlijk vind ik het voor mijzelf niks. Morgen eindelijk de echo om 13:55. Ik probeer nu mijn dagen zo vol mogelijk te plannen zodat de uren voorbij vliegen. Straks nog even boodschappen doen en vanavond werken. Morgen ochtend weer boodschappen doen omdat onze kleine meid 1 jaar word. We vieren het pas zondag. Maar opa, oma en schoonzus komen wel op bezoek en blijven gelijk eten. Spannend!! Wat gaan jullie vanavond koken? Voor ons word het pannekoeken. Vindt de jongens heerlijk!
@Testen, precies wat andere dames ook zeggen doen wij het ook niet..het is een kansberekening en met mijn verleden genoeg stress, dus wil niet ook nog de stress van zo'n kansberekening erbij. Het is hoe dan ook welkom! @echo en agenda volplannen, hier ook! vrijdag weer een echo en probeer steeds maar bezig te blijven. Al is het lastig met m'n rug..zo maar weer een uurtje op bed liggen.. als ik smiddag een uurtje of 2 ga liggen dan gaat het wel met de pijn 's avonds @eten, hier ook pannenkoeken! haha toevallig.. en voordeel voor mij..nu hoef ik niet te koken, manlief is de pannenkoekenkok!
trouwens nog een vraagje dames...we hebben volgende week een afspraak met vrienden staan om te eten en te bowlen. Zij weten nog niet dat ik zwanger ben. Ik kan nu nog wel bowlen toch? Rustig aan en een lichte bal?
Volgens mij kan het bowlen wel hoor. Zal idd wel voorzichtig doen idd met een lichte bal. @ Christen -> speciale dag dus morgen! 1e verjaardag blijft bijzonder he! En smakelijk met jullie pannenkoeken. Hier een preischotel uit de oven. Net al klaar gemaakt, dus hoef ik het straks alleen op te warmen.
Christen, gefeliciteerd met de 1e verjaardag! Word een mooi feestje! Het uitpakken vinden ze altijd zo leuk he? ( t papier) Isis: bowlen kan prima hoor! je voelt zelf waar je je goed bij voelt etc. Moon: Suc6 morgen met de eerste echo! @namen: ik ben gek op namen bedenken, kan zo een hele lijst bedenken die ik leuk vind! Ik vind het heerlijk! Dus als je nog inspriatie wilt...Ik som er zo wat voor je op! hahahaha is mn hobby! haha @eten: heb zon zin in echt eten he, bedenk smorgens al wat ik savonds graag wil eten, moet aan niet aankomen met rommel of simpel: ik wil stevig echt voedsel hihi! Gisteren chilli met rode kidneybonen, vanavond spaghetti met verse tomaten, sperciebonen en draadjesvlees = erg lekker (familie recept) och en morgen denk ik dat ik thaise curry ga maken of knorr: beef chimicury: IK KWIJL ER AL BIJ! hahahaha. Wie herkent dit?
Haai meiden Hier vandaag ook weer een goede echo gehad!! Mag nu volgende week woensdag weer heen!! Soms nog wat bloedingen maar al bijna niet meer gelukkig. @namen, jongensnamen zijn zooooo moeilijk! Bij mijn 2 meiden ook nooit wat kunnen bedenken voor een jongen!! Meidennamen heb ik al een heel lijstje van!
Dames, gefeliciteerd met alle mooie echo's!! Super hoor!! @ Combinatietest, goed over nagedacht...maar doen we niet. We doen wel een 20 weken echo. We krijgen een extra uitgebreide 20 wk echo ivm MMM-verleden. Op deze echo kunnen zo ook veel afwijkingen zien. @ Isis, bowlen...kan wel gewoon goed naar je eigen lichaam luisteren. @ Lekker eten, ja als ik niet misselijk ben lust ik vanalles hihihihi!!! @ Namen, ja hebben al een meisjes en een jongensnaam . @ Christen, succes met de echo morgen . Ik mag ook weer morgen, ben best beetje nerveus . Vanavond rijst met zalm en rode curry en snijbonen, mjam mjam!! Nieuwe verslaving, verse sinaasappelsap, HEERLIJK!!
Mjam Mjam eten.. Als ik idd niet misselijk ben zin in van alles!! wel vooral hartig. Net lekker paar augurken op, hihi hoe cliché.. Maar de pot is nu leeg.. Morgen maar een nieuwe halen
@Namen: Ik ben ook dol op namen verzinnen, maar helaas, alles wat ik mooi vindt, kan ik niets mee omdat of mijn man het niet mooi vindt, of helemaal niks te maken heeft met de namen waarnaar we gaan vernoemen. Jongensnamen kan ik juist bergen van bedenken, maar leuke meidennamen... @Eten: bahbahbah Ik heb echt nergens zin in en eet voor het fatsoen. Zie er op het werk gewoon tegenop om te eten waar collega's bij zijn. Ik ben al 3 kilo afgevallen omdat ik zo weinig eet. (en ik ben niet dik ofzo, gewoon normaal) Het enige wat er nog redelijk ingaat is fruit. Dus dat eet ik dan maar extra. Ik had vanmiddag nog wel zin in eten vanavond, dus heerlijk worteltjes gekocht. Maar ik zie nu tegen alleen al het klaarmaken op, laat staan dat ik ze ga eten. Ik moet eigenlijk NU beginnen.... Zow, sorry voor mijn klaagzang.
Zonnestraal: hier ook verslaafd aan verse sinaassappelsap!!! toevallig! Weetje wat ik bedacht, dat komt vast omdat er veeel foliumzuur inzit en vitC dus blijkbaar heb ik daar behoefte aan. ahhaha
Hey girls! Hier met 8 wkn + 2 dgn onze eerste echo gehad vanmorgen, alles zag er goed uit en het hartje klopte mooi!!! Hoera! Foto van de echo kunnen jullie bekijken @ mijn fotoalbum. Over 2 weken precies (woensdag 2 mei) hebben we weer een echo, kijken of de termijn precies is zoals ik denk dat het is. Vooralsnog leek het wel een beetje te kloppen, 18,5 mm was 'ie... Leuk!!
Wat fijn Wannabemum! Mooie echo!! En eten? Ondanks dat ik misselijk ben kan ik alles eten, wel steeds kleine beetjes, dat wel. En waar ik vooral veel zin in heb is bami/nasi! Zo'n eten zeg maar... En laat vooral nasi iets zijn waar ik altijd een hekel aan had om te eten! Verder geen gekke dingen, tenminste nu nog niet
meiden, ben even helemaal hyper de pieper...heb net voor het eerst het hartje van onze mini via de angelsound gehoord! wow..wat een mooi geluid
Wat super wannabemum!!! Sumshine, jij ook hihihi . Vanmorgen om 07u dus sinaasappelen geperst om mee te nemen naar m'n werk . Wat fijn Isis!!!