Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Nu kijk ik uit naar de bevalling ;)

Gisteren veeeeel eerder dan verwacht de babykamer gekocht! Bij Gardo hebben ze opheffingsuitverkoop (in heel het land) en zo kwam het dat we met een kast, commode en ledikantje in de achterbak naar huis reden!

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Leuk Fleur! En heel fijn natuurlijk als je het met zo'n korting kan kopen! Bij Joris hadden we toen met 10 weken al een babykamer. Ook heel goedkoop in de uitverkoop gevonden!

Hier vandaag zomerfeest op de school van Joris. Ik moet al over een half uur daar zijn (ik help mee, zit in de ouderraad) en Joris komt dan met opa, oma en zijn papa om 1 uur. Hopelijk blijft het zo'n heerlijk weer!

3. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Veel plezier!

4. Coortje

Coortje Niet meer actief

Ik ben nu 2 keer bevallen en dat was echt een mooie ervaring. Nu heb ik ook 2 makkelijke bevallingen gehad, 1e keer 4 uur over gedaan. Om 4.20 braken de vliezen toen ik uit bed stapte om naar de wc te gaan. Mochten langs komen in ziekenhuis maar amper nog weeen te ontdekken. Dus mocht weer naar huis want kon wel 24 uur gaan duren. Maar eenmaal thuis kreeg ik gelijk flinke weeen wat bleek persweeen. Dus weer naar het ziekenhuis. Na een tijdje zei ik dat ik het toch echt niet meer tegen kon houden maar dat kon volgens hun niet. Net tijdens wissel van de wacht. Dus moest ff wachten maar toen toch maar verzocht om even te kijken en ja hoor ik mocht persen. Na 20 min persen was onze dochter om 08.20 geboren. Smiddags weer thuis en kon alles. Deed zelf de deur open voor de kraamzorg en die keek me wel raar aan. 3 dagen later liep ik al voor even in de winkel.

Bevalling van dochter 2 is ingeleid omdat ik met 40.2 haar weinig voelde en ook ctg liet weinig zien. Dus gelijk blijven, infuus erin en vliezen gebroken. Ook hier ging het snel van niks geen weeen naar persweeen. Dit keer had ik wel ff zoiets van ooooo ja zo voelt het ook alweer hihi Ook nu moest ik persen terwijl het volgens hun niet kon maar bleek dus wel. Na 5 uurtjes was ze er. 2 uur later waren we thuis en kon gelijk alles weer.

Dus we wachten wel af hoe het dit keer gaat. Gewoon genieten en dat komt vanzelf, geen zin om er je super druk over te maken. Ik heb er bij beide zwangerschappen eigenlijk nooit over nagedacht.

Hier al ff niks laten horen druk druk druk maar alles gaat goed. Nu 14.1 weken zwanger en heb volgende week weer een echo. Is van elke week naar om de week gegaan. Ik heb ook de angelsound en vind het heerlijk. Mijn eerst voelde ik pas met 22/23 weken door voorliggende placenta, met de 2e rond de 18 weken. Nu had ik gister het idee dat ik al wat voelde maar dat is wel vroeg hahahah

5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Klinkt goed Coortje!
    En heerlijk he zo'n angelsound. Ik heb net ook even geluisterd en dat is zo fijn!

Ik heb al wel wat vraagjes aan de moeders onder ons. Nu nog niet zo belangrijk, maar ik denk veel na haha.

Gezien het een winterkindje gaat worden voor ons allemaal:
    - zijn rompertjes met korte mouwen overbodig?
    - zo'n slaapzakje met afritsmouwen lijkt me handig of maakt het niet zo uit?
    - mijn neefje is geboren in november en nou deed mijn broer steeds maillots onder zijn broekje. (tot het bijna lente was..) Dat is dus redelijk normaal? Ik snap dat de baby het warm moet hebben trouwens :)

6. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Mijn eerste is een zomerkind maar toch:

- rompers met korte mouwen, een paar is wel handig. Je weet niet hoe koud je kind t heeft. Mijn zoon heeft t bv niet snel koud en als t niet heel erg koud is dan is er een met korte mouwen wel fijn. Maar als t buiten vriest met lange mouwen.
    - slaapzak met afritsbare mouwen is fijn, maar gebruik je toch pas als de baby een maand of 3 is. Daarvoor niet. Als het iets minder koud is gaan de mouwen er hier af.
    - maillots onder een broek, nooit gedaan en vind ik onzin. Binnen zo ie zo niet nodig en als je naar buiten gaat en t echt koud is, krijgt de baby toch een dekentje erover of een warm skipakje ofzo.

He dat laatste mag ik gaan shoppen , heb ik nml niet. De hennes had vorig jaar van die schattige pakjes met mutsje met oortjes...

7. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Oh leuk!!

Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb. Ik vond die maillots ook een beetje onzinnig, maar dacht misschien doet 'iedereen' dat :(

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @fleur,
    zou toch een paar rompers met korte mouwen doen.
    Wij hadden in begin veel badstof rompers van de hema met een overslag eraan. Die hoefde niet over het hoofdje, vooral mijn man vond deze fijn want die vond het in begin best wel spannend zon klein frutje!!
    @slaapzak hoeft inderdaad niet meteen hoor. Onze zoon had inderdaad ook pas bij 3 maanden een slaapzak.
    Gewoon van het voren bedje verwarmen met een warme kruik!
    @voor buiten in de winter had ik inderdaad zon gewatteerd skipak voor in de kinderwagen maar wel alleen als het vriest.

@kinderkamer, heb zon mooie kast gekocht voor de babykamer. Zon meidenkast weet niet of jullie die kennen. Ben er echt helemaal blij mee.

@angst voor de bevalling?? hmm soms een beetje maar probeer het los te laten want kan wel de hele zwangerschap me druk maken om iets waar ik geen invloed op heb. Bij onze zoon ging alles van een leien dakje totdat ze het te druk kregen in het ziekenhuis en ze mij niet serieus namen. Ik heb namelijk 4 uur persweeen op moeten houden en dat was het enigste wat ik heftig vond. De ontsluitingsweeen kon ik goed opvangen (mede door yoga).
    Dus die 4 uur persweeen gaan we deze x echt niet doen, ik gil wel eerder aan hoor. Ik bleek te rustig over te komen en daardoor dachten ze rens die trekt het nog wel. Tja ik op zich wel ondanks dat ik het een hel vond, maar mijn zoon daarin tegen was de hartslag helemaal weg. Die is dus uiteindelijk met de zuignap gehaald na 1 x persen. Zijn lijfje kon het niet aan al die weeen.
    Ik had om half 2 al persweeen met 9.5 cm ontsluiting en onze zoon is 18.20 geboren!!
    Dus meiden tip:LAAT JE HOREN, EN GELOOF NIET ALLES WAT ZE ZEGGEN!! vooral bij de eerste denk pff ze zullen het wel weten. Als je het niet meer trekt dan moet er iets gebeuren en mogen ze je gewoon niet laten liggen.

@mamsiepams, welkom iedereen mag hier mee kletsen!!

@voorgevoel, ik denk echt dat we een meisje krijgen en weet niet waarom ik er zo van overtuigd ben.

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi Meiden

rompertje: korte mouwen zijn handig als je bijvoorbeeld vestjes e.d. aan doet, want anders is het mouw over mouw en soms nog een mouw/...Begrijp je? Voor t slapen gaan enzo zijn lange mouwen weer handig.
    Hier wel een slaapzakje maat 50 voor in t begin: is handig voor een onrustige baby, is net wat geborgen. Maar die zijn weinig te verkrijgen.
    maillots: we hadden een meisje dus die werden wel gebruikt voor een zoon zou ik t niet zo snel doen, gewoon lekker warm broekje, heb je genoeg van die zachte warme gevoerde broekies!

Hebben jullie al beebkleertjes gekocht?

Vanmorgen naar een zwanger en baby markt geweest, leuk joh! Ging weer helemaal kriebelen! Ik hebz in in november! maar op zich vond ik de tijd ook al wel sneller gaan dan bij de eerste, dacht nu jee ben bijna 16week alweer. (jippie!)

10. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Ja voor jongens heb je iid ook winterbroekjes, die zijn gevoerd.

11. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    hey meiden, even vanaf het werk gauw een vraagje..vanaf wanneer zouden jullie met yoga beginnen? Is vanaf week 25 te laat?

12. mamsiepams

25 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    heej,

leuk dat ik mee mag kletsen!

@bang voor de bevalling...dat heb ik ook altijd wel een beetje hoor. Maar naarmate het dichterbij komt, zie ik er ook wel naar uit. Ze gaan bij mij dan ook meestal wel vlot. Maar er is wel altijd bij iedere bevalling een momentje van...dit kan ik niet, ik kap er mee!!! Maar dat was altijd vlak voordat het kindje geboren werd.(whahaha, lijkt nu net of ik er al tientallen gedaan heb)

@ kleertjes... ik heb een zoontje uit november 2004, als het heel koud was kreeg hij wel een een maillotje aan, maar meestal niet hoor. Rompers met lange mouwtjes vind ik vooral handig onder een vestje ofzo. slaapzakje had ik al vroeg,omdat hij daar rustiger van sliep. Als het koud was met mouwtjes eraan, anders niet. Maar met 4 weekjes kreeg hij het rs virus en in het ziekenhuis werd hij ingebakerd. Thuis hebben we dat toen ook gedaan, dus werd t slaapzakje overbodig.

Ik heb nu 2 pakjes gekocht voor ons kleintje. Dat was vooral op advies van de verlos,omdat ik me niet zo goed durf te hechten aan dit kleintje.

Wat is het ineens toch mooi weer he? dacht dat het koud en nat zou worden, dus kids warm aangekleed....liepen vanmiddag helemaal te zweten, lol!!

13. mamsiepams

25 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Amona,

we hopen het wel te weten voor de bevalling.
    We krijgen met 20 weken weer een uitgebreide echo en hopen dan meer te weten. Vervolgens bij 30 weken weer en bij 32 weken alsnog een vruchtwaterpunktie. Die brengt dan namelijk minder risico met zich mee vandaar. Dus uiteindelijk zullen we voor de bevalling wel zekerheid hebben.
    Dank je wel dat je het vroeg, er zijn niet heel veel mensen die onze beslissing begrijpen. Of uberhaupt maar vragen waarom we geen vlokkentest hebben gedaan.

liefs

14. Coortje

Coortje Niet meer actief

zijn rompertjes met korte mouwen overbodig?
    Ik heb eigenlijk nooit rompers met lange mouwen gehad, of zonder mouw of korte mouw! Mijn andere dochters zijn van okt en Jan! Nooit gemist! Je kleed ze toch dik aan met de andere kleding. Mijn meiden hebben ook bv nooit een kruik nodig gehad

- zo'n slaapzakje met afritsmouwen lijkt me handig of maakt het niet zo uit? Ik vind met die mouwen echt waardeloos. Ze liggen er zo niet lekker in! Gewoon lekker zonder mouwen

- mijn neefje is geboren in november en nou deed mijn broer steeds maillots onder zijn broekje. (tot het bijna lente was..) Dat is dus redelijk normaal? Ik snap dat de baby het warm moet hebben trouwens :) Nooit gedaan! Gewoon een lekkere broek! De kids liggen binnen in de warmte, gaan ze naar buiten in de wagen onder lekker dikke dekentjes en in de maxicosi in zo'n dikke zak.

15. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Thanks voor de reacties! Gewoon afgaan op mijn gevoel dus. Met wat tips erbij.

@yoga: mijn lerares zei dat het vanaf week 15 wel kon. Ik begin aankomende week, dan begint ze met een nieuw thema. Ik ben benieuwd! In de bladen lees ik veel vanaf week 25.. waarom geen idee.

16. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Handig jullie mening over rompertjes :)
    Kdenk dat k voor armloos of korte mouwen ga. Miss lange mouwen voor te slapen, maar vind lange mouwen onder kleding met lange mouwen etc een beetje onzinnig (en zelf lijkt het me niet lekker zitten haha :)).

Mamsiepams, wat een moedig besluit. Kan er weinig over zeggen omdat ik niet in jullie schoenen sta, maar vind het heel mooi en moedig! En de kansen kunnen ook nog in jullie voordeel zijn, wie weet. Wel fijn dat je het voor de bevalling weet, kun je je geestelijk etc. voorbereiden, hoewel je er nu ook vast al veel mee bezig bent.

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Zo denk ik er ook over. En daarbij denk ik ook dat het weinig meerwaarde heeft, rompers met lange mouwen. Als het koud is, is een truitje met lange mouwen en een vestje ook prima. Dat rompertje zie ik meer als onderhemd en niet om warm te houden. Daarvoor gebruik je kleding.

En bij heel koud weer (vriezen, sneeuw), ligt het kindje in een voetenzak/winterzak buiten. En binnen heb je dan zelf ook de verwarming aan voor de kou.

18. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Hier mijn zoon van de winter wel rompers met lange mouwen aangedaan. De meeste truitjes zijn niet zo dik dus dat is wel lekker. En idd snachts.
    Ook leuk om een tshirt over lange mouw romper te doen.
    Maar goed als ze heel klein zijn doe je dat ook niet.

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Aangezien mijn school nu klaar is, heb ik me maar vast op het volgende project gestort.... ;)
    Zoonlief krijgt een grote jongenskamer en de badkamer gaat vernieuwd worden. Manlief werd vanochtend gebeld, en moest met spoed komen werken (werkt bij Politie) dus ben ik maar begonnen om samen met zoonlief de logeerkamer leeg te halen, en alle toiletspulletjes van de badkamer te verhuizen... Kunnen we van de week de badkamer voor een gedeelte gaan slopen. Het bad laten we nog even zitten zodat we deze week nog in bad kunnen "douchen". Mijn ouders komen volgend weekend om de laatste dingen te slopen. Dan kan de klusjesman die maandag beginnen! :D Hebben jullie ook nog flinke verbouwplannen voordat de kleine geboren gaat worden??

Vanochtend was ik weer verschrikkelijk misselijk.... hopelijk gaat het snel over, hoop zo dat het niet nog 24 weken gaat duren..... (ik ben nog niet aan het aftellen hoor ;)) Hebben jullie hier nog last van?
    Vind het trouwens wel lekker dat het nu even wat minder mooi weer is, ik zit nu de halve dag op het toilet, maar zo raak ik tenminste het vocht uit mijn voetjes weer een beetje kwijt! ;)

Gisteren met manlief weer een "discussie" gehad over de namen.... :x Zijn er het eindelijk eens over de jongensnaam, begint hij weer te twijfelen aan de meisjesnaam! En ik maar denken dat ik last heb van hormonen :p
    Ik ben katholiek opgevoed, en heb dus 4 voornamen. Manlief heeft er maar een. Ik wil graag twee namen voor ons kindje, heeft Jari ook. Jari Jan is vernoemd naar mijn overleden schoonvader (Jan), het tweede kindje wil ik graag vernoemen naar mijn vader (Wim). Maar voor de meisjesnaam komen we er maar niet uit. De eerste naam staat vast, maar de tweede naam is een ramp! Manlief wil graag Wilhelmina maar dat vind ik zo verschrikkelijk! pff nog maar eens even goed gaan zoeken naar namen met een W.

Ik duik nog even de was! Fijne zondag nog verder voor iedereen!!!

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hai meiden!

@rompertjes: nooit weg om n paar met lange mouwen en korte mouwen in de kast te hebben, dan weet je wat het beste bij je / jullie past...De lange mouw rompers van de hema zijn wel aanraders, die zijn stretch en volgens mij heel comfortable, je hebt dezelfd eook in korte mouw!

stitch: gelukkig nog 24 week voor de naam ;) haha.
    Maar leuke namen met een W voor een meisje?
    Wat dacht je van Wies? (vind ik wel leuk...hihi) of Wiesje
    Wende?
    Willow
    Werthe of Wirthe
    Wijsje (oud hollandse naam)
    Wietske
    Wendel / wendelie /
    Willemijn?
    Wieke
    Hihi ik dacht ff mee (bloos)

@geboortekaartjes: Ik heb al wel een concreet idee. Jullie ook???

@babykamer, die blijft ongeveer zo maar zal ik wat stoere dessins en prullaria bij toevoegen! heb 2 leuke stoffen schilderijtjes van uiltjes gevonden op een marktje: met de achtergrond: donkerblauw geruit...Hihi dus wel helemaal voor een jongen! JAJA....

Deel Deze Pagina