Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Biancah, wat heerlijk dat J.oris het zo goed doet!! Have fun buiten morgen!!!

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier voed ik om de 4u maar maak niet meer wakker, hij is ook boven de 3kg dus zwaar genoeg haha!

Stitch, mooi meissie hoor! onze kids lijken wel wat op elkaar, hier heeft zoonlief ook zulk haar hihi...

Biancah, slaat de kuur al aan? have fun, nbuiten het is heerlijk buiten!
    vandaag een boswandeling gemaakt..genieten!

zonnestraal,. hoe is t herstel?

Wiedeltje. nog ffies meis..kan nooit heeeel lang meer duren! hihi

3. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja de kuur slaat al aan gelukkig. Heb zelfs alweer kunnen poepen. Want dat ging gewoon niet van de pijn.
    Ja kijk erg uit naar morgen. We gaan ff naar de action lopen. Dat is hier om de hoek.

4. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sum, zie berichtje vorige pagina ;). Die heb je gemist.
    Ben benieuwd naar foto met bos haar van jouw beebje!

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, je hebt heel de dag nog niet gereageerd.... Gaat het wel goed met jullie? *bezorgd*

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Dat vroeg ik me nou ook af stitch.

Wij zouden 7 voedingen gaan doen. Drinkt meneer rond 12 zn fles voor de helft en begon rond 2 alweer te spoken. Ik kwart voor 3 er toch aan toe gegeven. Hup schone luier. Ik maak fles en kom bij de box ligt meneer te slapen. Hij drinkt dus weer maar halve fles. Naja ik ga nu weer afwachten wanneer hij nu komt. Ik ga geen wekker zetten voor 6 uur.
    Hoe doen jullie dat?

7. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Amona, ik maak me ook zorgen meis!!

Biancah, hier bv maar 's nachts ook op aanvraag. Meneertje valt nu na ongeveer 12 min in slaap terwijl hij minstens 20 min mag lurken aan m'n tiet. Net als jij vraag ik me nu af wanneer hij weer komt ;).

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ben er nog hoor dames, lief van jullie trouwens.
    Als ik niet alles kan onthouden voel ik me soms schuldig om ego te schrijven..dus schreef toen maar niks ;) was ook zoet met bv...pfff.

Stitch, heb wel eeen prachtige foto van een prachtig meisje met een prachtig koppie haar voorbij zien komen!! Echt wow! Vergeleken met I.ndra is R.aouf echt 'kaal'... maar papa heeft dan ook niet overal op z'n hoofd evenveel ;;)

Volgens vk was bv redelijk op gang door elektrische pomp..dus mocht vandaag niet pompen en elke 2u of vaker aanleggen. Ging de eerste voedingen prima, maar ik weet gewoon dat "vraag&aanbod" nog niet in balans zijn..
    Bleek ook zo want de voeding van 17duurde 2u..dacht ik maar nee daarna nog niet klaar (au mijn tepels)....uiteindelijk kv bij gegeven, meermaals... nu de voeding van 5u niet wakker te krijgen..ligt lekker bij me..maar ja..voor melkproductie en zijn groei helpt dat niet...ik ben zo moe ervan. Ben admgdwd wat vk ervan zegt vandaag....

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hai amona,
    ik heb begrepen dat je gewoon mag blijven kolven hoor meis, als er dan wat uit komt kun je het R.aoef gelijk geven....Het zou juist postief werken voor de productie!
    Rustig aan meis, dikke knuf! het is allemaal niet niks.

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja hoor Amona, gewoon kolven!!!

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah moet je fv echt om de zoveel uur geven en niet op vraag?? Hoe laat kwam je mannetje voor de volgende voeding?

@zonnestraal geef jij bij een voeding 1 tiet of allebei? Smikkelbeertje hier drinkt eerst de ene leeg en neemt als 'toetje' nog nummer twee. Moet haar ook zelf los laten want als ik haar loskoppel komt ze na een half uurtje weer voor anderhalve slok ;)Ze heeft ook genoeg aan 5 voedingen op een dag :)

@amona, fijn dat je vk al zegt dat de bv nu goed op gang is. Dat vraag een aanbod regelen duurde hier twee dagen... Heb je iets om om op je tepels te smeren om kloofjes te voorkomen?
    Papa is hier jaloers hoor op de dikke bos haar van I.ndra. Hij heeft meer haar op zijn borst dan op zijn hoofd ;)

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Goedemorgen dames!!

Pff moet toch nog wel echt wennen aan de gebroken nachten hoor!
    K.ick kwam om half 2 en daarna 5 uur. Weet je wat lastig is het verschonen voor de fles. Hij poept bijna altijd na de fles dus ligt ie lekker te slapen heeft hij zijn luier vol.
    Vanavond gaat ie voor de eerste keer met papa ik de douche!!
    Verder doet hij het super, soms alleen wel lastig om mijn aandacht te verdelen tussen onze mannnekes. Ben gewoon nog erg moe en onze peuter vraagt erg veel aandacht nu! WT eigenlijk wel logische is.

Amona, inderdaad gewoon blijven kolven meis. Maar denk je wel aan jezelf lieverd want anders zit je er dadelijk doorheen en daar heeft je manneke ook niets aan. Zou gewoon nog rustig een paar daagjes aankijken en lukt het dan nog niet moet je echt voor jezelf kiezen! Het moet niet ten koste van alles gaan hoor.

Biancah fijn dat je weer naar de wc kunt, hier ook weer normaal. Blijft wel gevoelig met die hechtingen. Ik moet nu 2x per dag in eenlaagje badedas gaan zitten om te spoelen voor de ontsteking.

Over de voeding k.ick drinkt de ene keer makkelijk
    100 cc en de keer eroP maar 50 cc!
    Morgen komt consultatie buro op bezoek!!

13. Biancah

Biancah Niet meer actief

Wij voeden Joris om ongeveer de 3 uur. Omdat hij zo klein is. Wilde nu 7 voedingen doen dis vanacht vanzelf laten komen. Komt ie dus vroeger dan normaal en om 5 uur weer. Dat schiet dan niet op he. Al lijkt ie nu verder te slapen na t volpoepen van zn luier. Erg fijn want dan is ie zo weer wakker van t verschonen.

Ik baal. Combi van bevallen, elke dag 2x tempen ivm ontsteking en gisteren weer kunnen poepen is een aambei. Er hangt er een uit mn kont. Auw.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Thanks ladies. Ik probeer nog even vol te houden, maar met max.1u slaap tussen de pogingen ben ik een beetje op..dan ook nog zonder kraamhulp...
    Kijk het nog even aan, anders is't klaar...dan maar geen melkkoe...maar moest er vanmorgen alweer om huilen.

Stitch, haha @ borsthaar ;) ze lijkt echt heel wijs & een stuk ouder erdoor.
    Stuur eens wat jouw slagroom hierheen :D

Liefde hoe hield jij't vol, zorgen voor J en m de 2u kolven? Krijg er trouwens niet echt meer uit, hoe moet m'n mannetje daarop leven...

Rensje, lastig verdelen die aandacht lijkt me ja, hier ook nog (en weer?) moe... is Enzo daardoor rebels?

Stitch, hoe reageert jouw zoontje nu??

Kolvende dames, hoe lang duurt't bijjullie voor hoeveel?
    Hier nog steeds klein bodempje...

Bianca, is ie erg pijnlijk? :( hopelijk trekt't snel wat bij..kun je nog normaal zitten? Sterkte mei!
    Sum, heb jij al'n beetje een ritme et 2 kids?
    Dat svraag ik me af voor alle 2de leg mama's ;)
    ook bij mini want joris gaat al naar school toch, heb je al'n ritme?

Tot later, ga even poepkontje verschonen :)

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, misschien een overbodige vraag, maar krijg jezelf wel genoeg vocht binnen? Minimaal 3 liter per dag...
    De eerste keer kolven kwam er met moeite 4 druppels uit. Werd donderdag de hele dag volgegooid met thee en water en aan het eind van de dag had ik 6cc in een half uur.
    Zoonlief hier is vooral boos op papa. Ik probeer hem veel aandacht te geven als I.ndra slaapt en als ik voed lees ik boekjes met hem en dat gaat best goed. Als manlief thuis komt begint het 'feest'. Hij word boos, gilt, slaat en van de week beet hij zelfs. Gisteren is hij met papa een flinke ronde gaan fietsen om even 1 op 1 aandacht dat leek even goed te gaan, maar met het eten was het weer mis. Nadat hij ff afgekoeld was op de trap ging het eigenlijk weer goed. Volgens de kraamhulp was dit normaal, en door te reageren zoals we normaal doen, dus op de trap zitten e.d. zou deze fase sneller overgaan.
    Ik zie er verschrikkelijk tegenop om maandag alleen te zijn met twee kinderen en twee honden. Iedereen op tijd uit bed, aangekleed, gewassen en gepoetst, gegeten en nog de honden uitlaten. Ik zie mezelf dat nog niet gedaan hebben voor de lunch.... Vanaf volgende week gaat zoonlief ook weer trouw 1 dag in de week naar oma.

16. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Oh Amona, wat een gedoe met die bv. In het begin hebben de kindjes niet zoveel nodig omdat het nog colostrum ofzo is toch? Dat is toch heel voedzaam? Tenminste, dat las ik in het borstvoedingsboekje wat ik van de vk kreeg. Maar komop meis, ik zou idd ook gewoon blijven kolven en gekolfde direct (of later) geven. Komt vast goed! Houd moed!

Ja Stitch, prachtig dat haar! Hier zal kindje wel niet zoveel haar hebben. Zowel de pappa als ik hadden dat niet na geboorte.

Lijkt me ook lastig Rensje, de aandacht verdelen. Mini heeft nog veel aandacht nodig en kan me voorstellen dat Enzo dat niet altijd even makkelijk opneemt. Hoor trouwens vaak dat kids het meest vervelend zijn tijdens het voeden (dan kan mamma toch niets doen), klopt dat bij jullie ook?

Biancah, voel je wel dat het al wat beter gaat met die ontsteking? Aambei bah, gauw spul er tegen halen!

Verder weet ik even niet meer waar ik op wilde reageren...

Vandaag trouwens 39 weken. Zal ik volgende week nog halen? Dan ben ik de 2e. (lolalo heeft de 40 ook gehaald) Hoop het stiekumpjes van niet. Manlief is zondag jarig en eerst vond ik het verschrikkelijk als mini dan geboren zou worden. Maar nu kan het me eigenlijk niets meer schelen. Als het er maar snel uit komt.

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Aambei doet beetje pijn. Kuur werkt gelukkig goed.

Amona niet te lang door gaan hoor. Hoop dat t gewoon op gang is nu.

18. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Even kort hoor, reageer later langer!

Amoontje, als het niet lukt meis dan 'gewoon' overgaan op flesvoeding. Ik weet het. Dat kut en klote en brengt tranen met zich mee, maar zo put je jezelf helemaal uit én heb je geen leuke kraamtijd.
    Soms komt bv gewoon niet goed op gang.
    Ik herken het van een vriendin van mij. Die heeft 3 ukjes, bij de 2 oudsten borstvoeding geprobeerd en niet gelukt. Tranen! En een klote kraamtijd.
    Bij mij kwam bv snel op gang. Maar had al kunstvoeding in huis gehaald.
    Ik zou namelijk laagdrempelig overgaan op kv. Maar das persoonlijk.

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik spring even hier in. Probeer wel te reageren, maar vaak zo tussendoor en komt er vaak gewoon niet van...

@ Amona -> knuf! Hoopte dat het langzaam wel gelukt was met de bv, maar zo te lezen is het nog altijd erg moeizaam...

@ Biancah -> J.oris maakte er dus een potje van vannacht ;) Fijn dat de kuur langzaam zijn werk doet!

Ehm... Hoofd is nog echt een zeef...

Nacht hier ging heel goed. Ook hier zijn we sinds gisteren begonnen met voeden op verzoek. Dit omdat hij zo'n potje maakte ervan. Ene keer 70, dan 50, dan 100, dan 60. Vaak nog te moe om te drinken, dan dronk hij dus minder om vervolgens na 2 uur weer te komen... En vannacht ging meteen goed. Hij liet 2 x 4 uur tussen de flessen en sliep ook heel goed. En vanochtend 3,5 uur ertussen gelaten. Plus hij drinkt zijn flessen een stuk beter! Dus hopelijk helpt dit voor hem (en ook voor vooral mijn nachtrust ;))

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hai meiden,

Rensje, ik heb begrepen dat het niet verschonen snachts het doorslapen bevorderd, of hij moet zelf wakker worden van een poepbroek of honger, maar zo min mogelijk prikkels in de nacht dus ook niet verschonen als t niet hoefd etc...Even ter tip?!

Zoonlief doet het nu super met de nbachten, weet je wat ik nu doe wat hier helpt:
    rond 10en krijgt hij de avondfles dus om half 10 doe ik hem in badje is ie lekker rozig, dan masseer ik hem met switzal babyolie met lavendel, lekker uitgebreid, slaapzakje aan (met mouwtjes) en flesje *ietsje extra* en dan op bed.
    De eerste keer sliep hij van 10 tot 5!
    vanacht sliep hij van 10 tot 4.
    Ik ga hier voor;opig maar mee door want dit bevalt me wel haha!

Amona, respect dat je het zo lang volhoud, R.aoef zal vast trots op je zijn dat je het met zo veel toewijding probeert meis. maar vergis je niet, hij word ook groot op kunstvoeding...Succes!

Deel Deze Pagina