@biancah, wat balen meid! Hopelijk werkt de gel nu beter en zit je straks alsnog op 2 cm! *blijft duimen*
Ah wat jammer Biancah! Had zo gehoopt dat het allemaal vlotjes zou verlopen... Maar ja, wie weet zet het toch nog door vandaag *duimen*!
Wie weet zet t vanacht door Biancah! Of anders vast morgenvroeg, t rommelt bij je dus das gunstig! Zet em op meis, duurt nu noooit lang meer
Kwam even checken hoe het met biancah is? Meis jammer dat het nog niet vlot maar dat kan in 1 x veranderen meis!! Kijk maar naar sums! Duim voor je!! Hier verder weinig verandering veel last over mijn hele buik! Ontzettend moe en zwel helemaal op. Krijg vocht in mijn voeten, handen en gezicht. Mijn man zei al ohhh dejavu van 3 jaar geleden. Hihi Nou verder denkt mijn vader er van overtuigd te zijn dat hij morgen geboren word!!! Nou we zullen zien!!!
@Stitch, ja, computers etc. installeren is meer mijn ding als die van manlief. Als hij het doet ligt het namelijk ook binnen een half uur weer buiten. Daar is het toch allemaal net iets te duur voor. En om er nu speciaal een mannetje voor te laten komen en die te betalen... Dan probeer ik het eerst zelf wel. En meestal lukt het. Ik heb het trouwens niet met vlaggetjes gedaan, maar echt letters zeg maar. Ik ben klaar en ben er best trots op. Alleen de tussenstukken trouwens nog, maar manlief mag dat uitkiezen. Jammer Biancah, dat het niet wil vlotten. Straks wordt het toch nog 10-11-12... (maar ik gun het je niet om zolang nog te moeten wachten hoor!) Dat vocht heb ik ook Rensje. Pas wilde ik een rol snoep openmaken en dat lukte niet. Zo dik zijn mijn handen van het vocht. Mijn gezicht valt verder wel mee, maar mijn voeten zijn ook zo dik van het vocht. Echt vervelend en soms pijnlijk! Enne, spannend, straks beval je gelijk met Biancah, morgen. Heeft je vader zulk soort dingen trouwens wel vaker goed? Dat hij er echt een voorgevoel in heeft? Tot nu toe zijn er trouwens niet op dezelfde dag bevallen he? Ben benieuwd of dat gaat gebeuren... Of dat er zijn die dezelfde naam hebben, ofzo. Lijkt me grappig.
Balen Bianca, hopelijk vlot't dan morgen! Vocht, niet zo'n last van. Af en toe m'n handen. preventief ringen af maar eigenlijk niet nodig. Verder even niks te melden... steeds zo'n cementbuik dus ben niet zo in m'n hum vandaag
Tja wisselend wie weet haha, mijn vader heeft inderdaad wel vaak gelijk dus wie weet. Hij zegt voor het weekend. Moet morgen ook naar het zh voor contrle van mij mag het nu wel door zetten. Ben er klaar voor ... Betreft vocht voel me net een hamster haha!! Sas dat gevoel wat jij omschrijft heb ik ook al de hele dag. Ook het gevoel dat hij met zijn handen probeert naar buiten te duwen ! Heel raar Ach we zullen zien Hoe is het verder met de meiden??? Liefde fijn met je gezinnetje thuis!!!! Geniet ervan meis Sum ook lekker aan het genieten ???
Rensje, kan ook teken zijn dat je lijf t te zwaar heeft he, t vocht? anders morgen ff je vk bellen als t zo ineens / aprubt is... @hier, kraamhulp dinsdag uitgezwaaid. Dus nu "genieten". Dat doe ik zeer zeker wel h oor, maar die onderkant he ...die valt me echt tegen hoor!!! Je lijf krijgt me toch een klap van zon bevalling, dat had ik onderschat weet ik weer..Naar t toilet gaan is echt een opgave! ;-( Verder is zoonlief een heerlijk mannetje! echt genieten! wat eenr ijkdom een dochter en een zoon!! Voel me echt gezegend... Zoonlief heeft alleen veel last van krampjes..dat is zo sneu en zo weinig tegen te doen (wat ik ook probeer t lijkt niet echt te werken...)...Nu een nieuwe fles gehaald, kijken of dat werkt! Succes dames! dat het maar snel mag bevallen hihi..
Sum, hoe gaat het? Biancah, je buik rommelt.....duurt eeeeecht niet lang meer! Ik snap je ongeduld hoor!! Zou ik ook hebben!! En wie weet toch samen 10-11-12 hahahaha!! Hoop ik voor jou niet hoor..... Hmmm, ben de rest vergeten... word net wakker na een dutje . Tegenwoordig ben ik smiddags kapot!
Ff update. Af en toe wat krampen en harde buiken maar verder niet echt wat. Krijg straks wat voor de nacht en morgen gaat t vast lukken.
Slaap goed vannacht Biancah! Morgen heb je weer een intensieve dag. (dat wachten lijkt me ook vreselijk intensief) We verwachten morgen geboortenieuws hoor! Sum, fijn dat het goed gaat met jullie mannetje. Tegen krampjes zijn die flessen van dr.Brown of BornFree goed! Probeer die misschien eens...?
@ Stitch, ja ik ben wel erg benieuwd naar hoe jouw ervaring is wat betreft de ruggenprik. Deed het zetten veel pijn, en hoe snel voelde je verschil? (wanneer kreeg je de prik?) Werd de prik op een gegeven moment ook weer uitgezet of bleef die ook tijdens het persen aan? @ Sum, naar hè die krampjes... Wat kan helpen is de baby goed in een wikkeldoek wikkelen zodat er wat 'tegendruk' is voor het buikje. Zeg maar dus als een klein pakketje. Ook masseren van het buikje in rondjes om de navel heen kan helpen... Sterkte!! Hoe is het zo met 2 kindjes, het lijkt me heel gaaf om te zien hoe de oudste reageert op de baby? Maar het lijkt me ook heel druk hoor, heb je nog een beetje hulp nu de kraamverzorgende weg is? O ja, voor je onderkant kan het helpen om geregeld even op een harde stoel te zitten...
Sum wat naar die krampjes. Hoop dat t gauw beter gaat Hier net mn injectie met slaaptroep gekregen. T is zo heftig spul dat ik moet bellen als ik wil plassen hihi. Zegt ze nog heel leuk, nou misschien beval je nog wel vanacht. Nou ik wacht wel tot morgen hoor, wil wel ff lekker slapen. Ben ik wel aan toe. Heb alleen mega rugpijn en en heb nogsteeds krampen maar dan vooral onderin.
Sum, had jouw berichtje gemist. Ja wat een rijkdom een zoontje en dochtertje!! En naar de toilet gaan na de bevalling zie ik nu ook al tegenop . Krampjes, zieliggggg voor hem! Hoop dat dat snel overgaat.
sum, enzo heeft ook ontzettend veel krampjes gehad de eerste weken en hebben toen werkelijk alles geprobeerd. Wat heel goed hielp is infacol!! Ik heb dat nu dus al voor de zekerheid in huis omdat dat echt wonderspul is. Moet je maar een google of bij de apotheek navragen. Je mag dit vanaf de geboorte af aan geven. Tja en die toiletbezoekjes i know... ik vond het ook verschrikkelijk maar meis het komt goed ... over een paar weekjes word het weer beter. Ik vond de eerste x sex ook echt een opgave met mijn knip en hechtingen... pffff. Had nu al tegen mijn man gezegd zal wel een leuke kerst worden voor jou want wij hebben waarschijnlijk echt niet eerder sexs haha!!! Biancah, die mega rugpijn zijn gewoon weeen meis... misschien toch wel vannacht?? fijn dat je wat slaapmedicatie krijgt dan kun je ook beter ontspannen en dat werkt het beste. Sas, ik wil deze keer als het te lang duurt ook een ruggeprik. Zodat ik wat meer kan ontspannen, maar moet ook zeggen dat me het niet fijn lijkt dat zetten. Bij Enzo heb ik het niet gehad ondanks dat de bevalling 17 uur duurde, uiteindelijk toen ik het niet meer trok en ik een prik zou krijgen had ik 9.5 cm ontsluiting.... tja en daar nog 4 uur mee gezeten met persdrang en al. Dus dat gaan we deze x echt niet doen, maar dat heeft de gyn ook belooft. Verder de hele dag onrustig en veel buikpijn en ontzettend veel harde buiken echt om de 10 min. Maarja zolang ik nog kan internetten en tv kan kijken zal het nog wel meevallen... waarschijnlijk zakt het dadelijk wel weer af!!! heb net wel 4 smsjes gekregen van mensen die denken dat hij vannacht of morgen geboren wordt. Enzo is geboren om 11-09 dus iedereen vind nu 09-11 wel leuk!!! tjaaaa zou kunnen maar zou ook zomaar niet kunnen... ik weet het niet meer. morgen om half 2 naar de het zk voor controle, heb zelf het idee dat mijn bloeddruk te hoog is. We zullen zien... hoe is het met julllie meiden vanavond... nog meer puffende meiden???
@sas, komt mijn verhaal... na 14 uur weeën opvangen had ik nog maar 1,5 cm ontsluiting, kreeg een epidurale ruggenprik tegen de pijn en om even te ontspannen ( had een nacht overgeslagen, ik was uitgeput) de prik hebben ze tussen de weeën door gezet. Ik lag op mijn rechterzijde. Je voelt dat er een prik word gezet, maar pijnlijk vond ik absoluut niet! Binnen 20 minuten worden je benen warm en gevoelloos. Daarna kreeg ik een blaaskatheter. Er liep een slangetje over mijn rug, naar mijn schouder. Dat slangetje zat aangesloten op een pomp, met daaraan een spuit met de pijnstiller. (Ik had ook een infuus met wee-opwekkers) Door de ruggenprik voelde ik de pijn niet van de wee, maar meer een drukkend gevoel. Alsof je blaas vol zit. Toen ik op 8 cm ontsluiting zat hebben ze de pomp stop gezet. Toen duurde het nog ruim een uur voordat ik het gevoel weer iets terug had, zat toen ook op 10 cm ontsluiting. Toen mocht ik zachtjes aan gaan meepersen, toen ik het volledige gevoel weer terug had mocht ik écht hard gaan persen. De ruggenprik heeft in totaal van 13:00 uur tot 20:45 aangestaan. Na de bevalling was het plekje op mijn rug waar de prik zat een beetje gevoelig, soort blauwe plek. Ieder ziekenhuis hanteert een andere regel als het gaat om uitzetten voor het persen. Hier zetten ze de pomp uit zodat je voelt waar je naar toe moet persen, de persweeën voel je dan wel. Hopelijk heb ik je vragen kunnen beantwoorden, maar heb je nog meer vragen, stel ze gerust!