Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Denk je echt? :) ik hoop het zo, de volgende is maandag dus eigenlijk maar 10 dagen verschil... ben dan 11 + 3... Kan niet wachten!! Kort na een echo ga je toch weer twijfelen :) hebben jullie dat ook?
    Kan niet wachten op een dikke buik met schopjes zodat het allemaal nóg echter is!

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona die 10 dagen kunnen écht veel verschil uitmaken hoor! Bij onze eerste zwangerschap hadden we de eerste 14 weken elke 2 weken een echo, dan zie je het verschil zo goed!
    Ik twijfel bij elke zwangerschap sowieso toch erg veel; voor de eerste echo dacht ik elke keer, stel dat er nou helemaal niets te zien is, dat er iemand gewoon een geintje heeft uitgehaald met die zwangerschapstest?!? (hoe gek kan je zijn?:)) Bij elke volgende echo tot aan de beruchte 12 weken dacht ik elke keer, stel dat het nou mis is?? Dat spookt dan elke keer door mijn hoofd, maar als er iemand in de omgeving naar vraagt dan reageer ik vol vertrouwen dat alles goed gaat...
    Vandaag de combinatietest gehad, volgende week dinsdag kan ik bellen voor de uitslag.... tot die tijd ben ik weer continue bezig met de vraag of het toch wel goed zou zijn... Bij de eerste zwangerschap moest ik 3 weken wachten op de uitslag (bij week 11 bloed geprikt en pas bij 13 weken de nekplooimeting) in week 15 kreeg ik toen de uitslag. Deze was erg positief, kans van 1 op 13.906 Tegenwoordig berekenen ze het weer anders, boven de 1 op 5000 gaan ze het al niet meer precies berekenen.
    Ondertussen probeer ik wel zo veel mogelijk te genieten hoor! ;)

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Gelukkig dat je dan dinsdag 'al' de uitslag krijgt, vergeleken met de vorige keer is dat wel vlot!
    Heel herkenbaar wat je schrijft hoor!! Voor de eerste echo dacht ik net zo!! "wat als er niks zit?" en voor de tweede echo moest ik het ook weer eerst zien om het uit te kunnen spreken, want misschien was het wel een MA... zo stom... ik probeer er ook wel van te genieten, maar vind het nog wel lastig. Hoop dat het komt naar mate de weken verstrijken.
    Hoop voor jou dat het ook vlot dinsdag is, maar uitslag is vast en zeker net zo goed! :D

4. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey meiden,

Kom even om het hoekje gluren. De laatste tijd weinig puf gehad om mee te kletsen. Hier gaat het goed. Gisteren begonnen met de nieuwe baan. Volgende week vrijdag de 12 weken echo (spannend ;)) en daarna het nieuws maar vertellen op mijn werk.

Gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Ook de foto's zijn super mooi!

@ Buik: Hier direct al een behoorlijke buik. Draag inmiddels positiebroeken en wijde shirtjes.
    @ Namen: Nog niet echt mee bezig. Voor een jongen wordt het lastig. Een meisje komen we wel uit.

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi meiden,

@ niet echt verstand van turkse namen maar meisjes namen: hadassa? of is dat niet islamitische?
    ken ook iemand die haar zoon Mirza heeft genoemd.

@ sinds vandaag ineens dikke buik joh! je kan t echt zien! vandaag zag een klant van mij t ook, oeps! naja het mag nu gezien worden maar ineens een groeispurt....

6. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    IK WIL OOK EEN BUIK!!!!

@vlindertje welkom terug! Succes met de echo volgende week!

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Denk dat iedereen wel zo twijfelt. Je leeft toch steeds uit naar de volgende echo. Eerste echo was ik ook bang dat er niks te zien was. Maar dat kwam ook door toen ik zwanger was bij Joris. Ik was toen tussen de 5 en 6 weken zwanger (eigen berekening 5.5 weken zwanger). Echo, niks. Kreeg te horen dat ik niet zwanger was en dat mijn lichaam van slag was. Nou dan sta je daar... Positieve testen in handen, maar niks te zien. We hadden toen 3 weken(!!) moeten wachten. Volgens eigen berekening toen 9 weken zwanger, en we hadden toen getest op de eerste dag dat ik ongesteld had moeten worden. Dus we wisten het al 5 weken, maar door die eerste echo zo onzeker. Maar dus naar die 2e echo en toen waren we precies 9 weken zwanger...

Dus bij deze eerste echo was ik ook zo bang dat er niks te zien was. Maar gelukkig zagen we een klein boontje met hartje. Uitleven naar de volgende echo, alles in orde. Gelukkig. 3e echo, 9 weken, toch weer spannend, maar gelukkig was alles goed. En nu vrijdag dan de 12 weken echo. Van de week twijfelde ik nog, maar dankzij de angelsound weet ik dat het hartje nog klopt. Maar ja, na vrijdag is het toch verder spannend, op naar de 20 weken echo, zal alles goed zijn met de kleine... Je blijft toch steeds uitkijken met spanning naar de volgende controle/echo. Vind het erg leuk allemaal, maar het blijft toch de hele zwangerschap spannend...

8. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ha meiden vandaag intake bij vk gehad en het hartje gehoord:D de jongte was mee en ze vond het prachtig:) het klopte krachtg en mooi rgelmatig en bm was al flink gegroeid dus zij zei dat zit wel goed hoor :)
    Ook vandaag kraamzorg geregeld hebben jullie daar al aan gedacht.

Nekplooimeting heb ik volgende week en ik met twee uur van te voren plassen, dan 2 glazen water drinken en dan niet meer plassen tot aan de echo.

Namen, nog niet echt mee bezig ik denk dat we wachten tot we het geslacht weten, scheelt de helft :D maar juul en jilles zijn wel leuk.

Buik, pff die van mij groeit flink, Dat kan nog wat worden;)

9. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Goeiemorgen ladies, hoe is het hier?

Hebben jullie eigenlijk allemaal een doppler? Ik wilde het niet zodat ik mezelf niet gek kon maken, maar begin af en toe wel steeds nieuwsgieriger te worden.

Spijkervrouwtje, jij hebt ook lang op dit wondertje moeten wachten, respect! Zijn je andere dochters ook via MMM gekomen? Leuk dat de jongste mee was en het prachtig vond :)

@werk, vertellen jullie het met 12 weken?
    Ik vind 12 weken nog zo pril klinken en ben er dus nog niet over uit, maar wie weet is de buik dan ook weer wat anders dus kan ik het beter daar vanaf laten hangen haha. Zou als ik het uithoud best tot 15 willen wachten, maar weet niet of ik dat kan :D

10. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Goedemorgen dames ook van hier!

@doppler, wij hebben er wel 1..dit naar aanleiding van de MA die wij hebben gehad bij 14 weken..dit zijn nu slopende weken en het is echt een geruststelling als we het hartje weer even hebben gehoord.

@werk, hier nog niet verteld. Heb meerdere parttime banen en ben ondertussen aan het solliciteren voor 1 (min of meer) fulltime baan... dus zo lang ik het stil kan houden doe ik dat. Maar wordt wel steeds lastiger met mijn buik.

Trouwens niet alleen met het werk, veel bekenden om ons heen weten het ook nog niet. Ouders en schoonouders, broers en zussen weten het. Verder 3 vriendinnen van mij en verder nog niet. Rest van de familie vertellen we met 16 weken, als m'n oma jarig is en verder zien we wel. Komt ook door de MA, die 12 weken grens zegt me niet zoveel meer..

@hier, zere borsten!! auw auw.. goed teken voor mij..maar het doet toch wel zeer :p Verder dagje thuiswerken en vanmiddag lunchen met vriendinnetje. Hopelijk is het dan even droog :)

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Poeh kan me jullie angst voorstellen, 14 weken is niet niks.
    Kheb ook het gevoel dat ik langer moet wachten dan 12 weken. Nouja we kijken maar even. Vrienden ed. weten het hier ook nog niet, alleen naaste familie en wat vriendinnen die het dichst bij staan.

Hoeveel kost zo'n angelsound in NL?
    Hier zie ik ze rond de 45-50 euro (DLD). En vanaf hoeveel weken kan dat? Ga toch weer twijfelen :D het kan (mits je het hartje vindt) ook wel gerust stellen. Ben toch wel bang voor een late MA/MK merk ik.

12. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Als dat gevoel hebt, moet je dat gewoon doen.. Het is belangrijk om je gevoel te volgen. Het gaat om jou en je kindje, niet om de rest. Toen wij het de vorige x sommige vrienden met 11 weken vertelden waren ze al teleurgesteld dat we het toen pas vertelden.. jammer dan hoor..

Angelsounds kosste ons (met 2 hoofdtelefoontjes dat je samen kan luisteren) 35 euro. Met verzendkosten 40 euro geloof ik.
    Ik hoorde het hartje voor het eerst met 9+2. Maar wel belangrijk om het met volle blaas te doen. Paar dagen luisterde ik toen ik net naar de wc was geweest en kon niks vinden. Schrikken dus.. Dus was gedronken en even gewacht tot m'n blaas vol was, en toen hoorde ik het binnen 30 sec :)

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier de angelsound 6 jaar geleden gekocht, toen ik zwanger was van Joris. Volgens mij toen ook iets van 30 euro ervoor betaald. Je moet idd nu wel luisteren met volle blaas, dan vind ik het hartje ook zo. Ik vind het wel fijn dat ik het apparaatje heb!

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh welke site heb je gekeken? Wellicht verzenden ze ook niet zo duur naar Dld, vind het hier echt pas vanaf 45-50 euro of miss zoek ik niet met de juiste woorden (en das dan dus nog excl. verzenden) :)

Met 11 weken teleurgesteld pff, kom nou. Zou je haast denken dat het mensen zijn die nog geen kinderen hebben (en de spanning/angst dus niet kennen). Kan me voorstellen dat je nu voor je eigen gemoedsrust nog wat langer wacht.

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    @minimuisje dat is ook niet duur!

16. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Ik heb het gekocht via Vosmedisch. Als je op de site bovenaan zwangerschap klikt, dan kom je een stukje over dopplers tegen en een link naar de site van vosmedisch. Weet eigenlijk niet of ze het versturen naar Dld, maar misschien wel de moeite waard om te bekijken?

wat betreft die vrienden..nee dat waren mannen die er helemaal niks van snappen ;) Voor hen is zwanger=er komt een kind. Helaas is dat niet altijd zo.

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Heerlijk 'kort door de bocht', mannen soms ook!
    Er komt echt wel iets meer bij kijken.

Nouja hopelijk zitten we allemaal gauw in de veiligere zone (echt veilig is het toch nooit, maar daar probeer ik niet zo aan te denken :) lukt alleen niet altijd)

Ga even die site zoeken, dank je!

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    oef... 15 euro verzendkosten naar Duitsland... grmbl! Zo groot is dat ding nou ook niet...

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Amona, als je eens vraagt aan je gyn/vk? Misschien heet dat in Duitsland anders en is het ook daar ergens te vinden waardoor het goedkoper is met verzenden?

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland

Deel Deze Pagina