Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier ook geen manlijke klachten, man doet de nachtfles...Ik ben wel wakker en verschoon als nodig is oid, maar manlief bied em de fles aan....
    Overdag doe ik immers alles haha..
    en overdag slapen kan echt niet met een peuter en een baby in huis..Smorgens ff uitslapen ook nie meer, dus hij heeft t echt niet zwaarder omdat ie gaat werken hahaha...

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ff ego...ik ben net weer terug uit het ziekenhuis. Ook ik heb een baarmoederontsteking. Ab kuur, diclofenac en nog eens 5 dagen bedrust...

3. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Oh nee! Ook al! Sterkte meis
    ff vraagje hoe merk je dat je een baarmoederontsteking heb?
    Ik ben namelijk ook bang dat er iets niet klopt vam binnen. ben afgelopen dinsdag pas gaan stoppen met.bloeden, dat is dus ruim 9 weken!!! Nu steeds beetje buikpijn,zeur buik.. maar niet echt ten hoogte.van me baarmoeder...

Ons kleine mannetje is aant spoken vanmacht.. zit maar 2u tussen de voedingen:,((
    komt jullie dit bekend voor, meestal temp ik sochtends en savo.ds en sinds een paar dagen vertrouw ik t niet echt dus temp bijna vij iedere verschoning.. Meestal is zijn temp gewoon prima rond de 37 gr.. maar nu soms na een voesing ofzo voellt ie echt warm aan.. terwijl ik hem een half uur daarvoor heb getempt toem was ie prima maar voelde dan niet bloedheet aan.. als ik hem dan terug leg in zijn bedje ff wat dekentjes van hem af ia t de volgende verschoning weer beter.. Maar dat is to h raar hij heeft t de laatste dagen 1x per dag rond de voeding van 5e...

Sum goede tip van savonds in bad doen! Hopelijk werkt t wanr dit is niks, vanavond uitproberen

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

Och stitch jij ook al. Beterschap. Hier ging t gelukkig al snel beter met ab kuur.

Liefde 9 weken bloeden is lang, maar niet heel ongewoon volgens mij.
    Bm ontsteking. Ik kan je alleen vertellen wat ik voelde. Ik had steeds verhoging. En steken in mn bm. Alles deed pijn wat ik deed. Zelfs omdraaien in bed.

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    goedemorgen meiden,

heb ook weer even tijd om te beppen... want men ik heb het druk met 2 mannen hahah!!

stitch, meis wat ontzettend balen zeg hopelijk slaat de kuur snel aan. 5 dagen bedrust... kan je man nog vrij krijgen??

biancah, nou ons manneke was vannacht op de zelfde manier aan het spoken... continue om de 2 hooguit 2,5 wakker en dan willen drinken maar ik krijg er niet meer als 50 cc in.
    Ben soms bang dat hij het dag en nachtritme aan het omdraaien is want overdag moet ik hem continue wakker maken en snachts komt hij vrij snel... ben er vannacht gewoon 3x uit geweest.
    hoeveel drinkt jou manneke??

liefde volgens mij is het best normaal hoor... de ene vloeit gewoon meer als de ander.
    Bij Enzo heb ik volgens mij ook 8 weken gevloeid en dat was niks geks.. dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Doen jullie je kleintje iedere avond in bad?? is dat niet heel slecht voor zijn huidje??
    K.ick gaat liever in de douche als in bad...!!

spugen jullie kleintjes veel?? K.ick doet soms best raar net alsof hij stikt dat het in zijn luchtpijp loopt ofzo.. als ik hem dan recht hou is het ook weer over... maar ik weet niet hoe snel ik hem dan moet oppakken.

zal nog even een fotootje spammen van onze lieverd...

Bijgevoegde bestanden:

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Stitch wat balen meidens! Krijg je verlenging van je kraamhulp of kan je man iets regelen of hoe ga je't doen? Hoop dat de kuur snel z'n vruchten afwerpt!

Bianca bij jou werkte het dus vlot..nu pijnvrij?

Rensje, wat een heerlijk mooi kereltje!!! En wat ligt z'n handje lief bij't knuffeltje :D

Hier druk ritme om de 2u kolven..kleine om de 3/3.5u.. 's nachts alleen voor zijn voeding gekolfd zodat ik toch nog iets van slaap krijg...
    gisteren kwam er wat meer uit....vannacht was bagger...benieuwd of't aan't lukken is!!

Liefde heb je pijn of vloei je alleen? Lijkt me normaal, maar als je't niet vertrouwd even navragen bij een arts?

Kleine vent is vandaag een week!! Zo onwerkelijk nog allemaal!

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    oja heb trouwens een officiele klacht ingediend over onze kraamzorg.
    Ons kraamzorgburo belde hoe ik het ervaren had.
    Bij enzo destijds was het echt super en had ik een geweldige kraamtijd. Maar nu ....pfff
    zal even een paar voorbeeldjes geven.

Mij smiddag wakker maken dat ze naar huis gingen (om 2 uur smiddags)
    Om 12.00 al hebben om de dag af te sluiten.
    Heb geen 1x een beschuit met muisjes gehad.
    Het was dat mijn man thuis was anders kregen de helft van ons visite geen beschuit.
    veels te veels met de stagaire bezig in plaats van ons.
    Wasmachine aanzetten (wat is dat).
    totaal 1 x eten gekookt.
    totaal geen inlevensvermogen. Bijv. zondag best emo omdat mijn man moest gaan werken en dat snapte ze niet dat ik daarom moest huilen... halllooooooooooooooo HORMONEN!!!

moet dus eerlijk zeggen dat het hier 10x beter met me gaat nu ze weg is... ondanks dat ik erg last heb van mijn onderkantje!!!

8. Biancah

Biancah Niet meer actief

Jeetje rensje. Dat is goed balen.
    Wat zeiden ze aan de telefoon?

9. Biancah

Biancah Niet meer actief

Amona ik hoop ook voor je dat t op gang is en blijft.
    En wat gaat de tijd snel he. Joris is vandaag alweer 2 weken.

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @liefde dat klinkt als als een regeldag. Dan is zijn ritme aan het veranderen mbt eten. Dit kan 1 dag duren, maar ook wel 3. Bij zoonlief ervaarde ik dat als rotdagen omdat ik er erg onzeker van werd of ik wel genoeg voeding had...

@rensje. Jeetje! Wat balen ze van je kraamhulp. Klinkt net echt als 'hulp'.... Hopelijk word je klacht serieus genomen!

@hier, zat gisteravond lekker op de bank met mijn theetje naar gutst te kijken en kreeg verschrikkelijke krampen. Heb ik wel vaker als ik de grote boodschap moet doen, dus ik naar toilet. Ik kon amper zitten maar uiteindelijk was t toch gelukt. Ook het vloeien was ineens weer helderrood terwijl het de laatste dagen licht bruinig was. Manlief warme kruik gemaakt, maar ik kon niets meer. Liggen, zitten, lopen, staan, alles deed zeer en gebeurde met een kromme rug. Huisartsenpost gebeld, ik moest komen. Dus I.ndra uit bed geplukt, luiertas ingepakt en er naar toe. Werd gelukkig meteen geholpen, soms moet je daar zo lang wachten. Arts vertrouwde het niet en wilde me doorsturen naar de gyn. Op ons aandringen heeft hij het ziekenhuis gebeld waar de ks had plaatsgevonden. (Standaard word hier het andere ziekenhuis gebeld, maar daar raken ze me met geen vinger meer aan).Wij naar het ziekenhuis, daar werd bloed geprikt, echo gemaakt, inwendige echo en een kweek afgenomen van de baarmoeder. (Heb alles bij elkaar gegild :)) Ik had nog vochtvlekken in de bm, verhoogde ontstekingsfactoren in mijn bloed en het helderrode bloed was verontrustend volgens de gyn. Over 5 dagen moet het opgeknapt zijn en anders moet ik weer aan de bel trekken.

11. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    eigenlijk zeiden ze er niet heel veel op, alleen dat ze het met haar gingen bespreken en dat ze toch nog niet zo ervaren was als dat ze gehoopt hadden.
    tja daar moet ik het mee doen

dadelijk weer voor de eerste x auto rijden en ons peutertje van school halen. vind het stiekem een beetje spannend. hihi maar enzo kijkt er zo naar uit

amona lief he dat moest ik natuurlijk even vast ;eggen haha

12. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Zo, ik heb mijn computer weer terug, met alle bestanden! Ik ben heel blij daarmee.

Tjonge Stitch, sterkte hoor met opknappen. Hopelijk slaat de kuur snel aan en gaat het dan een stuk beter.

Fijn Biancah dat het bij jou al wel zoveel beter gaat.

Owja, trouwens, fijn dat jullie mannen zo behulpzaam zijn. Ben benieuwd hoe de mijne straks is. Van mij zou hij 's nachts niet hoeven helpen (wel in de kraamtijd tuurlijk). Hoop toch bv te gaan geven, dus moet toch zelf voeden.

Liefde, beste plaats om temp. van zo'n kleintje te voelen is in het nekje he. Als het daar echt te warm is, dan misschien iets minder kleding aantrekken oid?

Rensje, wat een pracht foto van je zoon. Echt heel schattig! En wat jammer dat je kraamzorg zo tegen viel. Kon je halverwege geen klacht indienen? Als het bij mij namelijk niet goed gaat, kan ik dat doorgeven en krijg ik een andere. Hebben ze de klachten wel goed opgenomen?

Oh Amona, een week alweer. Wat gaat de tijd hard he! (behalve voor mij, als je nog aan het wachten bent...) Hopelijk gaat het met die bv ineens wel hard, zodat je daar geen zorgen meer over hoeft te maken!

Hier gaat het beetje bagger. Ben heel erg verkouden en had gister en vannacht buikpijn. Dacht even dat mini er misschien wel aan zou komen, maar helaas. Het was trouwens ook geen wee soort (denk ik), omdat het constant was, en niet opkomend en weer weggaand. Straks weer naar de verloskundige... Hoop dat het voor het laatst is dat ik daar met mn dikke toeter heenga. Ben het echt wel spuugzat en in huis ben ik ook onderhand wel klaar met alles.

13. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    #1433 Isis857, 23 nov 2012
    Laatst bewerkt: 23 nov 2012
    hey meiden, ik heb ook eindelijk weer even tijd om te reageren.. sorry! Boris en ik hebben allebei een flinke verkoudheid te pakken, lig dus meer in bed dan dat ik eruit ben.. Gelukkig begint het weer ietsjes op te knappen.

stitch, wat een schrik zeg! Je krijgt het wel voor je kiezen he... hopelijk slaat de antibiotica snel aan! wel goed dat je zo duidelijk aangegeven hebt contact te willen met het andere ziekenhuis. je moet in de zorg op je strepen blijven staan tegenwoordig..

biancah, fijn dat het bij jou wat beter gaat!

rensje, wat naar dat je de kraamtijd zo vervelend ervaren hebt..goed dat je een klacht ingediend hebt! helaas krijg je je kraamtijd er niet mee terug. Vind het trouwens wel ontzettend niet-meelevend dat zo'n muts niet begrijpt dat je wat emo bent als je man de volgende dag weer moet gaan werken. Dan heb je ook niet bepaald feeling met het het vak. En last van je onderkant, hechtingen? En wat een geweldige foto trouwens, wat een droppie!

Wat dat betreft ben ik blij dat wij deze kraamhulp weer mogen opgeven als wens indien er nog een 2e komt. Voorlopig even niet :p maar de kraamhulp gaf aan dat ze graag nog een x terug zou komen! Ik heb zelfs nog sms/facebook-contact met der.

Amona, hoe is het nu met jou? Hopelijk komt de bv nu goed op gang en voel je je wat zekerder.

liefde, dat klinkt inderdaad als een regeldag. Hier in 3 weken ook al 2x gehad. Best vermoeiend, maar hopelijk weer gauw over! 9 weken bloeden is wel lang..heeft het ziekenhuis daar niets over gezegd? Bij mij zeiden ze dat het heel wisselend per vrouw is, maar als het helder bleef na 6 weken ik toch even contact moest zoeken. Maar misschien kwam dat ook omdat de placenta manueel (in OK) is verwijderd? hier nu in ieder geval alleen nog wat rood/roze/oranje(?) afscheiding..

Foto van B.oris staat in m'n foto-album, maar alleen te zien voor vrienden. Dus als jullie m willen zien, even toevoegen..

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    fijn dat jullie wel allemaal een goede kraamtijd hebben gehad.
    tja ik had eerder in kunnen grijpen natuurlijk maar op een of andere manier doe je dat ook niet. En mijn man was thuis dus daar had ik veel aan.

@regeldag, nou K.ick dringt ook vaak en is heel veel wakker. Hij ligt nu lekker te slapen in de maxicosi omdat we enzo moesten halen op school.
    Maar is het nog niet erg vroeg voor een regeldag?? dacht dat ze dat pas bij 6 wken krijgen als ik het boek "oei ik groei"moet geloven.

Isis, balen dat je beroerd voelt!! hopelijk knap je snel weer op.
    Isis, ik heb inderdaad een flinke knip gehad met behoorlijk wat hechtingen. Er waren er een paar ontstoken. Daar kreeg de kraamverzorgster ook nog van op haar dak van de verloskundige want ze vroeg "hoe vind je de hechtingen van Renske" Zegt de kraam vind ze er goed uit zien. Nou zegt de verlos heb je niet gezien dat de binnenste flink ontstoken zijn??? Nu moet ik dus 2x per dag in een klein badje van badedas gaan zitten. Dit helpt volgens mij wel.

net was trouwens echt leuk, ik kom met k.ick binnen lopen in de klas... en Enzo had al tegen iedereen verteld dat ik hem samen met K.ick kwam halen. Dus kom binnen en in een koor...ohhh K.ickje... K.ickje!!
    Hij helemaal trots............alle kindjes duiken in die maxicosi haha.

Stitch, soo wel heftig meis.... snap goed dat je geschrokken bent. Hoop echt dat je iets kunt regelen met manlief of kraam of iemand anders, want anders is het wel heftig voor je denk ik!!!
    dikke knuffel meis....

15. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Fleur, hoe is het met jou meis...??
    al langzamerhand een beetje aan het opkrabbelen. En ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven. Hoe doet de kleine het??
    Geloof me meis... iedere dag gaat het dadelijk een stukje beter.
    weet dat het moeilijk geloven is maar het is echt zo!!!

Amona...lieverd hou je het ook nog vol???

16. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hey meiden.

Stitch wat heftig en wat klinkt dat pijnlijk auuw! Hoe issie nu? slaat de kuur al aan??

Rensje, mooie foto met dat knuffeltje ook prachtig!
    en over dat verslikken dat ken ik, J.ipp.e heeft dat heel erg als ie op zijn rug ligt, dus ligt inprincipe alleen maar op zei of rug..
    ben ook over op de hypoallergene voeding, dat is toch beter te verteren volgens mij en sindsdien heeft ie t wat minder naar mijn idee!
    Goed dat je klacht hebt ingediend meis hoor!!

Amona, hoe ist met je? en met de bv? is R.aoef al wat wakkerder en minder geel?

Wideltje, hopekijk komt mini snel meis! succe met laatste loodjes! Slaap maar flink bij als je kunt!!! haha

Hier vanmorgen voor 9u beide kids aangekleed, gevoed, gewassen en mijzelf gedouched gemake upd e.d...Knap he? Ik vond het een goede challenge: kijken of het al kon en het lukte en het ging nog goed ook! (had ook vaatwasser uitgepakt tussendoor hihi) We waren om 7u opgestaan...Dus keurig he?
    Zoonlief komt hier 1 keer snachts voor voeding, maar word standaard na 2u slapen wakker omdat ie dan zo alleen is, als ik em tussen ons in leg of op mijn buik slaapt ie lang weer verder.
    Gistereaaf om 10u avond fles en werd toen om half 2 wakkeer, tussen ons ingeegd en om 3u werd ie weer wakker toen flesje en toen sliep ie tot half 6, weer opgepakt en tussen ons in gelegd en toen sliep ie tot 7u...beetje jammer dus van het "alleen zijn"anders heeft ie een heel mooi slaap ritme vind ik haha..

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    wiedeltje.. meis het gaat ook echt niet meer lang duren bij jou hoor!!! hou vol en het komt goed... voordat je het weet ligt die kleine bij je in de armen!!!!!!!!!!!!!!!!

18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Oh Meiden, ik hoop ook zo dat ik zeer binnenkort beval, ben het zo spuugzat. Komt misschien ook wel omdat ik grieperig ben.
    Bij de verloskundige was alles goed. De bloeddruk is nog steeds laag met 105/60. Kindje wordt tussen de 7 en 8 pond geschat, dus prima vind ik.

FLeur, ben ook wel benieuwd naar jou ja. Hoe gaat het met jullie zoon, en zijn voetjes?

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Wiedeltje -> het wachten duurt gewoon zo lang hé. Sterkte met de allerlaatste loodjes. Ik duim heel hard mee dat je ook snel aan de beurt bent!

@ Rensje -> wat een leuke reactie in de klas van Enzo! En balen van je ontstoken hechtingen. Niet leuk, maar wel fijn dat het badedas badje lijkt te helpen.

@ Isis -> wat sneu, allebei zo verkouden. Beterschap!

Hier gisteren visite gehad van het CB. In overleg nu gestart met comfort voeding ipv gewone voeding. Speciaal voor het spugen en krampjes. Hij had zojuist eindelijk een volle poepluier! Eindelijk. Steeds kleine harde beetjes, was zo sneu. En ook sinds gisteravond niet meer gespuugd! Eerst begonnen met 1 schepje en na 5 voedingen mochten we 2 schepjes gaan gebruiken (in combinatie met de gewone voeding). Dus die 2 schepjes hadden wel effect. En blijkbaar vind hij de voeding ook lekkerder, want sinds de start alle flessen van 100 leeg! Plus alle voedingen nu om de 4 uur tot nu toe. Ook vannacht. Dus daar was ik wel blij om! Gelukkig had ik dat gisteren ook gevraagd of ik op verzoek mocht gaan geven en niet stipt om de 3 uur. Dat mocht en hij lijkt iets meer tevreden. Dus daar ben ik blij om.

Zo op controle bij de kinderarts. Ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is! Vandaag is hij al 2 weken, wat gaat het snel!

20. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wiedeltje, ik hoop dat je beeb zich snel aandiend!! Ik weet hoe het is, was het op jouw termijn ook he le maal zat!!!!

Rensje, pffff wat stom die kraamverzorgsters....heel jammer, iets wat heel leuk had moeten zijn was dus niet leuk!! :(
    Gelukkig was je man thuis.

Minimuisje, wat fijn hè dat de voedingen beter gaan! Wat kun je je onzeker voelen als het wat minder gaat....althans heb ik wel hoor!!

Sumshine, wat een regelmaat al :$. Hahaha, ja ik vind het knap!!
    Vandaag mijn man werken, dus ben m'n regelmaat aan het zoeken. Maar gaat al best goed....:).

Isis, wat klote dat je zo verkouden bent en B.oris ook. Gelukkig knappen jullie al een beetje op. Gaat verder alles goed met voedingen en moeder zijn enzo?

Amona, hoest nu??

Fleur, ik mis je hier!! Hopelijk kom je een beetje bij van je ramp-bevalling.

Stitch, het zit jou eg nie mee zeg!! Bah!!! Hopelijk knap je snel op!!
    Dikke knuffel.

Ego: hier gaat alles wel goed. Ik kom al goed bij van de keizersnede, wond niet veel pijn meer en moeheid minder.
    B.eau heeft wel last van krampjes....vinnik zoooooo zielig!! :(
    Maar gaat al steeds beter met Cinababy. En vandaag gestart met pro-biotica, hopelijk helpt dat (please).
    Hoest bij jullie met de kraamtranen?
    Al 2x buiten geweest, ben dan zo trots!!! :D

Deel Deze Pagina