It's me lady's!!! Ik heb 26 juni een uitgebreide 20 wk echo (aug) . Lang niet mee geschreven, ga ik vanaf nu meer doen! Morgen schrijf ik langer....nu slapen!
Fleur: bevallen kun je echt!!! Ik zou haast zeggen "makkie"maar das niet geheel waar, maar we zijn er wel voor gebouwd, dat moet een geruststellende gedachte zijn! hihi
Fleur: nog niet druk maken over bevallen.....er is er nog nooit 1 blijven zitten Ik ben natuurlijk al eens bevallen en weet dus dat ik t kan maar probeer er toch zo min mogenlijk aan te denken nog......( nu nog geen zin in...maar als ik tegen de 40 weken loop is dat vast weer anders...)
Ja joh, het zal ook allemaal wel goed komen hoor. Iedereen kan het, dus waarom ik niet. En als het eenmaal zover is kan je niet meer terug en moet je wel. Ik ben wat dat betreft vrij nuchter. Soms krijg ik alleen de kriebels van hoe zo'n groot iets er uit moet..en dan die verhalen over inknippen en uitscheuren.. haha jammie!
Hallo dames! Ik schrijf hier idd ook niet zoveel, maar ik probeer wel trouw mee te lezen mee hoor! Ik merk alleen dat ik alle verhalen/namen heel moeilijk kan onthouden en dan vind ik het zo lastig om te reageren.... pfff "babybrain" Hier gaat alles naar behoren; ik krijg al een flinke toeter en draag sinds twee weken positiebroeken (heerlijk!!!). Wij hebben pas in de 21e week de 20-weken echo (kon niet eerder), daar baal ik best wel van...maar goed; dan horen we of alles gezond is (spannend) en welk geslacht het kindje is (leuk). Hebben jullie al aankomen gedaan? Wij hebben gisteren de kinderwagen gekocht...een Joolz Day...helemaal blij mee! Verder hebben we nog niets aangeschaft..maar ik merk dat het wel steeds meer begint te kriebelen! Ik vind alleen alles zóó duur! Hebben jullie nog leuke tips waar meubeltjes aan te schaffen? X LadyT
Hier een beetje dezelfde gedachten als Fleur!! Niet echt bang voor de bevalling of de pijn opzich, meer de verhalen over inscheuren, knippen, etc etc!!! Of dat de beeb te groot is, helse bevallign met alsnog een ks op het eind Niet aan denken dus, want het komt allemaal goed LadyT wat leuk dat je er weer bent. Wij hebben nog niks gekocht.. durf ten eerste nog niet zo goed... maar schijnt ook dat we veel van vrienden gaan krijgen/overnemen dus wacht daar op zodat we daarna het restant kunnen shoppen. Hier soms ook babybrain (haha klinkt wat vriendelijker dan zw.dementie) vraag k bijv. manlief of ie lekker heeft geslapen, neem het antwoord en de vraag terug niet in me op en vraag het na een paar minuten weer Of vergeten dat k dingen maar half heb gedaan, kom je later weer tegen...
@ladyt leuk he? dat babyshoppen! Wij hebben alles nog van ons zoontje, en gaan kamertje, kinderwagen, box enzo nog een keer gebruiken. Hebben toen alles neutraal gekocht, dus kan altijd! Wij hebben heel veel spullen (bijna alles) gekocht bij Baby en tiener. Leuke kamers voor relatief weinig geld en als je er ook je box, badje e.d. koopt ook nog de mogelijkheid tot onderhandelen over de prijs! En de service is ook uitstekend! @bevallen nog niet druk over maken! Eerst lekker genieten van de bolle buik die komen gaat! Die verhalen over knippen, scheuren en alle andere ellende niet te veel over nadenken. Op het moment dat je daar ligt te bevallen denk je echt niet "nee, ik wil geen knip, oei als ik maar niet scheur" Maar denk je juist "ja, dat kind moet eruit! Zet die knip maar!"
nou stitch ik dacht toen wel: laat t ajb geen keizersnee worden want ik heb niet al t werk gedaan voor een keizersnee. En toen de schaar te pas kwam, dacht ik echt: ik heb bijna alles al gehad, nu niet nog eens de schaar! en hoppa het hoofdje was er uit De verloskundige had de schaar in haar handen maar niet gebruikt! 10 punten voor de mama! hahahaha
Hey meiden, Ik heb vanochtend erge schrik gehad. Had in mn urine, erg vies hoor, stukjes bloed en t brande zo erg. Mijn vermoede blaasontsteking klopte ook wel, maar dat bloed schrok ik erg van. Hoort erbij zei de vk. Pff, leuk is anders. Dus nu een kuur.
@sunshine, knap gedaan! Helemaal op eigen kracht. @biancah, ppffffff wat schrikken. Je denkt gelijk het ergste. Hopelijk slaat de kuur snel aan!
@sumshine Ik wist dat ik het niet op eigen kracht kon en hoopte op een keizersnede... die kreeg ik niet, zelfs nog geen knip, heb het ook op eigen houtje moeten doen maar achteraf was mijn gevoel juist want hij had nooit vaginaal geboren mogen worden..... Doen ze trouwens die knip met een schaar?? *heeft een plaatje in haar hoofd van een huis, tuin en keukenschaar* Ik dacht dat ze dat met een scalpel deden....
biancah wat vervelend! hopelijk slaat de kuur gauw aan! Stitch: ik zag een schaar vlak voor mijn ingang...dus ja een gewone schaar ofzo (wel zon dokters ding haha) De verdovingsspuit had ik al gehad en de knip zou gezet worden, maar na 23uur was ik er helemaal klaar mee..en gelukkig kwam ze!
Ja gelukkig is het niet zo erg als dan waar je bang voor bent met bloed. En over inknippen brrr dat is mijn grootste angst net als uitscheuren. Keizersnee lijkt me nog minder erg. Verder maak ik me niet druk over bevallen. Het moet en ben niet de eerste die t doet. Dood ga je er tegenwoordig niet meer van of t moet heel raar lopen.
ow bianca dat klinkt als een flinke blaasonsteking!! ( tip slik cranberriestabletten daar kan je een volgende mee voorkomen, helpt echt) Enne niet over de bevalling gaan nadenken nog!! Hier een knip gehad omdat de hartslag van mijn zoontje zo daalde, hij moest echt die wee geboren worden dus knip. Kreeg eerst een prik en toen de knip. Maar van beide niets gevoeld ( voelde zo ie zo niets tijdens t persen , had zon heftige weeenstorm gehad dat ik verdoofd was denk ik haha0 Maar ik was ook echt niet bezig met, ojee een knip. Erna wel lang last van gehad en je ziet en voelt het litteken ook nog goed, dat is het nadeel. Maar in mijn ogen alles beter dan een keizersnee, dat zie ik nu weer juist niet zitten.
Hier vanmorgen naard e vk geweest en eerste keer hartje gehoord daar. Hij was ook ff ver weg maar allemaal prima in orde. Ik zei dat ik hem ook vaak ff achter moest zoeken met de angelsound. Nou is mijn vk erg van t natuurlijk houden, zo min mogelijk echo's ( en controles in t begin) en dus vinden zij dat je beter geen angelsound kan gebruiken. Tja...ik vind t best kunnen. Ik zou wat dat betreft ook wel een andere vk willen; ze zijn erg aardig maar het is een erg grote praktijk. Ik woon wel in een redelijke stad maar er zijn maar 2 vk praktijken in heel de stad. 1 in noord en 1 in zuid...dus keus heb je niet. Heb maar niet verteld dat we volgende week pretecho hebben want daar zou ze ook wel niet mee eens zijn haha Nu pas over 5 weken weer.....weer zo lang ertussen dus. Ben ik 21 weken als ik voor de 3de keer ga.
en shopppen ( sorry dat ik steeds nieuw bericht open haha...ik denk steeds oja dat wilde ik ook nog op reageren...die hersenen van me) Wij hebben natuurlijk alles al. wat dat betreft hoop ik op een meisje, dan kan ik los gaan. Lijkt mij zo ie zo erg leuk een meisje. Maar goed het zal wel weer een jongen zijn. Volgende week weten we het misschien...
Moest een beetje lachen om de angst voor de bevalling. Maar lachen in de zin van; herkenbaar! Bij mijn 1e piekerde ik daar ook regelmatig over. De angst van de pijn, bang dat ze moesten knippen, het onbekende, etc. Maar je krijgt zo'n oergevoel als het zover is! Echt ongelofelijk. Tuurlijk heb je momenten dat je zoiets hebt van; dit kan ik niet. Maar het komt echt goed! En ik keek tot de 40 weken echt met angst uit naar de bevalling! Met 41 weken had ik zoiets van; nu mag het wel gebeuren hoor!! En toen met 41,5 week toch spontaan nog de weeën op gang kwamen, was ik zelfs blij dat het zover was. En die knip (ik moest een giga knip, Joris is met de vacuum geboren), dat doen ze heel tactisch tijdens een wee. Voel je weinig tot niets van! Dus dames, snap jullie helemaal, maar probeer het naast jullie neer te leggen en geniet van de zwangerschap! Het overkomt je en het gaat helemaal goed komen! (tenzij ks/ingeleid, dan is het natuurlijk weer net iets anders) Gewoon op je af laten komen @ Mamsiepams -> welkom hier!! Gezellig