Biancah, wat naar zeg dat je je zo slecht voelt.. hoe laat kan je naar de HA? Hopelijk kan die wat voor je betekenen! veel dames die met krampjes te kampen hebben zeg..hier ook hetzelfde verhaal. De kleine man heeft het sinds 1,5 dag flink te pakken. De infacol lijkt iets te doen, maar ook niet heeel veel. Maar even aankijken hoe het gaat. Zonnestraal wat fijn dat de probiotica werkt! Heerlijk genieten van je slaap en een rustige B.eau! Amona, lekker genieten van je zoete mannetje! Volgens je ticker ben je nog steeds zwanger trouwens
Goedemorgen! @biancah, wat sneu dat hij zoveel last heeft! Hopelijk heb je snel een goede oplossing hier tegen! En even een half uurtje laten huilen maakt je geen slechte moeder hoor! Volg je gevoel, dat is het belangrijkste! @amona, wat fijn dat hij al een bollere toet begint te krijgen! Het gaat inderdaad allemaal veel te snel! I.ndra is ook alweer bijna twee weken oud! Hoe gaat het nu met je bv? Heb je er zelf al wat meer rust in gevonden? @zonnestraal, wat fijn dat B.eau nu een goede nacht heeft gehad, en jullie daardoor ook! Super dat de pro biotica hun werk goed doen, dat is voor het mannetje ook prettiger dan telkens krampjes.... @hier, eerste ochtend helemaal alleen thuis met de kids en de twee honden. Zag er verschrikkelijk tegenop, maar tot nu toe valt het mee. Om 9.30uur, was ik eigenlijk al klaar met het ochtendritueel (wassen, poetsen, aankleden, eten, honden eten geven en uitlaten). I.ndra ligt heerlijk in haar wiegje te slapen, en J.ari en ik hebben al een stoomboot geknutseld.... Gisterochtend bleek dat onze schutting tussen ons en de buren de storm niet had overleefd. Dus nu hebben we tijdelijk een nog grotere tuin... Gelukkig was het die schutting en niet de andere. Hebben een hoekhuis en anders kan Jan en alleman in de tuin komen.... De kraamvisite begint hier nu langzaam aan op gang te komen. Deze week staan er 'al' 3 afspraken in de agenda. Lekker hoor, die rust nog even! J.ari begint nu langzaam aan ook weer richting papa een beetje bij te trekken, gelukkig!
Amona, wat heerlijk zo'n zoet mannetje! Haha ik vind het nu ook al te snel gaan!! B.eau ook een bol toetje . En die krampjes ging echt door m'n moederhart, vreselijk!! Hoest met de bv?
@Biancah: wat sneu joh die krampjes en dat laten huilen lijkt me ook verschrikkelijk, maar het moet soms. Ben benieuwd wat de ha vandaag zegt. Hopelijk komt er een oplossing. Wie was ook weer nog meer met de bmontsteking? Gaat dat al beter? Fijn Amona, dat het met jullie boy zo goed gaat. En trouwens andere kindjes ook. Alleen die krampjes, lijkt me zielig ja. @Stitch: Die storm was echt hard he! Manlief is wel 2x voor mij uit bed geweest omdat ik al die geluiden met de storm niet vertrouwde. Het is hier normaal heeeel stil, en dan met zo'n storm allerlei rammeltjes en gedoe. Sliep er heel slecht van. @hier, nog geen enkele verandering te bespeuren. Behalve dan dat ik heeeeel vaak voor de grote boodschap naar de wc moet. Zou dat een teken zijn dat mijn lichaam zich klaar maakt voor de bevalling? Hoop het stiekum. Maar denk aan de andere kant ook weer nuchter, het zal wel een buikgriepje ofzo zijn. Gisteren was manlief jarig en we hebben samen een heeerlijk dagje gehad. Heb hem heerlijk verwend. Hij belde vanmorgen al en het eerste wat hij zei was, en hoeveel cm al? Hihi, van hem mag het ook wel geboren worden nu.
wiedeltje, wat spannend meis! Heel vaak voor de grote boodschap moeten kan best een voorteken zijn.. ik zal voor je duimen!
Ja, vind het ook reuze spannend. Zei gisteren nog tegen mijn man: het lijkt de tijd wel van de zwangerschapstest. Zou ik wel zwanger zijn? Of niet? Alles wat je voelt ga je nu over nadenken...
Stitch, fijn dat het je zo goed afgaat met 2 ukjes!! Goed zeg!! Hoest verder met je? Qua herstel??? Wiedeltje, schijnt wel een voorteken te zijn . Hoop dat wiedel-beeb snel op de wereld komt!! Biancah, wanneer kinderarts??? Fijn dat het met de ontsteking beter gaat. Isis, jouw kleine spruit ook krampjes....klote hè. Gaat door merg en been . Hier hebben B.eau en ik spruw....blehhhh!! Dus hij pijnlijk mondje en ik pijnlijke tepels. Heb al een goedje gekregen van de huisarts. Hoefde er niet heen, mocht dit goedje na m'n verhaal gelijk ophalen bij de apotheek. Hopelijk helpt dit snel!!
zonnestraal, balen spruw! Hier ook gehad. Kleine nystatine en jij een zalfje? Hier hoefde ik ook niet eens langs.. Heeft wel goed geholpen! B.oris was er met ruim 2 dagen vanaf! krampjes..ja ik vind het zo zielig. Hele koppie vertrekt ervan. De infacol lijkt iets te helpen, maar niet enorm denderend..heb m nu in de draagdoek gedaan en is ie stil en slaapt bijna en ik heb m'n handen vrij. biancah, fijn dat je verwijzing hebt gekregen. Al een idee wanneer je terecht kan bij de ka?
Hopelijk is de spruw snel weg zonnestraal. Trouwens, dames, genieten jullie even voor mij van alle dingen die je als zwangere niet mag? Lekker broodje Filet American, heerlijk biefstukje etc.? Heb er opeens zo'n zin in...
Hoe lang duren die krampde bij jullie kleintjes dan? Hier soms na/tijdens fles wat kramp, soms helpt boeren..en regelmatig als ie poept ook wat ongemak, kretunt dan, huilt dan nog niet. Wiedeltje, terugkijkend had ik dag vantevoren ook al watopruiming...maar ja
oh was nogniet klaar ...maar ja soms zegt't ook niets. Is't al bijna volle maan? Eten...oh ja, heb eigenlijk niks gemist!!! Merk wel dat er qua eetzin na de bevalling wel weer wat veranderd is. Zo had ik steeds zin in zoet, chocola en andere lekkere dingen, nu totaal niet!! Andere meiden dat ook? Zonnestraal, hoop dat't snel over is!!! Hoe lang blijven kraamtranen??? Als ik moe ben, heb ik ze nog, maar wil ze niet meer. Voel me op zo'n moment écht verdrietig namelijk en dat voelt heel verwarrend Stitch hoe is't met jouw ontsteking? Heb je't gered in je eentje vandaag? Je ochtend ging goed! Ik werd om 9u uit bed gerammeld door de vk maar we slapen pas laat, dus iets verschoven ritme denk ik Sum, hoe is't? En je "foute" hechting? ziet't er minder "erg" uit? Ik heb een scheur die niet gehecht is...ben benieuwd of dat nog mooi word. Het is al niet zo gevoelig meer.
@wiedeltje, ik duim voor je dat het 'de grote schoonmaak' is. Niemand op dit forum heeft volgens mij de 40 weken gehaald, dus jij hopelijk ook niet! @zonnestraal, getsie spruw! Hebben jullie er veel last van? Hopelijk werkt het spulletje snel wat jullie gekregen hebben. Het herstel gaat hier eigenlijk wel goed. Heb al bijna geen last meer van de bm ontsteking, maar moet nu wel goed op letten dat ik de ab kuur afmaak... Verder gaat het ook wel redelijk, merk dat ik snel geneigd ben om toch nog teveel te doen in het huishouden. (Wasmachine aanzetten, vaatwasser uitruimen en fornuis schoonmaken is al teveel op een dag ) Ook als er visite is merk ik dat het snel te druk is, dat vermoeid me erg. 's Middags twee uurtjes slapen heb ik nog echt nodig. Hoe verloopt jouw herstel? @amona, gaat alweer stukken beter met de ontsteking. Heb af en toe nog wat pijnlijke steken en nog wat helderrood bloedverlies maar verder weinig last. De dag ging best lekker eigenlijk. Op tijd uit bed, lekker geknutseld, fruit gegeten, gespeeld, boterham gegeten, honden gelucht en naar bed. (Toen was het al 13:00uur) en om 15:30 werd ik wakker van Jari. Manlief was al om 16:00 uur thuis. Nu heb ik het huishouden er nog niet bij, dus dat zal over een paar weken wel weer wennen zijn, maar vandaag was eigenlijk een heerlijke dag! Hoe was het met de kleine man vandaag? Komt de bv nu al goed op gang? Hoe lang blijft de vk nog nazorg leveren in Duitsland? Net lekker met de kleine man gedoucht, hij ligt lekker te slapen. Nu ff tijd voor mama, de theepot en gtst!
Ow en wat eten betreft.... De eerste onsjes rosbief zijn al op en gisteren mijn eerste tournedos alweer burgemeester gemaakt Rosbief had ik écht gemist! Verder heb ik weinig eetlust maar vooral grote zin in rooibosthee en water. Denk dat daarom ook de kilo's eraf vliegen. Zat straks de foto's direct na de ks te bekijken heel mijn hoofd opgezet van het vocht. Geen schoonheidsprijs voor die plaatjes....
Jij klinkt écht al georganiseerd en best fit, Stitch --- respect hoor!! Volgens mij komt de vk de hele week nog even buurten..maar had liever kraamhulp gehad haha. En dat m'n vent minstens 1 dag vrij zou zijn..e.doordat er 1 ontslagen is, is er zelfs geen vrije dag meer bij momenteel, dit benauwd me best! Bv is nog bagger...kolf wat minder vaak nu want hield't niet vol. vrees dat't niet goed komt, maar dan krijgt ie nu iig 1 a hooguit 2x per dag alle goeds van mama...helaas loopt't niet altijd zoals je wil.. Mijn bloed is ook helder is dat niet goed? Vloei niet zo sterk meer. Heb zo'n last van een plek in m'n rug, kom er alleen niet vanaf want belast het met kolven, voeden, kleine tillen...vermoeiend zo'n zeurplek.
Niet zo goed eten en toch slagroom! Het is niet eerlijk!! Maar geef toe, in alle drukte is zelf eten de laagste prioriteit... doe't wel maar veel later..ga zo bijv.nog soep eten...vanmiddag ook al op maar qua tijden niet écht etenstijden
@amona, kan me voorstellen dat je liever een kraamhulp had gehad. Een vk die regelmatig komt en je goed begeleiden kan is ook al de moeite waard! Zeker omdat je man geen dag vrij meer kan krijgen. Ik snap dat je daar flink van baalt! Krijg je binnenkort nog hulp uit Nedeland? Manlief kan hier nu ook geen dag vrij meer krijgen... Baal er ook van, heel het jaar heeft hij flink overgewerkt en weinig vrij genomen om nu 3 weken vrij te zijn, maar vanwege zijn tijdelijke extra baan is hij nu toch weer 5 dagen per week van huis. Gelukkig kan hij de meeste dagen wel al om 15:00 uur naar huis. Helderrood bloedverlies kan op zich geen kwaad, zeker niet als het al minder word. Bij mij was het helder rode bloedverlies al vanaf dag 3 veranderde in wat bruinig (oud) bloed. Doordat ik donderdag weer meer bloedverlies had en weer helderrood was het een teken dat er iets niet goed zat. Jammer dat de bv nog niet echt lekker op gang is, maar 1 of 2 keer per dag het goede van mama is ook niet verkeerd! Bovendien heb je er alles aangedaan om het op gang te brengen. Toch goed dat je nog kolft en niet opgeeft! Tja, regelmaat. Dat heeft Jari echt nodig anders is hij niet te hanteren... Jari lijkt veel op zijn papa, en aangezien papa ADHD heeft, is de kans groot dat Jari dat ook heeft. Alles gebeurt hier in een vast ritme, zowel voor manlief als zoonlief. Anders snapt Jari het niet meer en ontstaat en 'kortsluiting' in zijn hoofdje met als gevolg een woede/huil uitbarsting en een heel 'gevecht' om hem rustig te krijgen. Als we regelmaat hebben, en duidelijk kunnen uitleggen als er iets anders gaat verlopen dan zijn normale regelmaat is er geen probleem. Eet smakelijk!
Hè meiden wilde even laten weten dat ik jullie niet vergeten ben hoor! Maar heb het zO ontzettend druk! Voorbereidingen Sint, en onze bouw waar ik vanalles moet regelen. Spruw, ik verdenk k.ick er ook op! Hij blijft een wit tongetje houden en krijg het er bijna niet vanaf! Vind ook dat hij slechter drinkt. Hij heeft wel honger maar trekt soms zon vies gezicht als ik de speen in zijn mondje doe. Krampen gaat op zich wel, k.ick heeft meer last dat zijn voeding terug komt als hij ligt. Erg zielig!! Snachts zitten wij dik een uur rechtop met hem voordat hij kan gaan liggen. Bedje staat ook al omhoog. Meiden ik lees straks effe alles bij!! Nu druk ochtend want enzomoet naar school!