oh ja, striae, hier ook nog alleen op m'n heupen.. gelukkig nog niet op m'n buik gevonden..hopelijk blijft het zo! je kan er toch weinig aan doen. Dames met wel striae op je buik, wanneer kregen jullie het (in deze of vorige zwangerschap)?
@isis, Soms dan denk je, ow ik kan nog wel ff dit of dat doen, maar je lichaam moet zich nu ook gaan voorbereiden op de marathon die komen gaat, rusten is belangrijk (al is het maar ff beentjes omhoog met een kop thee erbij.... @straie ontdekte ik pas in week 37 van mijn vorige zwangerschap. Volgens manlief was het toen begonnen in week 34, hij was stomverbaasd dat het me niet eerder was opgevallen Pakketje is net geleverd! zoonlief was flink verrast, en is helemaal blij met zijn nieuwe pet! Hij vroeg al meteen of we met de hondjes ging lopen zodat hij zijn pet op kon.... Nu maar hopen dat manlief ook blij is met zijn pet. De pet is helemaal gevoerd, dus zijn (bijna) kale hoofd zal het wel niet koud hebben deze winter
Ja.moet sowieso elke dag terug komen. Hoor dus echt vrijdag pas meer. En ik ben t zooooooo zat. Alles doet pijn. Omdat er bijna geen vruchtwater is voelt elke schop en beweging dubbel zo heftig. Maar ja dat word dus weer gewoon afwachten.
hmm wat gek dat ze je gewoon weer naar huis sturen biancah! Lijkt me toch niet echt goed als je steeds vruchtwater verliest??
ohhhhh wat spannend hier meiden!!! heeeeeel veeel succes!! ben helemaal een beetje zenuwachtig voor jullie xx
Nou meiden, effe een update vanuit mijn telefoon. Ze snappen er niets van want met 34 weken had ons manneke een groei achterstand van 3 weken en zou rond 1950 gram zijn!!! Nou het leuke groeiachterstand is helemaal weg en kleine weegt rond 3000 gram dus altijd 6 pond met 36 weken! Dus draag ik het uit hebben we dik een 7 ponder!!! Enzo was maar 2665 gram met de geboorte en deze man is al zwaarder als zijn broer. Voorwerk werd niet gecontroleerd want zolang het niet doorzet is het voorwerk. Het kon wel insluiting veroorzaken maar dat was nu niet meer erg om dat ukkie groot genoeg is om geboren te worden!!!!! Ik ben echt zo blij!!!!!!!!!!
wow wat goed nieuws rensje! *doet een vreugdedansje* liefde! hoe is het met jou meid? en met Jayce? Doet jullie knapperd het nog steeds zo goed? ik hoop het!
@rensje wow! Geweldig nieuws zeg! *doet een vreugdedans* jij kunt nu nog ff extra genieten van de laatste loodjes zonder zorgen over je mannetje! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn @hier, over hulp in huis gesproken hihi, ik ben in mijn nopjes! Schoonmoeder kwam net met haar Truus... Truus is zo'n robot stofzuiger, dus ik ben helemaal blij! Als zoonlief naar bed is 's avonds kan Truus de serre stofzuigen, en als wij naar bed gaan, kunnen de stoelen in de serre en kan Truus de woonkamer doen.... Ze is nu bezig met het voorhalletje en dan kan ze daarna de gang doen Dus voorlopig hebben wij onze altijd stand-by hulp klaar staan
@stitch, wat heerlijk zo'n Truus Dat lijkt me echt een geweldig ding. Hier mag ik ook niet klagen hoor..manlief doet veel in de huishouding momenteel Maar zo'n Truus klinkt wel goed!
Rensje wat goed nieuws! Ik weet t ook allemaal niet dames. Ook ik vind t raar. Kan me niet voorstellen dat de kleine man dit fijn vind. Voel me er soms ook naar van. Toenstraks aan de ctg heb ik hele tijd liggen huilen. Gelukkig was mn man mee. Van mij mogen ze t halen. Ben er klaar mee en vind t allemaal maar wat eng.
@biancah, kan me helemaal voorstellen dat je nu zoiets hebt van "haal het maar". Ik weet dat je lichaam door blijft gaan met het aanmaken van vruchtwater, zodat je kindje niet droog komt te staan. Ik zou mezelf ook zorgen maken of het kindje dit niet als vervelend/traumatisch ervaart. Wat zeggen ze daarover? Sterkte meid! Ik hoop dat je mannetje zich heel erg snel gaat melden, zodat je van deze onzekerheid af bent! Deze situatie zoals jij je nu voelt, is voor jou en je mannetje niet goed! *knuf*
Biancah, meis een dikke knuffel snap dat je er effe door heen zit!! Mijn vader heeft 7 weken in de buik van mijn oma gezeten terwijl de vliezen gebroken waren!! Het komt echt goed meis maar ik snap je gevoel heel er goed!!! Reageer straks effe meer meiden!!
Ik snap jou helemaal Bianca! Dikke knuffel! Even ego; Moest vanmorgen naar de vk. Dus verteld over de diarree. Moest in potje plassen. Ketonen verhoogd, dus toch beetje uitgedroogd . Lig nu weer in het ziekenhuis met een infuus en krijg nu vocht binnen. Wat een kutzooi!!! Met beebje is alles goed gelukkig!!!! Krijg vanaaf een slaappil thank god!! En tis vandaag de verjaardag van m'n man . Pfffff....
Wow meiden, wat veel ineens vanmorgen hahaha. Ben ik ook een keer op pad Bianca, fijn dat de CTG opzich goed was, maar kan me voorstellen dat je het hierdoor extra zat bent allemaal... Het voelt toch wat onzeker allemaal! Het duurt niet lang meer meis, hou vol! Rensje, wow! wat een goed nieuws!!! Nu dus geen zorgen meer, wat fijn meis! Isis, eindelijk rusten 's middags het werd tijd hihi Stitch, 's avonds laat nog de honden onder handen nemen... beetje nesteldrang? maar wel fijn dat ze weer klaar zijn! Mannen, tsja... hij zei gelijk sorry hahaha. Beweerde dat ie de zakken echt niet had gezien toen ie naar het toilet ging, ik zei schat ze stonden praktisch voor de slaapkamerdeur, hoe kun je dat niet zien Hij neemt ze ook altijd naar buiten, niet per se vanwege de zwangerschap dus frappant was het wel. Maar gelukkig was ik net op tijd wakker om het zelf te doen Hebamme doet hier eigenlijk vrijwel niets bij controle hoor, is denk toch wel anders dan vk... ze legt me alleen aan de CTG (dit keer wel ook met harde buiken-meter) en kletst met je/ons. That's it... haha. Vraagt wel of er dingen zijn, maar voel me eigenlijk altijd prima als k bij controle zit. Dus over koetjes en kalfjes gepraat terwijl dat ding doorliep. Bij de gyn heb ik de 'echte' controles... CTG, echo, bloeddruk, urine, HB, etc. Ze zei wel, zo dat wordt een groot kindje, toen ze mn buik zag... oh oh zei ik het moet er ook nog uit... Zegt ze het is er ook ingekomen... Zei ik maar dat dat vast iets leuker/eenvoudiger was Maar komt vast goed. Ik heb Sumshine al ff niet gelezen of ben ik kippig? En Zonnestraal? Dames meldplicht met de laatste loodjes Nou, kheb zin in chocola... lekker meegenomen uit Luxemburg, yummie... ga ik dus maar eens n stukkie van 'proeven'
Oh daar was je toevallig al toen ik nog aan het typen was, Zonnestraal. Wat vervelend zeg.. en ook nog op de verjaardag van je ventje!! Gelukkig maakt mini het goed! Hopelijk krijg je dankzij de slaappil ook een goede nacht en veel rust... Sterkte meis!!!
@zonnestraal, allereerst gefeliciteerd met je man, jammer dat het geen feestelijke dag is voor je... Hoe lang moet je blijven? Gelukkig is wel alles goed met je mannetje, vandaag ook alweer 37 weekjes zwanger, dus vanaf nu mag hij komen! Hopelijk knap je snel op, en slaap je lekker vannacht.... Sterkte meis! *knuf*
Oh en Stitch... ik wil Truus lenen!!! Mijn huisje is niet zo groot, dus duurt niet lang Zo om de dag ff?
@amona, fijn dat je 'controle' weer goed was! Is het in Duitsland standaard dat je daar naar toe moet en ctg's krijgt? Of is dat vanwege je harde buiken? Geniet van je chocola....*lust ook wel een stukje* tja wie weet is het nesteldrang! Doe nu natuurlijk al bijna 3 weken niets in huis, maar ik begin me langzamerhand te vervelen. En natuurlijk zie IK dat het 'vies' is in huis, manlief ziet het niet (logisch). Ben stiekem in mijn hoofd alweer een lijstje aan het maken 'wat te doen'... Gelukkig heb ik nu de hulp van Truus! @sumshine is tot en met morgen aan het genieten van een luxe vakantiehuis zonder internet.....