Ik had vanmiddag erg volle blaas en lag op mn buik en leek ook iets te voelen. Kreeg er kippevel van. Maar ben tevens bang voor blaasontsteking. Heb pijn bij plassen :s morgen maar ff kijken hoe t voelt en anders toch ff naar ha post morgen. Want zo ver ik weet moet ik dan niet te lang wachten en liever zelfs in t weekend arts opzoeken. Of kan ik gewoon tot maandag wachten?
@Lydia, gefeliciteerd! Goed nieuws! @Baby voelen, gaaaaaaaaaaf! Dat wil ik ook wel @Bianca, geen idee hoe snel je moet zijn. Misschien kan maandag ook nog wel. Ik ben geen expert..
@Lydia: gefeliciteerd. Wat geweldig! Deze hou maar lekker dichtbij je Ik duim voor je. @hier: heel weinig op het forum geweest. Heb zo weinig te vertellen... Het gaat goed! Heb wel af en toe jullie verhalen gelezen. Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat. En wauw, nu al mensen die hun beebje voelen. Ik ken het niet (1e keer) dus weet ook niet wat ik moet voelen. En ik wist niet dat je zo snel al kon zien of het een jongetje of meisje is... (maar wij willen het niet weten). Maar fijn als je het wel wilt weten. Ik wens jullie een fijne zonnige zondag. Geniet van het mooie weer en van het beebje in je buik.
He dames! Sommigen hebben de baby al gevoeld, wow!! Bianca, mits't niet ondraaglijk wordt, kun volgens mij wel tot morgen wachten..en veel drinken vandaag, 2 liter water, of miss kun je zelfs aan cranberry sap ofzo komen? iig megaveel drinken!! succes! Hier net, volgens mij, het hartje gehoord! het klonk nog'n beetje ver weg, niet zo duidelijk als ikzelf in m'n lies, maar't ging veel sneller dus moet haast wel'n diep zwemmende befcb zijn, toch Yay! Fijne dag allemaal! ok tel heeft beeb mooi gespeld zie ik, ach jullie snappen m
Amona: jippie t hartje gehoord! Blaasontsteking: komt veel voor bij zwangeren, kan als t niet ondragelijk is tot maandag ochtend wachten maar niet te lang mee door lopen, hihi @hier: genietende van het mooie weer!
@Bianca, hoe is het met je blaas? @weekend was idd lekker weer vannacht dan weer onweer, haha. Nu weer doorbijten op het werk...
Hoi Dames.... Daar was ik weer, na een heerlijk weekendje op t strand (waar de internetverbinding zo slecht is....) en gisteren nog maar een dagje spontaan naar schoonzusje in Frankrijk gereden. Het weer was hier in het Zeeuwse niet zo mooi... Heb nu al een lekker bruin kleurtje, en nog steeds geen last van een zwangerschapsmasker Ik blijf dus nu extra goed smeren @amona wat leuk dat je nu je angelsound hebt! Ben je nog op jurkjesjacht geweest?? Ga je het nu ook al bekend maken op je werk?? @lydia wow! Gefeliciteerd! @pukkels Ja, ik heb ze ook, maar gelukkig een stuk minder dan in mijn vorige zwangerschap. Ik smeer nu dagelijks met BB creme, en jaaa, ik krijg zelfs complimenten dat mijn huid er zo goed uit ziet Leuker om te horen dan dat je net een grindtegel bent @klachten Nog steeds veel last van braken, misselijkheid en ook het spugen wordt weer meer. Manlief had zijn voeten ingesmeerd met tijgerbalsem, toen ik dat rook... Nou ja, dat kunnen jullie wel raden Vanmiddag weer naar de bekken fysio, ben benieuwd of ze weer probeert mijn benen in mijn nek te leggen... vorige week was ze aan het trekken en duwen aan mijn benen, hopelijk heeft het snel effect! @eten is een ramp! Ik ben gek op worteltjes, smeerkaas, schnitzel en tomaat. Ook friet, frikandellen en broodjes hamburger gaan er makkelijk in... dat kan ik natuurlijk niet hele dagen eten. Maar zoiets als kip, kaas, ei en kruidig eten gaan er niet in. Manlief had donderdag heerlijke gehakt burritos gemaakt (met tomaat) maar terwijl hij zat te eten, was ik innig aan het knuffelen met het toilet Zoonlief zat ook te mopperen dat hij brood wilde eten, dus het diner is hier niet meer zo gezellig Hopelijk is het snel november
Afgelopen vrijdag de 12 weken echo gehad. Alles lijkt tot nu toe goed te zijn! De baby was niet echt fotogeniek, we hebben alleen het ruggetje gezien. Over 3 weken mag ik weer. Hoop dat de gyn dan kan zien wat het wordt. Ben wel heel benieuwd! Heb een foto gemaakt van de echo, daardoor is de foto wat wazig. Hier is ie dan!
Ik heb sinds dit weekend ook af en toe het idee dat ik de baby voel. (voelt als vlinders). Het zou best kunnen, alhoewel ik het wel vroeg vindt. De vorige keer voelde ik het aan het einde van de 15 weken. Inmiddels weten de meeste mensen dat ik weer zwanger ben. Ook het werk. Ik zag er zo tegenop, aangezien ik er nog maar 2 weken werk, maar ze reageerden heel positief. Heb ik me druk gemaakt voor niks @ Lydia: Gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent geraakt. Deze keer komt het vast goed! @ Stitch: In één dag heen en weer naar Frankrijk? Ben je niet blijven slapen? @ Eten: Hier ook een ramp. Kruidig eten lust ik nu niet. Vlees en vis gaan er ook heel slecht in. Aardappelen, groenten en fruit gaan nu het beste. Wat eten jullie nu graag? Het wordt steeds lastiger om gezonde lekkere dingen te vinden. Elke week is het weer een ramp met boodschappen doen. Ik had trouwens laatst zo'n zin in kaasfondue. Normaal gesproken maak ik dat altijd met wijn. Maar wijn schijnt niet helemaal te verdampen. Heb het met appelsap gemaakt en het was eigenlijk best lekker! @ Kleren: Deze mama loopt er ook hip bij. Heb dit weekend een super leuke skinny gekocht bij H&M, in het felblauw.
Hey Vlinder wat een mooie echo! Die lijkt op onze echo (kan via mijn mobiel geen foto plaatsen) Enne over het eten betreft: ik lust geen aardappels meer (getsie).... Ik heb de hele tijd zin in Italiaanse kost: pasta's, pizza's, lasagne...En natuurlijk BBQ! ow ik ben zo slecht!
@vlinder wow wat een mooie echo! Erg duidelijk! Fijn dat ze het nieuws op je werk goed opnamen. Dat scheelt weer in het zorgen maken.... met het eten, heel herkenbaar! Vanavond had schoonmoeders gekookt, asperges voor hun en sla/erwtjes met een gehaktbal voor mij en mijn zoontje... wij houden niet zo van asperges Moet zeggen, dat de gehaktbal heerlijk was, maar de sla iets minder Nee, wij zijn niet in Frankrijk blijven slapen; schoonzusje woont vlakbij Lille, net over de grens, en vanuit hier is dat korter dan naar mijn ouders die in Eindhoven wonen... een dagje op en neer is goed te doen
@ Vlinder, wat een mooie echo. Zo'n rugecho hebben niet veel mensen, dus wel bijzonder En fijn dat het werk ook positief reageerde! @ Stitch -> haha, ik vroeg me dat dus ook af. Even naar frankrijk op en neer hihi! Maar wel leuk dat je wel wat bijgekleurd bent daar. @ Amona -> nog eens geluisterd naar het hartje? Wel fijn dat je het gevonden had! Je zal merken dat het steeds makkelijker word Eten? Ik heb vooral de laatste dagen zin in vettige hap! Maar gelukkig kan ik me inhouden haha! 1 keer in de week friet, meer niet! En ik kan de laatste week eten joh... Merk het gelijk aan mijn kleding! Eet echt ineens meer, blijkbaar heb ik het dan ook nodig! De misselijkheid is er alleen nog maar in de ochtend, dus dat is fijn. Ja af en toe nog overdag, maar dat word gelukkig steeds minder! Zijn er meiden die het idee hebben wel eens een harde buik te hebben? Ik heb soms ineens zo'n druk van onder en dat zakt dan na een paar seconden weer. Vooral 's avonds als ik net in bed lig... Maar ja, of het echt een harde buik is?
Zo ff snel vanaf mijn phone... Wat il nog weet Wat een mooie echo zag ik! Van een rug, bijzonder zeg!! @ vette hap ik heb ook van die momenten, kan ik alleen maar aan friet, visburgers, pizza etc denken... Heb ik anders nooit Ik eet ook te veel, dij aan alle kanten uit, dus moet wat rustiget doen haha @harde buik, bij een harde buik wordt echt heel je buik hard en gespannen... Duurt vaak wel langer dan een paar seconde hoor. Ik heb nu ook wel eens ff op een vepaalde plek of alleen onderin zo iets, duurt ook maar kort. Herken ik niet als harde buik. Ik denk dat de baby dan daar drukr?! Men t typt er irri op mn phone...
Lolalo, ik denk het ook (dat de beeb daar dan drukt dus harder) Harde buik is je hele buik hard, athans dat was bij mijn 1e zo, en savonds ben ik zelf iig opgeblazen dus dan voelt het ook harder (bij mij dan) misschien ook bij joui Minimuis? Heeft iedereen het al verteld? We zijn allemaal over de magische 12 week grens he? En hebben anderen ook al dat de klachten wel wat minder worden! Ik heb weer wat meer energie! JIPPIE! dit ondanks mijn verkoudheid momenteel (blejhg)
goedemorgen! @harde buik, ik herken dat gevoel! vroeg me laatst ook al af of dat een harde buik was..het lijkt er inderdaad op dat de beeb dan ergens tegen aan drukt? weet eigenlijk ook niet hoe een harde buik voelt..
Vlinder1983, wat een supermooie echofoto! Wat fijn dat ze op je werk zo positief reageerden. Zo zie je maar dat het ook mee kan vallen, wat een geruststelling Eten, net als sumshine veel zin in spaghetti/lasagna/pizza, niet zo in groente of sla... wel hamburgers... moet mezelf echt ff forceren dat te veranderen, moeten natuurlijk wel ook gezond groente eten (niet alleen de lading fruit die ik eet). Stitch, wat leuk schoonzusje vlakbij Lille. Voelt toch echt als een tripje buitenland toch heerlijk even weg. Minimuisje, hier dus ook zin in vette hap, wat qua stoelgang niet zo helpt natuurlijk. Kheb niet meer naar het hartje geluisterd na zondag, dacht dat het niet te vaak mocht? Morgen nekplooimeting dus wacht weer even geduldig af. Misselijkheid is hier ook nog niet volledig weg. En erg gevoellig voor vieze geurtjes, vooral s morgens op een lege maag of na het avond eten met erg volle maag (snel kokhalzen). Sumshine, volgens mij zijn we idd allemaal over de magische grens. Kheb het nog niet verteld op het werk. Misschien vandaag of morgen na een (goede) nekplooimeting. Fijn dat je wat meer energie hebt! Kvoel me niet echt energiek, maar wel een stukje minder moe, dus het begin is daar. Hebben jullie ook veel last van rugpijn? Zijn dat ook banden?? Kheb het na het werk (lang zitten) maar had het ook in het weekend nadat ik een paar uur schoongemaakt had, toen was het na ff liggen op de bank echt niet te doen, kon bijna niet overeind komen. Daarna werd het gelukkig weer beter, alleen zon zeurende rugpijn, dat kan k nog wel utihouden. Weet niet hoe het te voorkomen is. Morgen nekplooimeting, spannend maar vooral leuk de kleine weer te zien
Harde buik, is toch het hard worden van de baarmoeder? Dus kan nog niet de hele buik zijn. Maar ja, ik weet dus ook niet zeker of het dat is hoor @ Sumshine -> het valt hier wel mee, zit weinig verschil tussen de ochtend en avond qua buik... Energie? Net even het dorp in geweest voor nieuwe bh's, was echt nodig. Maar ben echt doodop nu haha. Dus hier nog steeds erg snel moe. Vertellen? Hier weet iedereen het al sinds de 12 weken echo.
Kheb het op m'n werk verteld Wou niet meer wachten tot morgen hihi. Iedereen reageerde blij voor ons Gelijk wat nuttige info op me gekomen van alle kanten. In DLD begint je verlof dus al 6 weken vantevoren, nou goed om te weten Na de geboorte 8 weken. En daarna maken velen gebruik van een jaar verlof waarbij je 65% van je salaris behoudt. Wacht wel alle informatie in verloop van tijd af, zo spannend! Half oktober gaat mijn verlof dus ong. waars. in!
Amona: fijn dat het werk blij was voor je! En over die rugpijn: ik herken t momenteel niet, maar het kunnen ipv banden ook je rugspieren of bekken zijn..Doe maar rustig aan ermee, rugpijn is nooit grappig *auw...
hee meiden, het is al weer erg lang geleden dat ik er ben geweest. We zijn gewoon heel erg druk met ons nieuwe huis en de vergunningen etc... en sávonds vaak zo moe dat ik geen zin had om de computer op te starten. @rugpijn hier ook heel erg!! vooral als ik maandag en dinsdag gewerkt heb. Maar dit heeft met de banden te maken die lopen ook laag om je onderrug. Ik heb hier extra controle voor gehad omdat ik het ook niet vertrouwde en daarbij ook nog wat zeurderig gevoel in mijn buik. Maar dit is gewoon omdat je lichaam de groei niet altijd bij kan houden. Ik krijg nu dus regelmatig te horen, Rens zijn het er geen 2?? Ik ben dus maar 1.60 en rond (normaal 45 kilo) dus maar een klein springding. En heb echt wel een flinke buik dat mensen heel goed zien dat ik zwanger ben. Heb nu net zon buik als dat ik bij onze zoon 20 weken zwanger was. @minimuisje, hier ook nieuwe bh's gekocht en gekregen haha. Heb normaal een b cup en heb nu wat bh van mijn moeder en nichtje gekregen die een D cup hebben. Die te kleine bh's deden echt zon zeer. @harde buiken, nee heb ik "gelukkig"nog niet. Dit was in mijn vorige zwangerschap een teken dat ik het rustiger aan moest doen. Volgens mij is het wel heel vroeg om harde buiken te krijgen of heb ik dat mis. Je baarmoeder komt tenslotte nog maar net boven je schaambot uit. Maar goed ik weet ook niet alles... harde buiken voelen in ieder geval niet prettig. hebben jullie een voorgevoel van wat het gaat worden jongen of meisje?? ik heb continue het gevoel dat wij een meisje krijgen! Voel me zo anders als bij mijn zoon.