Rensje, doe lekker rustig aan dan nu! Het is veel beter als je uitgerust aan je bevalling begint. Hmm, terwijl ik dit typ denk ik dat het ook voor mezelf geldt. Ik ben als een gek alles aan het opruimen en doen. Alsof de baby zich vandaag nog meldt. Hoezo nesteldrang? Hebben jullie daar ook zo'n 'last' van? Biancah, het is ook spannend. Je weet gewoon dat je morgen bevalt! Lijkt me echt iets zenuwslopends. Hoe ga je dat vannacht doen? Kan je nog wel een beetje slapen? Nu het zooo dichtbij komt? En al die gedachtes over de bevalling heb ik ook hoor. Maar aan de andere kant ben ik ook weer nuchter. Het gaat zeker weten pijn doen, maar daarna heb ik ons kindje. En ik troost me met de gedachte dat er heel veel vrouwen zijn die weten hoeveel pijn het doet en toch een 2e, 3e, of nog meer kindjes krijgen. Pijnbestrijding is voor mij trouwens waarschijnlijk niet van toepassing, omdat ik heel graag thuis wil bevallen. Dan heb je geen mogelijkheid tot een ruggeprik. Maximaal de geboortetens. En als ik lees dat dat met stroomstootjes is, dan gruw ik er al van. Ben super bang van stroom. Fleur, je houdt het spannend. Wanneer begint het nu echt!? Sterkte met al het voorwerk. Zonnestraal, jij bent de eerste van ons die de 39 weken heeft gehaald! Spannend! Wanneer wordt je ook weer gestript? En ik maak ook een vreugdedansje. Vandaag 37 weken en het kindje mag vanaf nu thuis geboren worden! We hebben gisteravond trouwens het bed omhoog gezet. Wat een gedoe! De klossen passen eigenlijk al niet, omdat die schuin lopen en ze dan niet meer om het bed heen kunnen lopen (is verplicht). We hebben het toch gedaan, maar nu komt het bed veel te hoog! Het is nu 90 cm. hoog en mag maximaal 85 zijn. Ik ben niet echt klein, maar met deze hoogte kom ik er amper in. Nu gaat manlief zelf maar klossen maken. Ik vind trouwens het idee van ik-lig-tegen-het-plafond nog wel meevallen.
Oh amona dat klinkt goed!! Geniet ervan.... Ja we hebben een verdieping erbij, en heb gewoon ook veels te veel gedaan!! Maar goed het is nu achter de rug. Vandaag dus lekker pyama dagje, mijn lijf dat gewoon zeer! En verlies echt stukken van de slijmprop!! Dus gister zal wel een combi van drukte en spanningen geweest zijn.
Ik heb slaap medicatie voor de nacht gehad. En ik probeer ook vrij nuchter erover te denken, maar soms bevliegt dat gevoel me. En nesteldrang? Pfff volop aanwezig opeens. Huis is zo goed als aan kant nu hihi
Even ego via telefoon, Strippen niet gelukt. M'n baarmoeder ligt te ver naar achteren . Vrijdag probeert een ander vk het opnieuw. Vrijdag ook naar de gyn om te vragen met 40wk in te leiden ipv 41 wk ivm dat ik zo vreselijk veel pijn aan m'n schaambeen heb en daardoor amper kan lopen...
@zonnestraal wat balen! Nu weer twee dagen afwachten... Misschien een gekke vraag hoor, maar heeft die andere vk langere vingers ofzo omdat die het dan gaat proberen? Ik neem aan de je baarmoeder niet in ineens naar voren komt...Wel fijn dat je naar de gyn mag om te vragen of ze je eerder willen inleiden! Je boft maar met je vk! @biancah, wat fijn dat je iets hebt om te slapen vanavond! Dan kan je morgen uitgerust aan het 'werk'! Hoe laat moet je je melden morgen? Lekker dat je huis bijna aan kant is! Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken! @hier, af en toe flinke pijnlijke buiken ( ben dan ook de trappen aan het stofzuigen geweest). Ga nu de badkamer maar weer eens schrobben, misschien dat het nog iets oplevert... Ow manlief belde nog met goed nieuws! Hij heeft er voor dit jaar, nog twee maanden dus, nog een baantje bij voor 3 dagen per week! Dit kan hij combineren met het werk bij de politie, dus heeft hij even een dubbel inkomen... Straks met de baby heeft hij 2 weken vrij ipv 3 weken, en de kans op verlenging is groot omdat het veel projecten zijn die na 1 januari nog doorlopen. Maar dat is nog ff afwachten, maar even een dubbel inkomen is wel prettig!
@zonnestraal, ik zie nu de reactie van sum... Dus je baarmoedermond is nog niet week genoeg?!?! Kom ik aan met 'langere vingers' *tuuuuttuut dom blondje door de bocht*
Zonnestraal wat balen meis!! Vooral omdat je zoveel last hebt. Biancah ik snap je gevoel meis!! Probeer ook tegen mezelf te vertellen dat het door de hormonen komt. Hopelijk slaap jij vannacht goed!!!
Zonnestraal wat balen zeg! Mn moeder dacht dat het zeker weten morgen gaat geboren worden. Die had er niet bij stil gestaan dat t misschien niet goed lukt of dat t niet vlot. Natuurlijk hoop ik ook dat alles lukt morgen. Controle zag er ook vandaag gewoon weer goed uit. De gyn heeft nog even met de echo vluchtig gekeken. Er is nogsteeds niet veel vruchtwater, maar hij ligt niet op t droge. En zn maag en blaas waren gewoon mooi vol.
Stitch, maar toch geen gekke gedachte hoor! De vk zei dat namelijk wel. Vk van vrijdag heeft langere vingers . Maar ze zei inderdaad ook wat Sum zei, baarmoeder is waarschijnlijk nog potdicht. De vk vorige week zag me strompelen en had erg met me te doen en kon zich goed voorstellen dat ik eerder ingeleid zou willen worden. Maaarrrrr, de gyn beslist nog altijd en die zijn niet zo makkelijk.... Fijn dat je man extra baantje heeft! Biancah, hoop dat je lekker slaapt! Sum, hoest met je? Is je muts een beetje hersteld? Hoest nu met z'n 4-en?
@zonnestraal hihi dat streelt nou mijn ego *big smile* Ben ik toch niet zo blond als ik dacht... maar blijft jammer dat het nog dicht zit van binnen! Ik hoop dat je een welwillende gyn hebt! *duimen draaien*
@ Stitch, wat een fijn nieuws van je man! @ Biancah, ik duim voor je. Hoe laat moet je morgen? @ Zonnestraal.. wat balen zeg @ Rensje, genoten van je pyjamadag?? Hier..rommelt het weer een beetje. Niet zoals gisteren, maar heb dit keer elk kwartier harde buiken.
Heel veel succes alvast Biancah morgen! Ik hoop heel hard dat het allemaal vlotjes verloopt en jullie snel jullie kleine mannetje in jullie armen mogen hebben!! Verder even ego bericht... Hele middag in het ziekenhuis gezeten. Eerst echo -> 2308 gram. Is afgelopen week dus amper tot niet gegroeid. Daarna CTG, zag er allemaal perfect uit. Daarna nog 1,5 uur moeten wachten op de afspraak bij de gyn. Maar weinig nieuws, zag er tip top uit.
Stitch, goed nieuws zeg van je mannetje!!! Jij vanavond ook vroeg onder de wol??? Hihi Biancah meis, spannend morgen maar komt goed. Vind dat je het super hebt vol gehouden!!!!!! Dikke knuffel en hoop dat alles vlot verloopt. Fleur, meis hier hetzelfde als bij jou!! Rommel de rommel!!! Blijf gewoon die druk houden wat ik raar vind... Ook veel afscheiding!! Verder is Ukkie ook erg druk moet ik zeggen... Jaa was lekker pyjama dagje hihi... Kan dadelijk zo mijn bed weer in!
Mini, inderdaad een ukkie!! Maar goed als ie het goed doet!!! Gelukkig heb je een datum waar je naar toe kunt leven! Ik ben dus bij ons heel benieuwd hoe zwaar hij zou zijn met de geboorte. Omdat ons manneke eerst ook veels te licht was en nu in 1x niet!!! Hoe zwaar was Joris met de geboorte??? Misschien beetje richtlijn... Enzo was 2665 gram dus ook klein en licht! Meid het komt vast goed ..... !!! Dikke knuffel
@ minimuisje, toch wel tevreden mensen dus. Gelukkig! @ rensje, inderdaad zelfde schuitje wij! Dan maar beetje chillen en de tijd uitzingen. Het zou toch fijn zijn als ukkie even kan aangeven wanneer het echt doorzet. Nu denk je dat het misschien een begin is terwijl het ook nog een week kan duren. Ggrrrrr
Mini dat is weinig verschil! Geen reden voor eerder inleiden? Buiten je buik groeit ie miss sneller... Lange middag met al dat wachten! Rensje en Fleur, 't is echt al lang spannend bij jullie. Ben benieuwd wanneer 't doorzet. Bianca, voor't geval je op tijd slaapt: heel heel veel succes morgen! Ben reuzebenieuwd! Zonnestraal nog potdicht..balen klussen jij! Op je kop hangen, marathon wandelen, poetsen, nog meer thee drinken... Hoop dat ie snel komt. Hier niks leuks te melden...vanmiddag met man de grote boodschappen gedaan...dat vreet energie! Terwijl ik alleen maar mee ben en lekkers uitzoek het sjouwen enzo laat ik aan hem over Fijne avond!! Hier komt straks een of ander bevallingsprogramma op tv, heb zin om dat te kijken Vanaf wanneer waren jullie mini's eigenlijk volledig ingedaald? Dat ze vast lagen? Hier al eeuwen zelfde positie maar volgens gyn nog niet volledig ingedaald.. zit erop te wachten hoewel het niet zo snel hoeft als ik lees wat voor'ng pijn zonnestraal daardoor heeft...