@zonnestraal, gefeliciteerd met je man! Maar bah wat balen dat je in het zh ligt.. sterkte meis! Al een idee hoe lang je moet blijven?
Ja ik stap nu op de fiets 400-450 km moet kunnen Ben k miss daar of weer thuis voor ik beval hihi. Oh Sum is idd een midweekje weg, jeetje wat wakker van jou... pff dat was ik alweer helemaal vergeten!! Hier is het idd standaard dat ook op controle komt bij je hebamme en omdat het eind nu in zicht is, is dat zelfs wekelijks. CTG is natuurlijk geruststellend als je niet vaak bij de gyn komt, maar die afspraken zitten ook redelijk kort op elkaar. Kdenk dat het ook vooral is om een vertrouwensband op te bouwen... als alles namelijk verloopt zoals gewenst, zal ik met die 2 hebamme bevallen. Dan is het wel fijn dat je mekaar regelmatig hebt gezien. Ook handig als ze mij wat kennen zodat ze in de kraamtijd kunnen inschatten of het wel goed met me gaat etc. Ze zullen iets kritischer zijn omdat ik in het verleden depressief ben geweest, mijn vader manisch depressief was én we geen familie hier hebben... Toch misschien een soort vangnet das wel een fijn idee Heb 3 repen gekocht dus je mag wel meer dan 1 stukje chocola hoor. Kwas zelf na 3 stukjes al misselijk, jammer hoor, maar zo gaat ie wel lang mee In Duitsland hebben ze geen Cote d'or en in luxemburg wel, vandaar dat k met tanken in Lux. gelijk een voorraadje mee heb genomen Ook hebben ze daar Lays chips, Duitse chips is zo saai... dus ook maar een zak meegenomen... kortom ik zal de komende dagen goed voor mezelf zorgen hahaha, arme beeb
Haha Amona, ik moet wel lachen om jouw 'vreetjes'. Ik heb ook zo'n zin als jij al die dingen opnoemt. Zonnestraal, gefelici met je man, en sterkte in het ziekenhuis. We horen wel verder toch? Biancah, als je je zorgen maakt toch melden hoor. Zeiden ze er bij de ctg niets van dat je lag te huilen? Stitch, makkelijk dat je Truus mag lenen, veel plezier ervan! Ik ben vandaag toch nog wat anders gaan doen als poetsen. Ik heb bijna alle foto's uitgezocht en geselecteerd welke ik nog af wil drukken en in wil plakken. Schrik niet, het zijn er bijna 800. Ik ben nog wel een paar dagen bezig met plakken...
Hihi ik zie je volgende week wel verschijnen Mocht je hier moeten bevallen.... Ik weet waar je dat het beste kunt doen Wel prettig dat je nu een soort vertrouwensband kunt opbouwen met die habamme. Beter dan een wildvreemde die na het voorstellen meteen je kijkdoos komt inspecteren @wiedeltje, jij hoeft je dus voorlopig niet te vervelen goede bezigheidstherapie die je lichamelijk niet zo uitput als het poetsen @hier ben de keukenkastjes maar weer aan het poetsen....nadeel van antraciete matte keukenkastjes is dat je er alles op ziet voordeel is wel dat je goed bijhoud
@biancah, vol blijven houden hoor dat je je er niet lekker bij voelt en dat je zo ongerust bent! Beter overdrijven dan wegstoppen....
Haha wiedeltje, wil ook met jou delen hoor Hoop dat het wel ff meegaat, want heb mezelf al ietwat misselijk gegeten aan de chocola Stitch, idd fijn als een bekendere dan je kijkdoos bekijkt haha, hoewel tsja wat zal k ervan zeggen haha. Ben zo benieuwd naar de bevalling!! Pff jij hebt echt teveel energie, mijn keukenkastjes willen van binnen ook wel gepoetst worden, oké van buiten ook wel... maar k zie het echt niet zitten... beetje daar op de grond zitten/hangen, alles eruit... weer erin... en what for? Wiedeltje, 800... pff... ik raak al gedemotiveerd door dat aantal te lezen haha. Kun je geen digitaal fotoboek maken haha dan kun je makkelijker ff ophouden als je geen zin meer hebt Pff.. kheb ineens zo'n gevoel alsof ik uit wil zoeken of ik alsnog mn schoonmoeder/schoonouders hier kan krijgen na de bevalling... is dat ook een soort nesteldrang?? Volgens mij krijgen die namelijk nooit een visum en kost het megaveel... en had k wel ff eerder moeten beginnen.... Oh fijn hormonen. Bianca, knuffel!
Ja maar ben bang dat t ook stukje depressie is. Zat er al ff aan te komen ook. Alleen weten mn vk dit wel en de gyn niet zo duidelijk als de vk. En daarom voel ik me weer een pieperd. En ik weet dat t evengoed niet lang meer duurt, maar van mij mag t nu wel komen en niet volgende week ofzo pas.
@biancah, apart dat je gyn daar niet echt bij stil staat. Zeker als je al een verhoogde kans hebt op een depressie.... Misschien je vk nog eens contact op laten nemen met de gyn, dat je er aan onder door gaat. De gyn zal ook echt niet willen dat je dadelijk depressief word.... @amona, heb 'goede' hulp van FooF... Ze pakt elke keer mijn poetsdoeken af, erg handig, een keer geen 'hulp' van zoonlief maar van "monsterlief" ze kan met haar staart er goed stoffen, en doordat ze dan alles omstoot wat er toevallig staat, hou je meteen goede opruiming
Ja dat maakt het nog lastiger... hou vol meis... Stiekem is het heel goed dat ie nog even blijft zitten... 35+4 is stiekem best vroeg! Miss kun je het met die gedachten ff relativeren voor jezelf... hoewel de denkcirkel en het gevoel bij depressie moeilijk te doorbreken zijn, I know... Hou vol lieve meis!!
Goede opruiming en een leuk excuus om voor nieuwe accessoires te shoppen! Lijkt me leuker dan poetsen
@ zonnestraal, wat vervelend dat je moest blijven.. komt het door een buikgriep? @ Stitch, is tillen wel zo slim gezien je bekken en rugklachten? 32 kilo... is erg veel hoor! weet niet meer(ik dacht Stitch) wie maar bevalt de Truus? hoe lang doet ze over bijvoorbeeld de gang? Ik zie ze wel eens in de groupon voorbij komen en dan denk ik....zal ik? ... maarik zie me al over dat ding struikelen of zo... ; ) @ Biancah, heb je eerder een depressie gehad? Je moet aan de bel trekken ivm je gevoelens nu. Misschien willen ze het nu nog niet inleiden omdat het medisch gezien nog niet hoeft en het echt te vroeg is, maar dan kunnen ze in elk geval wel even goed de tijd vr je nemen en er rekening mee houden... Ik heb bij de vorige een PPD gehad en daarom nu extra begeleiding ed. Het is belangrijk voor jou en je kind dat ze in het zkh goed op de hoogte zijn van je (beginnende?) depressieve symptomen. Laat des noods de vk contact opnemen met de gyno. Misschien kun je iets krijgen om te slapen. Sterkte en je bent geen pieperd! hier was de controle goed, en als ik door de pijn slecht blijf slapen mag ik bellen dan kunnen ze iets voorschrijven. Want de arts vond het heel belangrijk dat ik goed zou rusten.. Vannacht maar ff kijken hoe het gaat.
Ja ik ga morgen duidelijk nog x aangeven. Misschien als ik een datum heb dat ik meer rust kan hebben tot die tijd. En ik heb een bipolaire stoornis. Dus ja helaas vaker depressie gehad. En t neigt al naar ppd.
@sas, tja verstandig is het tillen zeer waarschijnlijk niet, maar ja eigenwijs.... Truus bevalt me wel! Zelf doe je het sneller, maar de gang had ze met een klein halfuurtje gedaan ( heb nogal wat hoekjes), de keuken heeft ze maar 10 minuutjes over gedaan. Voor het snelle hoef je het niet te doen, maar vooral het gemak. Dit is een 'goedkope' Truus, geen hele uitgebreide luxe. Deze 'botst' overal tegenaan met haar zachte bumper (geen beschadigingen aan meubels ofzo) heeft 3 standen en een klein opvangbakje. De luxere hebben van die oogjes zodat ze nergens tegen aan botsen, maar daar betaal je dan ook voor. Fijn dat je controle goed was!
Hoeveel hydrofiel luiers hebben jullie eigenlijk? En de already mommies... hoeveel heb je er toen echt in gebruik gehad? Kheb maar 2 pakken gehaald, dus geloof dat het er 12 zijn, leek me meer dan genoeg, maar las iemand met veel meer dus ging aan mezelf twijfelen (hormonen? ).
@amona, ik heb er 28 liggen *schaamt zich verschrikkelijk*. Veel te veel natuurlijk, maar ik denk dat 12 wel genoeg is hoor. Ik legde er altijd eentje onder zijn hoofdje in bed, op zijn aankleedkussen, en gebruikte er 2 bij het badderen. Heb een wasmachine trommel van 7 kilo, en voordat die eens vol zit met witte was. Ik vind het zonde om te wassen met een halfvolle trommel, dus daarom heb ik er zoveel liggen... De oude, of degene die ik niet meer schoon krijg, gebruik ik nu als doek voor het schoenpoetsen, oliën van de meubels e.d. Ideale poetslappen....
Haha gelukkig het kan genoeg zijn, maar idd een trommel krijg ik ook niet zo snel vol met witte was... Gelukkig heb k wel vooral witte rompers gekocht
12 hydro is genoeg hoor! En mocht je na de eerste paar wkn merken dat je er meer nodig hebt zijn ze zo bij gehaald. ik gebruikte ze idd best veel: 1 op het aankl kussen, onder t hoofdje in bed en wandelwagen, met t badje, in de box onder t hoofdje (ze spuugde vaak n beetje en dan hoef je niet meteen t hele kleed te verschonen.