Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    JAAAAA alsof ik de jackpot heb gewonnen! ik krijg een cerclage whoeehoeee!!! moest gewoon janken van blijdschap!!

en niet het meest onbelangrijke met de uk gaat alles goed! al weer 3,54 cm hihi beentjes armpjes alles zat er op en er aan! eerst lag ie heel stil maar daarna ging t lekker bewegen zo schattig om te zien!

Weer terug over de cerclage krijg m in de week van 21 mei geplaatst ongeveer 1,5 voor me bruiloft dus komt goed uit!.. Nu weer het volgende dilemma om over na te denken, waar laten we hem zetten, toch in het radbout in nijmegen of gewoon me eigen ziekenhuis?!! in het radbout zetten ze een cerclage best wel vaak en in mijn ziekenhuis een aantal keer per jaar. Wel een voordeel is dat ze extra oplettend zijn bij mij denk ik en dat als er wat fout is gewoon de gene er na gaat kijken die hem heeft gezet. en als ik hem in t radbout zet heb ik de na controles gewoon in mijn eigen ziekenhuis, lastig lastig.. plus geen romslop om helemaal iedere keer naar de andere kant van nederland te hoeven reizen.. Nou we gaan er even goed over na denken! nog een week de tijd! leees zo even bij en ook me uitgerekende datum veranderen want ben weer een dagje naar voren geschoven!:D

2. Biancah

Biancah Niet meer actief

@ liefde
    Wat ben ik blij voor je! Een hele geruststelling voor je. En ook nog een mooie echo. Jou dag kan niet meer stuk denk ik zo.

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hoi dames!
    Ik ben er ook weer! We hebben weer een heerlijk lang weekend op strand geslapen! Wat een heerlijk weertje was het gisteren! Daar hebben we nog steeds geen goede internet verbinding....
    Wat voel ik me beroerd! Nog steeds veel last van misselijkheid, veel last van de hormoontjes (volgens manlief erg onredelijk) en pijn bij het lopen in mijn rug... waarschijnlijk mijn bekkenbanden. Heb mijn bekkenband al tevoorschijn gehaald, maar dat geeft maar minimale verlichting...straks ff bellen of ik terecht kan bij de fysio. Gelukkig slaapt mijn zoontje nog 's middags, dan kan ik ook ff lekker uitpuffen op de bank...

Nu aan het aftellen tot volgende week dinsdag, dan hebben we de 12 weken echo en de combinatie test...spannend!

4. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Uitrekendatum:
    14 november
    Zonnestraal77 (35) 1e kindje
    16 november

Daydreamy (31) 2e kindje
    Sarah (29) 1e kindje
    Appeltje81 (30) 2e kindje
    Lolalo (33) 2de kindje
    18 november
    Ria81 (30), 1e kindje
    Fleur84 (28), 1e kindje
    19 november
    Ploon (37) 1e kindje
    Juliaaa (28) 1e kindje
    ferienke (34) 4e kindje
    Liefies (29) 1e kindje
    Kiyeko (31) 1e kindje
    Isis857 (26) 1e kindje
    20 november
    Sumshine (28)2e kindje
    Patje20 (25) 2e kindje
    Joyce86 (25) 2e Kindje
    Sas 26 (30) 2e kindje
    Rensje (33) 2e kindje
    22 november
    xnicolle (27) 1e kindje
    Siesi, 1e kindje
    23 november
    Samantha89 (22) 1e kindje
    Vrouwtje72 (39) 2e kindje
    Biancah 1e kindje
    LadyT (29) 1e kindje
    24 november
    Minimuisje (29) 2e kindje
    Liefde88 (23) 2e kindje, 1e kindje overleden
    25 november
    Spijkervrouwtje(35) 3e kindje
    26 november
    Wannabemum (30) 1e kindje
    Vlinder1983 (28) 2e kindje
    Amona (27) 1e kindje
    28 November
    Wiedeltje (21) 1e kindje
    30 November
    Coortje (26) 3e kindje

Vlindertjes:
    Lydia1986 (5+4wk)
    Sopann (8w3d)
    Christen (...)

Afspraken:
    2 mei LadyT, 2e echo, termijnbepaling
    4 mei Joyce86, termijnecho
    4 mei Sumshine, termijnecho.
    4 mei Isis857, 3e echo
    4 mei Amona, 2e echo, termijnecho
    8 mei Ploon, nekplooimeting
    8 mei, Liefde88 echo+ intake gesprek radbout ziekenhuis plaatsing cerclage
    11 mei Minimuisje termijnecho (tevens controle cyste - 3e echo)
    11 mei Wiedeltje termijnecho
    15 mei Liefde 88 echo+uitleg plaatsing cerclage
    18 mei Vlinder1983 12 weken echo
    30 mei Lolalo controle vk+luisteren hartje
    8 juni Lolalo pretecho-geslachtsbepaling

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hallo lieve dames,

Ik ben een tijdje weggeweest omdat ik elke dag zo verschrikkelijk MOE was en misselijk en een pijnlijke maag met vreselijk veel maagzuur. Heb in iedergeval alles behalve genoten :(!!

Sinds vandaag voel ik me stukken beter. Best gek hè, morgen precies 12 weken. Dan nemen de kwaaltjes meestal af hoorde ik. M'n beeb doet alles echt volgens de boekjes :D.
    Maagzuur heb ik nog hoor, maar die vreselijke moeheid is weg lijkt het wel.
    Ik hoop zoooooooooooooo dat dit zich voortzet!!!

Is het goed dat ik hier weer inhaak???

6. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook wat afwezig geweest door drukte thuis en in combi met grote vermoeidheid weinig puf voor het forum.;)
    Vermeidheus is er nog wel maar misselijkheid is gelukkig zo goed als weg.
    Afgelopen vrijdag tweede echo gehad en het zag er goed uit, kleine was 3 cm en was lekker aan het bewegen. Dochters waren ebij en vonden het prachtig. Mag nu naar de Vk, kan donderdag bellen voor een afspraak en om de nekplooimeting af te spreken. Nu mannetje is thuis dus ga zijn eten even warm maken;)

7. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.501
    1.853
    113
    Ook hier is het vandaag beter met de vermoeidheid! Zaterdag niet gewerkt omdat ik me zo vreselijk moe en ziek gewoon voelde. Had een veel te drukke week gehad met elke dag werken, elke avond weg en te veel in de auto zitten.

Trouwens! HELP! HELP! Ik groei de pan uit. :$ Niet dat ik zoveel aankom, maar mijn buik groeit enorm. Ik heb bijna geen kleding meer die ik aankan, en als ik iets aantrek zie je echt dat ik zwanger ben. En dat terwijl ik nog zeker een week wil wachten om het te vertellen, zeker op mijn werk en aan andere familie of kennissen. Aan vrienden hebben we het (noodgedwongen) al wel verteld, omdat ze het echt al merkten. Mijn spijkerjasje, gekocht vlak voor ik zwanger werd, kan ik al niet eens meer dichtkrijgen! Ik dacht dat het, zeker bij een eerste, nog wel even duurde voordat je een buik krijgt. Iets vind ik niet erg, maar ik schaam me haast om te vertellen dat ik zwanger ben. De verloskundige dacht dat ik nog minder ver ben als ik zelf denk dat ik ben, zodat ik nu waarschijnlijk ong. 9,3 week zwanger ben. Dat vindt ik nog echt nog te vroeg om het te vertellen. Hoe gaan jullie daarmee om? Hebben jullie ook al zo'n buik dat het opvalt, of vertellen jullie het gewoon? Of gewoon positiekleding aantrekken?

8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.501
    1.853
    113
    Voor mij klopte de lijst niet. Ik heb op 9 mei de termijnecho! Ben zeer benieuwd weer.

Uitrekendatum:
    14 november
    Zonnestraal77 (35) 1e kindje
    16 november
    Daydreamy (31) 2e kindje

Sarah (29) 1e kindje
    Appeltje81 (30) 2e kindje
    Lolalo (33) 2de kindje
    18 november
    Ria81 (30), 1e kindje
    Fleur84 (28), 1e kindje
    19 november
    Ploon (37) 1e kindje
    Juliaaa (28) 1e kindje
    ferienke (34) 4e kindje
    Liefies (29) 1e kindje
    Kiyeko (31) 1e kindje
    Isis857 (26) 1e kindje
    20 november
    Sumshine (28)2e kindje
    Patje20 (25) 2e kindje
    Joyce86 (25) 2e Kindje
    Sas 26 (30) 2e kindje
    Rensje (33) 2e kindje
    22 november
    xnicolle (27) 1e kindje
    Siesi, 1e kindje
    23 november
    Samantha89 (22) 1e kindje
    Vrouwtje72 (39) 2e kindje
    Biancah 1e kindje
    LadyT (29) 1e kindje
    24 november
    Minimuisje (29) 2e kindje
    Liefde88 (23) 2e kindje, 1e kindje overleden
    25 november
    Spijkervrouwtje(35) 3e kindje
    26 november
    Wannabemum (30) 1e kindje
    Vlinder1983 (28) 2e kindje
    Amona (27) 1e kindje
    28 November
    Wiedeltje (21) 1e kindje
    30 November
    Coortje (26) 3e kindje

Vlindertjes:
    Lydia1986 (5+4wk)
    Sopann (8w3d)
    Christen (...)

Afspraken:
    2 mei LadyT, 2e echo, termijnbepaling
    4 mei Joyce86, termijnecho
    4 mei Sumshine, termijnecho.
    4 mei Isis857, 3e echo
    4 mei Amona, 2e echo, termijnecho
    8 mei Ploon, nekplooimeting
    8 mei Liefde88 echo+ intake gesprek radbout ziekenhuis plaatsing cerclage
    9 mei Wiedeltje termijnecho
    11 mei Minimuisje termijnecho (tevens controle cyste - 3e echo)
    15 mei Liefde 88 echo+uitleg plaatsing cerclage
    18 mei Vlinder1983 12 weken echo
    30 mei Lolalo controle vk+luisteren hartje
    8 juni Lolalo pretecho-geslachtsbepaling

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    wiedeltje, ik heb ook al een flinke buik die niet meer te verbergen valt ;) Bij mijn eerste viel dat nog mee en droeg ik pas vanaf 16/18 wkn positiekleding. Bij de twweede al in week 12 en nu bij de derde sinds gisteren. :) Maar goed wij hebben het inmiddels ook aan iedereen verteld dus ik kan lekker aantrekken wat ik wil :D

10. 2kidsmum

2kidsmum Lid

17 nov 2011
    67
    0
    6
    Hallo meiden.

Ik mag ook me ook bij jullie aansluiten, vandaag termijnecho gehad en ben uitgerekend op 21 november.

11. Biancah

Biancah Niet meer actief

Om 9 uur termijnecho. Lig er de hele nacht al wakker van. Al vanaf half 2. Net maar ff broodje gegeten hihi.
    Mn misselijkheid is opeens weg terwijl ik er een week geleden nog voor het spugen in t ziekenhuis lag. Dus stress nu beetje. Slaat nergens op, want bandenpijn begint weer enzo. Dus het zal vast goed zijn.

12. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Straks kom ik ff uitgebreid weer reageren.
    voor nu ff biancah succes wensen en geniet ervan!
    en andere met een echo natuurlijk ook!

nu weer aan t werk

13. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Biancah, succes met de echo!!
    Raar is dat hè, ineens misselijkheid weg. Ik heb dat vanaf gister en werd er ook helemaal onzeker van. Maar schijnt er echt bij te horen!! :D
    Nou kunnen we pas echt genieten!!! En jij helemaal na je echo!

Welkom mum2kids! :D

@ groeien, m'n buik is wel gegroeid. Maar ben tevens ook 3 kg afgevallen van de misselijkheid (niet spugen). Dus groei niet de pan uit, nog niet althans.

Hier mijlpaal van 12 wk bereikt, ik ben zo blij!! :D

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    @Bianca, ben zo benieuwd! Snap je onzekerheid.. k heb het ook heel erg.. Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen. Geniet van jullie beeb meis.

@all, wat voor klachten hebben jullie zoal nu? Ben namelijk ook nogal onzeker door het ontbreken van de klachtjes als eerst. Niet meer van die steekjes onderin de buik enzo (wat het groeien vd bm was in het begin?) het hoort nu toch ook nog goed te groeien...
    Verder wel klachten door de hormonen (stoelgang etc), maar ja die hormonen heb je ook nog als het niet goed gaat met je beeb dus ben eigenlijk opzoek naar herkenning en jullie klachten :)

@obstipatie & olijfolie, geen goed idee... had de tip van mijn schoonfamilie gekregen, maar stond kort erna te spugen, mijn lichaam wil geen pure olijfolie... Vandaag dus maar even de HA bellen voor een afspraak.

15. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    amona, bah pure olijfolie..dan zou ik ook staan te spugen! Heb je lijnzaad al geprobeerd? Dat zullen ze vast ook wel in duitsland hebben.
    Door de yoghurt of zoiets en werkt erg goed!

16. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh das nog een idee, merk je daar niet zoveel van qua smaak?
    Ik kon gisteren niet normaal zitten of liggen doordat k eindelijk naar het toilet geweest was zeg maar, dus k wil dat wel voorkomen.
    Maar hoorde net van de arts dat dingen die ik juist erg graag eet momenteel, ook verstoppen (appels, wortelen, rijst, crackers, rijstwafels)... Vooral die appels en wortelen hebben me verbaasd. Banaan wist k bijv. wel dat het niet hielp ;) maar als je er zin in hebt en eten staat soms al zo tegen... zucht. Dus nu extra veel druiven kopen, en qua drankje kán k eventueel 'ricinus' halen bij de apotheek, geen idee wat het precies is. Schijnt ook niet zo vies te zijn ;)
    Moest vooral m'n dieet omstellen, maar ja lastig hoor... zoveel dingen zijn er nou ook weer niet lekker :p

17. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @amona ook pruimen, brood enzo met vezels en granen en veel water drinken wil ook nog wel eens helpen. En waar ik ook veel goede dingen over hoor (werk in de zorg met veel oudere met obstipatie) is activia yoghurt. En sinasappelsap ook wel, maar dan moet je wee uitkijken voor maagzuur.

18. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    van appels wist ik het ook niet... Lijnzaad proef je niets van..zit geen smaak aan. Ik gooi het nu iedere avond door m'n toetje.
    Ik had er eerst last van, toen gebruikte ik lijnzaag en roosvicee laxo, nergens last meer van. Onbewust weer mee gestopt en afgelopen dagen was het echt drama! Constant last van m'n darmen, niet kunnen zitten enzo.. En nu met lijnzaad gaat het weer beter :) Inderdaad wel belangrijk om er veel bij te drinken! Maar dat is met alles om obstipatie te voorkomen, anders kan het juist averechts werken

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh wat een goede tips :) thanks dames.

Drink inderdaad al behoorlijk veel, vind ik.. maar ga er nog beter opletten en meer water ipv thee. En geen witte afbakbroodjes meer.. en geen crackers meer :(
    Gelukkig 'mag' yoghurt met muesli wel, daar kan k nog wel van genieten, hoewel k er dan graag een appel of banaan doorgooi!!

Nougoed, kga druiven en activa kopen :) en lijnzaad als ik het kan vinden of het drankje wat de arts zei... beter voorkomen dan genezen.

20. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Biancah.... Goede echo gehad??

Deel Deze Pagina