Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Het is helemaaln iet erg als je het wel doet en volkomen te begrijpen hoor! Toen wij beiden zo ziek waren is mn moeder hier gekomen en heeft alle zorg voor zoon op haar genomen, dat was voor mij al een hele stap want ik heb nog niemand anders hem een flesje laten geven dan mij of mijn man. Dit omdat het drinken nogal precies komt met al die krampjes etc. Dus loslaten doen we allemaal op onze eigen tempo en manier en wat we ook doen het is goed!..
    Geniet nog maar ff lekker van je rust! haha

2. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik snap t hoor.
    Ik heb mn moeder goed uitgelegd hoe.ze t moet doen. Heb alles opgeschreven. Was hele lap tekst alles helemaal precies verwoord enzo haha. Haar alles laten doe waar ik nog bij was enzo.
    Maar ook ik ben pietlut daarin hoor.
    Ik ga zo rustig douche en dan weer naar mn kleine jongen.

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    even geen tijd om overal op te reageren.

maar hier ook een draagdoek, een Hoppediz geweven doek die je moet knopen. Bevalt erg goed! Moet zeggen dat knopen is zo gedaan, valt heel erg mee! Leg zoonlief er ook in met krampjes, helpt heel goed! en ik heb tenminste m'n handen nog een beetje vrij..

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

*breekt ff in *
    wil jullie ook allemaal ff feliciteren met de geboorte van jullie kleintjes !!

en voor de gene die nog met smart wachten op hun kleintje suc6 !

:)

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoi meiden,
    hoop gekletst ik ga het straks verder teruglezen.
    Hier gaat t allemaal goed. Kleine dame drinkt om de 3 a 4 uur we mogen dan een fles aanbieden van 90 cc en 3 schepjes. Die drinkt ze lang niet allemaal leeg mr dat hoeft ook niet. Om ong. half 11 laatste fles en dan kijken hoe laat ze zich meldt. Meestal is dat rond 3 uur s nachts en dan weer om 6 uur half 7.
    Ik ben wel benieuwd hoe dat bij anderen is?
    Vandaag hoortest gehad was ook goed. Mijn man sinds gister weer aan het werk. nijn moeder was er gister en vandaag. morgen eerste dag alleen en daar kijk ik ook wel naar uit!
    Grote zus is heel trots en lief vr de kleine. Naar ons toe soms erg moeilijk...

Draagdoek, ik heb een tricot slen, voor mij ideaal.!

@Biancah, goed dat je wat hebt bij kunnen tanken. Groene poep zie je vaak bij hypo allergene voeding. weet niet of je dat geeft?

@ reflux, wat naar... wat komt dat veel voor!

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje, wij hebben 3 "draagdoeken":) Een katoenen die je moet knopen, een kipling draagzak en een lodger shelter.
    Ik vind die katoenen het fijnste omdat ik die kan knopen op een manier die voor mij het lekkerste draagt en ik last krijg van mijn schouders van de kipling draagzak. Manlief heeft de voorkeur voor de kipling draagzak omdat die fijner draagt voor zijn rug. (Ik heb een relatief korte rug en manlief een lange)
    De lodger shelter heeft manlief pas vorige week gekoch en die gebruiken we voor in de maxi cosi. Als ik dan een keer een vlugge boodschap moet doen o.i.d. kan ik die gebruiken ipv de hele kinderwagen uit te vouwen;)

@biancah knap van je dat je J.oris al hebt laten logeren. Hopelijk heb je lekker bijgeslapen en kan je er nu weer met frisse moed tegenaan! Maandag naar de kinderarts, spannend! Hopelijk weet je snel meer!

@wiedeltje nog niet aan het puffen?

@amona hoe gaat het?

@cooortje wat een mooie foto's!

@sum alweer opgeknapt van je griepje?

@hier, gaat het eigenlijk weer zijn gangetje... Zoonlief stuitert als vanouds door het huis, dochterlief doet het ook nog steeds goed. Begint nu af en toe wat last van krampjes te krijgen maar nog niet zo heftig met huilbuien e.d. Ik ben mijn banen jacht zachtjes aan weer een beetje aan het oppakken en ook de honden lijken weer wat rust te hebben gevonden. Manlief is druk met zijn twee banen, solliciteren en het huishouden (alles wat ik nog niet kan/mag)... :)

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    o ja nog een vraag: uit een aventfles dronk ze heel snel. Nu een diffrax gaat beter maar dan zuigt ze de speen weer vaak vacuüm. Iemand tip/andere fles? Dr Brownfles wel eens iets over gehoord.

En waar doen jullie kindjes overdag hun slaapjes? In de box/wiegje?
    Hier nog in de box maar wil eigenlijk wat laten wennen aan overdag ook wieg. S nachts gaat dat goed. Dan slaapt ze in haar wieg naast ons bed.

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Sas hier precies t zelfde, avdent te snel, difrax vacuum..Wij zweren dus bij dr Brown..ook erg goed tegen krampjes!

Overdag slaapt zoon in de kinderwagen bak beneden dus, bewust dit maal niet in de box omdat ik dat als speelplek straks wil hebben. (bij onze dochter lieten we haar wel in de box slapen, en die wou noooit spelen in de box later haha..weet niet of t daardoor kwam, maar ditmaal dus anders.)
    Ik heb ook zitten denken dat ie straks gewoon boven in wiegje moet gaan slapen, maar ook omdat ie op zijn buik slaapt (vaak) heb ik em liever int zicht, plus dan ben je er sneller bij ivm de krampjes enzo.

Ik zou gewoon aankijken wat je liever hebt en waar jij en beeb zich prettig bij voelt!! het kan allemaal ;)

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sas,dr Brown schijnt inderdaad fantastisch te zijn! Heb er al veel goede over gehoord.
    I.ndra slaapt overdag en 's nachts in haar wiegje, op haar eigen kamertje. Ze heeft nog niet in de box gelegen, dus daar moet ze binnenkort maar eens aan gaan wennen...

10. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    @Sas: Vanuit mijn werk zeg ik ook, of de dr. Brown of BornFree (zelfde idee) Dat zijn echt goede flessen, zeker als kindje problemen met drinken heeft, en inderdaad tegen krampjes.

@Biancah, heerlijk joh, dat je even lekker bijgetankt hebt. Hopelijk kan je er nu weer flink tegen. Ik ben benieuwd hoe ik met ons kleintje ben. Ben bang dat ik helemaal niet los kan laten en alleen maar bij mij wil hebben. Dat ik het haast niet afgeef aan visite ofzo. Maar kan net zo goed anders zijn.

@Stitch: Helaas, hier nog helemaal niets aan de hand:(. Had zo gehoopt op die volle maan, misschien dat het vandaag nog begint, maar vertrouw er maar op dat dat niet zo zal zijn.

Wordt onderhand ook zat van al die mensen die allerlei opmerkingen maken: Moet je nog niet bevallen? Zo, duurt zeker niet lang meer? Tjonge, ben je nou nog niet bezig? Ow, had gehoopt dat je al wel bezig was. Voel je nog niets? Maar je hebt toch zeker wel last van... Etc. Ik wordt er echt een beetje kregelig van en ga allerlei rare antwoorden zeggen zoals: Nee joh, kindje is al geboren. Of: Ik moet nog 3 maanden. En: Ik zeg toch niets als ik al bezig ben. Dat laatste ben ik trouwens ook niet van plan. Hier wel, maar niet tegen ouders etc. Zitten ze maar te zenuwen en heb geen zin in al die verhalen van: we vonden het zo lang duren etc.

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    aaah Wiedeltje, hoog zwanger zijn valt nie mee meis! Ik begrijp je kriegeligheid helemaal!! En vandaag is je uitgerekende datum! Wie weet begint het zo nog? u knever know! Spannend is het iig wel en ik hoop dat je snel je mini in je armen mag houden meis!
    t.a.v. werk, wat voor werk doe je?

12. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Ben de moed verloren dat het elk moment wel kan beginnen... Ik ga absoluut vrijdag aan de vk vragen of ze me met 41 weken aub in willen leiden. Ben zoo bang dat mn schoonvader in de kraamtijd geopereerd wordt (of ervoor). En omdat het zo'n risicovolle operatie is, dan zit je zelf en alle familie helemaal in de stress ipv te genieten van nieuw leven. Manlief zit al heel erg in de spanning over zijn vader. Meer daarover als over de bevalling.
    Enne ik ben verkoopster bij een babyspeciaalzaak:)

13. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hallo allemaal!

Ik heb niet veel geschreven -kon het niet goed bijhouden- , wel meegelezen,en wilde jullie graag laten weten dat onze zoon afgelopen donderdag is geboren!
    Helaas door zw-vergiftiging een medische bevalling geworden, maar inmiddels thuis!!

Wel wat moeite/irritatie hier omtrent de kraamhulp...hoe ging dat ik jullie?

Groetjes LadyT

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @ladyT gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Hopelijk is de bevalling voorspoedig verlopen.
    Als je irritaties hebt omtrent je kraamzorg zou ik het even melden bij de instantie... Kraamtijd hoort goed en zorgeloos te zijn zonder irritaties.

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @LadyT, gefeli!! Irritaties kraamhulp, probeer het eerst mt haar bespreekbaar te maken.. Lukt dat niet dan moet je het kraamzorgbureau bellen denk ik! Dit is zo'n belangrijke week waarin jij je energie wel beter kunt gebruiken! Sterker nog, je moet vertroeteld worden!! Kun je er wat meer over zeggen?
    Sterkte!!

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    LadyT, gefeliciteerd!!! Hier top kraamphulp gehad!!! Ik zou ook bellen als ik jou was.

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    goedemorgen!
    Vraagje, hoe lang kunnen jullie wandelingetjes maken? Vorige keer kon ik wekenlang maar 5 of 10 min. Nu heb ik het gevoel dat ik best wel langr kan...

O ja nog een tip vr als je bekkenpijn hebt:achterstevoren de trap af! Wel heeeel goed kijken waar je loopt! En leuning vasthouden!

Hoeveel uurtjes slapen jullie zo bij elkaar op n nacht? Hier denk ik een uurtje of 6, natuurlijk wel met onderbrekingen ;)

o ja, gewicht... ik zit nu 4 kilo onder het gewicht waarmee ik begon.. Door alle misselijkheid was ik maar 7 kilo aangekomen..

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè sas, wandelen gaat hier eigenlijk vanaf maandag al goed! Ben al naar de stad geweest en boodschappen gedaan, en moet zeggen dat ik weinig last heb.
    Terwijl ik vorige week nog maar een klein blokje om kon en dan al het gevoel had dat mijn onderkant er onder uit viel!!

Tja slapen, snak ook echt naar een nacht door halen!! Pff k. Ick komt om 23.00 dan alweer om 1.45 en dan om 5.00 uur. Omdat hij best wat voeding terug geeft zit ik ook echt nog een half uur rechtop na de voeding want anders wordt hij wakker dat het terug komt.
    Al met al 1 uur bezig met hem , verschonen, voeden boeren etc. Dus kan dan weer iets meer als 2 uur slapen en dan komt de volgende etappe haha
    Oja en dan is enzo om 6 uur ook nog paraat!!

Vrijdag hebben we Sinterklaas bij oma en opa en k.ick en enzo blijven dan daar slapen zodat papa en im weer even goed kunnen slapen. En zaterdagochtend even kunnen shoppen voor 5 dec.
    Aan de ene kant super fijn dat het kan en aan de andere heb ik er echt moeite mee om k.ick daar achter te laten.
    Manlief zegt dat k.ick er toch nog niets van merkt en dat wij het hard nodig hebben.

19. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hallo

Ik lees regelmatig mee op jullie forum. In het begin schreef ik nog wel maar op een gegeven moment kwam ik te weinig om bij te blijven.
    Allemaal (bijna al) gefeliciteerd met jullie ukkie en veel geluk!
    Wilde even reageren op de Difrax fles vwb vacuum zuigen. Dat had Pam ook. Nu blijkt onder in dat ventiel (dat plastic rondje) een opening hoort te zitten (dat opstaande randje). Dit zit alleen vaak dicht waardoor je baby vacuum zuigt. Voor elke voeding prik ik daar even goed door om zeker te zijn dat ie open is. En dan werkt ie prima!
    En tegen krampjes krijgt ze nu druppels Sab Simplex in de fles (alleen in Duitsland te koop of via internet).

Allemaal heel veel geluk!!

20. Biancah

Biancah Niet meer actief

Sas, ik ben al 2x middag wezen shoppen met Joris. Ik doe eigenlijk alles weer als voor de zw. Alleen nu met kind :D. Lijk ook al bijna hersteld.

Hier slaap ik uurtje of 5 a 6 per nacht als de krampjes weg blijven.

En kwa gewicht, ik ben nu 8 kg lichter dan voor de zw. Ik was ook maar 2,5 kg aangrkomen.

@rensje, je moet je niet schuldig voelen. Ik heb dus ook een nachtje heerlijk kunnen bij slapen. Kleine merkt er niks van. En de opa en oma genieten er alleen maar van joh. En tuurlijk mis je je kids. Zou niet hoed zijn als t niet zo.was.

@ploon, ook gefeliciteerd!
    Handig om te weten want Joris zuigt hem ook steeds vast.

Deel Deze Pagina