Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Rensje, het is ook heel druk met 2 ukjes! Ik heb het al druk met 1 uk :).

Stitch, hier ook teveel willen doen. En dan slaat de vermoeidheid weer toe.
    Wond haast geen last meer van.
    Vloeien ook bijna niet meer :D.

Amona, je hebt er alles aan gedaan meis (bv). Soms wil het gewoon niet lukken helaas!
    Jij ook al zoveel kraamtranen?! Ik dus ook :). Vroeg me af of ik de enige was. Wat voel je je dan rot hè? Hoop dat dat snel overgaat!

Spruw, gaat al stukken beter!!

Vandaag 24u alleen :(. M'n man weer aan het werk en werkt 24uurs diensten. Dus tja, kostte we weer genoeg tranen haha!!

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    aai meiden, ben ikw eer

Gisteren werden manlief en ik harstikke ziek, de buikgriep! echt heel erg! )had er ook 40 graden koorts bij, nou en dan twee kids..Was een hell!
    gelukkig kwam mn moeder helpen want ik kon n iet recht opzitten zonder te spugen, walchelijk!
    Nu zijn alle zwangerschapskilos er ehelemaal af natuurijk haha..Das dan ook t enige voordeel.
    Voel me verder nmog niet top, moet veel naar toilet maar geen koorts en geen spugerij meer,d at scheelt al enorm!

Zonnestraal± hoe heet het wat je gebruikt voor de krampjes en waar haal je het? tell me...

Bianca, wanneer mag je naar de ka?

Hier is het astandaard dat J.ipp 3 uur slaapt snachts en dan wakker word (geen honger) maa dan nog een uur of 1,5 uur bij ons komt liggen. Eigenlijk wil ik daar van af, maar heb nog niet de kracht om de strijd van terug leggen en terug leggen in de ancht aan te gaan. zucht.
    Ook omdat als hij huilt, grote zus ook uit bed komt, en dan hebik 2 spokende nachtkinderen (gaap) das best lastig..Iemand tips?

zoonlief is hier vandaag al 4 week...wow dit gaat hard joh!

Hechtingen: de boel ziet er beter uit van onder, het is nog wel opgezet aan de kant waar ze hebben geknipt dus is nog niet helemaal genezen. Ik ben vooral angstig hoe het straks is als we weer "actief"gaan worden zeg maar....Dat vind ik nog eng.

3. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Tjonge, wat een hoop geklets weer. Ff proberen te onthouden hoor.

Amona, het is morgen volle maan. Dan ben ik ook 40 weken. Ben heel benieuwd. Moet vrijdag pas weer naar de vk, ben benieuwd of ik dat nog red en wat ze dan eventueel gaat doen.
    Ik hoop zo dat ik echt snel beval. Niet alleen omdat ik het zat ben, maar ook omdat mijn schoonvader binnenkort die gevaarlijke operatie krijgt... Denk trouwens niet dat ik nog 2 weken zwanger loop te zijn. Heb het gevoel dat het af en toe wel rommelt. (vaak harde buiken, en dat ken ik helemaal niet) Heb af en toe ook wel kramp, maar dat gaat nog steeds telkens weer weg:(.

Wat lijkt me dat vervelend trouwens, dat je mannetje zoveel moet werken. Aan de andere kant wel fijn dat hij werk heeft, en gaat zijn Duits nu best hard vooruit zeker?
    Ik heb trouwens echt respect voor je hoor, hoe je het allemaal doet. Geen kraamhulp, man veel werken, getob met bv. Petje af!

Trouwens, voor jou ook zonnestraal. Als je man 24 uur weg is.
    Ben trouwens benieuwd hoe het straks bij ons gaat. Of manlief wel vrij kan nemen in de kraamtijd. De bedoeling is dat hij 2 weken vrij is. Maar of dat lukt?
    Zijn jullie trouwens alleen geweest in de kraamtijd? Dat lijkt mij zo eng namelijk. Als bijv. manlief halve dagen werkt, betekend dat wel dat ik van 5 uur 's morgens tot de kraamverzorgster er is, alleen ben. Heb daar geen prettig gevoel bij.

Stitch, fijn dat het weer beter gaat met die bmontsteking. En doe verder rustig aan hoor. Zo'n keizersnee is echt niet niets.

Sum, gaat het al weer beter na die griepaanval?
    En je boy al weer 4 weken oud! Dat gaat hard. Over een maand is het alweer kerst geweest. Ik kan me niet voorstellen dat ons ukje dan ook ongeveer 4 weken oud is. Voor m'n gevoel duurt het nog zo lang, kerst...

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat een hoop geklets! Gezellig, maar kan het momenteel niet bijhouden helaas... Kwam even spieken hoe het met Wiedeltje was, maar helaas, nog niet bezig of bevallen... Knuf! Wachten duurt gewoon zo lang op het einde!

Hier gaat het even wat minder. Ruben heeft waarschijnlijk verborgen reflux en sinds het weekend erg last van oprispingen die irriteren. Dus laten liggen gaat niet, want dan gilt hij alles bij elkaar (logisch ook). Gisteren de kinderarts aan de telefoon gehad en nu eerst Nutriton proberen, kijken of dat helpt. Het is zo zielig! Zo sneu. Gaat echt door merg en been dat gehuil. Als ik hem op de arm hou gaat het redelijk, dus loop vrijwel de hele dag sinds zondag met hem op de arm. Hopen dat het helpt, en vooral snel, want dit is zo zielig!

Heb dus ook al 2 nachten met hem naast me geslapen, en zo gelegd dat hij wat hoger ligt en zo heeft hij gelukkig goed geslapen. Zelfs al 2 nachten tussen de ene voeding 5 uur en de andere 4 uur. Dus daar mag ik niet over klagen. Maar ja, zo gek is dat niet als hij overdag amper tot niet kan slapen. Maar dat ritme mag hij dus wel aanhouden :D

5. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sumshine, het heet abc Dolphius. Google maar 's...allemaal goede verhalen. Te koop bij een natuurwinkel, tis een natuurproduct.
    Je moet het wel even de tijd geven voordat het z'n werk doet.
    Je kunt het ook via internet bestellen ;).
    Pfffff wat vreselijk dat jullie zo ziek zijn geweest zeg!!! :(

Wiedeltje, mijn man was ook 2 weken vrij maar ging vrijdags wel naar zijn opleiding. Ik zag er ook tegenop qua alleen zijn met kraamzorg maar viel me alles mee. Had 's ochtends bezoek en 's middags ging ik naar bed....;). Dus zag haar amper eigenlijk.

Minimuisje, was naar dat R.uben verborgen reflux heeft :(.
    Hopelijk gaat het met deze voeding wel goed.
    Ons mannetje heeft ook lekker bij ons geslapen hoor met z'n krampjes.

Rensje, ja zo ontdekte ik het ook. B.eau die steeds m'n borst liet. En branderige tepels...

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Ga gelijk een pot halen Zonnestraal, wel duur he?
    Zou ik t ook tezamen met infacol kunnen gebruiken? want dat heb ik nu ook nog...mmmz

7. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sum, ja dat kan! Als je via google gaat kijken kun je allerlei vragen bekijken over dit product. Daar staat in dat je het met de infacol kunt gebruiken.
    Ja niet normaal duur hè?!?!? :$

8. Coortje

Coortje Niet meer actief

Hey meiden

wat een gekletst hier hahaha! Lees mee maar terugschrijven is wat minder.
    Hier gaat het echt super!! De kleine doet het super goed de zussen zijn erg trots en blij! Ikzelf ben net zoals de vorige keren weer helemaal op de been en kan lekker alles. Ben al weer buiten geweest enz, echt genieten. Kleine slaapt heel veel...vooral overdag hahah om dan vervolgens snachts lekker wakker te zijn. Ach daar komt ook snel genoeg weer een einde aan. Hij ligt heerlijk bij ons op de kamer op zolder, mooi makkelijk en hier worden de andere kids niet wakker.

Gister al een mini shoot gehad voor het geboortekaartje en volgende week de grotere! Zal even een foto spammen! Haal hem later wel weer weg hoor!!

9. Coortje

Coortje Niet meer actief

OOO en hier al volop aan de broodjes gerookte zalm, filet american en biefstuk hmmmmm!! Mag nu nog ff binnenkort weer volop aan de bak voor de kilootjes!

10. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Heel mooi Coortje!!

11. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Wauw wat mooi Coortje! Fijn dat je mannetje het zo goed doet!

Hier al 15kg kwijt, dat was 15kg aan vocht!

12. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Wauw Coortje, prachtig. Fijn dat het zo supergoed gaat zeg!

Wat vervelend dat R.uben verborgen reflux heeft. Helpt het ook als je hem in een draagdoek draagt? Dan is hij wel lekker bij je, maar heb jij je handen vrij.

Goed gedaan zonnestraal, al zoveel kilo's weer kwijt. Hoop dat ik dat ook heb. Wij hebben in het voorjaar binnen een maand 3 bruiloften. Hoop dan echt mijn oude figuurtje weer terug te hebben. Heb trouwens ook zoveel last van vocht vasthouden. Moet echt sjorren om mn laarzen aan te krijgen. 's Nachts komt het er in kleine beetjes uit door zweten. Echt plakkerig, zeker met dat zeiltje nu.

Als kindje vanavond niet actiever wordt ga ik trouwens morgen de vk bellen. Het was de laatste dagen heel erg actief, had soms het gevoel alsof het geen moment stil was. Maar nu is het veel stiller. Voel af en toe nog wel een schopje ofzo, maar vind het wel erg rustig vergeleken met de laatste dagen. Ik ben altijd snel bang dat ik een zeur ben, en dat ik voor niets bel, stom he!

Zo, ik heb momenteel even nergens zin in. En dan verveel ik me weer vreselijk. Erger me overal aan, lees ben berechagarijnig en de dingen die gebeuren moeten (zoals koken en nu de tafel afruimen), daar moet ik me echt toe zetten. ZO, *KLAAAAGGGG*.

13. Biancah

Biancah Niet meer actief

Wiedeltje wie weet is dat omdat je gaat bevallen ofzo.
    Hoop t voor je hihi.

Maandag naar de kinderarts. Vind t rete spannend. Mag inmiddels lijstje maken met dingen pffff. Hij had gisteren hele rare groene poep. Hij heeft normaal mosterd geel.
    Hij heeft achter zn oor een raar onderhuids bultje. Kan hem bewegen.
    En ook bij Joris vermoed ik reflux. Heb t zelf helaas ook.
    Gaat lekker he!
    Hij gaat vanavond logeren bij mn ouders. Manlief is paar dagen weg voor zn werk. Dus kan ik hopelijk wat rusten.

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Coortje , wat mooi en fijn dat het zo goed gaat!!! Lekker genieten hoor!!!!

Mini, denk ook dat k.ick reflux heeft!! Heel veel jongetjes hebben dat na de geboorte. Soms ook wel meisjes maar het is over het algemeen een jongens kwaal.
    K ick heeft er op dit moment geen pijn aan ofzo en kijkt een beetje bedust als er melk uit komt.
    Maar hier komt het niet met vlaggen eruit, ti's vaak dat hij niet goed kan boeren en dan heeft hij er last van.
    Hij heeft alleen veel last als hij na de fles gepoept heeft, is het erg lastig om hem te verschonen want bij elke beweging komt er dan een golf uit!!!

Biancah, fijn dat je naar de kinderarts mag! Moet zeggen als ik je verhaal lees het veel op onze eerste zoon leek. Die bleek koemelk allergie en kiss syndroom te hebben. Toen we wisten wat hij had was het binnen 3 weken heel anders. Overstrekt hij veel???
    Succes meis en volg je gevoel, er zijn geen betere dokters als moeders en laat je niet afschepen.

Wie van jullie heeft een draagdoek??? Wil er eentje aanschaffen! K ick doet het super maar is s morgens best onrustig en wil dan bij mij zijn. Vandaar de draagdoek.

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

Rensje, ja hij overstrekt ook heel veel.
    T is nu net dagje rustig geweest in zn buikje. T is echt per dag verschillend. Maar ook dat herken ik wel bij mezelf hoor. Hij lijkt dan gewoon te moe om te huilen en drinkt zn flessen dan half enzo.
    Ondanks wat iedereen steeds in mn omgeving zegt wat ik moet proberen denk ik dat ik bij t juiste eind zit. Ik ken mn kind t beste. Ik ken hem nog beter dan mn man onze kleine kent.
    En wat er is is niet iets ergs, maar verdomd vervelend en zo simpel op te lossen. Dus hoop dat t gauw maandag is en dat die kinderarts t met me eens gaat zijn.

16. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rensje ik heb hier de lodger shelter via mp gescoord, voor korte stukjes en tijden en in huis ideaal. Zoonlief vind het heerlijk, helpt ook tegen krampjes! Gewoon met een `klik systeem dus geen moeilijk geknoop enzo"
    heb ook een baby bjorn maar dat is voor ietsje ouder...
    Ik vind het ideaal iig.

Biancah ach wat sneu voor t mannetje. Was het fijn dat ie vanacht ff bij je ouders was, kon jij ff bijtanken?

Hier beiden nog niet fit, zwaar hoor die nachten dan met mini...de griep samen hebben is echt k*t met kleine kids..(moppr)

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Sum, ik heb idd ff een goed nachtje kunnen maken. Wel paar x wakker hoor, maar t gevoel dat hij in goede handen is geeft wel rust ondanks dat ik hem erg mis hoor.
    Kunnen jou kids niet nachtje naar (schoon)ouders dat je even bij kan tanken en hopelijk na goede nacht minder grieperig.

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen Biancah, ben je ff weer wat bijgesterkt denk ik.
    2 kids is wel pittig om nu al uit logeren te doen en ik vind zoon gewoon nog eigenlijk te klein, het is toch nachtwerk en nu met net 4 week doe ik t liever niet als het niet hoeft, tot nu toe redden we het zo, als t niet hoeft dan liever nog ff niet.

19. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja daar is iedereen dan anders in. Maakt ook niet uit. Ik heb bij kunnen tanken en mn ouders quality time met hun kleinzoon.
    Ik was bang dat ik over vermoeid zou raken als ik dit niet deed. En dan heeft de kleine ook niks aan me. Mis hem wel heel erg hoor. Ik ga er zo ook gelijk weer heen.

Deel Deze Pagina