Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coortje

Coortje Niet meer actief

hihih die buik heb ik nog hoor!!! Nu 38.1

Gaat lekker hier!! Vandaag naar sint optocht geweest en de meiden hebben genoten! zo leuk om te zien! En ik kon het ook goed volhouden! Zijn toch zo'n 4 uur in de stad geweest! Daarna nog een verjaardag en nu lekker in bed tv kijken,

2. Coortje

Coortje Niet meer actief

@fleur gefeliciteerd!!! Geniet ervan!! Jammer dat het zo hels was!!!

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, lekker laten lopen hoor die traantjes! Des te sneller voel je je weer stukken beter! *knuf*

@coortje wat een mooie buik!

@minimuisje, wow, klinkt als twee heftige bevallingen! Twee keer een sterrenkijkertje is niet niks! Wat goed dat je de bevalling hebt gefilmd. Kijken kan je het beste doen als je er klaar voor bent hoor! Hier zijn er veel foto's gemaakt van alles tijdens de ks. Weet niet of ze gelukt zijn, sd kaart gaf later een storing aan en we hebben nog niet de durf gehad om t kaartje uit te lezen op de laptop...zou ongelofelijk balen als het niet gelukt is.

@isis wat fijn dat alles goed gaat met B. Altijd zielig als ze spruw hebben, maar hopelijk gaat het snel over! Super dat de bv zo goed op gang is! Hier loopt het ook als een waterval ;)
    Merk je meteen al verschil met ijzertabletten? Ik heb een ijzer infuus gehad, mag over 4 weken pas beginnen met de ijzertabletten, tot die tijd moet ik van de kraamhulp veel rosbief eten. Geen straf voor me :)

@fleur, hoe gaat het meis? *bezorgd*

@hier, vanavond veel last van kraamtranen.... Vandaag overdag ging het zo goed, maar vanavond was alles ff teveel. Zoonlief stuiterde gillend over bed, door de slaapkamer van links naar rechts. Na 15 minuten en 6 x vragen of het wat rustiger kon had ik het helemaal gehad. Hij is nu verschrikkelijk aan het testen, en gaat het liefst tegen alles in wat papa vraagt/zegt. Als ik het dan vraag/zeg is het prima, maar rond het avondeten slaat hij om als een blad aan de boom... Hoort erbij, maar is ff lastig om mee te dealen....
    Morgen komt de eerste kraamvisite pas bij ons thuis, we hebben de geboortekaartjes nog niet verstuurd. :) Even rustig aan onze draai zien te vinden met zijn viertjes.

Nu maar eens lekker gaan slapen, welterusten dames!

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @fleur, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Rust nu maar eerst lekker uit!

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik lees net op't juiste moment mee...fleur wat ontzettend heftig maar van harte met jullie zoon!!
    Rust goed uit...vind ik zelf moeilijk...een slaapje helpt maar zo kort...kom binnenkort wat meer hoor..ben zo op.
    bedankt voor de lieve reactie wat betreft e kraamtranen.

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ohh fleur ten eerste gefeliciteerd. Maar wat erg dat et zo lang duurde.en zo.heftig was.

Mini ja j.oris is mooie naam he :p
    Is erg toevallig, maar vonden t de leukste naam die we hadden.

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Fleur proficiat meis!!! Hè hè de kleine is er!!!! Kom maar rustig bij ....

Coortje mooie fOto zeg!!!!

Stitch, enzo doet dat hier ook en net kwam hij wel 4 x uit bed, moest me gewoon inhouden anders begon ik te huilen!!!
    Hij is ook wel weer heel lief voor k.ick en mij maar ik ben misschien de afgelopen maanden wat toleranter geweest omdat ik niks kon. En nu probeert hij echt zijn zin door te drijven.

Over een paar weken zullen we het toch wel op de rit hebben?!?
    Oja en dat Sint gebeuren worden ze zoiezo al hyper van!!

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Feli fleur! Pak je rust wanneer je em nu pakkn kan meis! En hoe heet je kanjer??

Mini wat voor apul heb jij tegen krampjes dan?

Hier: merk dat zoonlief het liefst op 7n buikie ligt: buikslaper dus...dillema...pfff. Heb em nu ff op zn buik liggen en hij slaapt ondanks de krampojes, maar ik dus niet...

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Oja drinken: 100cc hier, maar onze zoon. Is ook wat ouder he? Hihi..

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    K.ick drinkt sinds vandaag ook 100 cc per keer en heeft er rond de 4 uur tussen zitten. Hij drinkt het allemaal op... En als ik dan denk dat hij een halve week geleden nog moeite had met 30cc.
    Hij is net zon hongerlapje als zijn broer!

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Hier 3 a 3,5u erussen hihi..ook n hongerlap dus! Haha

12. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Dames, ik reageer morgen langer hoor!!

Fleur, van harte gefeliciteerd meis!! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Moet de mijne ook nog vertellen.
    Kom maar eerst even goed tot rust. Dat heb je hard nodig!!
    Ik ben zelf soms nog ontdaan van mijn bevalling, dus je moet het echt verwerken.
    Ben trots op je!!!!

13. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Fleur, gefeliciteerd meis! Knap gedaan hoor! Wat een hel zo lang.. Nu lekker uitrusten en je laten verwennen meis! Dat heb je meer dan verdiend

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Fleur -> allereerst: van harte gefeliciteerd!! Nu lekker genieten van jullie kleine man! Wat een ontzettend lange bevalling heb je doorstaan. Hopelijk kan je een beetje op rust komen/zoveel mogelijk rust pakken...

@ Coortje -> oeps, sorry! Dacht dat je al bevallen was :)

@ Biancah -> Joris is ook een mooie naam ;)

@ Sumshine -> ik heb sab simplex tegen de krampjes. Is alleen in Duitsland te krijgen, maar las er veel goede verhalen over en woon ook bij de grens, dus dat scheelde natuurlijk ook.

@ Zonnestraal -> dat gevoel van de bevalling herken ik. Dat heb ik ook. Heb er bij deze bevalling ook meer moeite mee om het te verwerken, terwijl ik daar bij de eerste bevalling een stuk minder moeite mee had...

Hier super geslapen! Ruben erg onrustig, nog heel veel krampjes en heel slecht gedronken. Zelfs 1 voeding maar 20ml. Gelukkig compenseert het zich met de flessen van 90/100 die hij soms overdag drinkt. Maar hier moeten we dus echt nog bijhouden hoeveel hij in totaal drinkt op een dag. Papa snapte meteen hoe vermoeiend het kan zijn. Hij had er niet zoveel moeite mee, maar hij draait altijd nachtdiensten, dus hij was klaarwakker vannacht, dus dat scheelde voor hem. En ik heb de hele nacht door geslapen tot 8 uur, heerlijk!

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    dames sorry weer ego maar heb jullie nodig :)

wanneer komt mijn melk eruit???? borsten hard en groter maar ik krijg er niks uit...kleine werd dus ook minder alert en wilde niet zo lang zuigen...
    gisteren veel gehuild erom...en dus begonnen met kleine beetjes bijvoeding....maar hij was maar 2790 gram dus hij heeft het toch nodig???? :( :(Hoop dat't gauw komt en dat de "verloskundige" vandaag komt..ze komen dagelijks even kort op controle maar gisteren zat ze wegens een bevalling in't ziekenhuis en ik dus huilend aan de telefoon met haar ;)
    Tranen lijken iets gezakt...afkloppen...

16. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Goedemorgen!
    Ik ben, voor nu, weer helemaal opgeladen! Gisteravond lagen we om 21:00 uur op bed, tv om 22:15 uur tv uit. Geslapen tot 00:30, toen meldde I.ndra zich voor een voeding, toen weer geslapen tot 5:00 uur en nu werden we net wakker gebeld door de kraamhulp. I.ndra slaapt nu nog steeds...
    We hebben dus weer een makkelijk kindje qua slapen en voedingen. Ze heeft er overdag ook 4 uur tussen de voedingen zitten. J.ari sliep in de eerste week al een nacht door en na drie weken kwam hij helemaal niet meer voor een nachtvoeding. Volgens de kraamhulp heb ik geen melk maar slagroom :D Ook heeft ze weinig last van krampjes, dus wat dat betreft hebben we geen klagen...

@mini wat fijn dat je zo lekker hebt geslapen! Wat lekker dat je vriend met de nachten geen moeite heeft door zijn werk. Hoe vind J.oris het nu hij de aandacht met R.uben moet delen?

@rensje, soms is het zo moeilijk om rustig en kalm te blijven als J.ari zo doet... Ook Sinterklaas vindt hij spannend, dat merk je aan hem. Voor I.ndra is hij steeds liever, en ook het besef dat ze 'blijft' lijkt steeds meer te komen. We moeten er ff door heen, zal nog wel pittiger worden. Van de week gaat hij met papa naar de schouwburg naar een voorstelling met Sint en piet, en nog naar een indoor speeltuin met oma. Denk dat dat ook goed is voor hem om iets voor 'zichzelf' te hebben....

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    ik moet m dus ook steeds wakker maken..ook daar heeft ie dan geen zin in...ik vind het ondanks bijvoeding een beetje eng? :(
    ga nu weer een wakkermaakpoging doen..

18. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Meestal begint het bij dag drie goed te stromen. Ik twijfelde van de week ook, zeker omdat ze zo een afviel. Ik moest van de lactatiekundige eerst voeden (1 borst 20 min, andere borst 10 min) en daarna iedere borst nog 5 min afkolven. De afgekolfde melk in een spuitje doen en met finger feeding geven. Dit heb ik donderdag gedaan, en sindsdien noemt manlief me Pamela en stroomt het eruit.
    Hij mag 10% afvallen van zijn geboortegewicht, maar als hij minder alert wordt moet je het ff goed in de gaten houden en inderdaad bijvoeden. Het niet lang willen zuigen KAN ook komen dat het vocht wat wel al uit je borsten komt, genoeg voedingsstoffen heeft voor een snel verzadigd gevoel bij je kleintje. Dan is het beste om te kolven en dat alsnog te geven, zodat je melk eerder komt en je niet te lang colostrum hebt....
    Lang verhaal, maar hopelijk heb je er wat aan.... Succes meid!

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Heb je em wel bijgevoed Amona? En kolf je? Zo krijg je de productie op gang en weet je ook of ie wat binnen krijgt.
    Succes meis!

Wij hebben zoon vanacht op zn buik gelegd, en ja hoor nu slaapt ie goed snachts. 2x voeding en meer niet. Wel n beetje eng om te doen natuurlijk: het word afgeradn, maar hij slaapt gewoon goed op zn buik...zucht...
    Dillema's!

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sum, als hij zijn hoofdje al zelf kan optillen maakt het volgens de kraamhulp hier niet uit. Dan heeft hij een reflex dat als hij niet goed kan ademen zijn hoofdje kan optillen en draaien. Zoonlief hier sliep/slaapt ook altijd op zijn buik. I.ndra ligt ook al graag op haar buik, maar pikt het voorlopig nog om op haar zij te slapen...

Deel Deze Pagina