Geeft niks rensje. Soms is het vertellen/schrijven best fijn. Maar ik herken je gevoel. Ik lag vanmiddag ff op de bank en toen bedacht ik mij dat donderdag de bevalling ingeleid word. Kreeg t er spaansbenauwd van met hartkloppingen. Denk dat het wel beetje normaal is dus. Maar dat maakt t er niet fijner op. Probeer wat afleiding tw zoeken. Probeer beetje te ontspannen. Desnoods massage van manlief of gewoon een lekker warme douche. Beker warme melk of thee en dan lekker bedje in.
@Rensje, wat kun je je dan soms gek voelen he!! Ik herken t wel dat ik soms denk: jeetje misschien al over een week zo ver...!!! Kan ik het wel?!?!? hellup En het ene moment zou ik willen dat t nu begint, het volgende moment denk ik dan:neee nog n paar daagjes rust/dikke buik...! Hier bezig geweest mt een simpel patchworkdekentje ( Allemaal vierkantjes). Voor in de wandelwagen.
Nou ik denk dus ook steeds kan ik t wel. En dan vooral t bevallen. Heb me er eerder echt niet druk over gemaakt, maar als ik nu dan soms die kramp heb denk ik nou nu is t wel weer ff klaar want t voelt naar. Maar diezelfde pijn alleen dan vele malen heftiger is met de bevalling pfff. Ik denk er steeds meer aan om misschien toch voor die ruggenprik te gaan. Maar dat bekijk ik donderdag allemaal wel als t zo ver is. Ene kant kijk ik er naar uit en denk ik die pijn is maar voor ff en daarna heb ik mn zoon, maar aan de andere kant die pijn dus. En dan weer dat ik t eng vind straks mama te zijn. Fijn he die gedachtes. Maar ik weet dat dit heel normaal is dus dat hou ik mezelf maar voor.
Sas en biancah, fijn dat jullie het herkennen! Tja niet fijn dat je dat gevoel hebt maar het zal wel normaal zijn! Maar bah bah op dit moment denk ik echt effe neeee ik wil nog niet. Net dus effe in bad geweest en daar kreeg ik me toch edn past harde buiken. Heb continue het gevoel dat me vliezen zo breken!! En ben zo bang dat ik het niet kan bevallen en dat ik in paniek raak!! Ben nog niet bezig en ben al half in paniek! Lig nu in bed en heb paracetamol op dus hoop dat ik zo goed slaap. Hebben jullie trouwens dan ook het gevoel dat je moet spugen??
Meis als het begint dan begint t en komt het echt wel goed. Weet niet waar je bevalt, maar als t nodig is kan je naar t ziekenhuis voor pijnstilling als je t echt niet trekt. En er is begeleiding voor je. Denk dat dat spuug gevoel komt omdat je je heel zenuwachtig en druk maakt. Probeer wat te ontspannen en te slapen.
Biancah dat denk ik ook! Hè gewoon half paniek aanval denk ik!! Beval zoiezo in het zh!! Het komt ook wel goed maar soms .... Lang leve de hormonen!!! Weltrusten en tot morgen
Oh meiden toch, dikke knuffel! Fijn he, hoe je gedachten'n loopje met je kunnen nemen. Rensje word je niet rustiger als je heel bewust naar je buik/baby inademt? Deden wij op cursus en vond't wel ontspannend om zo bewust te ademen enzo. Succes en slaaplekker allemaal!
Goedemorgen lieve meiden!! Nou ben er ook weer!!! Mij hoofd is weer wat rustiger Nasr mijn lijf nog niet. En dat is mijn eigen schuld. Zal heel eerlijk zijn afgelopen 2 dagen zijn wij naar een boven verdieping verhuist. Week geleden is onze boven buurvrouw eruit gegaan en boven hebben we een extra verdieping. Vandaar dat ik manlief zo gek heb gekregen om naar boven te verhuizen. Alleen ik heb veels te veel gedaan en gisteravond kreeg ik het in 1 x spaansbenauwd toen alles achter de rug was. Zoiets van ohhh nu mag hij komen en doordat ik te veel heb gedaan reageert mijn lichaam als een gek natuurlijk!!
@ Rensje, de nacht een beetje doorgekomen? Nog klachten? @ Gedachten, stom he dat we zo denken soms, of misschien ook wel logisch eigenlijk. Ik heb het al bij een drol die niet makkelijk wil Dan denk ik 'nee, neeeeee, neeeee ik wil dit niet!!' en als het dan gelukt is denk ik 'oh de pijn is al over' haha. Hier: rustige nacht gehad.. zelfs best lekker geslapen en nu voel ik wat krampjes, maar niet erg. Meer een lichte sluimerstand. Vaag!
Rensje en biancah, die gedachten heb ik ook hoor!! Maar we kunnen het! Heb gister zo'n zelfde dag gehad als Fleur, krampen harde buiken. Maar vannacht goed geslapen en nu lichte krampjes. Vaag inderdaad. 39wk .
Oh die gevoelens die je overvallen herken ik ook dames! Alleen dan gelukkig niet zo erg dat ik er echt hartkloppingen van krijg en kan het goed relatieveren. Ik weet ja ook wanneer het gaat gebeuren, tenminste de dag van de inleiding en weet dat het dan een van die dagen echt gebeurt! Zo spannend gewoon. Maar ben zelf heel nuchter, die pijn is echt niet leuk. Bij de eerste vond ik het veel enger en toen het eindelijk zover was, was ik juist blij. Hij kwam er echt aan. En hoop dat dat gevoel ook deze keer weer komt zodra de eerste echte weeën gaan beginnen! @ Rensje -> die ontzettende druk van onder, met het gevoel dat het ieder moment knapt, ook dat herken ik. Vooral als de kleine man zo druk is. Hier lekker lang getut in bed met Joris. Hij heeft vrij vandaag. Maar om half 12 gaat hij al naar oma toe, want vanmiddag eerst groeiecho, daarna CTG of vervolgens nog 1,5 uur te moeten wachten op de afspraak bij de gyn, zucht. Was zo druk... Fijn! Gelukkig gaat mijn beste vriendinnetje mee voor de afleiding!
@ Minimuisje, nou je verveelt je niet vandaag... Lekker tussendoor ff koffie drinken in het zkh! Ik heb hrt niet zo erg dat ik er erg misselijk van word. Wel heb ik voor deze keer hel bewust de keuze gemaakt voor een ruggeprik. Zeker als t ingeleid wordt!Dus dat idee geeft wel wat rust..
iemand hier toevallig eerder bevallen met een ruggenprik? Hier vandaag lekker rustig! Ik ga nog ff tukken!
Zonnestraal jeeej. Dan heb je nog een week om zoals de rest eerder te bevallen hihi. Mini s6 met alle afspraken. Hier vandaag weer ctg en afspraak bij gyn. En verder het huis opruimen enzo. Ff die laatste troepjes weg en die laatste was draaien enzo. Dat betreft is t fijn te weten wanneer er wat gaat gebeuren.
Goedemorgen @rensje, fijn dat je hoofd in ieder geval weer wat rustiger is! Nu je lijf nog... Beetje geslapen? @fleur, jammer zeg dat het weer niet heeft doorgezet! Fijn dat je in ieder geval nog een goede nacht hebt gehad. @mini succes met alle controles! Krijg je nu elke week een groeiecho? @sas, ja ik ben bevallen met een ruggenprik! Hemel op aarde voor mij @hier, super slecht geslapen! Ik heb nu een verschrikkelijke hoofdpijn! Eerst maar ff PCM innemen en dan even lekker douchen. Zoonlief heeft vanaf half 7 bij mij in bed gelegen en telekids gekeken op de iPad (lekker pedagogisch verantwoord) Maar zodoende heb ik toch nog heel even rust gehad...jammer dat me mobiel constant piept van de berichtjes. Vannacht om 1 uur belde mijn schoonzusje nog, ze was net klaar met werken. Manlief had haar proberen te bellen en nu dacht ze dat ze tante was geworden! Superlief natuurlijk dat ze belde, maar we lagen allebei net op het punt van slaap ik wel of niet... Tot straks lady's!
Dames, jullie stellen me teleur weer geen babynieuws Zonnestraal, 39 weken wow! Hoop dat je (we ) niet te lang meer hoeven te wachten! Rensje, je bent nog "even" verhuisd? of puur een verdieping erbij? Nu rustig aan en laat de kleine maar lood! Liefde hoe is't om thuis te zijn met jullie bink? Hier, psorry nachtbrakers, het klokje rond geslapen van 23 tot 11 met'n enkele pauze maar prima geslapen dus.