Pff kraamhulp. Ik mis dr... Ik moest ook verplicht rusten idd. Echt als t kon mocht ze zo terug komen van me. Ze was streng, maar ook heel lief. Wij hebben haar ook een kado gegeven. Ze vond mn orchidee zo mooi dus heb haar een mooie orchidee in pot gegeven. Heb hem zelf gehaald donderdag samen met mn man. Ik wilde perse naar de winkel en nu snapte ze ook waarom. Voor degene die geen fijne kraamhulp hadden is echt balen. T hoort juist zo fijn te zijn. Nou ik ga slapen. Ben door mn man naar bed gestuurd omdat ik me zo beroerd voel. Truste!
Zonnestraal moest je iets speciaals doen tegen het gele? Hier zonlicht, gelukkig scheen ie vandaag maar verder..... had b.ebu daardoor ook weinig energie? Hier lijkt het een tevreden mannetje, maar is het echt zo? ik weet het niet..ben erg bezorgd. Kreeg m net niet wakker genoeg om te drinken...hij meldt zich nooit uit zichzelf...en hij huilt vrijwel niet.... ik ben zo bezorgd......... Stitch, jouw kraam klinkt als een fijn mens!! ik mis't echt een kraamhulp...en rust mis ik. man moest onverwacht nu alweer werken dus ben emotioneel gesloopt.... Ben zo bang dat de kleine ineens niet meer ademt......
Amona, als jij het niet vertrouwd gewoon de huisarts/verloskundige o.i.d. bellen hoor! B.eau was niet suf ervan. Had nergens last van eigenlijk. Is juist een veelvraat. Als hij minder adequaat zou worden mocht hij niet mee naar huis. Dan had hij nog een dag moeten blijven voor onder de lamp. Volg je gevoel meis! Ik vind het wel zwaar voor je, en geen kraamzorg en geen man . Biancah, das echt zo hoor! Echt klote als je geen leuke kraamzorg hebt! Fijn dat die van jou ook zo lief voor je was!
@zonnestraal, ik heb vorige week een ijzerinfuus gehad en een recept voor ijzertabletten maar daar mag ik op zijn vroegst volgende week pas mee beginnen. @amona, wat naar dat je man alweer moest gaan werken en je nu al weer alleen bent. Wanneer komt je hulp uit Nederland? Hopelijk krijg je dan ook tijd om eens lekker uit te rusten en lekker verwent te worden. Hoe gaat normaal in Duitsland? Zoveel dagen ziekenhuis of net als jij gewoon 'voor de leeuwen gegooid'?? Hoe worden de controles voor je zoontje gedaan, temperatuur, gewicht e.d.? Het gevoel van bang zijn dat hij niet meer ademt ken ik... Bij J.ari had ik dat ook heel erg. Sommige nachten stond ik wel 6x naast zijn bedje. Hopelijk word ook dit gevoel snel minder bij je! Omdat je het kunt gebruiken een dikke knuffel voor je!
mini weat een mooi beebje! leuk nijntje pakje ook h ihi! amona, van geel zijn kunnen ze idd lustelozer zijn, goed in de gaten houden en ervoor zorgen dati e voldoende vocht binnen krijgt, succes en sterkte meis. het is niet niks dat je het zo alleen moet doen! kraamhulp, hier ook fijne kraamhulp en een stagiaire eenm oudere vrouw met een jonge meid, het was een leuke combi ze waren ook erg leuk voor de oudste. Lolalo GEFELICITERD! hoe is t gegaan en hoe heet ie???? lekker genieten meis!
Tjonge Amona, houd het goed in de gaten. En anders gewoon hulptroepen inschakelen! Doen hoor! Als je het niet vertrouwt gewoon naar een arts oid gaan. Heb echt respect voor je. En geen kraamzorg en een man die alweer aan het werk is. Je staat er ook gewoon alleen voor. Doe rustig aan. Echt goed om te horen dat jullie zulke goede kraamhulpen hadden. Hoop ook dat ik een fijne krijg. Hier loop ik nog gewoon kant en klaar zwanger te zijn. Vanmorgen heerlijk genoten van de bewegingen van de baby. Hij/zij stak weer aan alle kanten mn buik uit. Je zag precies waar wat ligt. Voetje/ruggetje etc. Kan me wel voorstellen als je weet dat je nooit meer zwanger bent, dat je dat als gemis ziet. Ik hoop dat wij een groot gezin krijgen. (alhoewel ik nu het zwanger zijn wel even weer in de kast zou willen parkeren, en gewoon mezelf weer wil zijn)
Wiedeltje snap dat je er klaar mee bent hihi. En geniet toch nog maar hoor voor zolang t duurt. Heel soms voelt mn buik erg leeg. Heb net Joris lekker in bad gedaan in de tummy. Genieten is dat. Hij valt ervan in slaap hihi. Hij is nu weer fris en fruitig.
Hè lieve meiden, Wiedeltje ik snap ook dat jij er klaar mee bent!! Haast iedereen is bevallen en jij zit nog te wachten,! Maar geniet er toch maar van hoor meis want voor dat je het weet is die buik weg en ben je weer leeg. Ik ben blijkbaar toch een van de enigste die het best jammer vind dat mijn buik weg is, terwijl ik er zo van overtuigd was dat ik klaar was met de zwangerschap. Biancah, hopelijk slaat de kuur aan meis.. Beterschap. Amons lieverd knuffel oh ik snap zo goed je onzekerheid vooral bij eerste kindje!! Ik had dat bij enzo ook, nu niet omdat je toch wel meer weet maar bij de eerste is het toch anders. Normaal geeft de kraamvrouw je wel wat vertrouwen maar die heb je niet!! Ook je man niet... Is er iemand anders in de buurt die je kunt helpen. Want ik begrijp echt heel goed dat het zwaar is!!!! Knuffel..... Even een vraagje om de hoeveel tijd willen jullie kleintjes de borst of de fles??? Ik moet er eigenlijk 3 uur tussen laten maar ik moet hem echt wakker maken telkens.... Dus was even benieuwd hoe het bij jullie was. Nou ons kraamvrouw krijgt een klacht canons ivm kraamvrouw, want ze was meer met de stagiaire bezig als met mij of k.ick!!!
@wiedeltje, weet precies hoe jij je nu voelt... Er klaar mee zijn en bijna letterlijk zitten wachten op de bevalling. Hoe cliché het klinkt, geniet van het getrappel, maak nog buikfoto's en rust goed uit voor de marathon die komen gaat. Straks is je buik leeg en weg en die ga je nog missen! Misschien niet meteen, maar na een poosje wel... @rensje, hihi thnx! Ze heeft nog meer haar dan haar broer had en krijgt er nu al een beetje krullen in *trots* I.ndra voed ik op vraag, borstvoeding, en over het algemeen meld ze zich om de 4 uur. 'S nachts zitten er 5 uurtjes tussen. Ik maak haar dan ook niet wakker, zo groeit goed en volgens de kraamhulp heb ik slagroom Logisch dat je dan een klacht indient! Ze komen voor jou, K.ick en E.nzo en niet om elkaar bezig te houden! Ik mis mijn buik nog niet, maar dat gaat vast en zeker nog komen. Bij J.ari duurde dat ook een paar weken voordat ik mijn buik miste. Hier weten we nog niet of er een derde komt, heb altijd drie kinderen gewild. Maar eigenlijk voel ik me nu al compleet maar vind het wel een rare gedachte om nooit meer zwanger te zullen zijn @amona, hoe gaat het nu met je en met R.a.o.u.f.?
Oh Stitch, wat een schatje zeg! Vind het ook wel apart, bijna iedereen al bevallen, terwijl ik nog zwanger loop te zijn. Ben heel benieuwd of ik de 40 weken wel haal. (ik hoop het stiekum niet) Ik barst van de nieuwsgierigheid wie er nu in mijn buik zit. Had ik dat al gezegd? De laptop kan niet meer gemaakt worden. De foto's die er nog op stonden zijn er wel afgehaald, maar de bestanden niet. Raakte er echt even door in paniek. Want ben nu mn adressenlijst en zwangerschapsdagboek kwijt. (en nog wel wat, maar dit was het belangrijkste) Heb de zaak nog een keer opgebeld en ze gaan nu morgen proberen de bestanden naar de computer over te zetten. Hoop zo dat het lukt. Het was de vorige keer ook al zo'n gedoe om alle adressen compleet te krijgen. Onze mini is trouwens echt een eigenwijsje. Zelfs de verloskundige zei het al. Ze moest de vorige keer wel 3 keer zoeken naar het hartje. Het is helemaal ingedaald, maar het draait regelmatig nog in het bekken. En dat doet zeeeer.
Stitch wat een bos haar! En lekkere bolle toet. Heerlijk hoor. Betreft voeden. Hier ook om de 3 uur en vaak wakker moeten maken. We gaan nu de voeding vanacht van 3 uur overslaan en we kijken wel wanneer hij zich meld vanacht. Als de kleine goed groeit kan je dat gewoon doen hoor. Ben zooo trots op Joris. Hij weegt nu 2610 gram. Hij is dus 150 boven zn geboorte gewicht. En morgen gaat hij voor t eerst naar buiten.
Voeding: Om de 3u....en niks wakker maken, meneertje de veelvraat komt vanzelf!!! 's nachts op aanvraag, record is dat hij na 3.5u komt. Stitch, wat een schatje zeg!!! En wat een bos haar!!! Echt geweldig!! Amona, hier ook onzekerheid hoor....de nodige tranen zijn al gepasseerd hier!! Hoest nu? En met R.aouf? Hier voor het eerst met z'n 3-en naar buiten, was heerlijk. Maar vermoeiend! Wat valt me dat tegen zeg!! En die wond begint dat ook te steken en trekken....maar wat was ik trots!! Genoot evengoed!!!