Oh liefde, krijg er kippenvel van (kreeg k ook van je foto's trouwens!!) maar nu is het andere kippenvel... wat een ontzettend zware en spannende zwangerschap zeg!! Veel sterkte!! Hoop dat je goed je rust kunt nemen en dat het helemaal goed komt!! Vind het zo naar voor je!! Knuff!!
@liefde, wat een prachtige foto's! jullie zien er geweldig uit. En wat een ontzettend spannende tijd..sta je nu dan ook streng onder controle? Hebben ze een idee waar het bloedverlies vandaan komt? Sterkte en rustig aan!
bedankt isis Ja sta onder strenge controle loop wekelijk in het ziekenhuis en vanaf volgende week tot en met week 34 krijg ik proluton injecties om me baarmoeder rustiger en steviger te houden! hopen dat dat werkt en wat rust mee brengt! Ja het bloedverlies komt van de cerclage, als daar te veel druk opkomt gaat t bloeden en kan het, als je er niet optijd bij bent, gaan scheuren.. en dan zijn we verder van huis,, nu denk k niet dat dat gaat gebeuren als ik gewoon rustig aan ga doen! hoe gaat het met jou? 16 weken al!!! gaat echt snell he
Wat eigenlijk zo'n mooie tijd moet zijn, de zwangerschap, is bij jullie toch wel heel onzeker Ik hoop ook dat de injecties ook voor rust zorgen en dat jullie toch kunnen genieten van het wondertje dat in je groeit! @ Fleur -> heeeeeel veel plezier bij de pretecho! Wat spannend!!
pfff liefde...dat klinkt ook heftig. Wat is nu beter die cerclage of zonder. ( denk ik ff hardop want ik weet waarom je hem hebt maar als ik dit lees klinkt t ook niet echt heel fijn...) Wat zag je er trouwens prachtig uit op je trouwdag!! Hele speciale dag dus!! Fleur heeeeel veel plezier met de pretecho... Kleertjes; ik wacht ff af wat het wordt, indien weer een jongen hebben we natuurlijk al heel veel en anders kan ik los. In de kleine babymaten is zo ie zo veel te krijgen heel t jaar door met lange mouwen toch? Niet perse zomerkleding.... hier giga moe nog steeds dus lees nog wel een beter bij.....
Liefde allereerst wat eeb prachtige trouwfotos en ten tweede bah wat een spannende tijd! ik hoop echt dat de cerclage zijn werk doet en je toch nog een beetje kunt ontspannen en genieten van de zogeheten wittebroodsweken! Digi knuffel voor jullie! Fleur: EN EN EN EN EN?? wat zei de geslachtsecho.....*duim*
Een jongetje! Het eerste wat we zagen in beeld was het piemeltje. Er is ook een afwijking gevonden, maar dat type ik ff op de computer. Zit nu op mijn telefoon te pielen
Alles zag er goed uit, het hoofdje, ruggetje, nieren, hartje etc. Alleen de voetjes staan niet goed. Ze staan naar binnen. Het zijn niet eccht klompvoetjes geloof ik. Die staan meer naar achteren. Deze staan uit stand. Deze vrouw blijkt ook in Zwolle te werken, waar wij met 20 weken de geavanceerde echo zouden krijgen. Ze kon daarom dit allemaal al zeggen en belt morgen met het ziekenhuis, zodat het ziekenhuis de kleine goed kan volgen en we met de artsen kunnen bespreken hoe alles gaat. Waarschijnlijk moeten de voetjes na de bevalling in het gips. Uiteindelijk lijkt het dus wel ' mee te vallen' maar ik schrok toch wel, toch een beetje bang voor meerdere handicaps. Gelukkig was het verder ook leuk. Hij loopt al voor op zijn ontwikkeling, gaapte, krabde aan zijn been!! En je zag hem drinken. We zijn dus erg blij, maar gelijk ook echte ouders en bezorgd.
@liefde88 Wat een plaatjes van jullie bruiloft! Een gouden dag met een zwart randje.... hopelijk hebben jullie erg genoten. Balen dat het nog niet lekker gaat met de cerclage, hopelijk veranderd het snel in de positieve zin zodat ook jullie eindelijk kunnen gaan genieten zonder angst! Ik zal duimen voor jullie.... @fleur84 een jongetje! Wat leuk! Wat voor afwijking is er gevonden? hopelijk is het niets ernstigs....
Heb beetje bij gelezen, maar heb door omstandigheden niet echt kunnen reageren. En t is teveel om nu nog op te reageren (vergeetachtig en blijf dan dus terug kijken) @fleur hoop dat t mee valt met de voetjes en dat t goed te behandelen zal zijn na geboorte.
Liefde gefeliciteerd, je ziet er mooi uit hoor. Ik duim voor je dat je buik weer rustig wordt en dat je kleintje lekker nog 25 wkn lijft zitten. Fleur, leuk een jongetje. Ik ken ook iemand waarbij de voetjes niet goed stonden. Heeft een paar keer in het gips gezeten maar is allemaal goed gekomen. Bevalling: hier twee snelle bevallingen gehad dus zie er totaal niet tegenop. Tja pijn doet het toch maar als je er aan toegeeft werkt dat beter dan je tegen de pijn gaat proberen te verzetten. En ben eerste keer ingeknipt zonder verdoving niks van gevoeld, en tweede keer ingescheurd ookniks van gevoeld. Het hechten daarentegen met verdoving was veel pijnlijker! Ook ging het herstel vh inscheuren veel sneller dan van de knip dus meiden maak je niet bang hoor komt goed Baby voelen, voel de kleine al af en toe en nu ook terwijl ik dit typ, zo leuk Kleertjes, wij wachten het geslacht even af, meidenkleren heb ik nl nog genoeg en met de namen aan we ook wel echt aan de gang als we weten wat het wordt Morgen naar Vk en dan krijgen we de officiële uitslag vd nekplooimeting, duimen dat het goed is. Ben trouwens bij de laatste echo 2 dgn vooruit gezet dus ik zal de lijst morgen nog even opzoeken en aanpassen. Zag nog een vraag over rompertjes en slaapzakken. Hier twee zomer / herfst meiden dus ik gebruikte wel veel roper met lange mouwen omdat al die schattige truitjesmet korte mouwen die ik gekregen had te koud waren en dan deed ik er gewoon een witte romper onder. Maar in de winter is korte mouwen wel zat denk ik. Overslaghempjes vond mijn man ook ideaal Hier ook Slaapzak maatje 50 (vd hema) sliepen ze veel rustiger daarna de combisleeper ( 4 seizoenen slaapzak) echt ideaal!
@fleur84 Ow jee, dat is schrikken! Gelukkig was de rest wel goed! Hopelijk geeft dat toch een beetje een geruststelling. Kunnen ze al iets zeggen over de kans van slagen van behandeling na de geboorte?
We wachten nu op wat de artsen verder zullen zeggen. We hebben het net wel opgezocht en het kan zijn dat je iedere week naar het zh moet voor nieuw gips, evt.een operatie en een brace of spalk. Dat de eerste vier jaar.. Het stelt me allemaal nog niet erg gerust moet ik zeggen. Het lijkt me een beetje zielig. Niet in het badje, niet vrij kunnen bewegen.. Aan de andere kant denk ik, het had ook erger gekund en wacht het eerst maar af. Beetje dubbel.
@fleur kan me voorstellen dat het erg dubbel is, aan de ene kant erg balen dat er een afwijking is gevonden, en aan de andere kant, de afwijking had veel erger kunnen zijn.... Hopelijk kunnen de artsen snel meer zeggen, en blijkt het allemaal mee te vallen! Ik zal een kaarsje voor jullie branden...
heej, @liefde, gefeliciteerd met jullie mooie dag! Wat zag je er prachtig uit!! En een engeltje wat vast de hele dag heeft meegenoten... Wel spannend deze zwangerschap,let je goed op jezelf? Niet te veel doen he? @fleur, nou zeg, dat is ook schrikken voor jullie. Ga je gezellig naar je pretecho... Niet te veel gaan googlen hoor, daar word je misschien alleen maar ongeruster van!! Laten we hopen dat het meevalt, wanneer gaan ze uitgebreid kijken? En nu lekker blauw gaan shoppen he! @spijkervrouwtje, spannend de uitslag van de combitest!! Ik mag morgen eindelijk eens "gewoon" naar de verlos. Even geen medische termen en enge dingen. Maar "gewoon" wegen, buik meten en hartje luisteren...Zin in!!
@ Fleur -> allereerst; wat leuk!! Een jongen! En met de voetjes, logisch dat je schrikt. Idd even afwachten wat de artsen in het ziekenhuis zeggen. Misschien valt het wel mee! Ik heb ook wel eens zoiets op tv gezien, idd 'rare' voetjes en werden in het gips gedaan. Volgens mij gebeurt het best vaak. Net zoals die spalk voor de heupjes. Die kindjes zijn er heel snel aan gewend en weten al snel niet beter. Voordat ze het gaan beseffen, is het al opgelost. Maar ik snap de ongerustheid zeker hoor!! Knuf!
Eerst een jongen, gefeliciteerd Fleur!! Kan me ook voorstellen dat jullie enorm geschrokken zijn! Hopelijk valt het mee. Het is misschien niet praktisch maar als het puur alleen de voetjes zijn en het te corrigeren is dmv gips, dan is dat al een groot geluk denk k. Desalniettemin blijft het vervelend en onhandig en willen we allemaal het liefst een onbezorgde zwangerschap en tijd erna... Hoop dat er niet meer uitkomt en wens je veel sterkte en kracht! Liefs!
Fleur allereersy gefeliciteerd dat jullie een zoon krijgen! Maar idd wel schrikken, misschien idd niet te veel gaan googlen want misschien valt t mee..... Het voordeel is als ze zo klein zijn ze er vaak zo weinig last van hebben. ( mijn zoontje heeft bv een spreidtuigje aangemoeten, nu alles helemaal goed en hij heeft er geen last van gehad)