Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    haahahaha ik ben dan af en toe wel een doos maar nog geen bericht gehad over een doos! hahaha

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Haha, heb ik dat geschreven? :)

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meiden!

Hoe is het hier?? Hier een drukke werkweek achter de rug! Af en toe beetje meegelezen.

@boxen, heb de box van babydump en felicitas opgehaald. In de mail van felicitas stond dat t 4 weken zou duren voor je aanmelding verwerkt is. Dus weet niet wanneer jullie je hebben aangemeld?

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties!!! Rust is weer een beetje terug. Alleen soms grijpt alles naar je keel... Ben normaal niet zon paniekzaaier, dus ligt ook een beetje aan de hormonen. Nadenk ik dat alles wel weer goed komt.. Links of rechtsom.
    Mijn man vind vast wel weer een baan maar waarschijnlijk pas na de grote vakantie. En we hebben te horen gekregen dat ons huis in februari klaar is!! Dus dat s wel super fijn!!!

@jongens, ik denk toch echt dat wij een meisje krijgen haha.. Ben benieuwd of mijn gevoel goed is!!!

Verder voelen jullie je kleintje al?? Ik dacht van wel, maar nu al een paar dagen niet!!!

5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    In februari, dat is fijn!

Ik weet niet of ik de kleine voel. Heb het wel eens gedacht van wel, maar daarna dacht ik dan dat ik het misschien wel inbeelde.

@Jongens, ik ben benieuwd wat je krijgt. Ikzelf was ook overtuigd van een meisje. Lekker moederinstinct haha.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier voel ik de kleine echt een paar keer per dag, wel alleen plopjes (ene keer harder de andere keer heel voorzichtig), nog niet aan de buitenkant...

@ Rensje -> wat fijn dat jullie nu weten wanneer jullie huis klaar is.

En qua gevoel? Ik denk een jongen. Nog een paar dagen en hopelijk werkt de uk dan mee en kunnen we het zien :)

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh spannend dames!! Ik wil't ook zo graag weten! Denk nog steeds'n jongen. Voel nog niks hoewel ik heel af en toe twijfel! Wacht rustig af :)

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hoi hoi,

Nog even vlug een berichtje van mij!
    Na een weekend slopen, puinruimen en stof happen, is de badkamer bijna helemaal gesloopt. De vloer moet er nog voor een gedeelte, maar de mannen hadden vandaag de waterleiding geraakt en de elektriciteitskabel geraakt... dus een klein beetje vertraging opgelopen....

@dozen heb ze al een week of 8 geleden aangevraagd, maar heb van nog geen een iets gehoord... we wachten gewoon af!

@slapen is echt waardeloos op het moment! Lange dagen en korte nachten... pff heb vanmiddag Jari bij oma in bed gelegd, en ben zelf maar op de bank gaan liggen. Toch nog ff een uurtje te pakken gehad.

9. mamsiepams

25 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    grrrr....hele tekst ineens weg....opnieuw dan maar weer.

@liefde, gefeli met je goeie echo!!! fijn dat alles goed is met de kleine!! Genieten maar! En lekker blijven liggen he ;)

@stitch, gecondoleerd met de juf. Dat zijn heftige dingen he, kan er helaas over mee praten deze week...
    Ook succes met de verbouwing, rustig aan hoor!

@minimuis, ik vind het een kwalijke zaak hoor van je gyn. Hij was toch wel op de hoogte van je ziekte? Misschien kan je maandag eerst even over leggen met je arts?

@lolalo, nog een jongen!!! gefeliciteerd!! Hahaha, zeg dames, gaan we voor een voetbalelftal?

@baby voelen, mijn kleintje meldt zich vooral 's avonds. Overdag is hij wat stiller. Wel heb ik de placenta aan de voorkant, dus het voelt iets anders als bij de andere 3 kids. En zowiezo niet aan de buitenkant. Vaak aan de zijkant of op mn blaas, hihi.

Tja, hier dus ook een heftig weekje. De meester van mijn oudste zoon werd donderdag begraven. Hij had zelfmoord gepleegd. En ja...hoe vertel je een pubermannetje van 13 zoiets? Wij hadden besloten om hem 'gewoon' de waarheid te vertellen, aangezien het al door de gangen binnen school gefluisterd werd. Dan vertel ik t hem liever zelf. En natuurlijk kwamen daarna heel heftige en moeilijke vragen die ook ik niet voor hem kon beantwoorden. De begrafenis was heftig. De dienst was in de st. Janskerk in Gouda, die zat helemaal vol. Volgens mij waren alle bovenbouw klassen van de vrije school zuidholland aanwezig.
    Ik denk dat Arthur(mijn zoon) het goed aan het verwerken is. Hij schreef een gedicht, waarin hij de meester vergelijkt met een duin. Heel sterk en stevig, maar uiteindelijk toch maar gemaakt van zandkorreltjes. Hij vroeg zich in het gedicht ook af wat er dan gebeurt, wanneer het duin weg is. Of we dan overspoeld worden (door verdriet) of gaat het leven gewoon door?

Ik vond het erg knap van hem.

Sorry voor lang ego berichtje.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Mamsiepams -> wat ontzettend heftig voor je zoon! Het is ook niet niks en al helemaal niet op zo'n leeftijd. Dan hebben ze ook zoveel vragen... Moeilijk hoor! Maar wel fijn om te lezen dat hij het goed aan het verwerken is. Knuf!

@ Stitch -> fijn dat de badkamer zo goed als gesloopt is. Wel jammer van de vertraging met zoiets hé. Maar zo te lezen toch goed opgeschoten!

Hier weer eens zo slecht geslapen. Kwam eerst maar niet in slaap (steeds t gevoel dat ik een kramp kreeg in mijn kuit, kon niet mijn draai vinden of lekker liggen... pff), tegen half 2 viel ik pas in slaap en daarna nog tig keer wakker geworden. Toen de wekker om half 7 ging, was dat wel heeeeel vroeg...

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @mamsiepams jeetje, ook voor jullie een heftige week geweest! Fijn dat je zoon er op deze manier mee om kan gaan. Je weet tenslotte nooit hoe een puber reageert..... Hoe vind hij het eigenlijk dat hij er nog een broertje of zusje bij krijgt??

Hier zit ik wéér met een spugende peuter! Sinds vorig jaar februari spuugt hij met regelmaat. Ben 4 maanden bij de huisarts bezig geweest voordat ik een verwijzing kreeg naar de kinderarts. In augustus een onderzoek gehad in het ziekenhuis om zijn maagzuur te meten. Hij had zoveel maagzuur dat ze dachten dat het slangetje er niet goed in had gezeten... Toch maar met medicijnen begonnen, want het was waarschijnlijk een verlate reflux. (als baby heeft hij nooit gespogen, nog geen mondje terug gegeven!) Omdat het een halfjaar goed is gegaan, mochten we gaan afbouwen en in april mochten we helemaal stoppen. Sinds begin mei is het weer helemaal mis! Nu is hij alweer 3 weken vol aan de medicatie, maar hij blijft maar spugen! De wasmachine draait hier op volle toeren..... straks nog maar eens even bellen met de kinderarts. Als je hem niet zou kennen, zou je denken dat hij anorexia heeft! Alles wat erin gaat, komt er sneller weer uit.... *zucht*

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Mamsiepams en Stitch wat heftig een juf en een meester!
    Wat knap dat je zoon een gedicht heeft geschreven en zo scherp, Mamsiepams!

Stitch wat vervelend al dat gespuug! :( Hoop dat de medicijnen gauw gaan werken of dat er een andere oplossing zich aandient. Kun je die geur nu wel verdragen of ben je tijdens de zw. niet zo gevoellig voor (vieze) geurtjes?
    Hier lijkt dat iets minder te worden gelukkig.

Minimuisje, het schijnt dat magnesium of calcium daartegen helpt (even vergeten welke van de twee). weet niet of je vitaminen slikt? Of regelmatig een banaan eet? Khad eerder weleens kramp in m'n kuit, maar tot nu toe nog niet dus geen idee of het daardoor komt of dat je er weinig aan kunt doen en jij gewoon pech hebt!

Dozen, kheb ze nog niet aangevraagd alleen de blije doos dit weekend. Kga het nog even doen, dacht eerst dat het niet kon omdat k in DLD woon, maar schijnt dat m'n zus ze wel op mag halen dus dan wil k wel wat leuke gratis dozen hebben :D

Hier weinig nieuws, wil graag de baby voelen maar nog even geduld!!

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    mamsiepamps: wat vreselijk heftig voor je zoon, je wilt em toch tegen dat soort nare dingen beschermen he? maar wat gaat ie er goed mee om! en een prachtig gedicht! wouw!

stitch: wat naar dat gespuug, waar komt dat vandaag? toch die reflux? zou er nu ook virussen bij kunnen zitten, buikgriep gaat erg rond nl.

minimuisje: hier ookg evoelige kuiten die savonds opspelen...erg irritant!

@ wie van jullie heeft nog een kind die ruim 2 of 3 is? als de november beeb word geboren? en zo ja doen jullie ook iets aan duowagen oid? ik twijfel daar nog erg over.

verder geen bzijndrheden

14. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meiden,

@mamsiepams, wat ontzettend heftig voor je zoon! en wat knap dat hij er een gedicht over heeft gemaakt..

@stitch, wat vervelend een spugende peuter... ook voor je zoontje (Toch?) zelf.. hopelijk gaat het gauw wat beter!

@sumshine, hier pas de 1e..dus geen idee voor een duowagen..

@hier, vanochtend thuis gewerkt en vanmiddag afspraken.. Voel me erg moe..andere mensen zien het ook. Toch maar wat rustiger aan doen..Verder geen bijzonderheden.. Hoop dat ik de kleine gauw wat duidelijker ga voelen!

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sumshine Jari is dan 2 jaar en 7 maanden als de beeb geboren word. Ik heb eigenlijk geen zin om een duowagen te kopen, heb een prima maxi cosi mura 4 en aparte buggy. Mijn vriendin had een soort loopplankje achter de wagen met zitje (haar dochter is 1,5 als haar broertje geboren wordt) maar dan loop je met je kont naar achteren. Wij denken dat Jari dan gewoon kan lopen. Lange stukken lopen doen we alleen als we met 2en zijn, en dan kan Jari gewoon in de buggy. Jari loopt nu ook al vaak naast de buggy omdat hij niet wil zitten....

We weten niet of het spugen nog van de reflux komt. Mijn man, zijn ouders, en zijn opa hebben ook allemaal erg veel last van maagzuur. Dus de kans is groot dat Jari ook gewoon veel maagzuur heeft.... Hij blijft er zelf, gelukkig, vrolijk bij. Je ziet gewoon aan hem dat hij "opgelucht" is als hij gespogen heeft... Inmiddels kunnen we het herkennen en hem boven de tafel, gootsteen of een ander hard oppervlak houden. Zodat niet elke keer de stoffen bank de pineut is....
    Ik wacht het nog een paar dagen af, en anders dan bel ik gewoon nog een keer naar de kinderarts.

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Stitch -> toch wel erg sneu voor je zoontje! En ook nog de kans op afvallen en uitdrogen. Wanneer kunnen jullie weer terug naar de kinderarts? Want dit kan niet nog lang doorgaan toch?

@ Isis -> de rust zoveel mogelijk pakken waar je pakken kan!

@ Sumshine -> hier dan 1 van 5 jaar, dus geen ervaring met duowagens. Ik denk dat je ook naar je kindje moet kijken. Joris is altijd erg 'lui' geweest als het aankwam op wandelen. Hij heeft zeker tot 4 regelmatig in de kinderwagen gezeten. Zelfs kleine stukjes naar de winkel riep hij op voorhand al; wel met de kinderwagen hé. Als jouw kleine al veel zelf wilt lopen (heeft Joris nooit gewild!), dan zou je idd ook kunnen kiezen voor zo'n staplankje achter de kinderwagen. En hoeveel wandelen jullie? Denk dat dat ook een groot punt is... Anders zonde om een duowagen aan te schaffen.

@ Amona -> ik slik Gravitamon als vitamine. Verder niks qua medicatie. Ik kijk het nog even aan en mocht het erger worden ga ik zoiets proberen!

Hier vanochtend op kennismaking geweest bij de verloskundige. Ik heb de vk nodig voor het kraambed, dus niet voor verder in de zwangerschap. Gesprekje gehad over vorige zwangerschap, hoe het nu ging, gegevens etc. En daarna uitgebreid een echo gehad. Ze nam zich echt de tijd om ook het geslacht te kunnen bekijken. Maar helaas was de beeb erg eigenwijs en lag steeds met zijn benen in kleermakerszit. Op een gegeven moment toch iets kunnen zien, maar ze kon niet met zekerheid het geslacht zeggen. Gelukkig donderdag nog een afspraak voor de geslachtsecho, want ben nu wel heel nieuwsgierig geworden :D

17. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @minimuisje Eigenlijk hoeven we pas 11 juli terug naar de kinderarts, maar denk dat ik overmorgen eens even ga bellen als hij morgen nog zo blijft spugen.... Gelukkig drinkt hij veel!

Spannend dus die echo donderdag!
    Verloskundige voor je kraambed? Betekent dat dat je in ziekenhuis moet bevallen en dat de verloskundige thuis de controles komt doen die bij je kraambed horen?
    Zal ook wel een raar idee zijn; die persoon maak je verder ook niet echt meer mee tijdens deze zwangerschap, en is er uiteindelijk ook niet bij als je moet bevallen....

Weet er trouwens iemand hoe dat zit als je met een keizersnede bevalt? Komt dan de verloskundige ook nog thuis in je kraambed de controles uitvoeren?

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    stich± met keizersnee lig je meestal zowizo 5 dagen in t ziekenhuis dus dan geen kraambed meer. Dat is 5 dagen dacht ik.

minimuisje: wat dacht de vk te kunnen zien dan????? spannend...

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ja idd! Zo zit dat met het kraambed! Ik moet idd verplicht in het zkh bevallen en de vk komt dan thuis de controles uitvoeren. Vind het zelf ook vreemd hoor. Vandaar dat ik de kennismaking had vandaag en dat was wel erg fijn. Meteen een goed gevoel erover. En we hebben nog een afspraak gemaakt. Gewoon dan even babbelen en gewone extra controle.

@ Sumshine -> een jongen ;) :D

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @minimuisje :D met een jongetje is het elftal al bijna compleet van dit forum ;)

Deel Deze Pagina