Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Amona -> heerlijk dat je bij iedere controle even mag spieken! Ik denk met de echo's dat het ook ligt aan het apparatuur en het inzoomen. Hier deed de echoscopiste steeds inzoomen om het kindje bijna volledig in beeld te krijgen. Dat is bij jou niet gebeurt. En toch is het een mooie echo hoor wat je hebt!! Volgende keer anders gewoon vragen of ze iets kan inzoomen ;)

Hier last van de banden en ineens behoorlijk. Vooral met niezen, oei! Maar ja hoort erbij hé! En gister na het eten voelde ik me niet zo lekker en ging ff douchen, na de douche 'ff' op bed liggen... Dat was rond kwart op 6. En ik werd vanochtend pas weer wakker... Had het blijkbaar heel hard nodig :)

2. Biancah

Biancah Niet meer actief

Straks echo en heb er weer niet echt van kunnen slapen. T is was elke x. Maar moet gewoon van een mooie beeb uitgaan.

@liefde hoop zo voor je dat alles goed blijft gaan. Je hebt al genoeg narigheid gehad.

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi meiden

@amona: ook bij inwendige echo kunnenze volgens mijn gyn last hebbenv an buikvet (die stralen nl golven uit, iets met weerkaatsen end aardoor vager beeld?!) naja dat was zijn verhaal. Ik vind je echo ook mooi hoor!

@minimuisje: hier gisteren om half 8 op de bank gaan liggen, binnen 5 min knock out en werd door manlief om 10u wakkeer gepord om op bed te gaan, gelijk weer in slaap en werd vanmorgen wakker. Ook bijna klokje rond en kan nog steeds wel slapen! hahaha. Had het idd ook nodig denk ik!

Merk ook wel dat het deze zwangerschap wat zwaarder is omdat je er nog 1 hebt rondlopen, kan overdag niet lekker ff tukken en uitslapen is er al helemaal niet meer bij...zucht!

@biancah: succes met de echo meis! Krijgj e alweer een echo? Om speciale reden?

@mvm: ben gestopt met de kannen heb het tot 13e week zwangerschap gedaan en vind het mooi geweest, laatst bleef de kan waar ik in plas hangen achter mijn broek en whoppa alles onder de plas...Was er toen helemaal klaar mee! dacht heb mijn portie bijgedragen, vind het mooi geweest! En blij dat ik van die stinkkannen af ben (jakkie!)

@positiekleding: t.a.v. mijnw erk probeer ik het nog een beetje verborgen te houden, vind het niet nodig dat al mijn klanten enzo zien dat ik zwanger ben. Heb wel gewoon jurkjes enzo aan hoor! er is al wel een klant geweest die het gelijk raade, maar dat jurkje (was een positie strak jurkje van noppies) trek ik ff niet meer aan dus hahahaha... Ik ben trots op mijn buikkie hoor, maar vind het nog wat vroeg ofzo. Kan er nog ong 27 week mee showen!

@werk, op mijn werk hebbenz e al gevraagd om de zwangerschapsverklaring, moet em dus ff aanvragen en nadenken over verlof, wat ik wil, wanneer etc.

4. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    heey lieve meiden!

bedankt voor al jullie lieve woordjes! mag zo weer naja half 3 pas dan heb ik de 12 weken echo gister ook een echo gehad maar dat was voor me baarmoederhals mond maar dan kan je ook stiekem genieten van het kindje wat je voorbij ziet komen:)
    Een cerclage geeft het wat meer stevigheid daar onder maar het is geen gerantie dat het bij mij goed gaat komen.. me baarmoedermond kan gaan scheuren als ik weer weeen krijg dus moet harde buiken zoveel mogelijk voorkomen en dat betekend dus iets rustiger aan doen als vorige keer.. hoop zo dat t goed komt wil dit echt niet nog een keer mee maken dan stort ik echt in.. Ga zo ff t radboud bellen of ze al weten wanneer de cerclage word geplaatst kan vanaf 9u bellen dus spannend!!! Nou genoeg over mij!

Heb wel alles bijgehouden hoor maar niet gereageerd sorry daarvoor:$

amona dat is toch een mooie echo!! je ziet duidelijk jullie wondertje hoor!

Biancah ik snap dat je zenuwachtig bent maar weet zeker dat je zo weer een mooi mini mensje ziet!! Bij de 12 weken echo zie je al echt een nekje vind ik zo mooi!

HAha lekker hoor minimuisje heerlijk lang geslapen dus! Je had t vast nodig!
    Wiedeltje ben benieuwd wat je van je man krijgt laat je het wel ff weten!!

Wat leuk dat iedereen een beetje positiekleding aan het kopen is! Ik had t nog van mijn vorige zwangerschap maar ben een aantal weken geleden even wezen shoppe! Het er weer waty leuke kleren bij maar wil eigenlijk nog meer leuks! Pas sommige broeken nog maar eind van de ochtende als me buik gaat uitzetten voelt t niet zo fijn meer.

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Goedemorgen!

@biancah Succes met de echo straks!

@combinatietest Ik mag om 11 uur bellen voor de uitslag....begint nu toch wel spannend te worden!

Gisteren ben ik weer op controle geweest voor de neurostimulator in Antwerpen! :D Het trainingstraject is nu afgelopen, en hij staat nu continue aan.... Eindelijk na 25,5 maand kan ik zeggen dat ik "hersteld" ben van de bevalling van Jari! Ik ben helemaal gelukkig! In november, na de keizersnede, moet ik nog een keer op controle om te kijken hoe het gaat, en dan is het 1x per jaar de batterij van de neurostimulator te laten controleren.. :D:D:D

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Liefde88, spannend hoor, kan je me je zorgen goed voorstellen... Hoop dat het allemaal goed mag bljiven gaan!!
    Geniet van je echo vanmiddag.

Bianca, spannend en leuk, geniet van je echo!

Stitch, goed nieuws, reden tot taart!!!

Sumshine, daar had ik nog nooit van gehoord, hihi, maar denk dat het vooral aan de zoom gelegen heeft zoals Minimuisje ook zei. Heb maat 44-46 dus wel redelijk wat buikvet maar niet ondoordringbaar denk ik (hoop ik :p) hihi.
    Kwil me buik (juist doordat k die altijd heb) ook nog niet zo showen (hoewel ie echt anders is dan niet zwanger, steviger enzo) maar voelt wat onzeker om met 12 weken een zw.buik te showen :) Herkende je klant de Noppiesjurk als zw.jurk of zag de klant echt dat je zwanger bent?

@echo's hier in DLD kost het 120 euro om dus elke keer een echo te krijgen. Best duur voor de 5 minuten dat ze ernaar kijken, maar ga er vanuit dat de 3D echo wat langer is, maar dat zal ik nog wel even navragen.
    Neem aan dat ze met de nekplooimeting volgende week wel gaan zoomen naar ons beebje. Spannend :D
    Spannend dat je de uitslag bijna krjigt Stitch, zit vast allemaal goed!

@minimuisje, k voel me banden geloof ik ook wat meer. Niet super pijnljik. Idd met niezen en draaien in bed. Denk ook dat m'n bm langzaam maar zeker wat omhoog gaat.

@Wiedeltje, ben benieuwd naar je moederdagcadeau haha. Beetje laat, maar goed het gaat om het idee.

@all, fijne dag en diegene met een echo die ik vergeten ben te noemen, veel plezier!! :)

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    liefde: suc6 met cerclage; hopelijk kan t snel!
    stitich: whoehoe eindelijk! Fijn dat het ding naar behoren werkt! Idd tijd voor taart (hmmm lekker kwark taart ofzo ;)

Amona: een echo apparaat werkt op golven toch? bepaalde geluidsgolven oid, hoe meer obstakels (denk aan opgeblazen darmen, veel buikvet e.d.) hoe meer de golven moeite hebben om te weerkaatsen waardoor je beeld krijgt. Eigenlijk is het heel logisch. Nu is het zo dat jou echo duidelijk is en van ver af, maar als het plaatje wazig was, dan weet je waar het van kan komen. (stoorzenders dus...)
    Pff wat duur elke keer een echo!

Nu is er ook een theorie die zegt datr echo's slecht zijn of onwenselijk voor je vrucht, ik neem dat met een korreltje zout, maar het is wel goed om je er soms bewust van te zijn. Nu moet ik extra echo's (medische indicatie) dus heb weinig te kiezen, maar "deze golven"zeg maar zouden storend kunnen zijn voor het kindje.... (schadelijk geloof ik niet zo)
    Nu las ik ook trouwens dat je tegenwoordig geen SALAMI meer mag.... zag op t voedingscentrum.nl (voeding voor als ej zwanger bent)
    echt..straks mag je al geen reet meer als je zwanger bent...Soms denk ik dat we een beetje te ver gaan, maarja om nu risicos te nemen ....pfff.... Wisten jullei dat?
    (hmm lekker pizza met salami...maarja dan is de salami gebakken, dan zou t wel weer mogen)

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Och ja je hebt helemaal gelijk... darmen zijn ook dik haha en ik ook hihi, maar idd het miniplaatje was wel duidelijk.
    Doen ze voor de duidelijkheid de nekplooimeting ook weer inwendig?

Salami, had k ook ergens gelezen, vond het ook wel logisch omdat het rauw is en eet het dan ook niet meer. Heb er ook geen zin meer in dus dat helpt mee. Op een pizza kan het wel :)
    Maar idd, wat kan je dan nog eten?? Helaas vind k momenteel niet veel lekker, dus eet regelmatig kaas en pindakaas... maar ja de lekkere afwisseling komt me onderhand de neus al uit :p

Heb wel een craving voor nasi (zoals van de chinees) nu... manlief snapt het niet zo dus krijg niet zo vaak m'n zin :)
    Heb wel een maniertje gevonden om het redelijk zoals bij de chinees te maken, maar dan zelf.

Vanmorgen ook maar 1 cracker naar binnen kunnen krijgen, voel me nu alweer slapjes maar geen zin in eten... och ja als het goed is krijgen we er iets prachtigs voor terug :D

Oh 12 weken vandaag!! :D :D :D ging ineens snel!
    Jij 13 zie ik sumshine, yay!

9. Biancah

Biancah Niet meer actief

Thnx all.
    Iemand vroeg alweer echo (weet ff niet meer wie :$) maar weet niet waarom ik zoveel echos krijg.
    @liefde idd gewoon rustig aan doen. Alles komt vast goed. Ik duim gewoon voor je.

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Miss dat het bij deze echo wel gezegd wordt dat het minder wordt?
    Ik dacht ook dat het gewoon zo door ging, maar gisteren zo dicht bij 12 weken, zeiden ze dat het alleen nog 20 weken en 30 weken zou zijn, of ik moest het pakket nemen....

Hoop dat het bij jou gewoon inclusief is ;)

Hoelaat moet je eigenlijk? :D

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona @sumshine Nou die taart...hihi die hebben we al gegeten :D:D:D Heerlijke bananenvlaai! Over een paar weken geven we ook een groot tuinfeest voor onze verjaardagen én voor mijn hersteld zijn :)

@amona ik heb ook maat 44-46 en ben trots op mijn buik! Ik show mijn buik normaal gesproken ook totaal niet, probeer hem echt weg te stoppen, maar nu loop ik trots te pronken met mijn buik.... (ik had ook nog een echte zwangerschapsbuik met kilo's van de vorige zwangerschap, werd ook vaak aangesproken of ik zwanger was :)) ik weet zeker dat je over een paar weken ook écht trots je buik laat zien!

Ik heb de uitslag binnen van de combinatietest! Geen verhoogd risico op een afwijking :D Helemaal blij!!! Ik ga nu dus écht genieten van mijn zwangerschap :D:D:D

@amona Meestal proberen ze de nekplooimeting gewoon vanaf buiten te doen. Bij mijn eerste zwangerschap lukte dat niet, meneertje was dwars, dus toen kreeg ik uiteindelijk een inwendige echo. Ook die lukte niet omdat hij maar niet goed wilde gaan liggen. Uiteindelijk na een half uur baby spieken, moest ik 2 dagen later terug komen, toen lukte het wel. :)

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hee maar Stitch dat is nog een reden voor taart, geen verhoogd risico, hoera. Geniet er nu maar van!! :)
    K merk dat ik langzaam aan ook geniet, de eerste weken las ik overal als iemand zwanger was "geniet ervan" etc en dacht ik hoe dan??? Maar het begint nu vanzelf te komen :D

Wat super dat je al met je buikje durft te pronken! Zodra het hier op het werk bekend is en het nog iets groter groeit, ga ik ook lekker in positiebroek naar het werk :) Can't wait!

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hmm stitch banenvlaai! en goed nieuws over de nekplooi meting! feli!

14. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Hey meiden,

Ben er ook nog maar de laatste tijd zo giga moe dat elk minuutje dat ik ff kan rusten ik t doe. Mijn peuter vraagt nml ook veel aandacht.
    Lees binnenkort echt bij!!

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

Hey meiden,
    Ff snel want ga zo ff slapen voordat mn kerel weer thuis is.
    Echo was super mooi. Alles zag er goed uit. Hij ging zelfs duimen. Hij is nu 6 cm <3

16. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    biancah gefeliciteerd met de goede echo! wat toevallig die van ons is ook 6 cm hihi we lopen ook precies gelijk!!

nou volgende tegenvaller hier! er zijn antistoffen gevonden in mijn bloed wat nu nog niks ernstigs is maar straks misschien wel dus moet weer verder onderzocht worden.. zit nu te wachten totdat ik weer bloed mag prikken! lees strkas bij

en dan nog iets positiefs uk doet het goed en krijg volgende week donderdag de 24 de cerclage!! whoehoeee

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Spannend volgende week liefde88, goed dat de uk het goed doet!! Grappig dat ie net zo groot is als de beeb van Bianca :)
    Succes met de antistoffen bloeduitslag, hopelijk valt het mee!

18. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja wat super leuk dat we echt exact gelijk lopen.
    Wat betreft anti stoffen. Heeft dat met bloed groep te maken? Heb eigenlijk niet gevraagd omdat t bij mij wel goed was. Maar bij Jou gaat ook niet alles van leien dakje merk ik al.
    Gelukkig dat je afspraak heb staan voor die cerclage. Dat is idd weer positief.

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    liefde+ fijn dat de echo goed was, balen van die antistoffen doelen ze daarbij op resus oid (vraagteken doet t niet...) We gaan er gewoon van uit dat t meevalt! Dat mag nu wel een keertje he!

20. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey meiden,

Wat is hier weer veel geschreven in een paar dagen tijd. Zal proberen overal op te reageren. Hier ook de mijlpaal van 12 weken behaald. Hopelijk vrijdag een mooie echo!

@ Echofoto's: Supermooi! Ik hoop mijn foto vrijdag ook te kunnen toevoegen

@ Misselijkheid/vermoeidheid: Nemen beide af. Voel me af en toe niet eens zwanger, heb erg weinig kwaaltjes. Nog wel veel slijm en lust
    ook heel veel dingen niet, dus het zal wel goed zijn :)

@ Buik: Groeit goed. Las laatst mijn dagboek van de vorige zwangerschap. Bij 16 weken had ik net zo'n dikke buik :). Volgens mij gaat je baarmoeder nu al iets omhoog. Vooral 's avonds een hele harde buik en ik zit er ook constant aan haha :D

@ Leeftijd: Als onze tweede wordt geboren ben ik (als het goed is) nog net 28. Ben op mijn eigen verjaardag uitgerekend, dus kan ook net 29 zijn. Maar wil toch vragen of de beeb 2 weekjes eerder gehaald mag worden, ook voor onze eigen gemoedsrust (2 weken minder lang in de stress ivm ons verleden).

@ Liefde: Wat schrikken zeg! Weer geen onbezorgde zwangerschap. Nou hebben wij dat sowieso al niet. Ik hoop dat alles goed blijft gaan met baarmoedermond en dat er niks raars komt uit die antistoffen. Gelukkig sta je onder strenge controle.

@ Stitch: Gefeliciteerd met de goede uitslag van de combinatietest!

Deel Deze Pagina