Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Stitch -> lastig is het gewoon hé! Hopelijk komen jullie er dan snel uit, dan is dat 'probleem' ook weer opgelost! En nog flinke verbouwingsplannen zo te lezen! Succes ermee! Hier geen verbouwingsplannen...

@ Sumshine -> ik ga het kaartje zelf ontwerpen en heb al een paar ideeën. Maar nog geen vast idee zeg maar. Heb wel al een paar verschillende gemaakt. Maar nog niet echt het gevoel van; ja, dat is hem!

Ik voelde vanavond de baby echt voor het eerst. Ik had al een paar keer getwijfeld wat te voelen. Maar nu zat ik op de grond met Joris om spulletjes uit te sorteren en toen was het echt overduidelijk! Joris meteen zijn handen op mijn buik, was wel heel lief!

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Lief zeg minimuisje!!! :)

Denk soms ook aan geboortekaartje, kom er nog niet uit. Wil minstens tweetalig en dan is't nog niet eens in't duits (daar wonen we).. lastig!! Gelukkig hebben we nog even!

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,
    ik denk soms de baby te voelen maar ben niet zeker...

kleding, dochter was januarikindje, rompers korte en lange m. want soms doe je juist een warm truitje. ik vond overslagrompers erg fijn en broekjes met voetjes want sokjes glijden snel af.
    mailot onder broekje nooit gedaan, en slaapzak pas vanaf maand of 3.
    hydrofieldoeken vond ik erg fijn voor afdrogen,op aankl. kussen als extra ,met voeden en later met eerste hapjes.
    groetjes!

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @minimuisje Oooohhh wat lief dat Joris meteen zijn handjes op je buik legde... *zwijmel* Is hij er erg bewust mee bezig? Jari roept alleen maar dat mama een baby in de buik heeft en dat hij een zusje wil....

@sumshine Bij Jari hebben we zelf het kaartje ontworpen; we moesten en zouden een zwart geboortekaartje hebben, dat had alles te maken met onze bruiloft. Nu wil ik dat graag weer, het past gewoon bij ons. Manlief heeft alleen geen zin om nu weer zelf een kaartje te maken, wij zijn dus bezig met jacht op zwarte geboortekaartjes.... Denk dat we uiteindelijk toch met een zelfgemaakt kaartje eindigen, want we kunnen hét kaartje maar niet vinden....

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Stitch -> Joris is er echt dagelijks wel mee bezig. Vaak voor het slapen gaan, vraagt hij of hij even mag luisteren naar de baby. Of ineens tussendoor een aai over mijn buik. Wel grappig dat Jari graag een zusje wilt! Hoor je niet vaak hé! Meeste jongetjes willen een broertje. Hoe oud is Jari eigenlijk?

6. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Stitch, wat grappig. Ik ben ook getrouwd met een politieman! Wij zijn hier ook druk met verbouwen haha. Heel de benedenverdieping hebben laten stucen en hebben we geverfd, nieuwe meubels erbij.. en volgende week komen ze het toilet verbouwen.
    Wilhelmina vind ik ook niet zo'n geslaagde naam. Misschien dat je wat hebt aan het voorstel van sunshine.

@ Sunshine, wat heb je snel namen in je hoofd!
    Geboortjekaartjes: ik zag laatst eentje waar ik het wel mee eens zou kunnen zijn. Verder vind ik echt heel veel kaartjes veel te druk of te schreeuwerig. En persoonlijk hou ik ook niet zo van kaartjes waar de baby uit een ei komt van een kip ofzo. Ben ik te nuchter voor geloof ik.

@ Minimuisje, wat leuk dat je de kleine hebt gevoeld! Ik heb ook twee keer twijfels gehad. Maar het echte moment moet nog komen.

@ Sas, overslagrompertjes lijken me inderdaad ook wel handig!

Vandaag hebben wij onze vroege pretecho/geslachtsbepaling! We hebben er allebei niet van kunnen slapen.

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Fleur spannend!

Meiden, zijn jullie al bezig met de kleertjes en zo?
    wij hebben van onze dochter nog veel, we wachten even tot we het geslacht weten.

8. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn moeder heeft al 8 setjes kleren voor een meisje gekocht!! Nou maar hopen dat het een meisje is haha.
    Ik zelf wilde pas los nadat ik wist wat het gaat worden. Al heb ik al wel wat neutrale dingen. Ik kan niet wachten lekker te shoppen.

@emotionele afwijking: hebben jullie dat ook?
    Ik heb steeds als ik iets lees over een bevalling dat ik mijn tranen spontaan laat gaan.. en dan vaak al bij de eerste regel 'het was midden in de nacht, ik voelde wat gerommel en ja.. mijn vruchtwater was ik verloren' Echt heel apart!

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Fleur succes met de echo!
    Spannend!!!!!!!!!!!

KLEDING: hier al wel jongensetjes in huis gehaald want die heb en had ik nog niet hahaha,,,(de eerste is een meid vandaar) dit n.a.v. de pretecho waarop stond dat het een jongen word, nu moet t ook een jongen worden natuurlijk! hahaha

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @minimuisje Jari is nu 26 maanden oud, hopelijk valt het niet tegen voor hem als het toch een broertje wordt... We hebben uitgelegd dat we dat zelf niet kunnen kiezen, maar dat het afwachten is. Heeft Joris voorkeur??

@fleur, wat leuk! Manlief is werkt bij de afdeling communicatie van de politie. Hij is geen woordvoerder, dus het komt eigenlijk nooit voor dat hij op zondag moet werken. Maar vanwege die aanrijding in Hulst, moest hij gisteren dus wel werken.... Was wel even wennen voor me....
    Dus ook flink aan het verbouwen?! Wij hebben de benedenverdieping twee jaar geleden helemaal gedaan, toen was ik zwanger van Jari. Alles was net 2 weken klaar toen hij kwam, dat zag ik nu niet meer zitten om weer alles op het laatste moment te doen. Zal blij zijn als het hier in huis weer klaar is! Wat een puinhoop geeft het toch altijd...!
    Succes en veel plezier met echo!

@kleding nog totaal niet mee bezig! Hebben van mijn schoonmoeder al een rompertje en een pakje gehad, naturel, maar verder nog niets van kleding! Van mijn moeder wel al een mooi dekbedovertrek voor de baby gekregen! Daar ben ik echt zo blij mee! Wij willen niet weten wat het word, dus gaan we alles naturel kopen. Wel wil ik een rose en een blauw pakje kopen, voor "eerste" pakje.

@emotionele afwijking Heel herkenbaar! Bij het minste of geringste begin ik al te janken! gelukkig had ik het bij de eerste zwangerschap ook al, dus manlief weet hoe hij er mee om moet gaan...

11. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meiden, kom even kort langs waaien, lees en reageer straks wel even wat uitgebreider..

16 weken vandaag! jeej!

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ah Fleur lekker hè die hormonen!!! Kben ook gevoeliger, maar laat het niet veel echt stromen (maar wel makkelijk overstuur door iets kleins, of op het werk etc). Het lijkt wel iets minder dan in de piekweken dat wel. Maar manlief dacht dat ik hormonen/zwangerschap vooral als ik excuus gebruikte om een monster te kunnen zijn :) :D was dus echt niet zo haha. Ben blij toe dat het iets meer onder controle is ;)

Stitch, wow een halve verbouwing nog voor de boeg!
    Kzou nog wel willen verhuizen omdat we dan een eigen kamertje voor de kleine zouden kunnen maken, maar we wonen zó heerlijk en manlief heeft geen werk nog dus blijven we maar beter even waar we nu zitten. Wel leuk om alles te veranderen of niet.

Isis, yay! 16 klinkt al heel wat hè!! We komen er wel allemaal :D

K kon het vanmorgen niet laten en heb even hartje geluisterd, wat een genot. Soms heb ik van die relatief klachtloze dagen dat ik echt even bevestiging nodig heb nog dat k zwanger ben, stom he :D

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Nee joh, niet stom. Je wilt toch even bevestiging. Ik doe het ook af en toe en ben dan weer blij en gerustgesteld.

14. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    Zow, ik heb weer wat bijgelezen. Vind het zo gezellig dat er telkens zoveel gekletst wordt. Alleen inderdaad met zo'n zwangerschapshoofd wel lastig om dan weer te reageren overal op.

@bevalling: Ik zie er totaal niet tegenop. Ik ben vrij nuchter. Ik weet toch niet wat er komt en ik kan me wel bang maken met allerlei enge dingen ofzo, maar dat helpt toch niet. Misschien werkt dat juist alleen maar negatief. (zoiets als ik kan het niet ofzo) Manlief ziet er wel heel erg tegenop. Als ik er alleen maar over begin, trekt ie al wit weg. Dus ben benieuwd hoe dat in November gaat. Hihi, als ik die hilarische bevallingsverhalen vertel van dat topic hier wordtie zelfs kwaad. Hou op! Dat is niet om te lachen! :D Het enige wat ik erg zou vinden is als ik zou poepen tijdens de bevalling. Maar daar kan je ook niets tegen doen dus...

@aankopen: wij hebben een wiegje, badspullen, tripptrapp met newbornset en de Bugaboo gekocht! Ben er helemaal blij mee.

@kleding: Huh? Hebben jullie echt al wat gekocht? Alles wat nu in de winkels hangt is toch zomerkleding? (behalve rompertjes natuurlijk) Dat kunnen ze in November toch nog niet aan? Of zit daar geen verschil in met babykleding? (misschien een domme vraag hoor...:p)

Ik vond het trouwens op de een of andere manier toch nog vroeg om wat te kopen. Durf het haast nog niet. De aankopen die we gedaan hebben, komen ook pas in aug/sep.

Tjonge, ik vind het dit keer ook wel wat lang duren voor ik weer naar de verloskundige mag. Heb het hartje nog niet een keer gehoord. Bij de vorige keren deed ze alleen maar een echo en niet naar het hartje luisteren. Het duurde 5 weken voor ik weer mag. Daar zijn al wel een aantal weken van om, maar dan nog...

@geslacht: Wij willen niet weten wat het wordt. Als mensen er op letten komen ze het toch te weten op de een of andere manier. Merk het ook bij een collega die het wel weet. Ze denkt dat ze het niet verklapt heeft, maar ondertussen weet ik het al wel.
    Hebben jullie trouwens een voorkeur voor jongen of meisje? Of maakt het echt niets uit? Ik heb wel een voorkeur hoor. Vind het onzin dat je dat niet zou mogen hebben. Als ik de keuze had, wordt het een jongen, maar manlief zegt: meisje! Ik denk trouwens dat het een meisje is hoor, maar ik blijf hopen op een jongen.

@verbouwen: toen wij getrouwd zijn (nu ruim 7 maand geleden) hebben we het hele huis verbouwd/geschilderd/behangen. Misschien geef ik 1 muur in onze slaapkamer een kleurtje en ik ga 2 wandjes in de babykamer behangen. Dat is alles.

@babykamer: hebben jullie daar trouwens al ideeen voor? Ik deels wel. Het is een super klein hokje dus ik moet nog kijken hoe en of we de kommode en het ledikantje goed kwijt kunnen en wat er past. Het behang is iig al uitgezocht, nog niet (besteld). Dat is babyblauw met witte stippen. Als het een meisje is doen we er knalroze accessoires bij en bij een jongen donkerblauwe.

Nou volgens mij heb ik wel redelijk alles gehad. Sorry als ik iets/iemand vergeten ben.

15. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hey meiden,

erg druk gehad de afgelopen dagen , vandaar niet veel aanwezig. Ga vanavond of morgen proberen te reageren! mis vanmiddag wel;)

we zijn afgelopen vrijdag getrouwd, 1 juni, de uitgerekende datum van ons zoontje die helaas te vroeg is geboren.

Hierbij even foto:)

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Oooooh Liefde! Wat zagen jullie er prachtig uit!! Emotionele, maar zo te wel een prachtige dag! Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

@ Stitch -> Joris heeft ook een voorkeur, een jongen. Maar zegt zelf dat als het een meisje is, hij het meisje ook wel leert fietsen ;) Hihi! En kinderen kunnen echt teleurgesteld zijn! Toen ik zwanger was van Joris, was mijn nichtje 5 jaar. Zij hoopte heel erg op een nichtje. Toen ik na de echo belde om te zeggen dat het een jongen was, toen begon ze echt keihard te huilen! Maar, dat is allemaal bijgetrokken hoor. Ze is hartstikke gek op Joris!

@ Kamertje -> hier nog niet echt mee bezig. Ik wil sowieso de eerste maanden de kleine bij mij op de kamer leggen. Dus zo'n haast heeft het helemaal nog niet...

@ Kleding kopen -> ik heb 1 setje van nijntje zelf gekocht. Wit setje met grijsje opdruk en ook een mutsje erbij. Verder nog niks. Komt allemaal wel zodra we de geslachtsecho hebben gehad.

@ Voorkeur -> weet niet meer wie het vroeg (sorry!), maar ik denk dat iedereen toch wel een lichte voorkeur heeft. Ik zelf denk/hoop op een jongen. Dat had ik al meteen vanaf het vasthouden van de positieve test en is nog niet verandert. Dus ik ben benieuwd! Maar zo hoopt vriendlief op een meisje en zoonlief ook weer op een jongen...

@ Andere aankopen -> ik heb nog een hoop over van Joris. Vooral de grote aankopen (kinderwagen, bak, maxi cosi, voetenzak, box, boxkleden, etc.). Veel hoef ik in ieder geval niet meer aan te schaffen. Maar ben er nog niet echt mee bezig.

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Liefde van harte gefeliciteerd met deze dubbel mooie (en traantje ook!) dag!! Wat een prachtige foto's en wat zie je er schitterend en gelukkig uit!!!
    En zo plat als een dubbeltje, wowwwwww! :) :D

Geniet van de wittebroodsweken hihi. Gaan jullie nog samen op reis of gewoon nog vrije tijd?
    En ben je helemaal weer opgeknapt van het zetten van de cerclage?

Het beste voor jullie toekomst gewenst!!~
    Liefs

18. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Wiedeltje, je hebt toch al wel wat gekocht! Wij willen ook een bugaboo, ik ga eerst via marktplaats kijken. Ze zijn zo duur! Ookal krijgen we het cadeau van mijn schoonouders.

@ Liefde, gefeliciteerd! Wat zag je er mooi uit!

@ Kamertje, hier gaan we mee aan de slag na de 20 weken. Eerst alles leeghalen en dan hoeft er alleen geverfd te worden. Ik heb wel ideeen hoe ik het wil hebben. De eerste weken komt de kleine wel bij ons naast het bed, maar wil evengoed wel alles af hebben. Geen idee of het wel bevalt. Mijn zwager en schoonzus hielden het 3 dagen vol, maar konden echt niet slapen omdat ze op elk piepje reageerden.

@ Voorkeur, mijn eerste voorkeur is een meisje. Nog een paar uurtjes en dan weten we het!

19. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Even vanaf me mobiel

Bedankt meiden!
    En amona nee.mag niet weg helaas vanwege de cerclage en durf ook niet! Want t gaat helemaal niet goed! Heb heel veel harde.buiken en last van bloedverlies er staat dus ge veel druk op de cerclage mag ook bijna.miks doen nu..
    En de jurk verbergt mijn buik aardig ja maar heb toch echt een bolletje hoor! Toen die jurk uit ging kwam ie weer te voorschijn zal binnen kort wel ff foto plaatsen hihi

20. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Voorkeur, hier niet meer eigenlijk! In het begin wel, toen hoopte ik op een meisje en manlief op een jongen. Sinds de echo met 12+6 denk ik jongen en voel k me daar heerlijk ben. Zal evengoed erg blij zijn als het toch een meisje blijkt, maar ben al zo gelukkig zwanger te zijn :D

Aankopen, geen idee of k het al gezegd had... maar wij durven nog niet goed. Kunnen waars. ook veel van vrienden krijgen dus wachten het geslacht af en plunderen daarna hopelijk eerst hun zolder, daarna shoppen ;) :p

Deel Deze Pagina