Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Amona -> tja, ik heb ook een datum voor inleiding hé, dus het is die dag, de dag erna of de dag erna :D

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hahaha grappig is dat als een man nesteldrang heeft! Hier ook hoor!! :D

Nee de 5e gaat 'em helaas niet worden :(....

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh ja, was ik even vergeten mini!!! :) hopelijk een vlotte inleiding, of spontaan voor die tijd!

Zonnestraal, schattig is't wel, maar mag ie't ook wel uitvoeren want ik heb die drang niet, haha! ;)

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

Amona ik weet t, maar ze verwachten een beetje dat t wel die dag lukt hoor. Maar zei net al tegen mn man dat hij ook maar ff een tasje voor hem zelf klaar moet maken voor t geval we wel de nacht in gaan enzo.

Heb net de hele babytas opnieuw in staan pakken. Maar alles wat ik wilde zat er al in haha.
    Nu mn eigen tas nog. Die heb ik niet meer aangevuld na 2 weken geleden dat ik opgenomen werd.

Morgen krijg ik hulp voor in huis van een vriendin. Dus alles klaar maken voor donderdag. Wil dat manlief zo min mogelijk hoeft te doen als ik bevallen ben en in t ziekenhuis lig.

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    't klinkt ook wel aannemelijk hoor ivm je vliezen en je (voor)weeen vorige week. Lijkt me fijn als't een beetje zal vlotten.

Manlief wil dat ik morgen alles klaarmaak, haha.
    Ik voel me niet zo na m'n middagdutje, hoop dat i't niks is, ik niet ziek word ofzo (ben nooit/zelden ziek!).

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Zo....wat een boel gekletst! Kan het ff niet allemaal onthouden.

De gyn heeft me gebeld, deze week gaat het niet meer gebeuren omdat ze het te "vroeg" vinden. De gyn blijft uitgaan van een ander termijn dan bij de termijn echo :( De termijn echo gaf aan dat 15 november mijn uitgerekende datum is, terwijl zij uitgaat van 20 november (aan de hand van eerste dag laatste menstruatie ). Ze zegt zelf ook dat ze denkt dat ik langer zwanger ben :( Het team van gynaecologen houdt zich vast aan de regels van de beroepsvereniging van gyns. In deze regels staat dat een geplande keizersnede zonder een ernstige medische indicatie pas uitgevoerd mag worden na 39 volle weken zwangerschap. En daarom krijgt ze niet genoeg steun van haar collega gynaecologen om het toch deze week uit te voeren. Dus deze week gaat de ks alleen plaats vinden als de bevalling zich aandient.... Moet heel erg laagdrempelig gaan bellen, dus bij iets wat ik als pijnlijk ervaar en wat op een wee 'lijkt' meteen bellen ook al komen ze onregelmatig. Vrijdag moet ik weer voor een CTG en controle naar het ziekenhuis. Als ze dan iets van activiteiten waarnemen gaat ze alsnog de ks uitvoeren. Zo niet, dan kan ik volgende week, iets eerder dan de 16e voor de ks komen.... Dussss een heleboel informantie maar ik schiet er niks mee op:x

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wat een onzin zeg! Termijnecho mag die naam dus ook niet hebben!!! Eerlijk waar... pfff...als ze dat bij mij deden was 19 nov m'n datum ipv 30ste.
    Ik vind ze niet goed wijs eerlijk gezegd, hoe kan'n menstruatiedatum nou beter zijn dan'n termijnecho!!!

Nog even op'n houtje bijten dus en hopen dat't spontaan begint!

Knuf voor jou! Wat'n tegenvaller...

8. Biancah

Biancah Niet meer actief

Tjee stitch wat een tegenvaller. En niet medisch? Er zitten toch allerlei ernstige gevolgen aan als het opeens vanzelf begint en je dan te laat bent in t ziekenhuis?
    Maar je weet wat je te doen staat, trek je wandelschoenen maar aan! Ennuh snachts niet slapen maar ........

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    wat balen stitch, maar begrijp ik nu wel dat ze eerder dan de 16e gaan?
    *duim voor je*

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat een gedoe Stitch! Ongelofelijk!! Dan is het maar te hopen dat het niet van zelf begint en je dus echt kan uitzitten tot de datum. En die dan te hopen dat die snel meteen begin volgende week dan is! Moet je toch niet aan denken dat de weeën spontaan beginnen en ook nog eens een snelle bevalling zal zijn waardoor je te laat bent... Laten we dat maar niet hopen!

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Thnx lady's voor jullie lieve reacties...
    Heb vanmiddag vanaf 15:00 uur gewinkeld tot sluitingstijd, met als resultaat harde buiken en sinds 18:00 uur al 3x een grote boodschap heb gedaan (normaal 1x per dag). Vanavond moet manlief maar eens zorgen dat frummel 'gel' in zijn haartjes heeft zodat ie opgetut ter wereld komt;):D (dat word stuntelen in bed ;))
    We wachten wel af, ik baal ongelofelijk, de gyn weet dat ik het niet meer trek en vrijdag komt ze nog naar de kraamafdeling als ik aan de CTG lig, hopelijk gaat ze inwendig onderzoek doen en brengt het iets op gang... Dus mocht het morgen niet gebeuren, dan blijf ik donderdag op vrijdag nacht wel wakker en ga ik voor ik vertrek naar het ziekenhuis nog wel een uurtje traplopen;)
    Het protocol is dat als ik daar binnen kom en het blijkt dat de bevalling begonnen is, ik voorrang krijg (muv levensbedreigende operaties) op een ok zodat de keizersnede binnen het uur uitgevoerd word. Met de reistijd van max 1 uur (er vanuit gaande dat we 2x de brug, het spoor en de tunnel tegen hebben) zou ik dus binnen 2uur op ok moeten liggen.

De keizersnede is nu inderdaad 'iets' eerder ingepland dan de 16e.
    De bevalling mag uit zichzelf wel beginnen, weeën kunnen geen kwaad, het hoofdje mag niet 'staan' .Dus 10 cm ontsluiting, persen of vaginaal bevallen is uit den boze...

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Stitch meis vind het echt klote dat het allemaal zo tegenviel!! Hoop dat je het een plaatsje kunt geven!!
    En wie weet bepaalt frummel zelf wel dat het genoeg is.
    Nog iets leuks gescoord in de stad.

Nou hier een offday, kan niet uitleggen maar voel blehhhhhhh...!!
    Alles is te veel en alles gaat langs me af.
    Kan gewoon niet omschrijven hoe ik me voel.
    Manlief heeft het ook zo ontzettend druk op het werk en zit nu thuis weer continue achter de laptop.
    Vind het zo vervelend voor hem.

Verder merk Ik aan zoonlief ook dat hij het spannend begint te vinden, want hij wekt geen meter van me af. Hij zit het liefst de hele dag bij me op de bank. Net bij het naar bed brengen zegt ie: mama jij gaat nooit bij me weg hè!!! Ik kan niet zonder jou!!!!
    Nou dan krijg je toch tranen in je ogen, manneke zou eens moeten wetennhoeveel,ik vannhemmhou!!!!!

13. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Stitch meid, wat een tegenvaller! Snap dat je nu alles verzint zodat het uit zichzelf begint. Knuffel voor jou en hopelijk werkt de gel van papa goed ;) wel dapper dat je t nog probeert met zo'n buik..hier moest ik er echt niet meer aan denken..

Verder lees ik morgen bij!

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje, ja ik zal me erbij neer moeten leggen... Heb vanmiddag een jurkje gekocht (voor na de bevalling, stretch dus moet lukken), een sjaal, een lekker knalroze huispak voor na de keizersnede en van rituals die shower gel foam of zoiets. Soort scheergel, maar dan is het om je mee te wassen...

Wat balen zeg van je off dag, maar gelukkig is de dag bijna voorbij. Zonde zeg dat je man het zo druk heeft op zijn werk. Kan hij straks na de bevalling toch wel een paar dagen vrij zijn?
    Smelt helemaal van de woorden van je zoontje! Wat lief zeg! Hij zal nu toch ook wel merken dat er iets staat te gebeuren met jou.

Zoonlief hier merkt het heel erg goed en is flink aan het testen... Ik heb zelf de energie niet meer om hier goed mee om te gaan. Ben ook altijd weer blij als het donderdagavond is, dan is de werkweek van manlief afgelopen zodat hij iets actiefs kan ondernemen met Jari. Voel me af en toe zo'n slechte moeder... Maar ja, nog ff doorbijten :(

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

Voor de meiden die t ff nodig hebben, *knuff* !

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Ohh wordt weer zenuwachtig.
    Heb in een half uur weer 3 flinke weeën gehad!!!!!!!

Wat kunnen die voorweeen je toch onzeker maken.

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Nou rensje hoop dat t eindelijk door zet voor je! Ik ga duimen voor je!

Zo raar dat ik nu dag van inleiden weet en dat ik er nu dus helemaal ongeduldig door ben.
    Ben al lijstjes aan t maken met wat nog moet, wat er in mn weer half lege tas moet enz....

18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.502
    1.853
    113
    Tjonge, wat een gedoe zeg Stitch! Echt super vervelend. Van die gyneacologe ook wel apart eigenlijk dat ze de verantwoording gauw bij haar collega's afschuift. Ze kan zelf toch ook wel dingen bepalen lijkt me? Raar hoor. Maar gelukkig dat de uiterste datum wel iets dichterbij is gezet dan de 16e.

Ik kan het haast niet meer bijhouden wie er bevalt of op het punt staat te bevallen, of de datum weet. Zijn er behalve Amona, Zonnestraal en ik nog wel mensen waarbij er een kans is dat ze over tijd lopen? Ik heb echt het idee dat we dit topic beter -Eind november en voor de 40 weken bevallen- kunnen noemen. Ik hoop dat ik er ook aan meedoe. (al heb ik dan vergeleken bij jullie absoluut geen klagen)

Trouwens, ik heb eens even zitten kijken, en het is de 28e weer volle maan. Ik vind het prima om dan te bevallen. Doe je mee Amona?:p Gaan we samen liggen puffen;).

Enne Amona, ik heb ook mn ziekenhuistas nog niet klaar en ik moet ook nog 1 babywas doen. (heb er vandaag alweer 1 gedaan, ik moet alleen de dekentjes nog) Maar ik heb echt wel zelf het gevoel dat alles NU klaar moet. Ik heb zaterdag al vreselijk lopen boenen en poetsen. En vandaag heb ik weer een voldaan gevoel over wat er allemaal gebeurt is. Maar ik wil eigenlijk nog veel meer doen.
    Helaas heeft mijn mannetje nog geen nesteldrang. Ik wilde dat hij van zijn lijstje nou ook eens iets kon afvinken. Maar helaas:(.

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Spannend Rensje, zijn er nog meer gekomen?

Isis, wat leuk je te lezen. Hoe voel je je?

Goed geshopt Stitch! Nu aan de klus en morgen bevallen :p

Wiedeltje, ik vind volle maan wel'n goed idee! Das over 3 weken..
    Gelukkig nog iemand die nog wast en doet ;)
    Sommige dingen moeten denk ook "weer" maar wanneer? Bedje is bijv.al weken opgemaakt maar lijkt me dan toch stoffig te worden..maar wanneer beval ik en wanneer was ik't dus weer ... :(
    Dacht'n zeiltje te hebben voort' matras, bleek ook niet zo te zijn, geen idee waar ik dat hier ga vinden...

Tot nu toe allemaal voor de 40 bevallen of ingeleid, apart eigenlijk!! Ben benieuwd hoe't voor mij/ons zal verlopen!!

Wil zo graag babyfoto's zien hihi, maar snap heel goed dat niemand ze opt' forum zet haha.

spannende maand!!!!!

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @xnicolle, hoe is het nu met je? Ben erg benieuwd!

@Stitch, heel irritant als het zkh dan weer dit en dan weer dat zegt. En idd die termijnecho..?!? vreemd hoor.. Kan me heel goed voorstellen dat je echt pissig was!! Maar, probeer jezelf nu niet te veel te vermoeien met van alles om de bevalling op gang te krijgen... Denk dat je meer hebt aan rustig aan doen.. Stel het wordt een spoedks, is dan de kans niet groter dat ze geen ruggeprik geven maar een algehele narcose?

Deel Deze Pagina