Mn man is gelukkig thuis. Hij heeft nu een week vrij. Alles gaat super goed dus we redden het wel zonder kraamzorg. Maar t was wel erg fijn dat ze er was hoor. Ik had 2 dagen extra kunnen krijgen, maar het is niet echt nodig en dan stel ik het "alleen zijn" uit en word t alleen maar moeilijker. Ik heb een heerlijke kraamweek gehad hoor. Kraamverzorgster nam heel deel in huis over. Ze maakte zelfs mn ontbijt klaar. En de visite is ook heerlijk. Maar je moet wel zorgen dat je niet teveel visite inpland. Je bent best moe en soms kan t even teveel zijn.
Wiedeltje, ik vind de kraamweek super! Ik heb een top kraamverzorgster! Heel m'n huis heeft ze schoongemaakt. Wassen weggewassen en opgevouwen! Zelfs ontbijtje maakt ze voor je klaar . 'S middags lekker dutten. En kraamvisite ook zo leuk! Je wordt echt mega verwend hoor!! Hier een nacht die begon met krampjes. Gestart met infacol. B.eau geen kramp meer gehad! Super spul dus!! Aanrader hoor! Fleur meis, ik denk aan je! Amona, hoest?
Oh, fijn om te horen dat jullie allemaal zo'n super kraamtijd hebben. (op de hormonale dipjes na) Daar ga ik echt naar uitkijken! Denk dat mini toch al iets meer aanstalten maakt om te komen. (niet nu hoor) Maar heb nu toch wel een paar harde buiken gehad vandaag. En dat ben ik helemaal niet gewend. (goed het kan nu nog steeds wel een week of 4 duren, maar voor mn gevoel schiet het nu iets harder op) Trouwens, de laptop is defini dood. Als het goed is, zijn er wat bestanden af gehaald, maar ik weet nog niet welke. Ben heel benieuwd of de adressenlijst er ook bij zit. Kan daarom ws. na de bevalling ook niet direct melden hier dat het geboren is. (heb geen foon met internet en nu dus alleen een vaste pc)
Wideltje kraamtijd is fijn maar toen de kraamverzorgster weg ging vond ik het nog fijner, eindelijk ons huis weer van ons..met zijn vieren! ook de angst hoe ga ik het redden met twee kids en behoorlijk nog wat pijn down there maar het idee dat we gewoon samen zijn vind ik heeeerlijk! Hier echt het gevoel dat zoonlief harmonie in het gezin brengt (hadden we ook al wel) maar door twee kids lijkt het meer jing jang ofzo ik weet niet wat het is, voelt ook als of ie er altijd al was hihi! fijn mannetje hoor! is erg tevreden, slaapt veel! alleen die krampjes..>GRRRR! snap nog steeds niet dat ze daar niet een hele goeie oplossing voor hebben gevonden! iNFACOL helpt wel een beetje en wij hebben een dr brown fles en vooral veel op zn buikie bij me liggen of ronddragen in de draagzak, zonder die krampjes gaf ie nooit een boe of ba denk ik hihi..Echt een kleine goedzak! @naar buiten: toen ie een weekje oud was zijn we ff naar buiten geweest, goed warm in kleden. Voorwaarde: hij moet zich goed warm kunnen houden en weer stijgen qua gewicht zeg maar. Ligt ook aan wat je zelf als nieuw gebakken moeder aan kunt! @nog steeds last van mn bekkenbodem..Die hebben ze met de bevalling echt aan gort gewerkt pfff..Even met dochterlief en zoonlief naar de intocht sinterklaas geweest, hartstikke leuk maar dat stil staan doet me gewoon ontzettend zeer..Heb daar echt ff de balen van, maar moet vertrouwen hebben dat het echt over 2 a 4 week wel over is..zucht.. haha Hoe issie met jullie? zionnestraal heerlijk aant genieten meis! wat fijn om te lezen!! fleur is jullioe wondertje er al? hoe is t met zijn klomp voetjes?? *knuf* en succes! Amona: feliciteerd met R.aouf wat een leuke naam! Roef vind ik namelijk ook leuk en klinkt een beetje t zelfde! Hippe naam vind ik hoor! hahaha Wideltje succes met de voorbereidingen, spannend he? je vroeg aan de new gebaken moeders hoe ze de bealling vonden, nou ooka ls t niet de eerste is, kan een bevalling rauw op je dak komen hoor, geen bevalling is t zelfde. Dit keer had ik een totaal andere bevalling als de eerste keer echt TOTAAl anders (1e keer 23uur!!) deze keer 3 uur maar vreselijke 3 uren, van volledige paniek, zware rugweeen en een kindje wat ontzettend dipte dat er echt uit moest met knip en uitscheuren en de hele mik mak.. Dat had ik de 1e keer niet dus dat had ik nu ook niet verwacht...tja..zo zie je maar je ken t niet voorspelen. Aan de andere kant, als je kind dan om je buik ligt: das het lekkerste gevoel wat er is!!! Beetje jammer dat ze het gevoel vervolgens hebben verpest door een uur!!! (JAA EEN UUR!!) bezig te zijn met hechten down there...pfff daar kani k nog nie bij haha.. maaar hij is er en hij is geweldig!
Oh sum meis, helaas weet ik hoe het voelt down there!! Morgen kom verlos de hecchtingen eruit halen want kan bijna niet meer lopen. Deze bevalling heb ik ook heftiger ervaren ondanks dat hij maar 10 uurtjes geduurd heeft. Bij mij hebben ze de laatste 2 cm weggeduwd met de weeën dus ik heb net geentotaal reptuur. Gister voor de eerste x naar de wc geweest voor de grote boodschap man man wat was ik misselijk. Verder nog 2 dagen kraamzorg en dan sta ik er alleen voor, vind het best een eng idee omdat ik voor mijn gevoel het echt nog niet aankan. Maar goed manlief heeft geen dagen meer, dus ga het gewoon proberen !!!!
sterkte Amona, laten lopen die tranen al is t missch moeilijk.. Ik heb ook de neiging ze in te houden...
Zijn er eigenlijk ook meiden die flesvoeding geven??? En hoe staat het bij jullie met de boobies??? Pfff lijk lolo Ferrari wel!! Lijken wel beton, ze zitten nu in een sport bh afgekneld mag mijn bh niet uit ivm stuwing anders! Ben benieuwd hoe het dat bij jullie gaat...
Knuffel amona, weet dat het moeilijk is maar last die tranen gaan lieverd!! Het hoort er helaas bij en denk dat 90 procent van de vrouwen dat heeft. Je hebt een topprestatie geleverd en je bent uitgeput plus dat je hormonen kelderen!! Verder besef je waarschijnlijk nu pas wat zon kindje in je los maakt!!! Maar geloof me het komt allemaal goed, hoe brak je je ook voelt
Ik geef ook fles. Had eergisteren echt vreselijke pijn. Waren knijterhard. Mn ma heeft borstverkleining gehad jaren geleden en had nog van die afbindbanden liggen. Dus die draag ik nu en het is vandaag al heeel veel minder. Alleen ze lekker als een gek. Amona, kraamtranen. Laat ze maar lekker lopen. Hier nog geen kraamtranen gehad. Maar voel me vandaag wel echt beroerd. Lijk me wel iets gevoeliger te voelen. Of dat t daarmee te maken heeft of.met mn darmen en hoofdpijn, ik weet t niet. Joris heeft ook al last van zn buikje. Infacol lijkt nog niks te doen voor hem. Zo zielig!
Idd Amona, lekker laten stromen die tranen! Dat doet je vast goed als je alles goed eruit gooit Het hoort erbij!! En de bevalling hier? De eerste (met vacuum, ineens heel hectisch, artsen die moesten komen omdat Joris echt ineens eruit moest, paniek) vond ik veel minder erg dan deze bevalling. En dat terwijl deze bevalling eigenlijk volgens het boekje verliep. De eerste bevalling duurde 16 uur, de 2e 12 uur. Maar ik vond dit echt een hel, raakte ook ineens in paniek toen ze zeiden dat het ook een sterrenkijkertje was. Dat gebeurde toen bij Joris niet, maar toen wist ik ook niet wat het betekende. Ik moest weer een uur de persweeën wegpuffen (wat een hel!). Maar die hel had er wel voor gezorgd dat hij zich zo draaide dat de vacuum niet aan te pas hoefde te komen. Maar verder verliep deze bevalling volgens het boekje, ontsluiting ging niet te snel, kon ze redelijk wegpuffen, tot het moment dat Ruben begon te draaien met zijn hoofd tijdens de weeën en dat voelde als messteken aan beide kanten van mijn heup. Ik wist toen echt niet meer hoe ik het had. Vriendlief en vriendin duwde beide tegen mijn heup, maar het wilde niet baten. Ik verging echt van de pijn en wist niet wat voor houding ik moest aannemen. Gecheckt, 6cm, nou ik dacht echt dat ik dood ging, echt! Ze gingen een bandje maken (met gegevens) en bellen voor een ruggenprik. Heb altijd geroepen geen ruggenprik te willen, maar op dat moment wilde ik het echt meteen. Alleen toen ze na 2 minuten terug kwamen met het polsbandje en ik echt lag te kronkelen van de pijn kreeg ik persweeën. Had ik in die 2 minuten die 4 cm erbij gekregen. Dat ging te snel en daardoor ook meer pijn. Dus ik blij, ik was er bijna. Alleen toen dus een uur nog die persweeën wegpuffen. Maar toen ik mocht persen heb ik echt volle kracht gegeven, wilde hem zo snel mogelijk eruit. En dat lukte in 6 minuten. Oh wat was ik opgelucht! Pff, zo dat was wel zo'n beetje mijn bevallingsverhaal. Vond het dus ook echt gigantisch tegenvallen. Bij Joris raakte ik in een roes, en dat was deze keer niet. Heeft trouwens iemand van jullie de bevalling gefilmd? Hier echt close up gefilmd, maar durf het nog niet te bekijken. Echt het hele gebeuren, spuit, knip en de uitdrijving...
zo.. hopelijk vergeet ik niets.. amona allereerst gefeliciteerd met jullie kleine man! wat een leuke naam zeg! en rustig aan, laat die tranen lekker stromen! Hier ook behoorlijk last van gehad.. gelukkig lijken ze nu opgedroogd. Hopelijk voel jij je ook gauw beter..het hoort er echt bij meis! Knuffel fleur, hopelijk gaat alles goed..je krijgt het wel voor je kiezen he.. hopelijk horen we gauw goed nieuws van je en kan je lekker gaan genieten van jullie kleine man! liefde, meid hoe gaat het met jou en J.ayce?? Zonnestraal, hoe gaat het met jou meis? Wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn! En wat geweldig dat je zo verliefd bent op B.eau Waarvoor krijg jij de ijzertabletten, ben je ook veel bloed verloren? Is dat normaal bij een ks? Hier inderdaad ruim 2 liter verloren..in het begin voelde ik me ook flink ziek. Gelukkig gaat het iedere dag beter door de ijzertabletten en Floradix (bah wat is dat vies ) Hier het bloed verloren door de knip en placenta die niet los wilde komen.. Sas, gefeliciteerd met E.lin! wat een mooie naam zeg, lekker genieten nu! minimuisje, hoe gaat het nu bij jullie? Al gevonden waardoor de nachten zo onrustig zijn? Hopelijk gaat het gauw beter meis en lekker overdag je rust proberen te pakken als Joris het toelaat Fionn, hoe gaat het vandaag met het voeden? Wat een stomme reactie van de lactatiedeskundige zeg.. Is er een reden waardoor hij zo afgevallen is? Hopelijk is hij gauw weer op gewicht en mogen jullie lekker naar buiten! stitch, wat fijn dat jullie ook weer thuis zijn! rustig aan meis, gelukkig heb je weinig pijn.. naar buiten gaan, hier voor het eerst toen B.oris bijna een week was. Lekker warm ingepakt. Volgens de kraamhulp was het wel belangrijk dat je kindje zelf de temperatuur goed kan regelen. nachten, hier gaan die redelijk goed, hebben niet te klagen! omdat de bv goed op gang is mogen we de kleine man zelf laten komen, wel zo fijn. als we geluk hebben laat ie er zo'n 4,5 a 5 uur tussen zitten in de nacht. Overdag komt hij dan wel wat vaker, maar dat vind ik niet erg. helaas kwamen we er gisteren achter dat B.oris spruw heeft Flink balen..arm kind.. hij had er ook behoorlijk last van, bleef maar huilen en jengelen. Dus maar met de dokterspost gebeld en die hebben nystatine voorgeschreven. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter!
minimuisje, jouw bevalling klinkt wel een beetje als de mijne.. hier alleen wel een vacuum en flinke knip nodig gehad om B.oris ter wereld te brengen. Maar hier ook weeen die voelden als messteken en die precies zich op mijn heup centreerden.. niet fijn!
@ Coortje -> mooie buik had je!! En de nachten? Ja, we zijn er nu achter. Eerst was het gewoon echt nog onduidelijk, maar het werd steeds erger en nu schopte hij ook duidelijk met zijn beentjes. Dus krampjes. Vanochtend begonnen met sab simplex. Of het werkt is nog even afwachten, want overdag ging het, zijn vooral de nachten. Alhoewel hij vandaag wel al een stuk meer tevreden is na de voedingen. Dus heb wel al het idee dat het iets werkt. Maar of het dus ook werkt als hij het meeste last heeft? Vriendlief zal het merken vannacht, want ik mag doorslapen (hopen dat het lukt in ieder geval!) En sneu hoor dat de kleine man spruw heeft. Maar wel heel fijn dat de bv al zo goed op gang is en hij de nachten al zoveel tijd ertussen laat! Een vraag voor de mama's die flesvoeding geven... Hoeveel drinkt jullie baby'tje al? En constant hetzelfde? Hier wisselt het namelijk behoorlijk. Volgens de vk geen probleem, zolang hij maar minstens 45ml per fles leeg drinkt. Maar het wisselt echt behoorlijk. Dan 'maar' 45 en zoals net dronk hij 90. Gemiddeld drinkt hij ongeveer 65 ml per fles... En soms is hij zo moe (vooral na zo'n onrustige nachten met amper slaap) dat hij maar 40 drinkt om vervolgens na 2 uur alweer te komen voor nieuwe voeding.
Mini, de kleine hier drink 60 a 65. Hij is erg klein dus wij hogen per 5 op ipv met 10. En de buikkrampen is zo zielig. Gelukkig had ie net weer luier vol dus hoop dat t hem op is gelucht. Hij begon onder het eten hartverscheurend te huilen. Dus ik heb met de kleine in mn arm en vork in mn andere hand gegeten. Gelukkig sliep ie daarna de hele tijd. En nu heeft ie weer honger.
Zo sneu hé dat hartverscheurend huilen. Dat deed Ruben afgelopen nacht zeker 2 uur in totaal... Zo sneu en ik kreeg hem ook amper stil. Ja op de borst leggen, maar zodra het te erg werd was ook dat niet goed genoeg... Dus hoop echt dat hier de sab simplex zijn werk gaat doen! En hopen voor J.oris (jouw J.oris ) ook het drankje gaat werken!
Na een helse bevalling..die begon op donderdag 1700 uur is vanmorgen om 5.00 uur onze zoon geboren! Alles wat mis kon gaan, ging fout..geen pijnbestrijding..twee nachten overgeslagen. Ben kapot!! Maar hij is prachtig! Minimaal twee centimeter haar, een hele bos! 3590 gr 50 cm Later meer details, tot gauw