Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Wow, zo snel heb je al verlof!! Vervelend hoor ;)
    Hoe snel moet je dan weer beginnen?

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Iedereen. Wat doen jullie voor werk? En ga je minder werken straks?

Ik ben woonbegeleider/maatschappelijk werker. Ik begeleid mensen in de thuissituatie met psychiatrische en psychische problematiek in combinatie met verslaving, schulden, opvoedproblemen, vervuiling, verwaarlozing etc.
    Nu doe ik het voor 32 uur per week en straks wil ik naar 24 uur.

3. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik kan helaas niet werken. Heb fibromyalgie en bipolaire stoornis. Ik wil in de toekomst wel weer vrijwilligers werk gaan doen. Ben ik nu even mee gestopt omdat het anders te zwaar word. Het voordeel van vrijwillig is voor mij dat de druk minder hoog ligt en ik toch de sociale contacten van werken heb. Heb hiervoor in een filmhuis gewerkt. En dat zijn avond uurtjes en dat is nu gewoon echt te veel.

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

Btw ik heb wel medicatie voor bipolaire stoornis. Daardoor verplicht in ziekenhuis bevallen en kan geen bv geven.
    Met medicatie en de nodige ervaring is het allemaal redelijk onder controle en zal het kindje er niet erg veel van merken.

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik begin 10wk na de bevalling weer. Dus ergens eind januari :D.

Bv wil ik proberen, maar lukt het niet dan ga ik niet moeilijk doen over fv.

Ik werk nu 32 uur en ga straks 2dg per maand ouderschapsverlof opnemen en zal dan 28 uur werken....

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat een gave baan Zonnestraal! En al bijna verlof, wat vind je er zelf van, zo lang verlof? Al een hoop dingen gepland?

20 weken echo? Wij hadden hem eerst extra in de ochtend gepland staan. Keer erop in het ziekenhuis kregen we te horen dat de echo's in de ochtend te belangrijk waren voor spoedecho's en moesten wij 1 dag en een paar uur schuiven... Dat was dus wel even balen, want nu hebben we de echo pas om 17:15 uur! Dat word een lange dag... Ik krijg ook een extra uitgebreide (GUO heet dat volgens mij?) ivm medicatiegebruik en de ziekte van crohn. Ik vind het dan ook heel spannend!! Nog 2 weken...

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ zonnestraal, je hoeft dus geen vervangende werkzaamheden te doen? Jeetje, lijkt me aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant is t wel lang!

ik werk in het basisonderwijs en ga met 34 wkn met verlof. Wil erna nog ouderschapsverlof opnemen. Ik werk 3 dagen sinds geboorte van onze dochter en dat blijf ik doen.

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Goedemorgen!

Gisteren een groot tuinfeest gehad bij ons thuis... Met de verbouwing van de badkamer was het hele huis een stoffige warboel, dus na het doen van alle boodschappen ben ik vrijdagmiddag ben ik maar begonnen met de schoonmaak.
    Het feest was erg geslaagd; veel gezelligheid en gelachen. We zijn allemaal flink verwent met prachtige kado's. Een vriendin van ons doet airbrushen. Ze had van een foto van Jari een schitterend portret op aluminium gemaakt! Zo mooi!
    Vanochtend mocht ik van manlief lekker uitslapen, hij is met Jari naar beneden gegaan om 7.30 uur. Ik werd om 9.45 uur wakker.

Jari is nog steeds aan het spugen, morgen kan ik bellen voor de uitslag van zijn ontlasting. Ben zo benieuwd of er iets gevonden is. We zitten eraan te denken om een second opinion aan te vragen.

Wow het eerste meisje is ook gespot tussen al die jongens! Super!

Ben trouwens afgewezen voor die ene baan waarvoor ik op gesprek ben geweest. Ik paste in het plaatje, maar vanwege de reisafstand hebben ze gekozen voor iemand anders die minder in het plaatje paste, maar die wel veel dichterbij woont. Was goedkoper.

Ik zag dat er dames aan het shoppen zijn geweest voor de baby; wij hebben écht nog helemaal niets gekocht! Heb al wel gezocht voor een leuk eerste pakje, maar kan het nog niet vinden. Bijna overal ligt er de zomercollectie nog in de winkel (logisch trouwens) en korte mouwen zijn niet geschikt voor een november kindje. Als de verbouwing klaar is, en we weer uit de rotzooi zijn, dan gaan we ook alles kopen voor de baby wat we nodig hebben.

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hey meiden!

Wat een hoop bijgelezen:

Fleur: leuke wipstoel!!! Ik zoek ook nog een nieuwe wipstoel, maar zit te denken aan zon foute wipstoel waar ook speeltjes, geluidjes of effecten op zitten. Ik hoor dat kindjes het dan heel tevreden hebben in zon stoel. En onze dochter die dan ook nog rondloopt vond de box vreselijk dus ik dacht stel dat onze "zoon"dat dan ook heeft dan heb ik nog zon "lelijke"(tja sorrie ik vind ze lelijk) wipstoel. Heeft iemand ervaring met zon foute wipstoel? (hahaha als je begrijpt at ik bedoel!) dus niet zon lieve als die van Fleur ;)

@20w echo: hier hebben wij em dinsdagmidadg om 13:00u en ik vind het ook heel spannend! ondanks dat er al veel echos zijn geweest. Nu was de pretecho wel heel uitgebreid dus dat scheelt wel, ik weet iig dat de navelstreng goed doorbloed is en nog meer van dat soort dingetjes waar ze dan naar kijken. maar vooralsnog blijft het eens pannende checkup! Ik heb er anderzijds ook wel veel zin in!

@opruimen: ik ben de toekomsige nieuwe kamer (die word dan voor onze dochter) ook aant uitmesten, jeetje wat een rotzooi! Had al behang voor haa rn ieuwe kamer gescoord! Ik vind pip erg mooi, dus heb dat besteld. Nu beneden al het speelgoed uitgezocht! jeetje wat heb je dan veel speelgoed zeg! en er komt straks dus nog meer bij! en w.s. ook nog heeel ander speelgoed omdat het een jongen word...HELP! mag werl een nieuw huis hebben! hahaha

@werk: ik houd voor mijzelf wat voor werk ik doe, ben te bang dat ik anders herkend word. Ik doe iig iets in de jeugdzorg en doe dit 4 dagen. Mijn man werkt nu ook nog 4 dagen maar wil alss deze baby geboren word 3 dagen gaan werken en ik juig dat heeeeeel hard toe! Ik ben veel carriereder gericht dan hij, ik houd echt van mijn werk, dus ben blij dat hij wil minderen. Voor de geboorte van onze dochter ben ik van fulltime toen naar 28u (met ouderschapsverlof) gegaan en toen ze een jaar was terug naar 32u dus 4 dagen.
    Ikw il straks wel extra ouderschapsverlof openemen zodat onze "zoon"hihi klinkt wel gaaf om het te typen...niet met 3 maand naar de opvang moet maar pas met 4 maand ofzo, dan vind ik ze net wat steviger anders zijn ze zooow klein! Herkennen jullie dat??? Ik lever die kleintjes liever niet af op de opvang...Heb bij onze dochter toen ook een poos met familie en ouderschapsverlof gerekt, zodat ze ruim 4 maand was toen ze pas naar de opvang ging!

@stitch: lekker uitgeslapen meis! heerlijk! En klote van de afwijzing voro de baan! balen! Heb je nog wat nieuws op t oog?

@verlof: ik probeer 5 week van te voren met verlof te gaan. De vorige keer moest ik 6 week van te voren want ik zat met 32 week 50% in de ziektewet ivm bekken en ischias.
    Voel me dit keer echter veel beter dan de vorige zwangerschap! Het is een ander gevoel! De vorige keer kwakkelde ik nu al veel meer, had zware allergische buien en al pijn in mijn rug etc. Nu heb ik dat niet ben alleen wat moe- er.

@biancah: heb je alles al klaar voor je trouwerij volgende maand???

@hier: dit weekeind naar ikea geweest, is helemaal niet mijn winkel, te druk en te massaal en sinds ik zwange rben kan ik me zo slecht concenteren (kennen julllie dat??) nou dan moet je dus naar een ikea gaan! hahaha...Pfff...maar uiteindelijk wel geslaagd voor onze dochter haar nieuwe kamer en onze slaapkamer moest ook nog lampen hebben en ik wou een plan k boven t bed, zodat je daar boeken op kon zetten en wat leuke fotos etc/. Het staat heel gezellig!
    Ik ben gek op inrichten! hihi

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    He meiden,

Nog 1'5 week tot de 20 weken echo!!! Vind het ook spannend hoor.

Ik werk bij een automerk! Wil er ook niet zo veel over kwijt omdat ik anders ook bang ben op herkenbaarheid!! Werk nu al parttime dus dat blijft zo.

Hier drukke maand voor de boeg, we moeten gaan verhuizen omdat huurhuis waar we nu tijdelijke inzitten is verkocht. We hebben al iets anders gevonden waar we ook echt kunnen blijven zolang dat we willen. Dus kunnen er niet uit gezet worden en dat vind ik een geruststellende gedachte.

Sumshine, welke concentratie haha en ook ontzettend vergeetachtig

Sooo zonnestraal lekker zo lang verlof.... Gewoon lekker genieten!!!!!!

Hier gaan we geen borstvoeding geven, onze zoon had extreme koemelkallergie zelfs door de borstvoeding. Ik was genoodzaakt ermee te stoppen omdat ik op extreem dieet moest en ik zelf had de eiwitten dus wel nodig. Ik viel anders te veel af en kreeg ondergewicht met flauwvallen etc...
    Aangezien deze kleine er ook 80 procent kans op heeft hebben we besloten om meteen preventief eiwit vrij melk te gaan geven!!! Dit gaf de kinderarts ook aan.
    Dus meteen flesvoeding en dan hoop ik op een rustiger start als bij onze zoon!!!

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @borstvoeding, als het weer lukt dan wil ik het weer gaan geven. Met Jari ging het op zich goed, voelde me alleen na 10 weken zo'n melkkoe dat ik toen ban begonnen met afbouwen. Uiteindelijk wel met de 20 weken helemaal gestopt. Ik gebruikte ook tepelhoedjes, en ik moet zeggen dat beviel me wel! Ik heb 1x een kloof gehad voordat ik met tepelhoedjes werkte, daarna geen last meer van gehad! Als het niet lukt met de borstvoeding dan ben ik zo over op flessenvoeding, heb al vaak genoeg gezien in mijn omgeving dat mensen toch willen doorzetten en uiteindelijk het kind ondervoed alsnog aan de flesvoeding moet. Als het niet bv niet lukt, tja, jammer dan...

@wipstoel, ik heb een super fijne! De Nuna Leaf. Hij is wel prijzig, en geen "foute speeltjes/muziekjes". Als Jari ooit ontroostbaar of gespannen (hij heeft het KISS-syndroom bij de bevalling opgelopen) was dan ging hij in zijn Leaf, in de serre voor het raam zodat hij in de tuin kon kijken. Binnen 10 minuten was hij helemaal relaxed en ontspannen!

@werk, inderdaad jammer dat ik de baan niet heb gekregen, maar aan de andere kant, het was toch maar een tijdelijke functie. Heb liever iets meer vastigheid. Al vind ik het thuis ook wel prima...

@concentratie Tja, die ben ik ook al een poosje kwijt. Niks komt er nog uit mijn handen, ik loop ooit naar de keuken om iets te pakken en dan sta ik in de keuken en dan weet ik het gewoon niet meer....

@20weken echo, heb ik pas op 9 juli! dan ben ik al bijna 22 weken.... het wachten duurt lang, maar des te korter wachten is het tot aan het moment dat ik hem/haar in mijn armen kan houden. Bij Jari vond het ik verschrikkelijk lang duren die laatste 20 weken (wij hadden geen pretecho) Kijk er wel verschrikkelijk naar uit, om de kleine weer te zien....

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Sumshine -> ik heb 'ervaring' in zo'n foute stoeltjes :) Joris vond de box ook vreselijk en de simpele wipstoel ook. Dat was dus veel wiegen. Op een gegeven moment hadden we hem in de maxi cosi gelegd en maar heen en weer wippen, daar was hij dan tevreden (en constant op de arm, maar dat is gewoon geen doen). Toen meteen de dag erna naar de winkel gegaan en een elektrische schommelstoel gekocht. Dat was echt de uitvinding hoor. Vind het ook geen foute stoel. Meer een verwende stoel haha. Joris werd daar altijd heel rustig in. Heel zacht geluidje bij, schommelde heen en weer, was echt ideaal. (Plus allemaal verschillende standen, met/zonder geluid, met/zonder licht, de wiegsnelheid, etc.)

Wij dachten ook gelijk eraan van; stel onze 2e zoon vind de box niet leuk en de wipper. Dus hier komt geen gewone wipper in huis, wel weer een elektrische schommelstoel!

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Wat een gezellige berichten allemaal.
    En een paar dames die bijna de 20 weken echo hebben, spannend!

Wij hebben morgen de afspraak met de orthopeed, die onze kleine man na de geboorte gaat ingipsen en behandelen.

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @fleur spannend de afspraak bij de orthopeed! Hopelijk kan hij/zij antwoord geven op al jullie vragen! Succes

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    "fleur: succes bij de orthopeed! Gaat ie dat gelijk na de bevalling doen? hoe lang na de bevalling gaat zo iets?

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat spannend Fleur! Succes bij de orthopeed!

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Fleur, succes bij de orthopeed. Hoop dat de uitleg eventuele onzekerheden weg kan nemen. En wat een superleuke wipstoel!! Goed gescoord via marktplaats.

Zonnestraal, al bijna verlof heerlijk hoor! Ik heb mn laatste werkdag pas op 18 oktober ;)
    Maar als het mee zit (= man moet werk vinden), blijf ik dan een jaar thuis (Duitsland heeft zn voordelen :) ).
    Mag ik trouwens ook zo nieuwsgierig zijn om te vragen hoe jullie traject in het kort verlopen is? Met een donor en lijkt ie dan op je man? En hoe moeilijk/makkelijk was die keus?

Fionn, een zoon gefeliciteerd.

20 weken echo, heb ik truowens pas 20 juli, ben dan 21 weken. Dan komen we ook eindelijk geslacht te weten. miss laat voor een 20 weken echo, maar ze werken hier miss net ander en ik geloof dat ze stiekem al behoorlijk wat dingen gecontroleerd hebben. Krijg dan ook een CTG. Krijgen jullie die ook?
    En met 25 weken een glucosetest (vrijwillig niet verplicht).

Borstvoeding, wil ik ook als het lukt. Maar niet geforceerd.. lukt het niet stappen we zo naar de fles.

Katoenen luiers, wat zijn de voordelen ervan (naast het herbruiken :p )?

Sas, weer een dochter gefeliciteerd! Het eerste meisje hier, wat een eer. Ze heeft later een ruime keus uit de heren ;)

Stitch al wat gehoord van de kweek? Hoe doet J.ari het nu? Balen van die baan, maar miss idd je energie niet waard, tijdelijk werk etc.
    Nieuwsgierig naar je geboortekaartje :)

Wiedeltje, welkom terug :) alles goed met je? Je gaat niet naar het geslacht kijken, wat een zelfbeheersing!! :) vind je het niet lastig met shoppen?

Hier maken we het goed, veel rugpijn na verloop vd dag, jullie ook? Wat kan ik er tegen doen?
    Verder geen nieuws! :D

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Uitgerekende datum:
    14 november
    Zonnestraal77 (35) 1e kindje, jongen :D
    15 november
    Stitch85 (26) 2e kindje (KS)
    16 november
    Lolalo (33) 2de kindje
    18 november
    Fleur84 (28), 1e kindje, jongen
    19 november
    Isis857 (26) 1e kindje, zh-bevallig, jongen
    20 november
    Sumshine (28)2e kindje jongen!
    Sas 26 (30) 2e kindje
    Rensje (33) 2e kindje
    21 november
    Minimuisje (29) 2e kindje
    22 november
    xnicolle (27) 1e kindje
    23 november
    Biancah 1e kindje, jongen
    Spijkervrouwtje (35) 3e kindje
    24 november
    LadyT (29) 1e kindje
    Liefde88 (23) 2e kindje, 1e kindje overleden, jongen
    26 november
    Vlinder1983 (28) 2e kindje
    28 November
    Wiedeltje (21) 1e kindje
    30 November
    Coortje (26) 3e kindje
    Amona (27) 1e kindje

Afspraken:
    26 juni Zonnestraal77: uitgebreide 20 wk echo (AUG), is 19 juni geworden.
    26 juni Sumshine: 20 weken echo en extra controle
    26 juni Vlinder1983: uitgebreide echo
    3 juli Minimuisje: 20 weken echo
    3 juli Isis857: 20 weken echo
    4 juli Lolalo, Rensje en Spijkervrouwtje: 20 weken echo
    09 Juli Stitch85 uitgebreide 20wk echo
    10 juli Biancah: 20 weken echo
    11 juli Coortje: 20 weken echo
    20 juli Amona: controle en echo (21 wk)
    30 aug Coortje: pretecho 27 weken

Lijst opgeschoond!
    Excuus als ik iemand heb verwijderd die hier nog (wil) meekletst(en), voel je niet verbannen, maar stop jezelf weer in de lijst :)

19. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    Spannend Fleur! Dat gesprek met die orthopeed. Hopelijk krijgen jullie zo meer duidelijkheid over de behandelingen.

Het is inderdaad best een stap terug om zoveel minder te gaan werken. Zou het ook absoluut niet gedaan hebben, maar het moet van de verloskundige. Ik voel me ook gewoon schuldig als ik halverwege zeg: het is mijn tijd weer, ik ga! Terwijl de rest met drukte of rotzooi zit. Maar ik moet gewoon aan mezelf gaan denken... Ik ben nu elke dag om half 4 ongeveer thuis. En dan slaap ik echt 1,5 uur. 's Avonds duik ik ook op tijd weer in bed (tussen 9 en 10). Als ik de wekker niet zet wordt ik gewoon niet eerder wakker als een uur of 10/11. Ondanks het vele slapen ben ik vaak nog kapot op.

@verlof en werk: Ik ben verkoopster bij een babyspeciaalzaak. Dus misschien zie ik jullie wel, en jullie mij, maar dat we niet van elkaar weten dat we op dit forum zitten. Grappig he! Omdat ik nu al minder werk moet ik 6 weken van tevoren verlof opnemen. Dat was ik trouwens zowiezo al van plan. Daarna denk ik erover om 2 of 2,5 dag terug te gaan, maar dat weet ik nog niet precies. En ik zit er over te denken om ouderschapsverlof op te nemen, zodat ik iets langer bij mn kindje kan blijven.

@bv of fv: ik kan gelukkig kiezen en kies dan ook absoluut voor borstvoeding, en ga er ook alles aan doen om dat te laten slagen. Zoniet, jammer dan. De fles werkt ook!

20. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Fleur, succes gesprek orthopeed!!! Nu vast wat meer duidelijkheid!!!

Amona, nee hoor...je mag alles vragen, we zijn hier heel open in!!
    De keuze om verder te gaan met donorzaad was op zich makkelijk gemaakt. Destijds in 2010 bij mijn man onvruchtbaarheid geconstateerd :(. Zonder gevonden oorzaak.
    Hij heeft toen een TESE ondergaan, een ingreep om uit zijn testikels eventueel zaad te verkrijgen. In die tijd al nagedacht van wat nou als ze niks vinden?!??! Dus toen kwam bij ons al donorzaad naar voren. Ik wachtte op mijn man wanneer hij daar klaar voor was en dat was vrij snel. We wilde zooooooooooo graag een kindje!!
    Mijn man wist vanaf begin af aan dat hij dat wilde van een onbekende zaaddonor. Want zijn broer heeft ook zijn zaad aangeboden (superlief), maar dat trok mijn man niet. Te dichtbij.

De keuze was makkelijk en snel....maar het verdriet was vreselijk toen we hoorde dat er geen zaadjes gevonden waren. De verwerking daarvan heeft wel een tijd geduurd....heel veel tranen!!! Echt een zware kutperiode zeg maar!

Nu zijn we 2 jaar verder en dat verdriet een plekje kunnen geven.
    En nu is het zo mooi dat mijn man laatst zei: ik hou nu al van ons kindje :). Het is nu al zo 'eigen'. Heel gek misschien om te begrijpen.

Verder zullen we altijd open en eerlijk zijn naar ons kindje toe. Er zijn kinderboekjes op de markt (hele leuke schattige boekjes) om ons te helpen dit al heel vroeg aan ons kindje te vertellen.
    We hebben een workshop gevolgd van een arts/psychiater van het AMC die KID-kindjes (kunstmatige inseminatie donor-kindje) gevolgd heeft vanaf baby tot volwassenheid. Zei adviseerde ons altijd eerlijk te zijn, want kinderen voelen alles aan.

Familie en vrienden dus ook op de hoogte. En daarom, wat een respect voor mijn man!! Is hier zelf open en eerlijk in.....wat het beste is voor het kindje gaat voor alles!!!

Nou heel verhaal :):):). Wel lief jouw interesse hierin ;).

Wiedeltje, tis ook heel moeilijk om minder te gaan werken....maar je hebt een kleine spruit in je buik en die komt toch echt op de 1e plaats ;).

Deel Deze Pagina