Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    10cc....... :( krijg nog niet eens 10c druppels.... het belandt nooit in't flesje :( inmiddels keihard en groot...en nog steeds niet...... oh help ik wil zo graag :(

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wat je nog zou kunnen doen is je borsten voor het voeden ff 'opwarmen' met een warmtecompres. De melk stroomt dan beter door waardoor je minder last zou moeten hebben van harde borsten.
    Met vlakke hand richting je tepelhof masseren tijdens het drinken.
    En nogmaals je vk om raad vragen, niet mee blijven zitten en piekeren want dan gaat het niet lukken.... Of de lactatiekundige hier misschien op het forum. Het gaat je vast en zeker lukken hoor!

3. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Amona het komt echt goed meis! 10druppels vind ik al heel wat.
    Bjj mij duurde t ook ff voor t opgang kwam.. en wat baalde ik! 10 weken re vroeg en geen moedermelk. ik ben door blijven gaan om de 2 u ging ik kolven, ik was kapot!! en de druppels die ik had, belande ook niet in t flesje, maar gingen ze met een naald opzuigen. En van de 1 op andere dag had ik opeens 4ml volgende dag 9ml en ik dacht waauwwwww, en opeens aam beide kanten 7ml. ik heb ook echt even door moeten zetten! Je kan t meis het komt goed!

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Dank dames, ik probeer inderdaad ook met warmte...masseren etc...nu ook al 20 min bezig met 1 kant en paar mini druppels...
    Nu zo de andere kant...

Hoe lang moet zo'n poging duren wil't uiteindelijk effectief zijn?
    pakt de kleine dan nog wel de borst? Liefde drinkt J. nu aan de borst? Of is dat nog te zwaar voor hem?

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Biancah -> ik zou als ik jou was toch even de dokter raadplegen. Wie weet is het iets anders dan een blaasontsteking. Even voor de zekerheid. Sterkte ermee!

@ Amona -> ik snap heel goed dat het heel frustrerend is. Ik zelf heb zoiets van, blijf proberen, maar ga niet door tot het einde tot je er bijna depressief van word! Want alleen ontspannen gaat het je lukken. En je mannetje heeft ook meer aan een ontspannen mama, dan een gestreste mama. Knuf!

@ Zonnestraal -> het is ook niet niks en het is net een week geleden. Echt de tijd gunnen, komt goed!

Hebben jullie echt al zoveel visite? Hier hou ik het nog op afstand hoor. Wel de vaste (opa's, oma's, broers, zussen), maar verder? Nee nog geen behoefte aan. Heel langzaam ga ik plannen. Nu dinsdag 1 visite op staan, maar verder nog niks. Valt me nog best zwaar om visite te krijgen. Vooral dan merk ik dat ik echt nog herstellende ben.

Hier verder redelijk geslapen, eerste helft van de nacht heeft Ruben op mijn borst geslapen (dus ik niet), maar hij had zo'n last en zo opgekropt op mijn borst sliep hij heel vast. 2e helft van de nacht had hij goed geslapen in zijn bedje. Dus daar was ik wel blij om! Helaas heeft hij weer 2 keer goed gespuugd (gisteravond en vanochtend). De flessen van 100cc spuugt hij niks, en toevallig had hij 2 flessen van 50 en daar spuugde hij wel behoorlijk wat van eruit. Nu ligt hij weer tevreden te slapen gelukkig :)

6. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Amona, wat een gedoe zeg. Ik ga het zo ook bespreken met de kh. Pijnlijke tepels, harde borsten.. verkrampte spieren van het liggen..
    Ik kan niet zitten en amper staan, afhankelijk van anderen.

Mijn onderkant..ai..ai..ai..
    Hechtingen van niet even een knipje..en bont en blauw en een flinke aambei. Pretpakket!

Vandaag komt de vk die het eerste gedeelte vd bevalling deed. Ben benieuwd, moet het echt verwerken nog. Wat was het vreselijk. Misschien dat vandaag de tranen gaan komen. Het moet er een keer uit!

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    arme wij he? wat valt het herstel dan tegen! hihi...daar hadden we int begin niet zo bij stil gestaan he? je verheugd je op de beeb maar die nasleep...zucht!
    ik kan nu na bijna 3!week zeggen dat ik er weer wat ben, dus er is hoop meiden!
    ik vloei nog weinig, de blaasontsteking is over *yes!* ik kan op zachte ondergrond zitten! en lopen gaat ook goed!
    stilstaan is nog steeds naar, vooral in de rij bij een kassa ofzo..auw! maar als ik daarna even kan liggen, dan herstelt het gelijk weer. Iig ben ik sinds een apar dagen geheel pijnstilling loos dus het gaat echt de goeie kant op!
    De boel is nog wel gezwollen, maar we moeten rekening houden dat dit gemiddeld 4 tot 6 week duurt (een wond geneest gemiddeld 4 tot 6 week..dus ook daar onder en dus ook de baarmoeder..)

Biancah, jeetje een bm ontsteking? das nie best, bellen hoor!!

Bevalling: inderdaad meiden, je verhaal lekker vaak vertellen zo kun je het verwerken, het is allemaal niet niks geweest!

Wie van jullie heeft trouwens een kado van hun partner gehad omdat ze een kind hebbenm gebaard? (ik een bosje bloemen bij thuis komst haha...) Al zegt ie wel elke keer dat ie zo trots op me is...das wel weer erg lief!

@hier, slechte slechte sclechte nacht...zoonlief zn neusje zat vol (verkouden) dus weinig slaap en veel huilen..GAAAP...

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Amona, om het op gang te krijgen ging ik kolven op de stimulatie fase. Hiervoor heb je een elektrische kolf nodig.
    Dit deed ik per tiet ongeveer 10 min. En kreeg ook maar enkele druppels. Ik deed dit kolven vaak op een dag.
    Voor het kolven legde ik B.eau aan. Maar dat maakt op zich niks uit ervoor of erna. Dag 1 amper productie. Dag 2 begin het al aardig te komen en dag 3 al volledig. Nou moet ik zeggen dat B.eau een zuigkracht heeft van hier tot aan Tokio!! (Auw)

Jouw kraamdagen zijn zo helemaal niet leuk :(. Inderdaad een lactatie-kundige regelen? Bestaat dat in Duitsland?

9. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik ga zo naar de ha. Ben benieuwd.

Amona meis zoals gezegd ga niet door tot je kapot bent. Daar heeft je kleine man ook niks aan. Snap dat je t heel graag wilt, maar t moet niet ten koste van alles gaan. Knuff.

Andere dames, loop ik beetje te zeuren over mijn herstel terwijl de meeste van jullie t veel zwaarder hebben. Sorry.

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Fleur, och meis wat heb je het zwaar gehad!! Nu je lekker laten verwennen hoor! En je rust pakken!
    Hier ben ik de bevalling ook nog aan het verwerken, met inderdaad de nodige tranen :).

Sum, ik heb veel aan jouw verhalen gehad!! Had me echt voorgesteld dat de tijd na de bevalling geen pretje is...en toch valt het tegen ja!! Haha! De wond van de keizersnede valt me niet tegen, de moeheid wel!!
    B.eau maakt echter alles goed!!

Minimuisje, hier al veel visite gehad, maar morgen een visite-loze dag!! Kijk er nu al naar uit!!

Sum, geen kado. Maar zegt continue trots te zijn. En helpt me de nachten door, door zelf er veel uit te gaan en mij te laten slapen zodat ik wat sneller kan herstellen.

11. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Nou biancah, een BM ontsteking is ook niet niks hoor!!

12. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Ff snel berichtje voor amona reageer straks meer:)
    Hij is nu volledig aan de borst ja ook pas sinds een week hoor..
    Jij hebt een handkolf? Een electrische is beter en krachtiger plus dat je zelf niet steeds hoeft te knijpen. Mis kan je die ergens huren? Ik deed met die electrische kolf 10mim per tiet pas na een week kwam t opgang. ik deed ook echt snachts om de 2u de wekker en als ik een drupje had brachr ik die gelijk na de ic waar j.ayce lag. Maja onze situaties zijn niet te vergelijken. J.ayce kreeg maar 8 ml op een dag..
    Maar luister ook naar die andere meiden ga niet door tot je kapot bent!

13. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah, succes bij de dokter!

@amona, hoe gaat het nu met je?

@mini, wat lekker dat het nog zo rustig is met de visite. Hier is ook nog niet veel geweest, maar de geboortekaartjes zijn ook pas gisteren met de post meegegaan... Lekker laat, degene die het meest dierbaar zijn komen toch ook wel zonder dat ze een kaartje hebben gehad.

@sum, wat fijn dat je nu 'eindelijk' weer kan zeggen dat je aan het opknappen bent. Als je onderkant in 'puin' ligt is elke dag pijn te lang! Hoe vind je het om een dag alleen te zijn met je kinderen, en het huishouden weer te runnen? Ik zie er verschrikkelijk tegenop....

@zonnestraal hoe gaat het met je? Lig je nog in je kraambed?

@hier, manlief is apetrots op me! Hij zorgt heel goed voor me, gaat er 's nachts ook uit, en zegt heel vaak hoeveel hij van me houd :) mijn telefoon was kapot gegaan vrijdag. Ik wilde al heel lang een IPhone, en die heb ik nu van hem gekregen. Dus dat was mijn kado.... Het mooiste kado wat ik gekregen heb van hem zijn mijn twee kinderen!
    Manlief is vandaag weer gaan werken, begonnen bij zijn nieuwe werkgever. Als het goed is gaat hij deze week maar voor halve dagen, en vrijdag is hij vrij (eerste dag zonder kraamhulp).
    Heb trouwens een fantastisch mens als kraamhulp. Echt eentje die al 35 jaar in het vak zit en die niet op haar mondje is gevallen. De GGD belde net en wilde vanmiddag om 14:00 uur komen voor het hielprikje en de gehoortest. Maar er volgde een heftige discussie, de kraamvrouw moet rusten tussen 13:00 en 15:00 uur. De GGD belt straks nog terug voor een andere tijd.

14. Biancah

Biancah Niet meer actief

Nou ben net thuis van de dokter. Mn darmen klinken goed. Blaasontsteking is t ook niet want anders had mn kuur wel gewerkt.
    Hij heeft de gyn gebeld en moet vanmiddag heen. Hij denkt ook aan een bm ontsteking. Dus ben benieuwd.
    Als.deze pijn maar over gaat, want dit is echt niet fijn. Kan amper iets.

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Fijn dat je vanmiddag al bij de gyn terecht kan!

16. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja ha belde meteen naar de gyn dat er echt vandaag nog ff gekeken moet worde. Is alleen niet bij mn eigen gyn, maar dat geeft niet.
    Ennuh ik dacht die kraamtranen blijven me bespaard na een depri zwangerschap. Nou nee hoor 10 dagen duurde het. Vandaag de hele tijd tranen met tuiten om de kleinste dingen...
    Eerlijk gezegd, t lucht wel op.

17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Tjonge wat is er weer druk gekletst! Ff een poging tot reactie, maar ik vergeet ws. de helft!

Allereerst:
    Fleur: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Wat klinkt dat inderdaad heftig, zolang over de bevalling doen. En je had al zoveel voorwerk gehad. Hoe gaat het met zijn voetjes? En sterkte met opknappen hoor.

Dat geldt trouwens ook voor de andere dames. Als ik lees hoe jullie het allemaal ervaren en nog pijn etc. hebben dan slaat de schrik een klein beetje om mijn hart. Wat zal mij nog te wachten staan?? Aan de andere kant ook wel fijn, voel me nu een beetje voorbereid dat de bv waarschijnlijk wel een paar dagen duurt voordat het op gang komt, en dat de onderkant wel een paar weken duurt voordat het genezen is.

Amona, succes met de voeding. Gaat het al beter? Petje af hoor, ben blij dat ik straks wel kraamhulp heb.
    Biancah, klinkt heel heftig, bm ontsteking. Fijn dat je zo snel terecht kan bij de gyn en hopelijk vinden ze snel waar de pijn vandaan komt, zodat ze er snel wat tegen kunnen doen.

@keizersnee. (sorry weet niet meer wie) Die energie dat herinner ik me nog van mijn blindedarm. Dat duurde echt minstens 3 weken voordat ik weer wegging. En dan was het nog als ik dan ergens aangekomen was kon ik wel janken, dan wilde ik terug omdat ik zoooo moe was. Sterkte met opknappen en ga er vanuit dat het nog wel even duurt. Ook voor de energie weer terug is.

Coortje, mooie buik. Mijne is zo groot niet. Hij is nog steeds heel bescheiden, vind ik...

Ik voel me zo onderhand een beetje eenzaam hier, als zwangere. Hoop dat we snel allemaal bevallen zijn zodat we een topic kunnen openen voor de kids.

Owja, trouwens, al die tegenvallende bevallingen. Zijn er nu ook nog mensen waarbij het meeviel? (moed zakt me in de schoenen)

Manlief belde net. OF ik niet kon regelen dat ik ging bevallen. Hij had wel zin in om lekker thuis te zijn. (op het werk liep het niet zo) Ik antwoordde hem maar dat als ik het kon regelen al wel bevallen was. Ben het echt zat. Duim voor me dames, dat de bevalling bij mij ook snel begint.

18. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Biancah wat fijn dat je vanmiddag al bij de gyn terecht kan.. Klinkt niet fijn de klachten die je hebt! hopelijk voel je je gauw beter en kan de gyn er snel wat aan doen!

dames die bv geven een vraag.. Kopen jullie een kolf? Zo ja, wat voor 1: hand/electrisch, welk merk ed en wanneer koop je een kolf?
    Met een aantal weken heb ik namelijk weer sollicitatiegesprekken ed.. en dan lijkt het me handig om te kolven, aangezien onze kleine man op vraag komt..zal je net zien dat hij honger krijgt als ik weg moet voor een sollicitatiegesprek..

19. Biancah

Biancah Niet meer actief

Als ik op mijn bevalling terug kijk viel het mee.
    Ruggenprik ging dan niet helemaal goed waardoor ik wel veel pijn had van de weeënstorm. Maar het was wel een snelle bevalling.
    Als ik alle andere verhalen lees ging t bij mij echt nog wel soepel.
    En meid alle bevallingen zijn anders voor iedereen. Ik ervaarde de mijne eerst als heel heftig en achteraf gezien viel t me mee.

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Biancah wat fijn dat je snel terecht kan bij de gyn! Ik duim dat je snel verlost bent van de pijn meis! Hoe laat mag je?

Stitch, ik heb het aardig rustig verdeeld de dagen: op maandag en dinsdag gaat onze dochter gewoon nog naar de opvang, manlief haalt en brengt haar dan. Dan ben ik dus alleen met zoonlief. Dat is erg goed te doen, hij slaapt best veel overdag dus heb wel tijd voor wat huishouden, boodschapjes etc. Op woensdag is manlief altijd thuis.
    Op donderdag past normaal gesprioken schoonmdr altijd al op, dus nu komt ze gewoon smiddags wat leuks doen met onze dochter. Dan heb ik beide kinderen alleen smorgens zeg maar.
    op vrijdag heb ik ze allebei thuis en dan probeer ik gewoon "rustig"aan te doen, beetje te knutselen met dochterlief, dan maar geen huishouden etc en t weekeind is manlief gewoon weer thuis.
    Ik zag er eerst ontzettend tegen op, maar zoals t nu geregeld is (tot 1 januari) kan ik dat prima, heb ik ook tijd om lekker te keuvelen met zoonlief, heeft dochter haar eigen programma en kom ik aan mijn herstel toe hihi.
    Enne voor jou stitch: laat t huishouden maar ff op een laag pitje, of wat dacht je voor het inhuren van hulp in de huishouding??...als je t kan betalen...is ook nie verkeerd, je moet al zoveel met 2 kids en je bent ook nog herstellende van een ks.

Zonnestraal, fijn meis dat ik je mentaal een beetje heb kunnen voorbereiden op de tijd na de bevalling, ik schrijf er bewust over idd zodat het mensen niet te veel tegen valt, want hoorde nog te vaak om me heen dat het daarna zo tegenvalt en niemand eigelijk verteld hoe het na de bevalling daadwerkelijk is (dat je zelf dus aan gort ligt haha) Iig, neem maar flink veel rust, das t beste medicijn en doe rustig aan, je hebt je portie wel gehad!
    en t komende jaar is het tropenjaar meiden
    slapeloze nachten here we come...hahaha (jaa dat valt ook tegen!)

Hier vanacht een slapeloze nacht gehad, gaaap. J.ip.pe heeft last van een snotneus, te sneu! hij wou alleen maar bij ons liggen, maaja dan doen we zelf dus geen oog dicht..gaap.
    Overigens leggen we hem nu veel op de buik en dat geeft veel rust moet ik zeggen, het word afgeraden ik weet t maar hij kan zijn hoofdje goed optillen en hij slaapt gewoon rustiger als hij op zijn buik ligt...tja?!

Amona succes met de bv! je doet iig al ontzettend je best, succes! Bv geveni s hard werken dat bnlijkt nu wel weer, bij de een gaat het sneller dan bij de ander maar je bent goed bezig meissie! En als t je te veel tegen staat of het lukt niet voldoende: schroom niet, want we hebben t geluk in europa dat flesvoeding er ook nog is! Succes vandaag met kolven, oefenen en proberen! een kind krijgen en je kraamtijd is al zwaar genoeg meis! *knuf*

Deel Deze Pagina