Wat mooi geschreven Fionn, krijg tranen in m'n ogen en'n brok in m'n keel Geniet maar lekker van je gezinnetje!
Even tijd voor t bevallingsverhaal. Voor de meiden die het interessant vinden, voor de meiden die het spannend vinden, lees er maar over heen hoor! iedre bevalling is anders echt het valt niet te rijmen en je weet van te voren echt niet hoe het voor jou zal zijn. Ik had een korte maar heftige bevalling iig. Dinsdagochtend om 10 over 6 werden mijn vliezen gebroken en ik voelde gelijk weeen, ik bleek 2 cm ontsluitig te hebben bij aanvang! mooi hoefde dus nog maar 8 cm en rekende dus op een bevalling van ongeveer 8 u ur! de weeen die ik voelde herkende ik niet ze waren anders dan bij mijn dochter. Dit was druk onderin en pijn in mijn rug, ze waren er constant maar ik daht het is vast nog voorwerk. Ik kreeg weenregistratie op mijn buik en beeb kreeg snoertjes op zijn hoofd om te zien hoe hij er op reageerde 9hartactie) beeb reageerde sterk op die zogenaamde druk maar op de ween registratie was bijna niks te zien. De vk (nachtdienst vk zeg maar) vond toch ondanks dat ik het niet wou dat het infuus er maar in moest met wat opwekkers. Haar kunnen overhalen om em op standje 1 te doen, zodat het heellicht zou zijn, nou ik werd me toch beroerd! zweten, kokhalzen, licht in mijn hoofd, gevoel als of ik heel nodig naar t toilet moest, gapen etc. de verpleegkundige die wist zeker dat het niet door het infuus kwam en zei ik zet em even ops tandje twee want we willen mooie weeen zien. maar ik voelde me steeds beroerder en de verpleegjkundige dacht dat het mijn suiker wel moest zijn. Mijn suiker werd gecheckt maar die was prima, ik zei haal dat infuus eruit, ik word er niet goed van. de vk kwam en haalde het infuus eruit, wisseling van de wacht: nieuwe verpleegkundige (een bitch overigens) ik zei ik moet naar de wc, verpleegkundig was e rniet zon voorstandr van want ze zagen dat beeb erg dipte (op de monitor) dus het moest wel snel, schiet maar even op zei ze etc....van ween naar wee naar de wc geschoven. kolkhalzend. Op dat moment kwam manlief binnen, ik had gezegd dat ie rustig aan moest doen, maar toen ie een apje van me kreeg met AUW heeft ie dochter snel weggebracht en is naar t ziekenhuis geraced. Ik zei tegen manlief: dit is zo veel heftiger als de vorige keer, ik kan dit niet, help me...Manlief dacht echt wat is dit?! Ondertussen was het dus ietsje na half 8. kwart voor 8 zeg maar. Ik: roep d ie vk, waar blijft dat kreng (ook die woorden...sorry, de vorige keer was ik heel lief en bedeesd) manlief moest de hele tijd van mij op die beldrukken, vk kwam voor mijn gevoel maar niet.. ik wou lopen, naar het toilet, in bad etc en mocht helemaal niks behalve liggen...Ik kon de ween helemaal n iet opvangen dus riep: ik kan dit niet, ik kan h et echt niet dit is te erg. Geeef me alle pijnstilling, dit riep ik ook tegen de verpleegkundige die af en toe wel kwam. Ze zei ik ga even overleggen met de verloskundige. Eindelijk kwam vk: ik: ik wil al je pijnstilling die je hebt of een keizersnee NU... vk: wacht even meis, ik ga even kijken want het kan wel eens zijn dat je nu al heel ver bent. Ik: ow... Vk: ja ruim 8 cm dus geen wonder meis dat je op de kop staat je kindje komt er echt aan en je zit in weeenstormen af en en aan en dat hebben we niet gezien op de monitor. ik: maar ik moet heel nodig nar de wc.... vk: eerst naar de verloskamer dus weggereden op de verloskamer, op t bed, hangend, kronkelend, helemaal gek dat ik moest blijven liggen. (ivm dippende beeb) ondertussen is het kwart voor negen. Ik: ik wil nu naar de wc! vk: nee dat kan niet want dan moet ik je baby uit de wc vissen. IK: geef em dan een poo wan tik moet heeel nodig poepen!!! vk: toe maar dat is je kindje NEEE zei ik ik ga mijn kind niet onder poepen, nu een po.. vk: kan niet meis. ik: nou dan moet je t zelf maar weten! en heb de hele boel heel charmant er onder gescheten! zoooow dat hoor je nooit! maar bij deze...De vorige keer heb ik echt niet gepoept of niks maar nu dus wel. Weet je wat ik volgens manlief toen ook nog zei: EN IK STINK OOK NOG ES! (boos dus) hahahahaha....Ik moet me doodschamen eigenlijk Toen gaan liggen en persen, maar beeb dipte steeds lager en had t erg benauwd. Toen moest ik op mijn zei zodat beeb iets kon herstellen, het ging veel te snel voor de baby. ik persen en vk heeft me extra geknipt en toen lag onze zoon in eens op mijn buik. 15 minuten heb ik geperst.... Naast de knip ben ik helaas ook gescheurd auwwwww En het naarste was: ze hebben lang over het hechten gedaan! echt wel 50 minuten, er was een stagiare bij..Vreselijk!!! maar nu heb ik een gezonde zoon! Al doe ik tien keer liever de bevalling van dochterlief over datwas een bevalling van 23u maar zo veel rustuiger, mooier en geleiderlijk. Ik kon dit eht niet opvangen, ik werd niet geloofd dat ik forse ween had doordat het rugween zijn en rugween word je gek van! je wilt bewegen, je wilt van alles maar door dat beeb zo dipte mocht ik niks behalve liggen. Ik heb zelfs al mijn kleren uit gegooid, ikz weete me kapot en werd gewoon gek van alles! haha.. Wel fijn na drie uur ben je er van af, maar wens het andere niet toe hoor, het waren 3 hele heftige uren waarin ik best wat paniek heb ervaren. Waarin ik echt geloofde dt ik het nirt kon en liever een keizersnee wou en platgespoten wou worden. Beiden is niet gebeurd overigens. Zonder hulp pf pijnstllling bevallen, puuur omdat het zo snel ging. en nu: ik voel me best goed heb weinig bloed verloren dus dat scheelt, wel nog last van naween (krijg je bij de tweede sneller schijnt en door de snelle bevalling) en tja die hechtingen er is wat aant ontsteken dus twee maal daags met mijn blote gat in de soda. AUW! pfff Zoonlief doet het echter goed, hij moet nog wel ff groeien! Dochterlief vind het leuk dat er een broertje is en is heel lief oor em maar als er andere visite is is het een draak! erg druk, hyper etc en haar zindelijkheid laat u ook een beetje te wensen over.....hoezo terugsdlag... Geen wonder mama heeft een week int ziekenhuis (onverwahts) gelegen..dus ja.. Ik wou graag borstvoeding geven maar int ziekenhuis was t protocol ivm mijn zw.diabetes diagnose dat beeb gelijk bijgevoed werd: nog op de verloskamer. zonder dat ik daar een stem in had. Dit terwijl zijn bloedsuikers helemaal niet laag waren of niks. Later toen ik t doorhad werd het weer gedaan, ik vroeg waarom ik wil bv geven: ziekenhuis: ja maar dit is beleid. en ik zat daar met mijn bek vol tanden. Als gevolg: ik moest heeeel veeel gaan kolven om uberboubt productie op gang te krijgen en tja dat wou ik echt niet, het voelde zo naar dat kolven. Ik heb twee dagen geprobeerd heel veel aan te leggen, maar het mocht niet baten. Dag 3 heb ik mijn borsten maar ingeboden, zoon heeft niks gehad. We hebben t geprobeerd, het is me niet gelukt helaas. De enige optie zal zijn kolven en zo zou t w.s. wel lukken maarja: dat wil ik niet...Ik voel me niet goed bij t kolven. Hij word vast ook wel groot met t flesje denk ik dan. Nu ga ik weer verder, ff rusten (moe) en mijn soda badje zo klaar maken waar ik lekker in mag poedelen met mijn onderkant hahaha...
Fionn, fijn meis dat het zo goed is gegaan en je gewoon thuis hebt kunnen bevallen! op de keukentafel zelfs hihi! Lijkt me ook fijn thuis bevallen hoor, super! nu lekker van elkaar genieten meissie!
Wat ontzettend heftig Sum... moeilijk op te vangen... gelukkig heb je't weer achter de rug. Respect super mama!!! Geniet van de mooie momenten! Succes met de pijnlijke momenten (sodabadje bijv).
Fion en sumshine!! Heavy meiden maar trots op jullie!!!! Iedere bevalling is inderdaad anders maar jullie hebben het gedaan. Vrouwen zijn bikkels dat zie je wel weer. Vanavond weer onrustig gevoel, mijn onderkant voelt beurs en opgezwollen en moet zo vaak plassen. Weet niet mast voel Me raar dat ik er bijna zenuwachtig van wordt. Meiden doen jullie borsten ook weer zon zeer??? Voel Me geheel opgezwollen!!!
Fionn en Sum wat heftig. Maar jullie hebben t geflikt! Trots mogen jullie zijn! Rensje, dat zenuwachtige en dat raar voelen ken ik wel en dat de onderkant beursvoelt ook. De rest niet. Heb ook geen idee wat ik er mee aan moet soms. Heb t ook vaak heel benauwd. Dan krijg ik ineens bijna geen lucht meer zonder reden. Ook als ik gewoon op bed of de bank lig.
@Fionn op de keukentafel..hihi! Waarom niet in je bed? @Sum, ik vind het wel vreemd hoor dat ze zo slecht naar je geluisterd hebben... ? Dat je aangeeft dat je nr de wc moet, en dat je aangeeft dat je je zo beroerd voelt van het infuus... Tuurlijk is de gezondheid vh kindje het belangrijkst maar dat ze tegen je zeggen dat t niet kan door t infuus en zo...
beiden superwoman, dat geldt voor iedereen die op welke manier dan ook mama is geworden!! Dochter eindelijk opgeknapt, en morgen gaat ze een dagje naar de creche, ipv 2 dgn deze week 3... Omdat ze vorige week niet is gegaan... Voel me nu dus al weer schuldig... terwijl ik juist ook blij was met deze mogelijkheid zodat ik. deze week wat meer kan rusten.. vorige week was zwaar met ziek dametje thuis en week ervoor zelf ziek. Maar ja dan denk ik nu: t arme kind... trekt ze dat wel... etc... Voel me dus toch wel schuldig... ...
@Rensje, dat onrustige had ik afgelopen dagen... echt gek gevoel...Kon niet ontspannen en was erg zenuwachtig.. Heb nog n keer mijn zkh tas gecontroleerd en geboorteplan en zo. Wat dingen doorgesproken met mijn man. Nu weer rustiger.. Dinsdag weer controle... Spannend, maar ik verwacht nog niks van ontsluiting ( dochter was 12 dgn later).. verder eindelijk eens wat meer geslapen afgelopen nacht, hoera!
Ah Sas, niet schuldig voelen hoor, ze gaat er vast zelfs van genieten! En als ze dan weer thuis is, heeft ze wellicht wel meer moeder aan je dan wanneer jij vermoeid bent. Welkom dagje extra met meer rust voor'n hoogzwangere vrouw! Niet te zwaar aan tillen. En Rensje, betekent de onrust iets? Stitch, hoe was jullie (laatste ) avondje "uit" met z'n 2en? Veel succes morgen, schrijf't nu maar vast want moet morgenochtend zelf ook naar de gyn dus waarschijnlijk weinig/geen tijd om te schrijven. Zie dat m'n banner't uit zichzelf weer is gaan doen...36+2, bijna finish...spoor ik niet helemaal als ik zeg dat ik het eigenlijk niet besef/geloof dat er met ca. 4 weken een kindje van ons 2 is? Blijf't zo onwerkelijk vinden, had niet gedacht dat dat gevoel de hele zwangerschap zou blijven...maar miss heb ik gewoon'n steekje los Truste allemaal! Trouwens, Nicolle en wiedeltje, beebs nog binnen??
Goedemorgen meiden!! Lig nog in bed met een snurkende peuter langs me haha. Die was ha Half 7 wakker mast besloot toch nog maar even zijn oogjes dicht te doen. Nou mams dus niet, die is vanaf 5 uur al klaar wakker. Pffff ik kan echt niet slapen. Sas, meis voel je je niet schuldig hoor!! Dochter vind het vast leuk en heeft het waarschijnlijk niet eens in de gaten. Het is jou gevoel gewoon. Maar desalniettemin snap ik je gevoel wel heel goed. Ik moet ook vaak nee verkopen aan mijnzoon omdat ik veel Dingen niet kan. Komt allemaal goed. En zoals amona ook schrijft heeft ze meer aan een moeder die uitgerust is als die op haar tenen moet lopen... Geniet er maar effe van !! Dikke knuffel Dus jij kent oom dat zenuwachtig gevoel, bijna opgefokt!! Dit is nu al de 2 e x dat ik dat had. Verder zijn mijnboobies echt weer aan het opzwelen. Zelfs manlief zei het gister! Hij zei: Lola kom je ook nog naar bed Jahjah!
De melkmachine maakt zich ready... zou't dan echt niet lang meer duren voor je Rensje? Ik hoop't. Balen dat je zo vroeg wakker was zeg!! Wel heerlijk dat enzo nog even bij je doorslaapt, genietmomentjes!
Amona, dat opgefokte is nu wel weer weg. Zou kunnen maar vorige controle was deze goed. Dus gewoon rustig aan. Denk zelf dat het te maken heeft met een aankomende bevalling. Moet zeggen dat me lichaam gewoon op zijn kop staat. Voel me onderkant kraken en wat last van mijn bekken, verder totaal opgezwollen onderkant haha tje en dan die melkfabriek haha. Maar goed we zullen zien de laatste loodjes zijn gewoon het zwaards. Hoe is het met jou?? Goed geslapen??? Bijna jarig... Waarschijnlijk laatste verjaardag zonder kindje!!??
Spannend Rensje! En wat een mooie bevallingsverhalen! In het begin van mijn zwangerschap kon ik die verhalen niet lezen zonder te janken, maar nu precies weer hihi.
Denk't ook Rensje, maar wanneer 't echt zo ver is voor je?? Ik heb dat opgefokte soms ook, niet lang, maar denk dat bloeddruk dan wel iets hoger is dan normaal (bij meting nog nooit opgefokt gevoeld, dus metingen goed). Maar is allemaal ook voorbereiding op.. Knakkende bekken en pijnlijke bekken heb ik ook vooral als ik langer gezeten of gelegen heb. Maar ja echt klachten die erbij horen nu he. Laatste verjaardag zonder inderdaad, apart! Vorig jaar met de feestdagen droomden manlief en ik ook zo ervan..dat't de laatste keer zonder was (was toen ook dik overtijd) maar nu zal ons ukje er gewoon écht zijn met de feestdagen!!! Zo voor ctg en echo naar gyn, ben benieuwd hoe ver de kriebelaar ingedaald is...en hoe zwaar! Tot later allemaal!
Ff vlug, ik zit nog in het ziekenhuis, maar ik kan toch een ruggeprik krijgen tijdens de ks! Nu nog ff bloedprikken, gesprek met de verpleegkundige en dan wachten tot 10:30 uur op de gyn met dé datum! Spannend